Nyheter september 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

RB.no

SUKSESS: Alanzinho har vært en braksuksess i Stabæk. I LSK, som har satset norsk i flere år, kan Frode Kippe (t.v.) kanskje få flere medspillere direkte fra Afrika enn Khaled Mouelhi (t.h.), når klubben skal meisle ut en ny politikk for rekruttering av spillere. FOTO: SCANPIX

– LSK-modellen ingen fiasko

ÅRÅSEN:
    LSK vraker store deler av basisen for klubbens sportslige satsing de fire siste årene.

Av Per Kristian Torvik
    Publisert 05.09.2008 - 06:30 Oppdatert 05.09.2008 - 06:37

Nå bringes klubbens tenkning tilbake til de første 30 årene etter opprykket i 1974.
    – Vi har bestemt oss for å hente fram til den gamle modellen, der treneren har det overordnede sportslige ansvaret og rapporterer direkte til sportslig utvalg, sier Per Mathisen.
    Det var klart den dagen Henning Berg sa ja til å trene LSK de neste fem årene. Samtidig er det åpenbart at klubben ikke vil stenge døra for utenlandske spillere, spesielt fra Afrika, slik det har vært tilfelle siden 2006.
    Om, eller kanskje rettere sagt når, Torgeir Bjarmann kommer på plass som sportsdirektør, er det naturlig at LSK vil benytte seg av hans kontaktnett nettopp mot afrikansk fotball.

– Ingen fiasko
    LSK er inne i sin dårligste sesong på nesten 40 år, og var bare etter første serierunde bedre enn nummer 12 på tabellen. Likevel vil ikke Per Mathisen karakterisere modellen med et sterkt sportslig utvalg, og en manager som sto over treneren og rapporterte til utvalget, som en fiasko.
    – Vi kan ikke se på denne sesongen isolert, selv om den er langt under det vi anser som akseptabelt og ikke i nærheten av LSKs ambisjoner. Ser vi de fire siste årene under ett, har vi løftet oss fra 7. til 4.plasser på tabellen, og vi har vunnet cupen. Jan Åge Fjørtoft har som manager satt oss mer på kartet, slik at LSK er mer i medienes søkelys enn noen gang.

– Er årsaken til forandringen at kjemien mellom Fjørtoft og Tom Nordlie ikke var god nok?
    – Når vi føler at det ikke har vært optimalt, har det ingenting med personer å gjøre. Mange av dagens trenere er tidligere toppspillere med sterke meninger om det sportslige. Henning Berg er en slik mann, som mener det overordnede sportslige ansvaret er en konsekvens av det ansvaret han tar på seg. I den situasjonen har det vært naturlig for oss at han rapporterer direkte til sportslig utvalg uten et mellomledd.

For dyrt
    – Etter å ha handlet stort sett norske spillere i flere år, tyder mye på at LSK igjen ser til utlandet for å hente forsterkninger. Hvorfor det?
    – Vi har brukt mye penger på spillere de sist sesongene. Vi er i en situasjon det kan være fornuftig å se om vi kan handle billigere ute. I tillegg har dette også å gjøre med hvilke prioriteringer hovedtreneren gjør. De siste årene har ønsket vært at vi skal ha norske spillere, som er lettere å integrere i norsk klubben.
    – Mens det tok Kasey Wehrman en dag å gå inn og storspille etter overgangen til Fredrikstad, har LSKs norske forsterkninger trengt lang tid på å prestere på et høyt nivå. Hva tror du er grunnen til det?
    – Vi vil at alle skal gå rett inn og innfri med en gang. At ikke alle lykkes, kan ha å gjøre med at LSK er kjent som en klubb det kreves mye trening, noe som kan være en omstilling for mange.
    – Vil det ikke være bedre om de trente litt mindre og spilte litt bedre hver søndag?
    – Jeg blander meg aldri opp i det trenerne gjør på feltet.
    – Du virker mer fornøyd med det arbeidet LSK gjør gjennom sitt sportslige utvalg enn mange kritikere hevder. Er det noe du er misfornøyd med?
    – Vi har gjort våre feil. Det får vi evaluere etter sesongen. Nå er jeg mest opptatt av at vi skal berge plassen. Stabæk-kampen viste at spillerne er mer enn gode nok til det. Det jeg vet er at vi i Frank Grønlund, Tom Lund og Per Berg har hatt meget kompetente personer rundt det sportslige. Men at resultatene i år har vært langt unna det vi har som målsetting, kan ingen av oss nekte for. Jeg som leder av klubben tar et stort ansvar for at vi ikke har lykkes, sier Per Mathisen.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Om ansettelsen av Torgeir Bjarmann på lsk.no:

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Lars Kristian Eriksen med 3 års-kontrakt. Fra lsk.no:

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

SAMMEN IGJEN: Både Henning Berg og Torgeir Bjarmann har kontrakt fra 1. januar 2009 og ut 2013. FOTO: SCANPIX

LSKs drømmeduo?

ÅRÅSEN:
          LSK 2009-2013: Sportslig administrativ leder: Torgeir Bjarmann. Trener: Henning Berg.

Av Arne Kongsnes
          Publisert 05.09.2008 - 09:47 Oppdatert 05.09.2008 - 09:51

Klubbleder Per Mathisen er meget fornøyd med at Torgeir Bjarmann nå kommer hjem. Han tiltrer sin 100 prosents stilling 1. januar 2009.

Fire års avtale
          – Vi har blitt enige med Torgeir om jobben som sportslig administrativ leder, og skrevet en avtale fra 1. januar 2009, og ut 2013. Det er den samme varigheten som Henning Ber har i sin kontrakt, sier LSK-leder Per Mathisen til lsk.no .
          Bjarmann har 306 kamper for LSK, og den rekorden står fortsatt.
          – Det er klart at han vil jobbe tett sammen med Henning Berg i forhold til det sportslige, sier Mathisen.

Sluttet med en gang
          Torgeir Bjarmann ble i går enig med Lyn om om å avslutte sin arbeidsplikt med umiddelbar virkning. Hans siste arbeidsdag var altså i går, melder lyn.no.
          – Det er best for begge parter at Torgeir avslutter sin arbeidsplikt med umiddelbar virkning, slik at klubben kan fokusere på prosessen rundt ansettelsen av hans erstatter, og planlegge neste sesong ut i fra de gitte rammene, sier Lyn-direktør Erik Langerud til lyn.no.
          Langerud skryter også av Bjarmanns opptreden.
          – Torgeir har opptrådt meget ryddig og profesjonelt, og hele tiden i tett dialog med meg.

Naturlig konsekvens
          Selv sier Bjarmann til lyn.no:
          – Det beste for Lyn er at de får begynt planleggingen av neste sesong, og når jeg ikke skal være en del av denne er det heller ikke naturlig at jeg involveres i prosessene.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

VG.no

Berg møtte ikke til Lyn-trening

KRINGSJÅ (VG Nett) Lyn-spillerne samlet seg til trening i dag uten Henning Berg, som skal trene Lillestrøm neste sesong.

HVOR ER BERG? Assistenttrener Kent Bergersen leder dagens Lyn-trening på Kringsjå. Foto: Klaus Eriksen, MMS

Etter det VG Nett kjenner til sitter Henning Berg i formiddag i møte med klubbledelsen i Lyn. Han har allerede signert for Lillestrøm fra og med neste sesong, men skulle egentlig fortsette som Lyn-trener ut sesongen.

Det kan imidlertid forandre seg nå som Torgeir Bjarmann også har sagt opp sin jobb i Lyn til fordel for Lillestrøm. Bjarmann forlater klubben umiddelbart og nå mener flere av Lyns supportere at Berg må gjøre det samme.

Under debatttråden "Berg og Bjarmann må ut nå" er det flere som i kraftige ordelag ikke legger skjul på at Henning Berg har mistet all tillitt som trener i klubben:

«Jeg forventer at Henning ikke er Lyn-trener etter i dag», skriver en supporter. »

«Takker for alt de har gjort i klubben, men nå må de ut!»

