Nyheter september 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Fjøra imponert over stemningen på Åråsen i går mot Stabæk.
    - Når vi sammenligner andre omgang i går med det tunge og lite entusiastiske laget som presenterte seg i begynnelsen av sesongen blir selv en realist som meg optimist.
    Hele saken her: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9100521

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Erland Johnsen hadde håpet på tre poeng mot Stabæk, men var fornøyd med prestasjonene. Intervju på LSK-TV:

Kommentar

• dennis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 872

kapen mot Tromsø er flyttet..

Tromsø-LSK flyttet
        Bortekampen mot Tromsø på Alfheim stadion har blitt flyttet til lørdag 27. september.

Av: Ole Kristian Bakkene

Tirsdag tok Norges Fotballforbund i samarbeid med Norsk Toppfotball og TV2 ut tv-kampene for runde 22 og 23. LSKs bortekamp mot Tromsø flyttes fra søndag til lørdag, og spilles klokka 19:00. Kampen vil bli vist på TV2 Sport.

Hjemmekampen mot Fredrikstad går som først oppsatt. Det betyr søndag 5. oktober klokka 18:00. Kampen mot laget fra Østfold vises også på TV2 Sport.

TV-KAMPER - Tippeligaen:

Runde 22:

Lørdag 27.09 19:00 Tromsø-Lillestrøm - TV2 Sport
        Søndag 28.09 18:00 Fredrikstad-Strømsgodset- TV2 Sport
        Søndag 28.09 18:00 HamKam-Bodø/Glimt- TV2 Sport
        Søndag 28.09 18:00 Vålerenga-Viking - TV2 Sport
        Søndag 28.09 18:00 Brann-Lyn - TV2 Sport
        Søndag 28.09 20:00 Aalesund-Rosenborg - TV2
        Mandag 29.09 19:00 Stabæk-Molde - TV2 Zebra

Runde 23:
        Lørdag 04.10 19:00 Stabæk-HamKam - TV2 Sport
        Søndag 05.10 18:00 Bodø/Glimt-Vålerenga - TV2 Sport
        Søndag 05.10 18:00 Lillestrøm-Fredrikstad - TV2 Sport
        Søndag 05.10 18:00 Strømsgodset-Aalesund - TV2 Sport
        Søndag 05.10 18:00 Viking-Tromsø - TV2 Sport
        Søndag 05.10 20:00 Lyn-Rosenborg - TV2

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Vindbjart - Lillestrøm 2 1-1 slutt. Eirik Bertheussen ga LSK 2 ledelsen etter 5 min.

Kommentar

• Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

TVRomerike

– Mangler nok litt på det mentale.

Magnus Myklebust snakker ut om oppturen mot Stabæk i dagens LSK-Magasin

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

FotballMagasinet

Bjørn Helge Riise klar til neste kamp

Pål Vermundsdammen - 02/09 22:56

Foto: Einar Vestheim

Bjørn Helge Riise har gått skadet, men sier til FotballMagasinet at han nå er klar til kamp igjen for Lillestrøm. Og han gleder seg til å få Henning Berg som trener neste sesong

FotballMagasinet har snakket med kantspilleren

- Hvordan er skadesituasjonen din nå Bjørn Helge?

- Den er veldig bra, jeg merker ingenting til lårskaden lenger. Jeg hadde spilt mot Stabæk hvis det hadde vært krise, men vi tok ingen sjanser. Jeg spiller neste kamp mot Molde om to uker

- Så da er du også inne i landslagsvarmen?

- Jeg er ikke med rundt laget mot Island denne helgen, men hvis jeg spiller kamper og presterer bra har Åge Hareide sagt at jeg er med igjen med en gang.

Bjørn Helge Riise har spilt i flere forskjellige posisjoner det siste året. LSK og landslaget har spilt både 4-4-2 og 4-3-3 formasjon. Han har blitt brukt som høyre og venstre kant i 4-4-2, og har også spilt indreløper og ving i 4-3-3.

- Men hvilken er din favorittposisjon hvis du kunne velge?

- Jeg liker helt klart høyre kant i 4-4-2 best. Det er det jeg har spilt mest siden jeg var liten. Jeg mener jeg er bedre der enn indreløper i en 4-3-3 formasjon. En annen ting er at jeg godt kunne tenke meg å spille ”bak spissen” i 4-4-1-1. Det tror jeg hadde passet meg godt.

