Erland Johnsen må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #21
    Erland Johnsen ble sitert på noe helt merkelig i en notis i papir-RB i dag. Det lød omtrent slik (jeg tar forbehold om at jeg husker riktig - har ikke avisen foran meg):
    - Laget har presetert merkbart dårligere i de to kampene etter at det ble klart at Henning Berg blir trener neste år. Jeg har ikke merket noe til dette på treningene, men kampene mot Viking og FCK har vært dårligere enn det vi gjorde før Berg-nyheten sprakk.

    Dette synes jeg i beste fall var en total unødvendig kommentar. På grensen til illojalitet. Gikk han virkelig rundt og så på seg selv som en mulig hovedtrener for LSK?
    Last edited by gamle-perta; 29.08.2008, 15:21.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • MagnetMagne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 446

      #22
      Fra min plass på tribunen, kunne dette høres fra Erland Johnsen på seidelinja etter at FCK har gått opp til 4-2 midtveis i annen omgang:


      "Vidar.... (Oppnår ikke kontakt). Vidar (fortsatt ingen kontakt)..."

      Etter å ha oppnådd kontakt med Riseth etter x antall forsøk med innestemme, lirer Erland av seg følgende mens han gestikulerer med henda...

      "Slå ballen lengre... Vi må slå ballen lengre!", samtidig som han peker oppover mot FCK's mål...

      Fint at man forsøker å ta tak (spesielt først når vi ligger under 4-2 og det ikke er en snøballs sjanse i helvete for at vi går videre). Men Erland, om Vidar og Kippe velger å slå ballen lengre vil det oppstå umiddelbar fare for trafikksikkerheten i Alex'en. Dette til ettertanke.

      Magneten som nærmest er i sjokk over nivåforskjellen på to Skandinaviske klubber.
      Snart neste hælj.....

      Always Hardcore
      TS05

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #23
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        At LSK spør om å løse ut Berg vil løse noen av flokene Lyn sliter med. Gi de et tilbud de ikke kan avslå. Det er uansett laaaangt billigere enn Adecco.
        Men tror du egentlig Henning vil dette selv?
        Jeg tror yrskesstoltheten hans tilsier at han vil stå løpet ut i Lyn på en profesjonell måte. Og helt hektet av i medlajekampen er de jo ikke..

        Dernest tror jeg kanskje ikke han vil komme inn som "redningsmann" i et LSK-lag i krise, kontra det å kunne starte med blanke ark i vinter og bygge opp sitt eget lag. Uansett om det blir et tippeliga- eller Adeccolag...
        Last edited by gamle-perta; 29.08.2008, 15:19. Begrunnelse: Skrivefeil, igjen...
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Erland Johnsen ble sitert på noe helt merkelig i en notis i papir-RB i dag. Det lød omtrent slik (jeg tar forbehold om at jeg husker riktig - har ikke avisen foran meg):
          - Laget har presetert merkbart dårligere i de to kampene etter at det ble klart at Henning Berg blir trener neste år. Jeg har ikke merket noe til dette på treningene, men kampene mot Viking og FCK har vært dårligere enn det vi gjorde før Berg-nyheten sprakk.
          Dette er gjengitt i en tråd på forumet også, husker ikke helt hvilken.

          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Dette synes jeg i beste fall var en total unødvendig kommentar. På grensen til illjojalitet. Gikk han virkelig rundt og så på seg selv som en mulig hovedtrener for LSK?
          Tydeligvis. Fyren må være flink til selvbedrag. Han trodde også som kjent vi kunne slå ut FCK ved å lempe polere i bakrommet til Occean og Sundgot.

          Jeg lover dere. Denne høstsesongen blir tøff. Vi har harde motstandere på programmet, potesielt en avgjørende kamp mot Aalesund borte i siste serierunde.

          Er Erland Johnsen den folk vil ha i ryggen? Jeg lover dere en høst som kommer til å forkorte livet deres med et par år.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #25
            Les Aftenposten i dag og Stale sin oppsumering om oss.

            Synd men sant.
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #26
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Jeg lover dere. Denne høstsesongen blir tøff. Vi har harde motstandere på programmet, potesielt en avgjørende kamp mot Aalesund borte i siste serierunde.

