Erland Johnsen må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

Basert på siste dagers diskusjon så jeg ikke annen råd enn å undersøke denne saken grundig. Jeg har derfor satt inn mine cape- og seilerluebekledde venner i Lyn-miljøet.

I følge kilder høyt oppe i Lyn-systemet "eksisterer intet uttalt ønske om å hente Henning allerede nå".

Min mening er fortsatt at dette er en gedigen feil. Og, for å understreke, så er ikke det basert på fadesen torsdag. Min motstand mot Erland, som jeg har opprettholdt siden han tok over, er basert på:

* Hans tidligere resultater, eller mangel på sådane, blant annet i Follo
    * Hans medvirkning i Udays regime (det er ikke én mann som har all skyld i hva som har gått galt i år)
    * Hans begredelige rekke med 4-1-8 som hovedtrener
    * Hans manglende evne til å inspirere
    * Hans totale mangel på taktiske egenskaper, og bruk av feil spillere på feil plasser
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

Jeg er helt enig i at det beste er om Henning Berg kunne startet med en gang. Vi har ikke så mye tid å miste for det kan jo ikke fortsette sånn som nå. Det nest beste alternativet er at Fjøra tar over ut sesongen.

det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke ikke Fjøra gikk inn som hovedtrener da Nordlie forsvant. Fjøra har jo hatt suksess som vikar tidligere.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

På forumet drøftes endringer både på trener- og spillersiden med stort engasjement. Men jeg tror at vi rett og slett bare må innse at klubbens økonomi er dystrere enn klubbledelsen hittil har vært villig til å innrømme. Sannheten er nok at vi rett og slett ikke har råd til å hente verken Berg eller nye spillere nå.

Kommentar

• chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

EJ får ufortjent mye pepper. Greit nok at han ikke er det beste treneren i landet, men han har denne ikke så altfor gale resultatlisten de siste seks kampene:

S-S-S-T-U-U

De to siste poengene etter en sterkt uavgjort i Stavanger og nå en bestått kamp mot serielederen.

Etter at Nordlie trakk seg, har EJ levert lykkes med:

1) Å rydde opp etter den verst driten som Uday etterlot seg og gitt spillerne selvtillit etter flere elendige kamper.

2) Spillerne knekker ikke sammen når de får en baklengs, men holder kampen ut. Hvis så det i kveld mot Stabæk.

3) Etter mye motgang og bunnnivå mot Eidsvold i cupen, så klarte han å løfte spillerne opp igjen. For bare noen dager ble vi overkjørt av FCK, men klarer å nullstille laget og de kommer tilbake å leverer årsbeste.

4) Han er skuffet over å ikke bli valgt som trener også neste år, men laget leverer likevel årsbeste.

5) I kveld står gutta på til terningkast seks i andre omgang. Er EJ ansvarlig for den svake motivasjonen, så får han også få ros når de spiller bra.

Berg har vi ikke enda. Rekdal var av mange tenkt å være redningsmann, men jeg er ikke sikker på at han hadde gjort det bedre.

Nei, Erlend leverer han. Enn så lenge.
          Bølerkanaris

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6099

Erland er en bra mann han. Tror han er en meget bra trener, men han mangler kanskje noe på det taktiske. Tenk om vi kunne ansatt han som toppspillerutvikler eller noe lignende. Da kunne vi fått utnytta hvor god han er til å trene spillere, motivere dem, få dem på riktig spor og få dem til å yte.

Kommentar

• Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

Han ER jo ansatt som toppspillerutvikler fra og med 1. januar 2009...

Kommentar

• BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

Dette holder ikke. Elendige disposisjoner nok en gang. Kampen forløp nøyaktig som jeg spådde i kamptråden.

Uavgjorter holder ikke når Ham-Kam kommer for full fart.

Vi må få inn en trener med autoritet og entusiasme! Ellers går dette til h....