”Kanarifuglene” har slitt fælt i år og ligger på tolvte plass, men har vist formstigning etter ferien.

- Hvordan ser du på LSK sin avslutning på sesongen?

- Jeg ser utelukkende positivt på resten av sesongen. Vi har flere spillere på vei tilbake fra skade og hvis vi ser bort ifra København-kampen hjemme, har vi har vist klar fremgang i det siste. Målet er å passere Vålerenga og komme oss opp midt på tabellen. Neste år går vi for gull!

- Og hvordan ser du på neste år med Henning Berg som ny trener?

- Bare positivt. Berg har jo spilt selv på høyeste nivå og har masse erfaring. Jeg håper på en hard oppkjøring før sesongen og tilpasse belastningen når serien starter. Erland Johnsen har også vært flink til å gi oss en viss frihet på banen. Håper Henning Berg kan videreføre dette.

- Lyn under Berg spiller en mer ballbesittende fotball enn LSK. Hvordan tror du dette vil slå ut?

- Jeg liker veldig godt denne stilen selv. Jeg elsker å holde ballen i laget og ”spille ball”. Samtidig har vi i LSK blitt flinkere til å variere spillet den senere tid. Jeg håper at Berg kan få inn en ballbesittende stil, samtidig som vi kan variere med LSK-stilen.

Se og sammenlign ulike VPN-tjenester. Sikker, kryptert, rask og stabil streaming. 30 dagers pengene tilbake garantier.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Nettavisen

Intervju med klubbdirektør Erik Langerud i Lyn. Jeg limer inn dette:
                I tillegg forsvinner altså den nåværende hovedtreneren, Henning Berg, til Lillestrøm etter sesongen. Mange mener at Berg, når han først går til en konkurrent, burde gå på dagen.
                - Lillestrøm har ikke spurt om å få ham nå, men jeg kan si at det har vært et ganske sterkt press på meg, på hvilke valg vi skal gjøre.
                Det som selvfølgelig blir avgjørende og viktig, er at Henning prioriterer tiden sin riktig. Med dette mener jeg at han verken mentalt eller fysisk bruker tiden sin på LSK. Dette har jeg snakket mye med Henning om, og han er hundre prosent fokusert. Vi har ikke merket noe annet. Derfor har han vår tillit. Men som alle helt sikkert skjønner, er dette en sak som blir diskutert mye, og sikkert i veldig mange fora. Det har vært et ganske sterkt press på dette, fra veldig mange, både internt og eksternt.
                http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2173175.ece

Kommentar

• gravinho
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2005
                  • 240

Humøret på topp - rb.no

Foto Per Kristian Torvik

Humøret på topp

ÅRÅSEN:
                  Bjørn Helge Riise skulle gjerne vært et annet sted enn på LSK-trening i går. Bortsett fra det ser han lyst på fotballivet igjen.
                  Av Per Kristian Torvik
                  Publisert 04.09.2008 - 06:31
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden

Se større bilde
                  FLEIP: Bjørn Helge Riise spøkte og lo med Simen Brenne og Khaled Mouelhi på gårsdagens trening.

– Naturligvis hadde det vært morsomt å forberede seg med landslaget til lørdagens VM-kvalifisering. Men jeg kan ikke tenke på det. Nå har jeg sju seriekamper med LSK igjen å vise at jeg er god nok for Åge Hareide og det som skal skje med Norge seinere i høst, sier Bjørn Helge.

Han er tilbake som gladgutten som hever humøret på LSKs treninger. Ikke engang tanken på gamletrener Tom Nordlie får ham forbannet lenger.

– Nei, nei. Personen Tom Nordlie er helt grei han. Men jeg var helt uenig i hvordan han drev treningene og metodene han brukte.

Tenker Molde
                  Bjørn Helge håper det skal gå så bra de neste dagene at han blir seriøst vurdert til å spille mot Molde 14. september.

– Det er min første lille målsetting, selv om jeg vet det blir vanskelig med prestasjonen laget gjorde mot Stabæk.

– Det virket som du tok i en del på skuddtreningen onsdag?

– Jeg var med på det meste. Men jeg merker at jeg er litt småredd for at jeg skal slå opp lårskaden.

– Har du fått vite hva det egentlig kommer av?