«Håper han egentlig pakker sakene sine og drar nå omgående. Synes hele han begynner å ligne en farse. La Kent styre skuta nå.»

Tidligere i dag ble det kjent at Torgeir Bjarmann har sagt opp sin stilling i Lyn på dagen.

- Det er best for begge parter at Torgeir avslutter sin arbeidsplikt med umiddelbar virkning, slik at klubben kan fokusere på prosessen rundt ansettelsen av hans erstatter, og planlegge neste sesong ut i fra de gitte rammene, sier Erik Langerud til lyn.no.

KRINGSJÅ (VG Nett) Lyn-spillerne samlet seg til trening i dag uten Henning Berg, som skal trene Lillestrøm neste sesong.

(Regner med at denne har LSK-relevans nok)

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Bjarmann: - Kommer hjem
              Det var ingen tvil for Torgeir Bjarmann når klubben i hans hjerte tok kontakt med jobbtilbud. - Jeg er knyttet til Lillestrøm, og valget var enkelt
              Hele saken her:

Kommentar

• holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

Diskuterer Bergs avgang

GÅR I DAG? Henning Bergs exit som Lyn-trener er trolig nær. Foto: Kyrre Lien/Scanpix

Henning Berg kan være ferdig som Lyn-trener i løpet av dagen.

Av Dag Langerød

Nettavisen vet at Lyn-ledelsen og Henning Berg akkurat nå diskuterer Lyn-trenerens mulige avgang fra Lyn. Hovedspørsmålet skal kun være hvordan man får til en avgang som er akseptabel for begge parter.
                Nettavisen vet også at Kent Bergersen er det klare førstevalget til å lede Lyn ut sesongen.

Tre til LSK
                Berg skrev for noen uker siden under for Lillestrøm fra nyttår av, men Lyn-ledelsen skal i utgangspunktet ha vært klare til å la Berg fortsette som trener ut sesongen.

Torsdag begynte varsellampene likevel å blinke for alvor. Da ble Torgeir Bjarmann klar for LSK som sportsdirektør. Backen Lars-Kristian Eriksen skrev også under.

Det er overveiende sannsynlig at Berg, som ny LSK-trener fra nyttår av, ga klarsignal til den overgangen. Det betyr også at han ikke bare har tankene sine i Lyn ut sesongen.

Ingen blir vel heller overrasket hvis neste skritt er at Bosman-spillerne Tomasz Sokolowski og Paul Obiefule følger etter Berg, Bjarmann og Eriksen til Åråsen. Derfor startet fredagen med et hastemøte.
                Det ender trolig i Bergs avgang som Lyn-trener.

Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

– Henter ikke Berg nå

Henning Berg kan forsvinne fra Lyn i løpet av dagen, men LSK forholder seg til 1. januar 2009.

Av Per Kristian Torvik
                  Publisert 05.09.2008 - 12:46 Oppdatert 05.09.2008 - 12:48

EXIT LYN? Lyn- trener Henning Berg sitter nå i møter med Lyn-ledelsen om sin mulige avgang. Foto: Kyrre Lien / SCANPIX

LSK-leder Per Mathisen sier det neppe er aktuelt å hente klubbens neste trener allerede nå.

Nettavisen skriver at Lyn-ledelsen og Henning Berg akkurat nå diskuterer Lyn-trenerens mulige avgang fra Lyn.

Hovedspørsmålet skal ifølge Nettavisen kun være hvordan man får til en avgang som er akseptabel for begge parter. Nettavisen vet også at Kent Bergersen er det klare førstevalget til å lede Lyn ut sesongen.

Neppe aktuelt
                  Henning Berg sitter altså i møte med Lyn – og kan være historie som trener for Oslo-klubben i løpet av dagen.

- Vi har ikke diskutert dette. Slik jeg ser det, er det neppe heller aktuelt. Det vil være uryddig om Henning skulle være rundt a-laget nå, mens vi har Erland Johnsen og Frode Grodås som trenere, sier Per Mathisen.

