Erland Johnsen må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Erland Johnsen må gå!

    Jeg var på nippet til å starte en tråd i sted, men lot være. La heller inn kommentar i en annen tråd. Nå er imidlertid begeret fullt.

    I følge Kippe (ref. nyhetstråden) var dette planen i dagens famøse match:
    "- Vi skulle holde på ballen og lempe en del baller inn i bakrommet. FCK satte imidlertid et voldsomt trykk fra starten av, og det overrumplet oss, sier han."

    Vi skal altså lempe baller i bakrom mot et komplett stasjonært spisspar, som sannsynligvis blir løpt opp av de fleste stopperpar som holder nivå over Adecco.

    Fy faan. Virkeligheten er værre en selv det jeg beskylder LSK for. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Erland Johnsen må gå!

    Se på:
    * Historikken hans i andre klubber
    * Jobben han (ikke) har gjort som spillerutvikler i LSK
    * Tapet mot Turn
    * Bruk av Brenne på kant
    * Taktikken mot FCK
    * Mangelen på innhenting av spillere
    * Tviholdingen på Sundgot fremfor spillere med FART
    * Den totalt passive holdningen
    * Vinglinga i bortekampen mot Glimt

    ...nevnte jeg tapet mot Turn?

    Dette bærer mot Adecco. Erland Johnsen må gå! (og ta med seg Slokvik).
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #2
    Erland sitter ut sesongen. Desverre.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Hvordan skal man gjennomført det da? Umulig, det skjer ikke. Jeg brenner av håra mine i rumpa før Erland Johnsen mister jobben som hovedtrener for LSK.

      Petter

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av petter
        Hvordan skal man gjennomført det da? Umulig, det skjer ikke. Jeg brenner av håra mine i rumpa før Erland Johnsen mister jobben som hovedtrener for LSK.

        Petter
        Krefter i Lyn er ekstremt lite komfortable med fire ting:
        1. De har en trener på oppsigelse, med hodet et annet sted
        2. De har en sportslig leder de ikke vet helt hvor de har
        3. De har en ekstrem usikker sitasjon med kontrakter på spillere
        4. De har stram økonomi

        Kort sagt: de har en ekstremt usikker fremtid.

        At LSK spør om å løse ut Berg vil løse noen av flokene Lyn sliter med. Gi de et tilbud de ikke kan avslå. Det er uansett laaaangt billigere enn Adecco.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          #5
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Krefter i Lyn er ekstremt lite komfortable med fire ting:
          1. De har en trener på oppsigelse, med hodet et annet sted
          2. De har en sportslig leder de ikke vet helt hvor de har
          3. De har en ekstrem usikker sitasjon med kontrakter på spillere
          4. De har stram økonomi

          Kort sagt: de har en ekstremt usikker fremtid.

          At LSK spør om å løse ut Berg vil løse noen av flokene Lyn sliter med. Gi de et tilbud de ikke kan avslå. Det er uansett laaaangt billigere enn Adecco.
          Jeg er 100% overbevist på at LSK kommer til å ta den telefonen til Lyn. Kanskje Lyn tar telefonen og ringer LSK, men LSK kommer ikke til å være først.

          Petter

          Kommentar

          • LSK N/B
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 830

            #6
            Pr dd. er dette trenerteamet det beste vi har, og det er bare tull å tenke på å sparke en trener til denne sesongen.

            Skifte trener nå, med nytt system for spillere å sette seg inn kan lett bli værre en det vi har i dag. La EJ trene gutta ut sesongen.


            Har en utfordringen til deg Benny skriv noe possitivt om klubben.
            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

            Nei til NFF!

            Kommentar

            • waalekr
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2007
              • 114

              #7
              Opprinnelig skrevet av LSK N/B
              Pr dd. er dette trenerteamet det beste vi har, og det er bare tull å tenke på å sparke en trener til denne sesongen.

              Skifte trener nå, med nytt system for spillere å sette seg inn kan lett bli værre en det vi har i dag. La EJ trene gutta ut sesongen.


              Har en utfordringen til deg Benny skriv noe possitivt om klubben.
              EJ har jo gjort en ok jobb, laget mangler mye kommunikasjon, og entusiasme for spillet, men jeg må ærlig inrømme at det har vært en liten oppover kurve i det sisste.
              1) vi ligger ikke sist på tabellen
              2) vi hadde tre strake seiere på rad
              3) EJ kan ikke noe for at det ikke er noen andre på laget enn OO og Sundgodt som har scora mål i år +/- de har faktisk måla sine i år, hvis du ser på statestikken...
              4) EJ trenger støtte, han tok over ett ikke presterende, nedkjørt, og ned trampa LSK lag som ikke eier selvtillit etter at nordlie har rævkjørt dem baklengs inn i myra bak flyplassen på kjeller.... og det tar tid å bygge opp selvtilliten til noen som har blitt rævkjørt slik...
              5) vi kom ikke til europa nå, kanskje like greit, da kan vi konsentrere oss om å holde plassen i tippeligaen, og unngå nedrykk...