– Ingenting eksakt. Men legene tror det kan ha en sammenheng med hardkjøret i fjor høst og de påfølgende operasjonene i lyskene. Nå får jeg jevnlig behandling og er hos kiropraktor et par ganger i uka. Jeg tror jeg er ferdig med problemene nå.

– Det er nok utfordringer resten av høsten?

– Sju helt avgjørende kamper for LSK og tre landskamper etter Island-oppgjøret lørdag. Hadde jeg fått med meg det, ville det vært en fin avslutning på et vanskelig år.

– Har du snakket med Åge Hareide?

– Jeg var på samlingen foran forrige landskamp. Og jeg pratet med Ola By Rise etter LSK-kampen mot Stabæk. Jeg vet at de håper jeg kan konkurrere om en plass på landslaget igjen i høst.

Oppmuntrende
                  2008 var året Bjørn Helge Riise hadde tenkt at et nytt utenlandseventyr skulle bli en realitet. Det har skadene satt en stopper for. Isteden har han sett at spillere som Fredrik Strømstad, Tarik Elyounoussi og Torstein Helstad har fått kontrakter i større ligaer, mens klubber skal være ute etter Mohammed Abdellaoue, Alexander Tettey og Per Ciljan Skjelbreid.

– For meg er det oppmuntrende. Det betyr at norske spillere begynner å bli attraktive igjen. Selv er jeg så optimistisk at jeg tror jeg kan bli bedre enn jeg var i fjor.

Da var han den beste norske spilleren etter John Carew på landslaget, og spilte praktfullt i EM-kvalifiseringskampene.

– Dit vil du igjen?

– Hvis jeg presterer for LSK tror jeg på det. Kommer laget opp på det nivået vi hadde mot Stabæk, skal det bli gøy de neste månedene. Da kan jeg ikke se at jeg ikke skal bli like god som jeg var i fjor, sier Bjørn Helge Riise.

gravinho

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Referat fra Vindbjart-LSK2 mm.

Jeg synes at dette kampreferatet fortjener plass her:
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Litt seint, men likevel:

Lars Sutterud
                    Christoffer Jørgensen-Eirik Bertheussen-Ruben Gabrielsen-Torje Slettli
                    Fredrik Gulbrandsen-Marius Pierau-Espen Søgård-Mathis Bolly
                    Ciise Aadan Abshir-Arild Sundgot

Trym Bogen inn for Jørgensen de siste 26 minutter.
                    Setar Salimi inn for Gulbrandsen de siste 35 minutter.

0-1 ved Bertheussen etter 5 minutter; Vindbjart utlikna etter 18 minutter. Vindbjart har bare tapt på hjemmebanen (i Vennesla ved Kristiansand) for topplagene Randaberg og Stavanger hittil i sesongen.

Frode Birkeland var godt fornøyd med spillerne, og RB gir, basert på hans vurderinger og omtale, alle som spilte mer enn en halv time stjerner, fordelt slik: Chris 3, Lars, Biffen, Ruben, Torje, Marius og Espen 2, Fredrik, Mathis, Ciise, Arild og Setar 1 stjerne hver.

LSK 2 på 8. plass har nå 24 poeng, det samme som Mandalskameratene og Vindbjart på 6. og 7. plass, mens Fana og Fyllingen på 4. og. 5. plass har 27 poeng. Nedover har vi Åsane på 23, Ålgård på 22, Os på 21 før Vard Haugesund på nedrykksplassen med 19; Nest-Sotra har 17 og Viking 2 har 12 peong på 14. og siste plass. Stavanger, Randaberg og Fløy topper med 43, 37 og 32 poeng. Birkeland planlegger, ambisiøst nok, å ta tre poeng fra Fløy i neste kamp.

RB i dag har for øvrig et oppslag om 17-årige Mathis Bolly, fra Oppsal og Lyn før familien, med norsk mor og far fra Elfenbenskysten, flytta til Holmlia. Forbildet er Ronaldinho, og han regner seg som nesten like god med begge bein, selv om han er mest høyrebeint. (Jeg regner med at RSP legger ut dette hvis det, noen ganger med litt strev, kan finnes på RBs nettsider.)

gilbert

Kommentar

• iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

Sesongavslutning på Åråsen:

Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

Dagbladet: Tidenes norske landslagsspiller

Synes Dagbladets artikkel om Tommy fortjener en plass her, selv om "nyhetsverdien" er noe gammel.

