Forstår tanken bak åpningsinnlegget. Mange "store" klubber gjør dette i europeisk og hjemlige cupspill, med varierende resultater. Argumentet i de klubbene er gjerne antall matcher i året, som gjerne nærmer seg det dobbelte av LSKs. Nytt argument: Bredere stall. Samtidig, dersom nøkkelspillere hviles, KAN det slå "positivt" ut hos reservene som brukes der de klinker til og sørger for avansement... Og så leksa om igjen ved neste korsvei, hvile-ikke hvile og selvtillit-ikke selvtillit av/hos berørte spillere. (Sorry, reine drøftinga, dette...)
Brannfakkel: Bør LSK hvile spillere mot FCK?
Collapse
X
-
-
Stiller vi vårt beste lag, spiller noenlunde jevnt med FCK og kanskje sågar får med oss en seier, vil det være skjerpende (kvalitetsmotstand) og moralbyggende.
Stiller vi med reservene og taper 6-0, vil det være ditto ødeleggende. Jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Litt mange ekstreme tilfeller i betraktningene fra enkelte, men det får bra frem forskjellene her.
Jeg foretrekker som sagt å safe, og det er utelukkende med tanke på skader/kort. Som kjent er jeg ingen tilhenger av å gå for 0-0 (som mot Viking), eller å ri på 1-0 ledelser (Uwe).
Her er en annen viktig betraktning som er relatert: Hvor frisk er egentlig Otto? Han har vært ute nesten to måneder. Plutselig skal han nå spiller tre harde kamper på åtte dager. Tåler han det?
Han slet med utspill mot Viking. Det er ikke et bra tegn. Kunne det tenke seg at det er lurt å i det minste hvile Otto, men å starte med Kippe og Meter'n?Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Litt mange ekstreme tilfeller i betraktningene fra enkelte, men det får bra frem forskjellene her.
Jeg foretrekker som sagt å safe, og det er utelukkende med tanke på skader/kort. Som kjent er jeg ingen tilhenger av å gå for 0-0 (som mot Viking), eller å ri på 1-0 ledelser (Uwe).
Her er en annen viktig betraktning som er relatert: Hvor frisk er egentlig Otto? Han har vært ute nesten to måneder. Plutselig skal han nå spiller tre harde kamper på åtte dager. Tåler han det?
Han slet med utspill mot Viking. Det er ikke et bra tegn. Kunne det tenke seg at det er lurt å i det minste hvile Otto, men å starte med Kippe og Meter'n?Kommentar
-
Fy f.... jeg hadde blitt forbanna hvis de ikke stiller toppet lag, jeg har betalt 270 kr for billetten for å se Fugla gruse FCK, alt annet er uakseptabelt, og jeg kommer til å se rødt, hvis jeg har betalt så mye penger for å se en treningskamp.Kommentar
-
Dude det har jeg også - M-felter rulerBada bing - bada bong. Bjørn rulezKommentar
-
Like mange "stolte øyeblikk" på Åråsen i dag som på Ullevaal når søpla 1 (VIF) eller søpla 2 (landslaget spiller).Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Ikke pokker om vi slår FCK 2-0 eller mer i en av fem kamper.
Angående skader eller problemer med slitasje, så er hverken du eller EJ "home free" enda. Skal ikke se bort i fra at det dukker opp noe rusk frem mot mandag.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Det viktigste argumentet utelater du å ta stilling til, og det er ringvirkningene av å stille med et b-lag i internasjonale kamper. Det er ikke særlig populært i fotballnorge. Forøvrig vil jeg neppe føle særlig "skyld" om vi skulle få skader ut over uka, ei heller om vi taper mot Stabæk. Resultatene i kampene avgjør ikke om argumentene er fornuftige eller ei.Kommentar
-
2. Selv om noen hadde suta. Så gir jeg blankt faan. Om de sutrer hos NFF, i Hødd eller foran NAV-kontoret på Oslo øst, så gir jeg totalt faan. Dette handler om å overleve. Man bruker de midlene man har til rådighet. LSK bestemmer selv hvordan vi disponerer stallen.
3. (litt på siden, men viktig poeng) Angående Kippe. Jeg foreslo å benke han for å unngå skader. Det finnes også faktisk fotball-faglige grunner for å benke han mot FCK. Han er sjanseløs mot fotrappe karer.
Skulle noen halte i morgen, eller Meter'n være halvslapp til mandag, så holder jeg deg personlig ansvarlig. He-he.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Kommentar
-
Sparing mot Stabæk vs. sparing mot FCK
Ja, jeg må nok kverulere litt på en dag som dette også.
Noterer meg at det er ingen som klager på at Riise blir spart i dag, selv om han var presumtivt fristmeldt. Tvert i mot, så møtes det med jubel.
For min del, så synes jeg det er helt fornuftig, men jeg vil påstå at det ville vært minst like fornuftig å spare Otto mot FCK som å spare Riise mot Stabæk:
1. Mot Stabæk spilte vi om livsviktige poeng, det gjorde vi ikke mot FCK.
2. Riise kunne virkelig ha gjort en forskjell mot Stabæk. Mot FCK kunne vi like gjerne ha stilt med Gullik i gollen.
3. At vi sparer spillere mot FCK kan kun ramme oss selv. At vi sparer spillere mot Stabæk går ut over FFK og Tromsø.
Tygg litt på denne folkens...Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Ja, jeg må nok kverulere litt på en dag som dette også.
Noterer meg at det er ingen som klager på at Riise blir spart i dag, selv om han var presumtivt fristmeldt. Tvert i mot, så møtes det med jubel.
For min del, så synes jeg det er helt fornuftig, men jeg vil påstå at det ville vært minst like fornuftig å spare Otto mot FCK som å spare Riise mot Stabæk:
1. Mot Stabæk spilte vi om livsviktige poeng, det gjorde vi ikke mot FCK.
2. Riise kunne virkelig ha gjort en forskjell mot Stabæk. Mot FCK kunne vi like gjerne ha stilt med Gullik i gollen.
3. At vi sparer spillere mot FCK kan kun ramme oss selv. At vi sparer spillere mot Stabæk går ut over FFK og Tromsø.
Tygg litt på denne folkens...Kommentar
-
1. Otto hadde nettopp kommet tilbake fra to måneders skade. 3 hele kamper på 8 dager da er ekstremt risikabelt.
2. Riise kan delvis la seg erstatte av Karim, eller til nød Bjørkøy eller Brenne. Hvis Otto skulle bli skadet er det bare å lete frem reiseruta til Tinfos Arena.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Jeg regnet med det motargumentet, men jeg er langt fra fornøyd. To viktige momenter til:
1. Otto hadde nettopp kommet tilbake fra to måneders skade. 3 hele kamper på 8 dager da er ekstremt risikabelt.
2. Riise kan delvis la seg erstatte av Karim, eller til nød Bjørkøy eller Brenne. Hvis Otto skulle bli skadet er det bare å lete frem reiseruta til Tinfos Arena.
KimFLKommentar
-
En ting til. Se på Meter'n i dag. Tydelig at han var pumpet siste 20 minuttene. Hadde kanskje vært lurt å hvile han litt mot FCK, og heller gitt en unggutt verdifull erfaring?Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
Kommentar