Nyheter september 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nyheter september 2008

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758

.................................................. ..........................

Olivier Occean har en god følelse foran kveldens kamp mot Stabæk. Les intervjuet, pluss info om billettslaget, her:

• morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

Occean: - Følelsen er god
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

http://fotball.aftenposten.no/intern...icle116863.ece

Tore Andreas Gundersen – Lyngby:
      Den nylig utleide Lillestrøm-spissen fikk sin debut for Lyngby i dansk 1. divisjon (nivå 2), men uten å få nettkjenning. Nordmannen spilte 90 minutter i 0-0-kampen mot Næstved i Lyngby og pådro seg et gult kort.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

Riise spilleklar men spiller ikke

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Bjørn Helge Riise er spilleklar, men spiller ikke mot Stabæk.
        Følg Lillestrøm - Stabæk direkte i vårt livesenter
        Lillestrøms Bjørn Helge Riise har vært lenge ute med en lårskade.
        Nå trener Riise for fullt, og var lenge aktuell for spill mot serieleder Stabæk mandag. Men Åråsen-klubben tar ingen sjanser.
        - Vi drøyer heller en ti-tolv ekstra dager, for å ikke ta noen sjanser med Bjørn Helge. Han kunne nok spilt mot Stabæk, men vi skal unngå at han blir skadet igjen, sier LSK-trener Erland Johnsen til rb.no.
        Sundgot-juks
        Sist lagene møttes på Åråsen var i cupens semifinale i fjor høst. Lillestrøm vant 2-0, men det som huskes best fra kampen er Arild Sundgots hands som førte til at han enkelt kunne sette inn det avgjørende målet.
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• Baloo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2006
          • 292

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/lillestrom/article2179266.ece

Vidar Riseth er ikke i tvil om hvem som vinner Tippeligaen, etter mandagens 1-1 kamp på Åråsen.

Kommentar

• Baloo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2006
            • 292

http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/01/545468.html

Alanzinho-magi holdt ikke i dag

Brenne sørget for status quo i toppen.

Kommentar

• Baloo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2006
              • 292

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=525570

Alanzinho med «Årets mål»-kandidat

...men brasilianeren bommet da det gjaldt

ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK - Stabæk 1-1) Alanzinhos 1-0-scoring fortjener definitivt en plass på listen over årets vakreste mål. Men den lille teknikeren bommet på åpent mål da det gjaldt som mest.

Kommentar

• morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

høydepunktene fra kampen

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Stavanger Aftenblad

- Årsbeste av LSK

APPLAUDERTE SINE EGNE: Men LSK-trener Erland Johnsen mener laget fremdeles har mer å gå på- ( Foto: Digitalsport )

Av: André Almløv
                  Publisert: 01.09.2008 kl. 21:42 , endret: 01.09.2008 kl. 21:48

LSK - Stabæk 1-1: LSK-trenerne Erland Johnsen og Frode Grodås var mektig imponert over det spillerne presterte etter pause mot Stabæk.

Selv om Alanzinho herjet med LSK-forsvaret kampen gjennom, spilte laget såpass godt at det holdt til poeng hjemme mot serieleder Stabæk.
                  - Jeg ble litt bekymret etter København-kampen, men i dag er vi der vi bør være. Vi har ennå litt å gå på og det er moro, sier LSK-trener Erland Johnsen.

Overlegen Alanzinho
                  Men det så stygt ut for Lillestrøm da Stabæks brasilianer Alanzinho vartet opp med et fenomenalt solomål allerede etter 11 minutter.
                  - Vi har lagt inn protest på at Alanzinho ikke skal spille mot oss mer, fleipet LSK-manager Jan Åge Fjørtoft etter kampen. Men fleipen var nok mer enn ønsketenkning. For sjelden har vi sett en spiller være mer overlegen teknisk og tempomessig i norsk fotball.