NESTEN USTOPPELIG: Tom Lund på Ullevaal i 1981. Norge slo fotballkjempen England 2-1.
                        Foto: Scanpix

Ring Tom Lund, Åge!

Steget. Rytmen. Fintene. Kontrollen. Det var Tom Lund på landslaget. Bare spør Phil «Gris» Neal.

TOM STALSBERG
                        tst@dagbladet.no

Tom Lund er og blir kongen av Lillestrøm. Han kunne også ha blitt kongen av Tidenes norske landslagsspiller
                        I år er det 100 år siden Norge spilte sin første offisielle landskamp. Den endte med 3-11-tap for Sverige. Det kunne bare gå én vei. Nå vil vi ha med dere på å kåre tidenes norske mannlige landslagsspiller.

Du kan stemme blant ti kandidater her på dagbladet.no. De ti er plukket ut av en jury bestående av: generalsekretær i Norges Fotballforbund, Karen Espelund; tidligere landslagssjef, nå fotballekspert i TV2, Nils Johan Semb; NRKs mangeårige fotballkommentator Arne Scheie; samt Dagbladets kommentatorer Morten Pedersen og Esten O. Sæther.

Hver dag presenteres to og to av kandidatene.

På fredag avsluttes voteringen. Da sitter vi med to lister fra 1 til 10: folkets liste og juryens liste. Disse to teller like mye, og bakes sammen slik at vi får én vinner.

De ti kandidatene:
                        Henning Berg
                        Rune Bratseth
                        John Carew
                        Tore André Flo
                        Odd Iversen
                        Tom Lund
                        Erik Mykland
                        Kjetil Rekdal
                        Hallvar Thoresen
                        Erik Thorstvedt

Men Tommy valgte å bli hjemme. Resten er nær fotballhistorie. Unge Lund debuterte på A-landslaget i 1971. Mot hvem? Island, selvsagt.

Han scoret ikke i Bergen foran 9500 bergensere som så at Norge vant 3-1. Lunds første landslagsmål kom året etter, mot nettopp Island. Ring ham, Åge!

Tommy var deretter fast inventar da Norge i rødt, hvitt og blått spilte mot utlandet. Det var en helt annen fotballtid. Færre kamper og vi møtte alltid (kanskje ikke alltid, men det virket slik) Ungarn, Jugoslavia og Sovjetunionen pluss Island og Finland. Vi var en lilleputtnasjon med en storhet på laget.

«Liket»
                        Norsk landslagsfotball var ikke akkurat en merkevare som solgte seg sjøl på regntunge matter etter et par pilsnerøl på «Liket» (kafeen ved Ullevaal), men det var en spiller som kunne trekke 11 231 (den siste var meg) til den nasjonale landslagsarena: Tom Lund.

Selvsagt var ikke Lund like briljant hver eneste gang, men han var den ene spilleren som hadde DET (steget, fintene, rytmen og kontrollen), den ene som da han fikk ballen ute på vingen fikk trauste nordmenn til å utstøte et kollektivt forventningsstønn.

I noen magiske øyeblikk glemte vi nederlagene og skippertakene. Vi hadde jo Tom Lund.

King Tommy
                        1981 og seieren mot England. Vel, det er vel nesten ikke mer å si om den kampen enn Bjørge Lillelien. Vi slo England. Tom Lund var tidvis genial. Vi satt i kveldssola og var en stakket stund best i verden.

Alle nordmenn på tribunen, unntatt min kompis som holdt med England, hadde hendene over hodet, mens de stygge skoene trampet takten til «Seier’n er vår». Tom Lund scoret. Det bekreftet Roger Albertsen rett før han døde (fred over lærballminnet).

Liverpools Phil Neal tok hovedfag i grisespill denne kvelden. Tilnavnet Phil «Gris» Neal var en korrekt dåp av biskop Lillelien.

Norge kom aldri til et VM eller EM-sluttspill mens Tom Lund herjet. Han står bokført med 47 kamper og 12 mål.

NB: Tommy runder 58 år neste onsdag. Den dagen er det lov å finte ut den du eventuelt bor sammen med.

Steget. Rytmen. Fintene. Kontrollen. Det var Tom Lund på landslaget. Bare spør Phil «Gris» Neal.

Kommentar

• Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

LSKZone.

