Klubben klager over dårlig oppmøte mot FCK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 794

    Klubben klager over dårlig oppmøte mot FCK

    Ja, det var dårlig oppmøte av tilskuere mot FC København. 2502 er ikke mye å skryte av. Selv var jeg der og er stolt av det!

    Men! Jeg vurderte selv og la være å dra. Ikke fordi det var mørke skyer i horisonten eller at jeg kunne se kampen på TV, men at det rett og slett svir i lomma å bla opp 240 spenn per billett (ja, jeg vet det finnes rimeligere billetter på andre tribuner enn felt O på Strømmen, men jeg vil ha god plass).

    Egentlig synes jeg at sesongkortet mitt burde gjelde alle kamper inkludert UEFA og cup. Men når det er lagt til side så kan jeg skjønne at klubben ønsker å tjene ekstra kroner.

    Jeg var på søndag i Stavanger og så bortekampen mot Viking. Der kunne jeg over høytaleranlegget høre at de skulle møte Honka i påfølgende kamp. Speakern kunne gladlig opplyse om at alle under 18 ville slippe inn gratis og at voksne skulle betale 100 kr for å se kampen på Viking Stadion.

    Det er tydelig at Viking og LSK sine markedsavdelinger har hatt forskjellig fokus. Vikings fokus var tydelig at de ønsket støtte og flest mulig på stadion.

    Hadde LSK hatt et snitt oppunder maks kapasitet på Åråsen og at klubben hevdet seg i Tippeligaen kunne jeg forstått at de hadde benyttet ordinære priser. Situasjonen er helt anderledes. Vi har et snitt på ca 75% dekning (8000 og noe, stemmer ikke det?) og klubben sliter i bunn av tabellen. Da kan man ikke forvente at tilskuere renner ned inngangen til Åråsen. I tillegg er det viktig å huske på at vi lå under 3-1 allerede før kampen i går hadde begynt. Slik som LSK har opptrått på fotballbanen i år måtte man være særdeles optimist for at dette skulle gå vår vei.

    Jeg var på Åråsen i går ikke fordi jeg trodde vi skulla klare å avansere, men fordi jeg ønsket å se klubben gjøre et forsøk på å klare det i tillegg til å få meg meg fremgangen. Jeg må også innrømme at jeg har mulighet til å svi av 240 kr på en kamp. Kompisen min hadde ikke råd til å bli med, men da jeg spanderte så kledde han seg i gult og svart og ble med allikevel.

    Det at klubben nå i dag er overrasket/forbauset/skuffet over oppmøte så blir jeg litt irritert. Hadde de virkelig ønsket fullt hus kunne de satt ned bilettprisen, slik som Viking gjorde. Når dette da kommer etter en særdeles skuffende kamp blir dette bare trist. Får en litt ekkel grisk følelse. Føler også at dette rakker ned på den fantastiske innsatsen som Kanari-fansen la ned i går. Makan til oppmuntring selv når det måtte scores 4-5 mål for å klare avansement er imponerende!

    Tusen takk Kanari-fansen!
  • Smukken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 718

    #2
    Samtidig det viktig å forstå at klubben trenger inntekter. I hvertfall for å kjøpe de spillerne vi sårt trenger. Jeg synes det er helt greit å betale 270,- (M) for billett.
    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

    Kommentar

    • Martin83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 794

      #3
      Opprinnelig skrevet av Smukken
      Samtidig det viktig å forstå at klubben trenger inntekter. I hvertfall for å kjøpe de spillerne vi sårt trenger. Jeg synes det er helt greit å betale 270,- (M) for billett.
      Veldig enkelt regnestykke:
      240 kr x 2502 tilskuere = 600 480 kr
      100 kr x 8000 tilskuere = 800 000 kr

      Selvfølgelig er ikke disse tallene reelle (avansert bilettsystem/frikort mm) men man for et bilde.

      Hadde støtte fra 8000 tilskuere vært avgjørende for at klubben avanserte ville vi fått ekstra inntekter på toppen (ny runde med bilettsalg etc).

      I tillegg må vi ikke glemme at ikke alle har råd til å svi av nesten 300 kroner på en kamp. Enkelte er forsatt studenter eller noe sånt.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        #4
        520 kroner for å ta med poden på kamp. Jeg betaler uten å mukke, men når klubben klager over oppmøtet etter å ha servert lekkerbiskener som det fartsfylte oppgjøret mot UN Kärjeng i fjor og etter å ha latt FCK ta seg bak i Køben kan vedkommende kjøre utstyret sitt i kjøttkverna. Det er greit nok å ha fanklubb, men skal det bli noen flere enn 2-3000 på kamp kan de ikke behandle publikum som om de er lojale flokkdyr som går mann av huse bare fordi det er LSK som spiller. Grov undervurdering av folks fonuftighet og grov overdrivelse av egen betydning. Lukter BI og markedsførere lang vei....

        En klok mann ville satt seg ned med opptak av LSKs siste UEFA-triumfer og stilt seg spørsmålet "Hvor mye ville jeg betalt for å se dette i reprise?". Da hadde poden og jeg hatt 500 kroner å bruke i kiosken i går.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          En annen ting er kampannonsene. Budskapet Romerike mot København kiler ikke meg. For meg er det kampen mellom stolte LSK og Ståle Solbakkens FCK (Nordens beste lag) som trekker.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Klubben skal vel ikke klage over at det kommer over 2000 tilskuere for og se et oldboys lag.