Fantastisk prestasjon
                  - Vi kan ikke sove i timen mot et lag som Stabæk. Scoringen deres var en fantastisk prestasjon, noe annet kan jeg ikke si. Etter pause gjør vi en kjempekamp. Det var helhjertet innsats fra spillerne. De leverte årsbeste. Nå er vi på vei opp og flere og flere spillere viser seg frem. Det er moro å se, sier assistenttrener Frode Grodås.

LSKs venstreback Ståle Stensaas slet litt før pause, men justerte presset sitt litt i 2.omgang og fikk et godt tak på de kjappe Stabæk-angriperne.

- Vi kom tilbake og gjorde en kjempebra 2.omgang. Synd det ikke holdt til tre poeng, men vi skal være fornøyd med uavgjort. Det bor mye i laget vårt og vi har ennå mye å gå på. Nå skal vi jobbe knallhardt og bli enda bedre, sier Stensaas.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7154

Fra lsk.no

-Dette poenget kan bli viktig

En forrykende kamp endte med poengdeling på Åråsen i kveld.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Viktig poeng for Fugla!

http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=364

Aalesund tok poeng hjemme mot Fredrikstad, Ham-Kam vant borte mot Godset. Poeng mot serielederen var utrolig viktig, ikke minst å vise at vi kan. kfl.no tok en rask prat med Magnus Myklebust og Otto Fredrikson

Skrevet av Ronnie Hallén

Undertegnede har aldri lagt skjul på sin begeistring for Magnus Myklebust. Denne finslepne teknikeren, med latinsk tyngdepunkt, er han en atypisk LSK-spiss. Denne sesongen har imidlertid ikke bydd på noe særlig samba fra lysluggen og skepsisen var tilstede da han ble presentert som en del av startelleveren til dagens match.

Men Mykle svarte kritikerte med en god match. Plutselig satt ballen klistret til foten, fintene satt og løpene var timet og tilrettelagt. Kun en pinlig dårlig linjedommer fratok ham en straffe og det som trolig ville vært et rødt kort på Stabæks keeper, Jon Knudsen. Men, en assist ble det og det etter å ha dratt av to Stabæk-spillere med en herlig kroppsfinte.

- Assist tar jeg gjerne med meg. Jeg tar alt jeg få i nå om dagen, sier en fornøyd Myklebust, mens han hopper rundt og klager på krampe i foten.

- Fortell meg hva som har skjedd de siste ukene. Siste 2. lagskamp mot Nest Sotra var en oppvisning i variabelt spill, dog så det ut som om det løsnet litt for deg i den kampen etter at du hadde scoret.

- Tja, fått tilbake den gode følelsen igjen. Touchen sitter og jeg føler meg endelig lett og fin i kroppen, noe jeg ikke har gjort så langt denne sesongen. Og ikke minst spilte jeg spiss. Og skriv SPISS med store bokstaver!

Mykle kom til LSK som en målfarlig spiss. Som sisteårs junior scoret han bøtter med mål for bunnlaget Hødd i 1. divisjon og han fortsatte i LSK i spann med Sundgot i treningskampene før 2005-sesongen. En skade i første hjemmekamp mot Lyn banet vei for Michael Mifsud og veien tilbake ble lang naturlig nok ettersom Mifsud puttet på bestilling. Og siden den gang har det vanket mye plass på innbytterbenken eller som kantspiller i 4-3-3. Nå var han endelig tilbake som spiss i en duo sammen med Occean og det var tydelig at han trivdes med det.

- Jeg lå i en litt mer tilbaketrukket rolle enn jeg vanligvis har spilt som spiss. Skulle prøve å ligge mye i mellomrommet og få ballen rettvendt samt at jeg skulle jobbe defensivt mot Stabæks dype midtbanespiller. Det gikk bra i dag og det poenget vi fikk kan vise seg å være utrolig viktig.

- Kan du fortelle litt om hva som gjør at du føler at det har løsnet nå de siste par ukene?

- Det ligger mye mentalt og der har jeg en del å jobbe med. Det handler om å tørre å utfordre og gå for mål, noe jeg føler har kommet mer på plass på treningene i det siste.