Stensaas: - Vi er på gang

Mens landslaget møter Island i VM-kvalifiseringen lader LSK opp til en meget viktig Tippeliga-kamp mot Molde. Ståle Stensaas har vært i LSK siden slutten av juli, og nå mener han at alt har snudd siden han kom til klubben.
                          - Ja, vi har vist at vi er på gang, og gjør mye bra. Vi kan slå alle, og vet at det bor mye i laget. Hvis du ser på andreomgangen mot Stabæk, som er Norges beste lag, så er vi kanskje hakket bedre enn dem. Vi kunne fått med oss tre poeng, og det beviser jo faktisk noe, sier Ståle Stensaas.

I mens vil LSK-spillerne bruke treningene på å forberede seg til oppgjøret på Aker stadion.
                          - Molde borte er tøft. De har kommet utover i sesongen, og er et bra lag med en del gode spillere. Alle kamper er vanskelig, men vi skal ta tre poeng i rosenes by, sier eldstemann i LSK-troppen som mandag stoppet Alanzinho ved flere anledninger.
                          - Jeg har vært med i noen år, og begynner å bli dreven og rutinert. Det gikk greit. Jeg fikk stoppet han mye, sier Ståle og smiler.

LSK2 mot Fløy på søndag
                          Selv om a-laget har spillepause er det fortsatt mulig å få med seg LSK-fotball. Søndag tar rekruttene i mot Fløy i LSK-hallen, og kampen starter 18:00. Det betyr nok et oppgjør i forhold til kampen for å overleve i 2. divisjon. Tabellsituasjonen før kampen er 8. plass med 24 poeng etter 18 serierunder. Fløy ligger på 3 plass med 32 poeng. Derfor ta turen til LSK-hallen søndag kveld klokka 18:00 for å støtte rekruttene til tre poeng mot Fløy.

Kommentar

• KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

Skjokket er et faktum

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

PS: Legg merke til at vi hart fått en ny spiller...

Tippeligaen
                            TAUS: Torgeir Bjarmann vil ikke kommentere sin egen fremtid.Foto: Junge, Heiko/SCANPIX

Går fra Lyn til LSK

Torgeir Bjarmann slutter i Lyn for å gå inn i den sportslige ledelsen i Lillestrøm.
                            Etter det TV 2 Sporten får opplyst, kommer Torgeir Bjarmann til å forlate Lyn. Neste stopp er ikke uventet Åråsen, der den tidligere stopperkjempen kommer til å gå inn i den sportslige ledelsen.
                            I august signerte Lyns hovedtrener Henning Berg med Lillestrøm. Den tidligere LSK-backen tiltrer ved årsskiftet.
                            Tidligere i dag avslørte TV 2 Sporten at backen Lars-Kristian Eriksen går samme vei som treneren.
                            25-åringen har skrevet en treårskontrakt med Lillestrøm.
                            - Jeg kan bekrefte at det stemmer, men jeg ønsker ikke å si noe mer om det nå. Det får vi ta etter sesongen. Nå vil jeg ha fullt fokus på å fullføre høstsesongen for Lyn, sier Eriksen til TV 2 Sporten.
                            Kilder TV 2 Sporten har vært i kontakt med opplyser at Bjarmann slutter straks, men dette er ikke bekreftet.
                            - Ingen kommentar, sier Torgeir Bjarmann når TV 2 Sporten spør om han er klar for Lillestrøm.
                            Øvrige personer i Lyn-ledelsen har foreløpig ikke besvart våre henvendelser.
                            Vi følger saken.

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Følger Berg til Åråsen

Lars-Kristian Eriksen har signert for Lillestrøm.
                              Lyns Lars-Kristian Eriksen gjør som treneren. 25-åringen har skrevet en treårskontrakt med Lillestrøm. Det bekrefter han overfor TV 2 Sporten.
                              - Jeg kan bekrefte at det stemmer, men jeg ønsker ikke å si noe mer om det nå. Det får vi ta etter sesongen. Nå vil jeg ha fullt fokus på å fullføre høstsesongen for Lyn, sier Eriksen til TV 2 Sporten.
                              Sunnmøringen debuterte for Lyn i 2003 og står oppført med 89 Tippeliga-kamper for Oslo-klubben.

Kommentar

• holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

TAR FARVEL: Torgeir Bjarmann skal ha gitt Lyn avskjedsmeldingen i kveld. LSK blir neste stopp.
                                Foto: KYRRE LIEN/SCANPIX
                                - Bjarmann fra Lyn til Lillestrøm
                                Minst en spiller går samme vei.