              Er Erland Johnsen den folk vil ha i ryggen? Jeg lover dere en høst som kommer til å forkorte livet deres med et par år.
              Trur du virkelig at høsten vil bli så mye bedre om vi henter en ny trener nå? Henning Berg kommer nok uansett ikke før sesongen er ferdig. Hva gjør vi da? Spille uten trener? La en Fjørtoft på oppsigelse styre skuta? Eller en eller annen rutinert spiller? Faktum er at laget er for dårlig, og det er lite en bra trener kan gjøre med det.

              Nei, jeg kan love deg at høsten blir tøff, uansett hvem som står og roper fra trenerbenken.


              KimFL

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1252

                #27
                Nå må du slutte å sutre Benny. La Erland Johnsen få sitte i fred ut sesongen. Det eneste som betyr noe denne sesongen slik som det har utvilklet seg er å unngå nedrykk. Det regener jeg med at EJ og JÅF fikser rimelig greit, siden særlig sistnevnte har tegnet et bilde av seg selv som den store redningsmannen i sesongen 2008.
                Det skal bli en stor fornøyelse å se hva Benny vil mene neste sesong. For en ting er sikkert og det er at Henning Berg er en mann som vil gjøre særdeles mange ting som faller BennyLem tungt for brystet.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #28
                  Uten å ha utbasunert det på noen måte har jeg vært mye uenig med Benny i år. Ikke nødvendigvis alltid i innhold, men i det minste i form. Det er jeg ikke i dette tilfellet.
                  Med tanke på LSK sin økonomi og Lyns plassering er det vel ikke særlig realistisk å få til noe bytte nå, menn i en ideell verden osv.....
                  Jeg hadde tro på Johnsen og har gledet meg over hvert eneste poeng som har ramlet inn på kontoen i serien. Men alle de rare (bort)forklaringene og kommentarene som kan leses i nyhetstråden i dag blir for mye for meg. Skylde på treneransettelsen for neste år? Mene at det Ståle sa om tempo var "dårlig gjort" (fritt oversatt), når selv Helen Keller ser det? Bruke utrykk som "uprofesjonelle"?
                  I min verden trodde jeg faktisk at det var trenerens oppgave å få spillerne til å se bort fra utenomsportslig støy, og å fokusere på det som man faktisk kan gjøre noe med, og i mine øyne har derfor Johnsen bevist at han pr i dag ikke er moden til å lede et lag på Tippeliga-nivå.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • heg
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2007
                    • 112

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Erland Johnsen ble sitert på noe helt merkelig i en notis i papir-RB i dag. Det lød omtrent slik (jeg tar forbehold om at jeg husker riktig - har ikke avisen foran meg):
                    - Laget har presetert merkbart dårligere i de to kampene etter at det ble klart at Henning Berg blir trener neste år. Jeg har ikke merket noe til dette på treningene, men kampene mot Viking og FCK har vært dårligere enn det vi gjorde før Berg-nyheten sprakk.
                    Han har vel ikke tenkt tanken at Viking og FCK er noe bedre lag på papiret enn glimt/Ham Kam og Godset?!

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #30
                      Jeg er enig med trådstarter i mange av poengene. Men ikke i konklusjonen. Mange gode argumenter mot å sparke EJ nå er allerede nevnt. Jeg er også redd for at å hente inn Henning Berg allerede nå (om det i det hele tatt er noen realistisk mulighet) fort kan vise seg å bli et tveegget sverd hvor Henning får en trøblete start på sin trenerkarriere i LSK. Overgangsvinduet stenger natt til mandag, og ingenting tyder på at de spillerne mange av oss har på ønskelista dukker opp denne helgen. Plassen må da berges med de vi har. Vi har plukket greit med poeng i serien under EJ, bl.a. de 3 seirene på rad. La Henning komme til nyttår, og gi han tid til å bygge sitt lag. Men jeg er enig med trådstarter:
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Jeg lover dere. Denne høstsesongen blir tøff.

                      Kommentar

                      • Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

                        #31
                        mannen ser og høres jo tilbakestående ut.
                        !!Gunners!!

                        Kommentar

                        • forzafugla!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 461

                          #32
                          La fjøra ta jobben som hovedtrener ut sesongen.. Han har vel så langt ikke tapt noen kamper når han har fått oppgaven og være hovedtrener.. Og han kan jo ikke gjøre det noe dårligere enn Erland?