Fantastisk av Mykle
                      En annen som var godt fornøyd med Myklebust sin prestasjon var keeper Otto Fredrikson.

- Det var kjempegøy at han lykkes. Vi har jobbet mye med ham denne sesongen og forsøkt å støtte og bakke ham opp, for vi vet hvor god han kan være på sitt beste. Og slik som han spilte i dag, er han utrolig viktig for laget. Vi får en ny dimensjon i angrepsspillet vårt.

Otto hadde ingen rolig dag på jobben, Stabæk kom til en del avslutninger, men i etterkant skrøt han veldig av forsvarsfireren foran seg.

- De spiller veldig bra. Riseth er meget god og resten av gutta i backrekka fulgte opp med gode prestasjoner. Jeg synes nok at Stabæk ikke kom til veldig mange store sjanser, selv om jeg hadde nok å gjøre bak der.

Otto er tilbake med bravur og det var lite han kunne gjøre med scoringen til Alanzinho. Men, bortsett fra det var han trygg og god og ga klar beskjed til fremtidige motstandere at det skal jobbes hardt for å score på ham.

- Men, Otto, hvordan er inngangen inn mot denne kampen etter den forferdelig forestillingen mot FCK?

- Vi hadde noe å revansjere og vise at vi har et hjerte for klubben. Og sånn sett var det gunstig at denne kampen kom så tett. Da var det bare å glemme fadesen og gi jernet mot Stabæk. Og at vi kom tilbake i dag synes jeg viser karakter. Vi ville vinne og vise at vi kan spille god fotball. Og til tider mener jeg vi spiller årsbeste i dag med variert spill og morsom fotball. Antagelig var dette en morsom kamp for tilskuerne for begge lag angrep og skapte sjanser og det var jo en kjempestemning på stadion.

Kfl.no takker for tiden med to av LSKs mest sympatiske og åpne spillere. Dagens Bøffel? Vi spør noen som faktisk har sett hele kampen...

Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

Ingen fortjente å tape

ÅRÅSEN:
                        Lillestrøm og Stabæk spilte tidvis god fotball da lagene møttes på Åråsen til mandagskamp i Tippeligaen.

Av Fredrik Vestgård
                        Publisert 01.09.2008 - 22:00 Oppdatert 01.09.2008 - 23:07

En fantastisk dribleprestasjon av Alanzinho ga Stabæk ledelsen i første omgang, mens Simen Brenne satte inn en svært fotjent utligning på halvvolley i andre. På tross av flere store sjanser til begge lag, endte det 1-1 på Åråsen.
                        – I denne kampen spiller vi bra fotball, spesielt i andreomgangen er vi strålende. Uavgjort er nok et greit resultat tatt både kampen og spill i betrakning, sier LSK-trener Erland Johnsen.
                        Hans kollega, Jan Jônsson i Stabæk, var ikke helt enig i uavgjort konklusjonen.
                        – Vi kan nok være mest misfornøyde utifra de store sjansene vi brenner. Kampen svinger, men jeg føler vi har de aller største sjansene, sier Jônsson

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

(1) Skjønsberg, (2) Alanzinho og (3) Magnus Myklebust.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

OPPTUR: Magnus Myklebust fant fort tilbake til formen da han fikk tillit fra start mot Stabæk. Morten M. Skjønsberg hadde sin fulle hyre med LSK-spissen. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Grep sjansen

ÅRÅSEN:
                            Magnus Myklebust er tilbake!

Av Fredrik Vestgård
                            Publisert 01.09.2008 - 22:00 Oppdatert 02.09.2008 - 07:54