Dagbladet.no): Lyns sportsdirektør Torgeir Bjarmann (40) går, ikke helt uventet, samme vei som hovedtrener Henning Berg: Fra Lyn og tilbake til gamleklubben Lillestrøm.
                                GAMMEL FUGL: Torgeir Bjarmann spilte for Lillestrøm i en lang periode. Nå skal han tilbake til klubben, som leder.
                                Foto: MORTEN HOLM/SCANPIX

FAKTA

TORGEIR BJARMANNFødt: 24. juni 1968
                                Klubber som spiller: Skedsmo, Lillestrøm og LASK Linz (lån).
                                Kamper/mål for LSK: 306 (klubbrekord)/37.

Der spilte han 306 kamper og scoret 37 mål i perioden fra 1988 til 2003.

Nå går han inn i en stilling som sportslig administrativ leder, melder TV 2.

Går med en gang?
                                Lyn-styret skal i kveld sitte i møte for å finne ut av hvorvidt Bjarmann må gi seg i klubben med en gang, eller om han kan sitte ut sesongen.

Også backen Lars-Kristian Eriksen tar den etter hvert svært så trafikkerte strekningen fra Oslo vest til Romerike.

- Det blir rart å forlate Lyn, men samtidig føler jeg at tiden er moden for nye utfordringer, sier han i kveld til lyn.no.

Dermed kan det se ut til at klubben er i ferd med å rakne litt i kantene, til tross for at den omsider har fått mer kontroll over den økonomiske situasjonen.

- Dette er en utrolig lite heldig situasjon. Nå forventer vi at ledelsen rydder opp. Vi kan ikke ha en rekke spillere på ventelønn før de skal til konkurrerende klubber - det trodde jeg ikke vi hadde råd til, sier Lyn-Bastionens supporterleder Tjøstel Lindøe til Dagbladet.no.

- Bjarmann har gjort en grei jobb hos oss, han. Men ingen er uunnværlige, og klubbens potensial er der fortsatt, legger han til.

Lyn light
                                Han poengterer at det blir merkelig å møte igjen Lillestrøm neste sesong.

- Det blir et slags «Lyn light», dette?

- Ja, det blir det. Det blir utrolig spesielt å møte dem igjen, svarer Lindøe.

Samtidig som det ble kjent at Henning Berg overtar Lillestrøm ved årsskiftet, gjorde LSK-manager Jan Åge Fjørtoft det klart at han slutter som manager ved sesongslutt.

Kilde: http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/04/545823.html
                                Last edited by holmiz; 04.09.2008, 21:18. Begrunnelse: lesbarhet, men jeg gir snart opp...
                                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

TURBULENT PERIODE: Torgeir Bjarmann står foran en hektisk tid som Lyn-sjef. ( Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport )
                                  Av: Are Bye
                                  Publisert: 04.09.2008 kl. 21:36 , endret: 04.09.2008 kl. 21:49

Torgeir Bjarmann har takket ja til Lillestrøm, og må muligens forlate Lyn nå.

Relaterte klubber:

Lillestrøm
                                  Stiftet: 02.04.1917
                                  Hjemmebane: Åråsen
                                  Tilskuerrekord: 13595
                                  Neste kamp: 14.09.2008 Molde-Lillestrøm
                                  Les mer om Lillestrøm

Som ventet blir Torgeir Bjarmann (40) med Henning Berg til Lillestrøm.
                                  Berg overtar som kjent treneransvaret mens Bjarmann skal inn som sportssjef.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

http://www.lyn.no/index.aspx?cat=1138&mid=1120&id=2554356

Eriksen klar for LSK

04.09.2008, Joachim Westher AndersenLars Kristian Eriksen bekrefter i kveld ovenfor lyn.no at han har signet en treårsavtale med Lillestrøm, men forsvarsspilleren fullfører sesongen med Lyn. – Det blir rart å forlate Lyn, for her har jeg vært siden 2001, og det er her jeg har utviklet meg som spiller på topp nivå, sier han.

Lasse Eriksen signerte i dag en treårskontrakt med LSK, men spiller sesongen ut for Lyn hvor han har vært siden 2001 (Foto: Digitalsport)

Lars Kristian Eriksen kom til Lyn⁄NTG før 2001–sesongen, og debuterte for A–laget allerde i 2002. Siden har det blitt 122 obligatoriske kamper for Lyn, og to mål.