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                            La fjøra ta jobben som hovedtrener ut sesongen.. Han har vel så langt ikke tapt noen kamper når han har fått oppgaven og være hovedtrener.. Og han kan jo ikke gjøre det noe dårligere enn Erland?
                            Er litt redd for at den gode statistikken til fjøra hadde ryki ganske fort. Situasjonen er en helt annen nå enn den var da fjøra var trener.

                            Kommentar

                            • Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Larsk
                              mannen ser og høres jo tilbakestående ut.
                              Jeg kjenner ikke deg, men dette innlegget stilller ikke deg i så fryktelig godt lys når det gjelder utviklingsnivå, heller.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2127

                                #35
                                BennyLem, det er bare i Bergen man begynner å hyle om at treneren må gå etter et tap. Sannheten er at FCK rett og slett er et mye bedre lag enn oss per dags dato. Uten tempo i forsvarsfireren, er vi sjanseløse. Jeg tror ikke at Henning Berg, ville klart å endre på dette. Jeg vil mye heller bruke pengene på spillere med fart i kroppen, enn på å kaste de bort på en trener som allerede er klar.

                                For meg har EJ gjort en god jobb som trener. Han klarte å snu stemningen i klubben, og få spillerne til å prestere når de lå nede for telling. Han har kapret flere viktige seire, og i tillegg et kynisk og viktig bortepoeng i Stavanger. Kampprogrammet.... Vel, det er vel ikke mange av de lagene vi har igjen som har imponert nevneverdig heller...

                                Jeg tror Lillestrøm reiser seg mot Stabæk, som er et mye - MYE- svakere lag enn FCK. Man må kunne akseptere et tap, uten at man skal svartmale absolutt alt.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • forzafugla!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 461

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Er litt redd for at den gode statistikken til fjøra hadde ryki ganske fort. Situasjonen er en helt annen nå enn den var da fjøra var trener.
                                  Hehe sant det, men det er jo lov og håpe .
                                  Uansett tror jeg fjøra hadde vært bedre istand til og ta ut lag, gjøre bytter ogsånn enn Erland.. Det og "safe" inn tapet igår med og bytte in søgård var noe jeg ikke skjønte en dritt av..

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1453

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                                    Det og "safe" inn tapet igår med og bytte in søgård var noe jeg ikke skjønte en dritt av..
                                    Tanken var vel å teste en alternativ lagoppstilling til kampen mot Stabæk og det ga jo greie svar. Simen Brenne fungerte godt som hengende spiss, mens Espen Søgård ikke fungerte i det hele tatt som venstre ving. Det siste burde jo strengt tatt være kjent fra før, men EJ hadde vel et lite håp om at ekstra løpskapasitet kunne demme opp litt for FCK sitt offensive spill.

                                    Konklusjonen er vel at Brenne starter på bekostning av Sundgot som hengende spiss, samtidig som det etterlater et stort gap på venstrekanten. Hvem som skal ta den plassen er virkelig ikke godt å si. Mitt førstevalg er Fellus (som også burde fått prøvd seg i stedet for Søgård), men jeg synes det lukter nødløsning lang vei. Samtidig har det luktet det av våre venstrekanter i flere år nå, så intet nytt under solen.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • detvarvondtdet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 398

                                      #38
                                      Syntes det er direkte patetisk og bytte inn søgård og Riseth når man har Fellus og Cisse på benken og man ligger under. Teste eller ikke teste, så er det feigt som faan. Føyer seg bare inn i rekken av feige bytter og manglende satsing på unge spillere i klubben.
                                      "Dere kan sitere meg på dette:
                                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                      Fjøra

                                      Kommentar

                                      • Speeder
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 951

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                        Konklusjonen er vel at Brenne starter på bekostning av Sundgot som hengende spiss, samtidig som det etterlater et stort gap på venstrekanten. Hvem som skal ta den plassen er virkelig ikke godt å si.
                                        Eventuelt kunne vel ungkalven Ståle bekle rollen, i allefall hvis Marius J er klar til dyst.
                                        Tore Galgerud

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          #40
                                          Vi trenger mål... så la oss bytte om fra 4-4-2 til 4-5-1 til tross for at vi har en benk med lovende spiss (who wont get a game no matter what happens)

                                          Det der oppsumerer Johnsen i en setning.

                                          No wonder Follo got fucking relegated...
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...