Kommentar

• Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

det vi viser i dag er en skandale, EJ beviser at han ikke en dritt å gjøre som trener for LSK. Konsekvent feilbruk og posisjonering av spillere samt utidige og uriktige bytter i kamp etter kamp.
                  Hvis vi skal beholde plassen i tippeligaen må ting gjøres riktig, og akkurat det har da EJ vist gang på gang at han ikke kan.
                  Styret i LSK sier han skal sitte ut året, jeg regner med det er for å spare ansikt utad, for jeg kan ikke i min villeste fantasi se at han sportslig sett gjør noe riktig som kan forsvare det valget.
                  Nå sier han til TV2 at det positive er at det er 2 deffensivt gode lag, idiotutsagn!
                  når reporter spør om hvordan han ser på resten av sesongen sier EJ: vi satser på å spille uavgjort borte og vinne hjemme!!!!!!!!!!!! hvilken trener i hele helvetes verden går ut å sier at dem satser på å spille uavgjort på bortebaner? vi må da for faen satse på å vinne , ALLTID
                  LSK må gi faen i hvordan ting ser ut utad og bli kvitt EJ NÅ! klubben og plassen i tippeligaen må kommer foran forholdet til EJ.

faen nå er jeg forbanna
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

Kommentar

• Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

Erland Johnsen var ingen slagen mann etter å ha sett tre poeng glippe i en kamp hvor ingen av lagene presterte over evne. Han har funnet oppskriften som skal sikre LSK videre eksistens i tippeligaen:

- Vi kan spille uavgjort borte og vinne hjemme. Da klarer vi oss, sier den avtroppende LSK-treneren.

Vi har igjen Brann, FFK og RBK hjemme, og Tromsø, søpla og Ålesund borte. Hvis vi klarer å vinne alle hjemme, og spille uavgjort i bortekampene blir jeg imponert Erland.

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Det er seks matcher igjen.

Som jeg har påpekt lenge, så har Ham-Kam forsterket laget betydelig, noe som har gitt resultater.

Aalesund har fått inn Rekdal. Selv om det ble tap i dag, så regner jeg med at vi ser effekten av det trenerskiftet fra neste kamp.

LSK har ikke forsterket laget, og har en skadeliste uten like.

Som kjent skjer det alltid mye rart de siste serierundene. Kamper blir gjerne avgjort med to scoringer på overtid, og dødsdømte lag klarer seg. Å ha dyktige taktiske trenere er som regel forskjell på nedrykk og overlevelse når ting hardner til.

Ham-Kam har Erlandsen, og Aalesund har Rekdal. Erfarne ringrever begge to. Vi har Erland Johnsen. Rykka ned med Follo er det han er mest kjent for. Jeg tror ingen oppegående person kan hevde at vi har et trenermessig overtak.

Inn med Berg. ASAP!

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Opprinnelig skrevet av Serbern
                        Vi har igjen Brann, FFK og RBK hjemme, og Tromsø, søpla og Ålesund borte. Hvis vi klarer å vinne alle hjemme, og spille uavgjort i bortekampene blir jeg imponert Erland.
                        Han må ha ramla i gryta med lykkepulver da han var i chelsea. Jeg tror han lader opp med videoer fra toppserien i halv fart forut for laguttaket.

Kommentar

• Bibaboy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 712

Utrolig.

Jeg stiller meg fullstendig uforstående til hvilke disposisjoner EJ gjør under kampene. Sundgot var nok en gang en skygge av seg selv. Brenne er feilplassert men gjør allikevel en brukbar kamp til tross for dette. Når byttene kommer så setter han inn Søgård???? Det er i mine øyne en generaltabbe. Etter dette og falt LSK ytterligere i prestasjonsnivå. Hva er det som gjør at EJ ikke evner å gjøre annet enn han har gjort de siste kampene uten å lykkes. Vi spilte en meget god 2. Omg mot Stabæk fordi vi fremstod som offensive og ikke minst bevegelige. Vi fikk en ny dimensjon på topp med Myklebust. Han var riktignok skadet denne gangen men å sette Sundgot og Metern på topp har ikke fungert tidligere i år, og at ikke EJ ser andre løsninger enn dette er for meg helt ubegripelig. Når han endelig setter inn Fellus er det 30 sek. igjen av matchen. Jeg synes dette blir mer og mer pinlig og fortsetter de med disse disposisjonene vil jeg gi EJ hoveddelen av skylda ved et eventuelt nedrykk.
                          Fugla Forever

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

pkt1: Never change a winning team.

pkt2: Myklebust hadde startet hadde det ikke vært for skade.

pkt3: Ja Gilbert er ikke i form, men når vi ligger der vi ligger er ikke dette tiden å eksprimentere med helt ferske spillere.