Tre ut i overkant
                  Lyn aksepterte å fortsette med Henning Berg som trener etter at han signerte kontrakt med LSK i fem år fra 2009. Men da Torgeir Bjarmann fulgte samme vei i går, og backen Lars Kristian Eriksen gjør det samme etter sesongen, kan det ha blitt for mye for eliteseriekonkurrenten.
                  – Jeg skjønner at dette er et problem for Lyn. Men det er ikke noe vi kan gjøre noe med, sier Per Mathisen.

Ansatt som planlegger?
                  – Selv om Henning Berg eventuelt ikke blir å finne rundt a-laget, vil dere ansette ham for å planlegge 2009-sesongen?
                  – Det har vi ikke tenkt på. Men jeg tror ikke det vil skje, svarer Mathiesen.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

VG

Etter møte med klubbledelsen i Lyn opplyser Henning Berg til VG Nett at han trener Lyn ut sesongen.
                    - Min posisjon var aldri et tema på møtet. Jeg er trener i Lyn ut sesongen. Møtet handlet om situasjonen i Lyn nå som Torgeir forsvinner, sier Berg til VG Nett i formiddag.
                    ULLEVAAL (VG Nett) Etter å ha sittet i møte med klubbledelsen i dag, avviser Henning Berg at han er på vei bort fra Lyn før sesongslutt.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

TV2 Sport

- Snakket ikke med Henning

Lars Kristian Eriksen hevder han kun har vært i kontakt med Lillestrøm.

Torsdag ble det kjent at Lars Kristian Eriksen følger i Henning Bergs fotspor, og melder overgang fra Lyn til Lillestrøm fra nyttår.
                      Etter det TV 2 Sporten erfarer var Berg involvert i overgangen, noe den nåværende Lyn-treneren nekter for.

Det samme gjør Eriksen selv.
                      - Var overgangen til Lillestrøm klarert med Henning Berg?
                      - Jeg har ikke pratet med han om det, sier Eriksen til TV 2 Sporten.

- Var Torgeir Bjarmann eller Henning Berg involvert i overgangen?
                      - Nei. Jeg har pratet med Lillestrøm siden i sommer. Lenge før de (Berg og Bjarmann) skulle dit, påpeker han.
                      - Hvem i LSK har du hatt kontakt med?
                      - Jeg har ikke hatt (direkte) kontakt med noen der. Jeg har snakket med agenten min, som har snakket med Lillestrøm, sier han.
                      - Hva betyr det for deg at Torgeir (Bjarmann) og Henning (Berg) skal til Lillestrøm?
                      - Det er positivt det, men jeg har ikke begynt å tenke på det ennå, understreker Eriksen.

Se intervju med Eriksen her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

TV2 Sport

- Klarerte Eriksen-overgang

Henning Berg benekter at han var involvert i Lars-Kristian Eriksens overgang til Lillestrøm. Det gjør ikke LSK-ledelsen.
                        I går avslørte TV 2 Sporten at Lars-Kristian Eriksen og Torgeir Bjarmann slutter i Lyn for å fortsette karrieren som henholdsvis spiller og sportslig administrator i Lillestrøm.
                        I dag bestemte Lyn-ledelsen at Bjarmann må slutte i Lyn umiddelbart. Mens Henning Berg - som signerte for LSK allerede i august - fortsetter ut sesongen.
                        Nå viser det seg at Lillestrøm-ledelsen klarerte Eriksens overgang med påtroppende trener Henning Berg. Det får TV 2 Sporten bekreftet fra sentrale kilder på Åråsen.
                        - Var du involvert i overgangen til Lars-Kristian Eriksen?
                        - Nei, absolutt ikke, svarer Henning Berg.