              Fred Ut!
              Kim R

              FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
              ---------------------------

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Krefter i Lyn er ekstremt lite komfortable med fire ting:
                1. De har en trener på oppsigelse, med hodet et annet sted
                2. De har en sportslig leder de ikke vet helt hvor de har
                3. De har en ekstrem usikker sitasjon med kontrakter på spillere
                4. De har stram økonomi

                Kort sagt: de har en ekstremt usikker fremtid.

                At LSK spør om å løse ut Berg vil løse noen av flokene Lyn sliter med. Gi de et tilbud de ikke kan avslå. Det er uansett laaaangt billigere enn Adecco.
                Tror du ikke LSK har prøvd?

                Jeg VET nemlig! Makan til syting... Tror du adeccoen kom nærmere fordi vi tapte mot Køben som jeg anser som bedre enn oss, de slo faktisk et toppet United lag i Champions League...Samt om du ser på laget og hvilke midler de har brukt på spillerkjøp. Du klarer til og med kritisere han for ikke å ha hentet spillere, er dette hans ene og alene jobb(tror forøvrig klubben venter med kjøp til Berg kommer med ønskelisten).

                Kommentar

                • fuglungen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2004
                  • 195

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Tror du adeccoen kom nærmere fordi vi tapte mot Køben
                  Jeg tror vi rykker ned til addeccoligaen fordi de taktiske byttene ofte kommer rundt 85 minutt, og veldig ofte består disse av å sette innpå en helt udugelig Magnus Myklebust. Passningssikkerheten i laget, ja den kan knappt ligge på over 15% om dagene. Skuddavsluttningen til gutta er direkte håreirsende å se på. Jeg rekker til tidsvis å gå å kjøpe meg en pølse og gå tilbake til plassen min før innkast blir tatt.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Jeg skjønner at du er frustrert, det er alle sammen, men dette blir litt for virkelighetsfjernt. Jeg kunne også svært gjerne tenke meg at Henning Berg kom inn NUH(!), men det gjelder å huske at det er den eneste måten du blir kvitt EJ på. Han kommer ikke til å bli sparket nå, det ville være totalt uproffesjonelt av klubben, og ville bidratt til enda mer negativ medieoppmerksomhet, samt usikkerhet i spillerstallen. At han ikke er Brian Clough er greit nok, men dette hjelper rett og slett ikke.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • m_skedsmo
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 212

                      #11
                      Vil også ha EJ ut nå, men det betinger jo at Berg tar over samme dagen. Ellers er jeg enig i at det ikke har noe for seg. Men her må ledelsen se på hva det koster å havne i Adecco, og hva det koster å hente Berg nå for å redde stumpene.

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        #12
                        Så lenge EJ leverer varene så nogenlunde i eliteserien, så gir jeg f... i at vi dreit oss ut mot FCK.

                        Med tre seire på rad, et bortdømt tap mot Lyn og en hederlig 0-0 borte mot Viking, så er det greit nok. Det er ikke bra, men det er greit nok og jeg tror vi vil sikre oss plassen.

                        Hvis Henning Berg skulle overta nå, vil også det sette han i en veldig vanskelig situasjon. Ekstremt kort tid til å trene inn hans spill og med mye "dritt" i bagasjen på Åråsen som må rettes opp.

                        La nå EJ gjøre jobben som skal til. Eliteserien er gudskjelov langt unna nivået til FCK uansett.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

                          #13
                          Wow vi tapte for FCK...

                          OMG itz juzt zutsj a føkking drama!

                          Kaerjeng..
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

                          Kommentar

                          • uutsi
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Nov 2007
                            • 30

                            #14
                            Hmm

                            Er ikke det at vi tapte mot Fck, men måten vi gjør det på som er skremmende.........

                            Kommentar

                            • Eilert
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jul 2007
                              • 13

                              #15
                              Jada.. Spark trenerne

                              For det er jo de som gjør jobben på banen... Er vel ikke annet å gjøre enn å bli ferdig med sesongen 2008 og ta en samling i bånn med ny trener fra Januar og se frem til sesongen 2009. den kan jo ikke bli værre enn denne.
                              I med og Motgang vi er LILLESTRØM

                              Kommentar

                              • LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

                                #16
                                Ingen lett oppgave å være LSK-trener om dagen, lage gull av gråstein.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                Kommentar

                                • Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1453

                                  #17
                                  For all del. La oss legge mer vekt på ett møte med skandinavias på papiret klart beste lag i stedet for de 5 siste kampene i Tippeligaen der vi har framstått som et mye bedre lag enn Ham/Kam og Aalesund. Det er ikke FCK som er målestokken for LSK de siste månedene av denne sesongen, det er de andre bunnlagene i Tippeligaen.