– Det blir rart å forlate Lyn, men samtidig føler jeg at tiden er moden for nye utfordringer, sier han i kveld til lyn.no.

Forsvarsspilleren legger allikavel vekt på at hodet hans er i Lyn, og han ser frem mot sesongavslutningen med klubben.

– Jeg er hundre prosent fokusert på jobben jeg skal gjøre i Lyn, og vi har mange viktige kamper. Ingenting hadde vært bedre enn om jeg kunne avsluttet min Lyn–karriere med en medalje, sier han.

Eriksen ønsker ikke å snakke om Lillestrøm, og ønsker fullt fokus på Lyn ut sesongen.

– Jeg spiller for LSK neste sesong, men nå er jeg i Lyn, og nå skal jeg gjøre alt jeg kan for at Lyn skal havne så høyt som mulig på tabellen, sier han.

Lars Kristian Eriksen har tredje flest kamper av spillerne i dagens Lyn–stall med kun Tomasz Sokolowski (175 kamper), og Tommy Berntsen (155 kamper) foran seg.

Kommentar

• holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

Foto Fotograf: KOMMER HJEM: Torgeir Bjarmann går fra Lyn og tilbake til LSK. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                      Nå kommer'n hjem

ÅRÅSEN:
                                      Torgeir Bjarmann går inn i LSK-ledelsen fra neste sesong.

Det melder TV 2.
                                      Dermed gir den tidligere LSK-stopperen seg som sportsdirektør i Lyn.
                                      Det er ikke kjent om Bjarmann må gi seg i Lyn med umiddelbar virkning.

Bjarmanns avgang var ventet. Lyn-trener Henning Berg er for lengst klar som Lillestrøm-trener fra neste sesong.
                                      Også Lyns høyreback Lars Kristian Eriksen blir Lillestrøm-spiller fra neste sesong. Han skal ha signert en treårskontrakt, melder TV 2. (ANB-NTB)

Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• PA
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 500

Opprinnelig skrevet av VK
                                        – Mangler nok litt på det mentale.

Magnus Myklebust snakker ut om oppturen mot Stabæk i dagens LSK-Magasin
                                        http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3760238.ece

flyttet til http://www.rb.no/lokal_sport/article3760238.ece

Kommentar

• sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

Fra hjemmesiden til Lyn:
                                          Velkommen til Lyn.no. Hovedsiden til Ski- og fotballklubben Lyn. Her finner du siste nytt fra klubben og kan enkelt navigere deg videre til de ulike allianselagene i Lyn: Lyn 1896 FK Lyn Fotball Lyn Damer Lyn Ski Lyn Gatelag

Torgeir Bjarmann slutter som sportsdirektør i Lyn
                                          04.09.2008, Joachim Westher Andersen

Torgeir Bjarmann har i dag sagt opp sin stilling som Sportsdirektør i FC Lyn Oslo, og har blitt enig med klubben om å avslutte sin arbeidsplikt med umiddelbar virkning.

Torgeir Bjarmann har sagt opp sin stilling i Lyn, og slutter umiddlebart i jobben som sportsdirektør. (Foto: Digitalsport)

Det formelle arbeidsforholdet reguleres gjennom ansettelseskontrakten i henhold til oppsigelsestiden. I den samme perioden opprettholdes øvrige rettigheter og forpliktelser for begge parter, herunder også en begrensning i muligheten til å ta nytt arbeide i oppsigelsestiden, uten at dette gjøres i forståelse og enighet med Lyn

– Det er best for begge parter at Torgeir avslutter sin arbeidsplikt med umiddelbar virkning, slik at klubben kan fokusere på prosessen rundt ansettelsen av hans erstatter, og planlegge neste sesong ut i fra de gitte rammene, sier Erik Langerud til lyn.no.

– Det beste for Lyn er at de får begynt planleggingen av neste sesong, og når jeg ikke skal være en del av denne er det heller ikke naturlig at jeg involveres i prosessene sier Bjarmann.

Torgeir Bjarmann hadde sin siste dag som Sportsdirektør i FC Lyn Oslo torsdag 4. september.

– Lyn beklager Torgeir sin beslutning, og ønsker samtidig å presisere at Torgeir i prosessen frem til dagens avgjørelse har opptråd meget ryddig og profesjonelt, og hele tiden i tett dialog med meg, sier Klubbdirektør Erik Langerud

Kommentar

Working...