- Jeg er Lyn-trener
                        Men konfrontert med TV 2 Sportens opplysninger, svarer Lyn-treneren slik:
                        - Hva jeg snakker om med Lillestrøm... Jeg er Lyn-trener og svarer for det. Jeg har ikke snakket med Lasse (Lars-Kristian Eriksen) om at han skal gå til Lillestrøm.
                        Det svaret samsvarer med Lars-Kristian Eriksens fremstilling av saken.
                        Men på spørsmål om Berg snakket med Lillestrøm om Eriksen-overgangen, blir Henning Berg mer vag:
                        - Som sagt: Jeg er Lyn-trener. Og hva jeg snakker med Lillestrøm om, det.... Jeg er trener i Lyn.
                        - Ikke akseptabelt
                        Lyn-direktør Erik Langerud blir overrasket når TV 2 Sporten forteller ham at LSK-ledelsen klarerte Eriksens overgang med Henning Berg.
                        - Dette vet jeg ingenting om, sier Langerud.
                        - Er det akseptabelt at Henning Berg jobber for Lillestrøm mens han er ansatt i Lyn?
                        - Det er selvfølgelig ikke akseptabelt, sier han.
                        Langerud var sikker på at verken Bjarmann eller Berg var involvert i overgangen.
                        - Både Torgeir og Henning har bekreftet for meg at de ikke var en del av overgangen, sier han.
                        Bør Henning Berg fratre umiddelbart?

Se intervju med Henning Berg her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

Fra LSK.no:

Rekruttene møter Fløy på søndag

Selv om a-laget har spillepause er det fortsatt mulig å få med seg LSK-fotball.

Søndag tar LSKs rekrutter i mot Fløy fra Flekkerøy i LSK-hallen, og kampen starter 18:00. Det betyr nok et oppgjør i forhold til kampen for å overleve i 2. divisjon. Tabellsituasjonen før kampen er 8. plass med 24 poeng etter 18 serierunder. Fløy ligger på 3. plass med 32 poeng.

Frode Birkelands menn lover å gjøre alt for å klare tre poeng mot Fløy, og ser fram mot å spille for hjemmepublikummet i LSK-hallen. Gjestene vant 1-0 over Åsane i forrige kamp som var 30. august. Før det tapte de 2-1 for Fana på bortebane, og 1-1 hjemme mot Stavanger.

LSKs rekrutter har på sin side høstet fire poeng på de tre siste kampene. Først ble det 2-0-tap for Randaberg, deretter vant LSK2 5-4 over Nest-Sotra på hjemmebane, og nå sist 1-1 mot Vindbjart på Moseidmoen stadion.

Det gjestår åtte kamper av 2. divisjon avdeling 3.

Derfor ta turen til LSK-hallen søndag kveld klokka 18:00 for å støtte rekruttene til tre poeng mot Fløy.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

LSK-HELTER: Torgeir Bjarmann foran Tom Lund-statuen. Den ene av to store LSK-helter er tilbake på Åråsen FOTO: KAY STENSHJEMMET

– LSK har sjel

ÅRÅSEN:
                            Her er det fotballkultur og en aura i veggene. LSK har sjel. Alle som har spilt i klubben merker den, sier Torgeir Bjarmann.

Av Per Kristian Torvik
                            Publisert 06.09.2008 - 06:30

ÅRÅSEN
                            Hele familien, med Jesper (10), Jonus (7) og til og med Theo (åtte uker) i spissen er lykkelige at han er tilbake på Åråsen.
                            – Ungene, pluss mora mi, er de som er aller mest glade for det, sier Torgeir, som begynner som sportsdirektør i LSK 1. januar etter fire års læretid i Lyn.
                            Det blir en svær jobb å reise LSK etter den svakeste innsatsen siden opprykket i 1974?
                            – Jeg kan ikke si noe om dagens lag, siden jeg er inne i oppsigelsestida i Lyn. Etter nyttår skal jeg svare på alt.
                            – Hva synes du om LSK i år?
                            – Jeg kan ikke kommentere noe rundt klubben.
                            – Hva vil du og Henning Berg foreta dere for at LSK skal komme tilbake i toppen?
                            – Ingen kommentar.
                            – Kan du si noe om Henning Berg og samarbeidet med ham?
                            – Der er det neppe noen som kan ta meg. Henning er som trenere flest, som bryr seg om alt. Men han er fantastisk fokusert på den jobben han skal gjøre. Når vi skal være sammen i LSK, er det en stor styrke for oss at vi har samarbeidet flere år.