                                  Tross alt viste Occean, Kiko, Brenne og Otto at i hvert fall de har nivået inne, tviler på om en eneste spiller fra Aalesund eller Ham/Kam er på samme nivå.
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7080

                                    #18
                                    På tide å sjekke fakta her. Vi ble rævkjørt av Skandinavias suverent beste lag; antakeligvis et lag som ville ha klart seg godt i Premier League og den eneste klubben i Norge, Sverige og Danmark som kan hevde seg på høyt internasjonalt nivå. Det er ingen skam.

                                    At vi blir fraløpt og driblet på ræva er fælt å se på, men med den stallen vi har pr. i dag var det heller ikke stort annet å vente. Vi er ikke bedre, og Ståles ord fra i går er evig sanne: Vi er blottet for tempo, og det gjør oss gammeldagse i moderne fotballsammenheng. Se på alle lag som oppnår noe, både i Norge og overalt i utlandet. Det de har felles, er at de er lynraske til å omstille seg og har mange kjappe spillere på banen samtidig. Vi står igjen med kjetting rundt anklene og slår lange baller opp på hodet til Sundgot. Jeg er ikke overrasket, og håper Henning Bergs inntreden markerer en revolusjon i LSK der hele måten vi tilnærmer oss spillet på, endres og moderniseres.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                      Pr dd. er dette trenerteamet det beste vi har, og det er bare tull å tenke på å sparke en trener til denne sesongen.
                                      Det er vel det eneste trenerteamet vi har.

                                      Jeg mener uansett at hvis vi skulle brukt noen interne, så hadde Fjørtoft gjort en bedre jobb. Han er tøffere og har entusiasme. Gode resultater har han også.

                                      Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                      Har en utfordringen til deg Benny skriv noe possitivt om klubben.
                                      Jeg skriver som regel basert på utviklingen i klubben. Den har ikke vært mye å skryte av. Som du bør ha fått med deg, så har jeg beklageligvis fått rett i alt jeg har skrevet. Fra kritikk av Uday og treningsmetoder, via mangel på speidernettverk, til Erlands manglende evne til taktsike disposisjoner.

                                      Men, som du kanskje vet, så var også jeg en av de som forsvarte Mifsud og Koren i sin tid, og ville gi de en "skikkelig pakke". Påsan hadde vel også en liten støttespiller i Benny.

                                      Ledere og trenere derimot, de har fått sitt pass påskrevet. Helt fortjent!

                                      Opprinnelig skrevet av waalekr
                                      EJ har jo gjort en ok jobb, laget mangler mye kommunikasjon, og entusiasme for spillet, men jeg må ærlig inrømme at det har vært en liten oppover kurve i det sisste.
                                      OK, men det er sammenlignet med Uday. Under EJ så har vi vel 4-1-8. Lukter Hareide av den statistikken... La gå at to kamper var mot FCK, men et av tapene var pinadø mot Turn.

                                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                                      Tror du ikke LSK har prøvd?
                                      Ikke hardt nok. Legg litt cash på bordet, og Lyn slipper Berg. Så spiller Lyn et par matcher under Berntsen eller lignende, før de har trener på plass.

                                      Opprinnelig skrevet av chrissp
                                      Hvis Henning Berg skulle overta nå, vil også det sette han i en veldig vanskelig situasjon. Ekstremt kort tid til å trene inn hans spill og med mye "dritt" i bagasjen på Åråsen som må rettes opp.
                                      Meget godt poeng, men stort sett det eneste gode mot å få inn Berg nå. Jeg tror uansett han kan tilføre entusiasme og fandenivolskhet, som kan heve oss. Regner også at han har vett til å _ikke_ bruke Brenne på ving, og til å bruke en rask spiss fremfor Sundgot.

                                      Erland flyr jo uansett bare rundt å sutrer over at nyheten om trenerskifte kom ut. Brst å avlive denne farsen.

                                      Opprinnelig skrevet av chrissp
                                      La nå EJ gjøre jobben som skal til. Eliteserien er gudskjelov langt unna nivået til FCK uansett.
                                      Ja, det eneste som redder oss er hvis Ham-Kam og Aalesund er enda dårligere.

                                      Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                      OMG itz juzt zutsj a føkking drama!
                                      Opprinnelig skrevet av uutsi
                                      Er ikke det at vi tapte mot Fck, men måten vi gjør det på som er skremmende.........
                                      Spot on.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20
                                        Lyn har vel Per Brogeland? En bra nok trener i mine øyne (for Lyn altså)

                                        Kommentar

                                        Working...