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6099

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              huh..?

Kommentar

• Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1632

Opprinnelig skrevet av kimmern
                                Winning team? Er det Lillestrøm du tenker på? Inkludert kampene mot FCK, har vi nå 6 kamper på rad uten seier

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Bibaboy: Å påstå at Arildo/OO ikke fungerer sammen er som å si at Nugatti ikke er godt, altså feil. Gutta har startet 13 kamper sammen, flere av dem i Udaysystemet, og har lagt på 16 mål. Det er meg bekjent suverent best i serien, som igjen gjør dem til det mest effektive spissparet i serien(alle ser jo at dette egentlig er Nannskog/Pall, men tallene snakker uansett høyt nok for seg selv). Hadde du derimot sagt at Arildo ikke er i form, og derfor burde benkes, ville du vært mer i retning av å påstå at Nugatti er ganske godt og at du gjerne tar en skive eller to, men det gjør du jo ikke, og dermed:

No sjokoladepålegg for you!
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

ok, burde kanskje utdypet den der før jeg slang den ut, det jeg mener er at sånn som ståa er nå med de skadene vi har osv, så er det lage erland og frode har stilt med i det siste den beste løsningen vi har. å eksprimentere med 5-6 nye løsninger som feks brann holder på med for tiden er ingen tjent med og vi har ikke muligheten heller for vi er 4 poeng over streken. når det er sagt så var 2 omgangen mot stabæk hjemme et godt eksempel på at det fungerte bra. og molde borte er en arena vi ikke er så veldig glad i heller.
                                    full pott i de siste hjemmekampene har jeg absolutt trua på.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3490

Jeg vil nå påstå at vi supportere sjelden er fornøyd med de bytter treneren vår gjør uansett om de heter EJ, TN, Røsler, Arne, eller noe annet. Mulig at David Hay fikk skryt, men det er snart 20 år siden.

Å sparke EJ nå blir helt feil da vi til tross for få seire har begynt å fremstå som et lag i flere kamper. Forsvaret vårt har til tross for pensjonsspøkelset begynt å bli tett, og laget har vist at de kan gjøre ting offensivt. Nå får vi Riise tilbake, og forhåpentligvis er Mykle og tilbake om kort tid.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

Hvorfor ikke sette inn Fellus tidligere??

Å sette han inn på siste spark er bare piss- Gleder meg til Berg kommer.

Kommentar

• Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Bibaboy: Å påstå at Arildo/OO ikke fungerer sammen er som å si at Nugatti ikke er godt, altså feil. Gutta har startet 13 kamper sammen, flere av dem i Udaysystemet, og har lagt på 16 mål. Det er meg bekjent suverent best i serien, som igjen gjør dem til det mest effektive spissparet i serien(alle ser jo at dette egentlig er Nannskog/Pall, men tallene snakker uansett høyt nok for seg selv). Hadde du derimot sagt at Arildo ikke er i form, og derfor burde benkes, ville du vært mer i retning av å påstå at Nugatti er ganske godt og at du gjerne tar en skive eller to, men det gjør du jo ikke, og dermed:

No sjokoladepålegg for you!
                                          Du får poeng for en morsom vinkling på inlegget ditt mr. Grusom. Når det er sagt liker jeg ikke Nugatti. DU har et poeng i at denne spissduoen har vært effektiv. Nytt poeng. DU har også ett poeng i at Gilbert ikke er i form og det er dette som er viktig for laget akkurat nå. (Tar kritikk for at jeg formulerer meg uklart.) Det er lett å være etterpåklok men hadde vi spilt med Fellus på topp så tror jeg kampbildet hadde forandret seg ganske mye da stopperne til MFK ganske lett tok Gilbert ut av kampen. Et annet alternativ hadde vært på bruke Brenne bak Metern noe han har fått få muligheter til men lykkes de gangene han faktisk har fått prøve. F.eks mot slutten kav FCK kampen) Det viser seg gang på gang at når vi får mer bevegelse og fart på topp så fungerer også det offensive spillet mye bedre. Håper forøvrig at Myklebust igjen er klar når vi neste søndag møter Brann på Åråsen.
                                          Fugla Forever

Kommentar

Working...