Mer erfaring
                            Torgeir Bjarmann ble vraket som sportsdirektør i LSK for fire år siden. Det er han glad for i dag.
                            – Jeg hadde godt av å være borte og fått oppleve livet i en annen klubb. I Lyn har jeg fått en erfaring jeg neppe ville fått i LSK. Jeg er blitt en bedre leder, og hatt tett kontakt med ei spillergruppe jeg lærte å kjenne fra bunnen.
                            – Hva med nettverket ditt?
                            – Det har jeg bygget fra bunnen. Nå mener jeg at jeg har kontakt med ledere og agenter som vi kan få stor nytte av. Dessuten har jeg vært med i prosessen når Lyn har solgt spillere.
                            – Hvor store inntekter er det blitt?
                            – Jeg har vært med på å selge for 85 millioner brutto. Det er spillere som Edu (Hoffenheim), Ighalo (Udinese) og islendingene Gislason (Brøndby) og Halfredsson (Reggina).

Kommer tilbake
                            I en sesong alt har gått galt for LSK, hvorfor tror du på klubben?
                            – De aldri vært redd for å satse og fortelle at de vil være med blant de beste. Store ambisjoner er en forutsetning for at LSK kan være en toppklubb.
                            – Noen har begynt å lure på om de er det, og om ikke ambisjonene har vært for store?
                            – LSK kommer alltid tilbake, sier Torgeir Bjarmann.
                            Hans tidligere lagkamerat i LSK, Magnus Powell, er ikke i tvil om at LSK har gjort et varp ved å hente Henning og Torgeir.
                            – Henning er en fantastisk trener som kan faget. Og Torgeir er suveren i den rollen han har som sportsdirektør. En stor mann kommer tilbake på Åråsen, sier han.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

ÅPNER: Per Mathisen ønsker Bjarmann velkommen.

Ansetter Torgeir – fem år etter

ÅRÅSEN:
                              I juni 2004 ville ikke LSK ha Torgeir Bjarmann som sportsdirektør.
                              Publisert 06.09.2008 - 06:30

De ansatte Jan Åge Fjørtoft isteden. Den gang, som nå, var klubben ledet av Per Mathisen.
                              Hvorfor vil dere ha ham nå?
                              – Fordi vi er sikre på at han vil gjøre en god jobb for LSK. Han kjenner klubben og han har vært ute og øvd seg andre steder. I Lyn har han skaffet seg store erfaring. Det vil bli nyttig for oss.
                              – Hvorfor ville dere ikke ansette ham i 2004?
                              – Vi snakket med Torgeir, men det passet vel ikke akkurat da. Torgeir var også interessert i en 50 prosent stilling, mens vi var ute etter en på full tid.
                              – Nå går ikke ting på skinner i LSK. Angrer du på at dere ikke tok ham den gangen?
                              – Nei, vi kan ikke angre på de disposisjonene vi har gjort. Jeg ser fram til å få ham tilbake. Sammen med Henning Berg er jeg sikker på at det vil bli meget bra, sier Per Mathisen.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

TV2 Sport

- Lyn kan takke seg selv

Henning Berg tar ikke selvkritikk etter at Lars Kristian Eriksen valgte Lillestrøm fremfor Lyn.

Skei i Jølster (TV 2 Sporten): Lyn-supporterne krever at Henning Berg trekker seg med umiddelbar virkning, etter de siste dagers uroligheter i klubben.
                                - Det ser ut som jeg er den store stygge mannen her, som jobber for å få spillere vekk fra Lyn. Det er helt feil, sier han til TV 2 Sporten

- Annet nivå enn Lyn
                                For den kommende Lillestrøm-treneren mener Lyn kan takke seg selv for at spillerne forsvinner.
                                - Spillerne vurderer sportslig satsing i forskjellige klubber, og også økonomi. Der er det noen klubber som er på et litt annet nivå enn Lyn.
                                TV 2 Sportens avsløring om at Berg skal ha klarert Lyn-spiller Lars-Kristian Eriksens overgang med LSK, skapte furore i Lyn-ledelsen.
                                - Vi får sjekke ut fakta også ta en dialog (med Berg) etter det, sa Lyns administrerende direktør, Erik Langerud, til TV 2 Sporten.