Det har ikke haglet av muligheter for Magnus Myklebust i LSK denne sesongen. I kampen mot Stabæk fikk han en etterlengtet sjanse på topp, og ble kåret til Dagens Kanarifugl for sin innsats.
                            – Jeg får spille spiss nå vettu, da går det bra, gliser Myklebust.
                            En tøff vår kan nå bli erstattet sv mange sjanser i høst for Myklebust.
                            – Etter denne kampen har jeg en god følelse. Selvtilliten var ikke stor i vår, men den tid er glemt. Det var virkelig godt å vise hva jeg dyger til, sier han.
                            Myklebust var god på et sjeldent kollektivt (for sesongen) bra LSK-lag, som nå har fem poeng ned til Aalesund på kvalikk-plassen. Det betrygger trener Erland Jonhsen.
                            – Jeg tenker minst mulig på Aalesund, og mest mulig på Lillestrøm. Nå er det en stund til neste kamp, og vi skal forbedre oss enda mere offensivt. Fortsetter vi som vi gjorde i denne kampen blir det ikke noe nedrykk, spår Johnsen, som nå har et Myklebust-alternativ på topp som beviste at det kan være poeng vært i bunnkampen.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Vi trykket bra på

Simen Brenne scoret LSKs mål mot serieleder Stabæk på Åråsen mandag kveld. - Vi trøkket bra på, sier målscoreren. Se intervjuet her:

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

LSK-TV: Grep muligheten

Magnus Myklebust fikk tillit som spiss i tospann med Olivier Occean på mandagens kamp. - Jeg kunne ikke la den sjansen gå fra meg. Se intervju her:

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Vi er på vei opp

Etter uavgjort mellom LSK og Stabæk var både Frode Grodås og Ståle Stensaas fornøyde med mandagens kamp. Intervjuer her:

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB

OPPTUREN: Magnus Myklebust og Karim Essediri (t.v.) løper mot Simen Brenne (med ryggen til) for å feire den uhyre viktige utligningen til LSK mot serieleder Stabæk. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Lot seg ikke blende

ÅRÅSEN:
                                    (Lillestrøm – Stabæk 1-1). Nøkkelen til LSK-poeng mot Stabæk var å kvitte seg med mindreverdighetskomplekset norske lag har overfor Stabæk. – De er ikke så gode, mener Simen Brenne.

Av Espen Solbakken
                                    Publisert 01.09.2008 - 22:00 Oppdatert 02.09.2008 - 08:17

– Jeg skal ikke ta noe vekk fra Stabæks sesong, men jeg føler at folk lar seg blende i overkant av spillerne deres. De er ikke så gode, og det er flere enn Stabæk som kan spille god fotball i Tippeligaen. For eksempel vi, sa Brenne.
                                    Han skjønner at det er lett å la seg imponere av Alanzinho, Nannskog, Gunnarsson og alt hva de nå heter. Samtidig er man sjanseløs om du ikke tar opp kampen med dem, og stoler på egne ferdigheter og har et eget spill.
                                    – Det er umulig å forsvare deg til poeng mot Stabæk. Du må angripe selv også, og ikke bare være opptatt av hva de gjør hele tida, mente Brenne.
                                    Østfoldingen hadde perfekt timing på årets første fulltreffer. Den ga riktignok bare ett poeng på tabellen, men følelsen av å matche den suverene serielederen betyr mye foran innspurten.
                                    – Viktig mentalt, sier han.
                                    – Den gode opplevelsen er nesten viktigere enn poenget, oppsummerte trener Erland Johnsen.

Endelig Magnus
                                    LSK levde godt på et kontant midtforsvar og stor offervilje i hele den bakre fireren, men den største overraskelsen og åpenbaringen var likevel Magnus Myklebust, som for første gang fikk spille midtspiss fra start denne sesongen.
                                    – Jeg måtte jo vise at jeg duger. Kunne ikke la denne sjansen gå fra meg, og jeg er veldig fornøyd med egen innsats, sa "Mykle".
                                    Og med rette; før pause kopierte han nesten et klassisk Alanzinho-raid. Rett etter pause fortsatte Magnus-showet. I det 55. minuttet skled han gjennom og rundet Jon Knudsen, og ble felt. I stedet for rødt kort til Knudsen og straffe til Lillestrøm, ble det vinket offside – sannsynligvis feil.
                                    – Jeg var glad da jeg så det flagget, innrømmet Leirsund-gutten.
                                    – Litt bitter den der, men jeg har en god følelse uansett nå. 2008 har vært et meget tungt år for meg, og i vår mistet jeg alt som heter selvtillit. Det er historie nå, men det har preget meg altfor lenge, innrømmet Myklebust, som minutter etter Knudsen-duellen sto for innlegget til Brennes utligning.
                                    – Det er rart med det, forrige uke spilte jeg en andrelagskamp og scoret. Mer skal det ikke til for å snu en trend. Å komme tilbake her betyr mye mer enn det ene poenget vi fikk, sa Myklebust.