            Kommentar

            • Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1452

              #7
              Nå er det vel Kippe og Erland Johnsen som uttaler seg om oppmøtet, sikkert etter å ha fått spørsmål om det av journalisten(e). Skjønner godt at de gjerne ville hatt bedre oppmøte på Åråsen, det ville vel de fleste av oss som var der gjerne hatt også. Hva skulle de svart? "Jeg skjønner godt at folk ikke gidder å se oss, det lå jo i kortene at dette ikke ville gå veien"?

              Hadde det vært Frank Grønlund eller Per Mathisen som klaget synes jeg saken ville blitt litt annerledes. Det er fullt forståelig at det ikke var flere på Åråsen i går, men 2500 er fortsatt skuffende. Det er også en viss forskjell på å møte FC København og Honka. Tross alt.

              Nå var vi aldri i nærheten, men hvis vi mot alle odds hadde slått ut FCK ville det vært den største prestasjonen til LSK på svært lenge. Det skjedde ikke denne gangen (heller), men jeg har lyst til å være der den ene gangen det skjer.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                #8
                Lsk kan konsentrere seg om å spille bra fotball,så kommer det nok folk.
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  #9
                  2502 er pinlig, rett og slett - uansett motstander'n.

                  At det var en E-Cup (Waffer) kamp er helt sinnsjuk.

                  Jeg var til stede og sang sammen med Kanaris og mener at det er jeg som fortjener bedre og ikke klubben. Jeg føler meg snyttet over et helt år, fordi jeg betalte for et sesong-kort til et fotballag. Jeg fikk pinlige opplevelser om igjen fra en organisjon som er pilråttent fra topp til tåa.

                  Klager ikke over innsatsen av mange av stallen i år, langt i fra. Det er bare piss poor ledelse, dårlig trening, ræva taktikk og kaos som fører til tilstanden vi er i per i dag (mål - å unngå nedrykk, for faen)
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • lillestroom
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1020

                    #10
                    Når det er cupfinale er det 20.000 folk som skal se kampen, men når det er en mindre viktig kamp eller en som nå, når det var liten sjans for å avansere i UEFA-cupen kommer det 2500 folk. Jeg mener at det er like viktig å stille opp uansett. Om kampen er på åråsen da.. Noen skal bare "se" de store kampene og driter i alt annet.

                    Kommentar

                    • Kay
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 763

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                      Ja, det var dårlig oppmøte av tilskuere mot FC København. 2502 er ikke mye å skryte av. Selv var jeg der og er stolt av det!
                      Hele innlegget ditt var som om jeg skulle skrevet det selv. Føler det blir sagt og gjordt så mye motstridende for tiden.

                      Kommentar

                      • Fuglefar
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2006
                        • 202

                        #12
                        Snakka med flere personer før kampen som liker å gå på Åråsen. Flere av de viste rett og slett ikke hvilken dag kampen skulle spilles. Og de som da viste om dagen de hadde ikke hørt om klokkeslettet. Hva med litt bedre markedsføring?
                        Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                        Kommentar

                        • Tobben
                          Jeg elsker å kjøre trikk
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2005
                          • 1666

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                          Snakka med flere personer før kampen som liker å gå på Åråsen. Flere av de viste rett og slett ikke hvilken dag kampen skulle spilles. Og de som da viste om dagen de hadde ikke hørt om klokkeslettet. Hva med litt bedre markedsføring?
                          Eller hva med litt mere engasjement? Om man ikke vet når kampen spilles så er det bare å gå på internett å sjekke det opp på evt. klubbens egne hjemmesider. Det står jo tilogmed i sportsbilaget i VG. Tilogmed kusina mi på 8år hadde klart det.
                          Last edited by Tobben; 30.08.2008, 14:16. Begrunnelse: skriveleif

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Tobben
                            Eller hva med litt mere engasjement? Om man ikke vet når kampen spilles så er det bare å gå på internett å sjekke det opp på evt. klubbens egne hjemmesider. Det står jo tilogmed i sportsbilaget i VG. Tilogmed kusina mi på 8år hadde klart det.
                            For oss som er lidenskapelig interessert i LSK er det en selvfølge, men for de som er mellominteresserte og vanlig mann i gata trenger gjerne å se 15 store plakater med LSK - København før de i det hele tatt registrerer at det snart er kamp. Torsdagskamper er relativt uvanlig på Åråsen, og jeg skjønner godt at folk som ikke følger spesielt godt med, ikke har fått med seg når matchen går. Derfor er jeg enig i at LSK burde markedsført dette mye bedre. Jeg har tolket signalene fra LSK i form av uttalelsene til Brenne og Johnsen, som forventet en folkefest, at de har sett på det som en selvfølge at alle visste når LSK skulle spille returmatch i UEFA-cupen. Da tror jeg faktisk de må ta seg en bolle, for det er relativt mange som møter opp på Tippeliga-kampene som ikke er SÅ engasjerte at de følger med på slikt.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • tomes
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Jan 2007
                              • 5

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Smukken
                              Samtidig det viktig å forstå at klubben trenger inntekter. I hvertfall for å kjøpe de spillerne vi sårt trenger. Jeg synes det er helt greit å betale 270,- (M) for billett.
                              Her skulle klubben mobilisere for å komme inn i gruppespillet i UEFA cupen.... Med det utgangspunktet vi hadde så trengte vi MYE støtte...
                              Da SENKER vi prisene for å få mange på kamp, så tar vi penga når vi kommer inn i gruppespillet. Hvorfor er det ingen i LSK som skjønner at det er der pengene ligger....? Ikke i kvalefiseringen. GRATIS inngang neste gang :-) Amatører.....?

                              Kommentar

                              Working...