Berg vil bli
                                Det møtet finner sted på mandag.
                                - Tror du at du blir i Lyn ut kontraktstiden din, Henning Berg?
                                - Ja, så absolutt.

[Under litt tvil legger jeg inn denne i nyhetstråden. Men med såpass mange referanser til LSK kan den kanskje fortjene plass?]

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

LSK2 - Fløy 0-4 (0-1)

Dette ypperlige referatet fortjener plass i nyhetstråden:
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Andrefugla stilte fra start med:

27 Sondre Grodås
                                  2 Christoffer Jørgensen-4 Eirik Bertheussen-23 Ruben Gabrielsen-3 Torje Slettli
                                  11 Fredrik Gulbrandsen-7 Espen Søgård-8 Marius Pierau-14 Mathis Bolly
                                  12 Ciise Abshir-18 Arild Sundgot

(Fire fra A-stallen: Biffen, Espen, Arild og Ciise)

Chris var kaptein for anledningen, sikkert som belønning for god innsats i forrige kamp. Men han sleit meget tydelig med skaden fra forrige kamp. Han halta mer og mer merkbart utover i andre, og burde vært bytta ut før 64. minutt da Trym Bogen (13) kom inn som midtstopper, tok kapteinsbindet og skøyv Ruben ut på HB. Da var allerede Fredrik bytta ut etter 57 minutter med Setar Salimi (16), etter ikke å ha fått til særlig mye på sin høyrekant. Setar tok spissplass sammen med Arild, mens Ciise tok høyrekanten. LSK 2 gjorde sitt siste bytte alt etter 67 minutter, da Marius gitt ut til fordel for Henrik Hansen (5).

Fløy tok ledelsen etter 8 minutter ved glipp i markeringa rett foran mål ved innlegg fra Fløys høyre side.
                                  0-2 kom etter frispark og feilberegning av keeper 5 minutter inn i andre omgang.
                                  0-3 etter 72 minutter etter balltap i egen sone fra Torje Slettli, som ellers la de fleste dødballene med sin høyre fot, stor sett ganske brukbare.
                                  0-4 kom etter nytt brudd i egen sone i siste spilleminutt, to minutter på overtid.

Fløy var opplagt bedre samspilt enn vårt andrelag, der Mathis Bolly viste seg fram offensivt en rekke ganger, særlig i første omgang. Han fikk en trøkk som nesten sendte ham ut med skade omkring 20 minutter før slutt, uten flere innbyttere, men var alt før det noe bleikere i andre enn i første, da han i perioder herja med Fløy-forsvaret. Resten av laget har jeg ikke lyst til å si så mye om, men det må jo sies at Fløy er et av de tre topplagene, etter Stavanger og Randabarg.

gilbert

Kommentar

• rugbar
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2007
                                    • 152

Paul Obiefule - TV2

Tippeligaen
                                    Paul Obiefule Foto: Solum, Stian Lysberg/SCANPIX