– Fin fotball
                                    Trener Erland Johnsen mener ingen kunne sagt noe på om LSK hadde vunnet, selv om Stabæk skapte dobbelt så mange sjanser. LSK førte nemlig matchen i store deler av 2. omgang og fortjente det ene poenget de kjempet så hardt for.
                                    Treneren støtter Simen Brennes påstand om at Lillestrøm er mer enn gode nok til å stole på egne ferdigheter, selv mot gode lag som Stabæk.
                                    – Noen forholdsregler må en selvsagt ta. Men med så mange gode offensive spillere, medfører det også svakheter bakover. Jeg synes vi greide å spille en del god fotball selv også med vendinger av spillet, kortpasninger og utnyttelse av mellomrommet, sa Johnsen.
                                    Alt sammen klassiske virkemidler i Stabæks fotballfilosofi, men i løpet av 2. omgang i går beviste LSK at bæringene ikke er alene om å besitte nettopp de ferdighetene.
                                    Det største irritasjonsmomentet for Johnsen etter kampen var at Alanzinho fikk legge ut på flere, nærmest endeløse dribleserier som brasilianeren har gjort til sitt varemerke. Det første resulterte i mål da driblefanten gikk forbi fire mann og skjøt før noen støtet oppi ham.
                                    – Han begynte jo rett foran nesa på meg fra midtstreken. Det var nesten så jeg ble fristet til å takle selv, gliste Erland Johnsen.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

VG

Vidar Riseth på rundens lag i VG (papir) med 6 poeng:
                                      Sto frem og ryddet opp da LSK trengte det som mest. Men ogs han fikk trøbbel da Alanzinho kom stormende.
                                      (Også Kiko og Magnus får 6 poeng av VG).

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB: Børsen LSK-Stabæk

Lillestrøm – Stabæk 1-1 (0-1)

Åråsen.
                                        Mål: 0-1 (11) Alanzinho, 1-1 (57) Simen Brenne (Myklebust).
                                        Gult kort: Khaled Mouelhi, LSK.
                                        Målsjanser: LSK 3, Stabæk 6.
                                        Cornere: LSK 5, Stabæk 5.
                                        Tilskuere: 8.635.
                                        Dagens kanarifugl: Vidar Riseth.
                                        Stadionstemning: 8
                                        Kampkarakter: 6

OTTO FREDRIKSON 4
                                        Eneste som kom opp mot sitt beste mot København. Reagerte for seint da Alanzinho curlet ballen tilbake i hjørnet på 0-1. Lite å gjøre resten av omgangen. Arbeidsløs stort sett etter pause også ettersom stopperne feide unna nesten alt.

STEINAR PEDERSEN 6
                                        Har ikke fulgt opp alle målene fra treningskampene i vinter, men fikk en meget god start på kampen med flere brudd og offensive bidrag. Sluknet litt, men sluttet likevel aldri å "overlappe" Essediri framover for å skape 2 mot 1-situasjoner.

VIDAR RISETH 7
                                        Inne igjen fra start etter mye skadeproblemer i august. Virket tent på å nekte spissene rom. Spilte på litt små marginer, men kom unna med det. Skapte en god midtlås sammen med Kippe mot det beste spissparet i Norge. Magisk redning på streken etter 76 min.

FRODE KIPPE 6
                                        Hvordan ville kapteinen løse firmaet Gunnarsson/Nannskog? Vant de aller fleste 50/50-duellene og brukte fysikken sin mot de lettbeinte Stabæk-spillerne. Ble tatt hardt og revet i trøya på offensive dødballer. Hadde en lang og viktig tå flere ganger.