Nytt Lyn-talent LSK-aktuell

Paul Obiefule er ønsket på Åråsen.
                                    TV 2 Sporten vet at Paul Obiefules nigerianske agent John Shittu befinner seg i Norge og at han i kveld drar til Oslo for å prate med spilleren.
                                    Der blir trolig Obiefules fremtid et diskusjonstema, ettersom spillerens kontrakt utløper ved årsskifet.
                                    LES OGSÅ: - Ledelsen må rydde opp
                                    Åråsen kan bli neste stoppested for spilleren. TV 2 Sporten vet at LSK er interessert i den unge nigerianeren.
                                    Agent Shittu befinner seg akkurat nå i Stavanger, før kursen går videre mot hovedstaden i kveld.
                                    - Rakner på rot
                                    Skulle Obiefule forsvinne fra Lyn til Åråsen, er han langt fra den første. Lillestrøm hentet nylig Lars-Kristian Eriksen fra samme klubb. Fra før er det også klart at både Henning Berg og Torgeir Bjarmann melder overgang til Romerike fra nyttår.
                                    Det kan bli nok en kinkig sak for Berg, som var i dialog med sin kommende arbeidsgiver før Lars-Kristian Eriksens overgang var i boks.
                                    Les også: - Berg må gå
                                    Overfor TV 2 Sporten understreker Bastionen-leder Tjøstel Lindøe at supporterklubben ser alvorlig på nok en eventuell lekkasje til Åråsen.
                                    - Hvis det stemmer at flere skal til Åråsen, høres det direkte skummelt ut. Lyn ingen rekrutteringsklubb. Dette understreker hvor fortvilet situasjonen i Lyn egentlig er. Det er selvsagt svært beklagelig. Vi opplever allerede spillerlekkasje, sier Lindøe til TV 2 Sporten.
                                    - Hvordan reagerer du hvis Obiefule faktisk blir LSK-spiller?
                                    - Med bitterhet fordi styret ikke har ryddet opp, mot at ikke Berg ser alvoret i situasjonen. Lyn rakner på rot. Det er selvsagt uakseptabelt og vi finner oss ikke i det, sier Lindøe.
                                    Krever Bergs avgang
                                    Som sammen med resten av Lyn-fansen rasler med sabelen - om ikke Berg fjernes i løpet av kvelden.
                                    - Hvis det ikke skjer noe, må vi kreve at styret tar handling. Uavhengig av om han har rett eller ikke, ser vi helst at Berg trekker seg selv.
                                    - Vurderer dere å utebli fra kamper?
                                    - Det har vi ikke vurdert, men vi ser på forskjellige sanksjonsmidler fortløpende. Her er det klart at det også er ekstra bittert at det er en konkurrerende klubb, sier Lindøe.
                                    - Følg arbeidslivets regler
                                    Lyn-direktør Erik Langerud har ikke vært tilgjengelig for kommentar mandag, men uttalte lørdag at han oppfordrer Henning Berg til å følge arbeidslivets normer så lenge treneren er Lyn-eiendom.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

ENDA EN? Paul Obiefule (t.v) skal være aktuell for LSK. Her i duell med Espen Søgård i eliteseriekampen i fotball mellom Lillestrøm og Lyn på Åråsen. Foto: Kyrre Lien / SCANPIX

Enda en fra Lyn til LSK?

ÅRÅSEN:
                                      Lyns stortalent Paul Obiefule kan være på vei til Åråsen.

Av Arne Kongsnes
                                      Publisert 08.09.2008 - 20:09 Oppdatert 08.09.2008 - 20:11

Det melder TV2-sporten.

TV2-sporten skriver på sine nettsider at Paul Obiefules nigerianske agent John Shittu befinner seg i Norge og at han i kveld drar til Oslo for å prate med spilleren.

Kontrakten utgår
                                      Der blir trolig Obiefules fremtid et diskusjonstema, ettersom spillerens kontrakt utløper ved årsskifet. Ifølge TV2 kan Åråsen kan bli neste stoppested for spilleren. .

Strøm til Åråsen
                                      Flyttestrømmen fra Lyn til LSK og Åråsen har allerede vært påtagelig i år.
                                      • Henning Berg blir ny trener fra 1. januar.
                                      • Torgeir Bjarmann blir sportslig administrativ leder fra 1. januar.
                                      • Lyn-backen Lars-Kristian Eriksen er også klar for LSK fra nyttår.
                                      Kritikk fra Bastionen
                                      Overfor TV2-sporten understreker Bastionen-leder Tjøstel Lindøe at supporterklubben ser alvorlig på nok en eventuell lekkasje til Åråsen.
                                      – Hvis det stemmer at flere skal til Åråsen, høres det direkte skummelt ut. Lyn ingen rekrutteringsklubb. Dette understreker hvor fortvilet situasjonen i Lyn egentlig er. Det er selvsagt svært beklagelig. Vi opplever allerede spillerlekkasje, sier Lindøe til TV 2 Sporten.

Kommentar

• Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1453

Lyn har bedt Henning Berg om å gå. - Nektet å godta oppsigelsen
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

Berg trakk seg:
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

Working...