STÅLE STENSAAS 5
                                        Etter den fantastiske debuten, har det buttet mer for veteranen. Flink til å stå oppi motstanderen i går og vant mange baller på det. God kontroll på svenske Andersson defensivt. Færre offensive initiativ utover kampen og prioriterte forsvar.

KARIM ESSEDIRI 5
                                        Den spilleren som har tjent mest på trenerbyttet i LSK og har Erland Johnsens tillit. Kom sjelden høyt nok opp i banen for å slå innlegg før pause, og da han var i posisjon ble det for upresist. Mye bedre etter pause da han kom høyere i banen og spilte med selvtillit.

KHALED MOUELHI 5
                                        Har hatt en tendens til å spille litt for seg selv i perioder i år, men virket nesten overtent og i overkant tilstede i går. Stort pluss for helhjertede kontraløp defensivt og gikk også på løp i bakrom framfor å bli stasjonær. Hadde noen farlige balltap.

JOHN ANDERS BJØRKØY 4
                                        Etablert som Kiko's faste makker sentralt. Anonym start på kampen og lite med i spillet. Gjorde ting enkelt, men var ikke veldig skapende i rollen. Dekket mye rom med løpskapasiteten før han ble tatt av banen midt i 2. omgang.

SIMEN BRENNE 5
                                        Sto uten nettkjenning i Tippeligaen før det flotte målet etter 57 minutter. Forsøkte seg også med flere skudd fra distanse, men traff ikke innenfor ramma. Mister likevel ballen altfor mye og er ingen utpreget kantspiller. Løp utrolig mye og tok ut absolutt alle krefter.

OLIVIER OCCEAN 5
                                        Har egentlig vært i form ganske lenge nå. Ble mye nesten for Ollie før pause med litt for svak touch innenfor 16-meteren. Ble pakket godt inn av fysisk sterke Niklas Sandberg. Kombinerte meget bra med kvikke Myklebust i perioder. Kunne/burde avgjort kampen.

MAGNUS MYKLEBUST 7
                                        Har hatt en blytung sesong, men virket herlig lett i beina mot Stabæk. Supert raid i Alanzinho-klassen midt i 1. omgang ga nær uttelling for LSK. Feil avvinket for offside og suveren assist til Brenne i en hektisk start på 2. omgang. Byttet ut.

SUM 11 MANN: 58

INNBYTTERE

ESPEN SØGÅRD
                                        (21 min. for Bjørkøy).
                                        Inn for å dekke rom og balansere midten.

ARILD SUNDGOT
                                        (12 min. for Myklebust).
                                        Byttet inn for å spille i mellomrommet.

MATHIS BOLLY
                                        (1 min. for Essediri).
                                        Debut for Holmlia-gutten.

DOMMER

ROY HELGE OLSEN 5
                                        Assistenten tabbet seg ut og vinket da Myklebust var igjennom. Hoveddommeren gjorde ellers jobben sin greit.

ANALYSEN
                                        Kanskje årets vanskeligste hjemmekamp for LSK med suverene Stabæk på motsatt banehalvdel. LSK kastet forsøket med 4-2-3-1 på dør og stilte i en vanlig 4-4-2 med Myklebust som ny mann på topp. I Stabæk var det vante takter, og det var et endeløst dribleraid fra Alanzinho som åpnet målprotokollen.
                                        Selv om man lå under, var ikke førsteomgangen så gal. Man var inne i kampen og utnyttet det til fulle med å gå rett i strupen på Stabæk etter hvilen. Først skulle Myklebust hatt straffe og Knudsen rødt kort, i stedet ble det vinket offside feilaktig. Deretter la samme Myklebust opp til Brennes utligning, og da dominerte faktisk LSK alt.
                                        Åråsen kokte mot slutten og publikum ønsket seg alle poengene, spillerne responderte og satset offensivt. Det medførte også noen farlige Stabæk-overganger.

Vurdert av Espen Solbakken og Per Kristian Torvik

Kommentar

Working...