Nyheter september 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

Kristian Flittie Onstad forlater trolig Esbjerg og flytter inn i en av sine to nye leiligheter i Lillestrøm Atrium. Jeg limer inn dette med LSK-relevans:
    – Hvilken klubb ønsker du å spille for i Norge?
    – Så langt er vi ikke kommet i prosessen, men jeg trives i Lillestrøm og ønsker å bo der. Det vil trolig bli i en klubbene i Oslo-området.
    – Du ble solgt fra Lyn under Henning Berg, kan du bli kjøpt av samme trener?
    – At jeg reiste, handlet mest om at jeg ønsket å spille fast som midtstopper. I Lyn ble jeg alltid skjøvet ut på høyrebacken da Tommy Berntsen og Steven Lüstu var tilgjengelige. Henning er en klar og tydelig trener jeg trivdes godt sammen med.
    – Har du tro på Berg og det nye LSK?
    – Klubben har fått et bra par i ham og Torgeir Bjarmann. Henning har svært høye ambisjoner og jobber hele tida ut fra det ståstedet. Han er en autoritær trener som vet hva han vil.

Kommentar

• vollafugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 978

intervju med Vidar Riseth i Dagbladet

TANKEFULL: Vidar Riseth har hatt mye å tenke på denne sesongen. Nå ser han imidlertid fram mot å prestere på topp nivå i sesongavslutningen, som blir avgjørende for Lillestrøm.
      Foto: Arnt E. Folvik
      - At nære venner har gått bort har gjort at fokuset er flyttet vekk fra fotballen

Vidar Riseth (36) oppsøkte nye utfordringer i LSK. Det første året har vært preget av vonde opplevelser utenfor banen.

NILS CHRISTIAN MANGELRØD
      ncm@dagbladet.no

- Det har vært en tøff sesong. Det har skjedd mye som har gått sterkt innpå meg og gjort det til et turbulent år, sier Riseth til Dagbladet på vei opp til lunsj på Åråsen.

Hatt det tøft
      - Tre kompiser er døde. Jeg har hatt hjerteproblemer selv, men det går bedre og jeg trives nå. Det som har skjedd utenfor banen påvirker helt klart det sportslige. At nære venner har gått bort har gjort at fokuset er flyttet vekk fra fotballen. Det sitter fortsatt der, men nå går det bare bedre og bedre, forteller trønderen.

To av de tragiske dødsfallene blant nære venner kan likevel ha reddet hans egen karriere. Først døde kameraten fra tida i Celtic, Phil O`Donnell, av hjertesvikt i desember. Deretter falt den gamle Kongsvinger-kompisen Ove Jørstad om på trening. Den hendelsen førte til at Riseth gikk rett til legeundersøkelse. Undersøkelsen viste at han selv fikk påvist hjerteproblemer.

Har vært redd
      - Hjerteproblemet gjør at man blir redd. Men nå tenker jeg ikke på det. Jeg har fått medisiner som fungerer, sier Riseth.

Nå må han bruke medisiner resten av livet på grunn av problemene.

Riseth åpner døra for lagkameratene som er på vei inn til lunsj. De slenger meldinger om at han forsøker å prate seg inn på landslaget, der han står i trappeoppgangen. Men også skader har satt sitt preg på deler av den trøblete sesongen

- Jeg fikk problemer med akillesen da kroppen fungerte. Det var veldig synd. Jeg var ute en periode og mistet en del trening og da var tungt å starte opp igjen, sier han.

Han mener en av årsakene til at han nå er tilbake er at han har fått tilpasset treninga mer.

Priser opplegget
      - Det er veldig viktig når man har et aldersspenn fra 18-37 år i spillergruppa at man legger til rette, slik at ikke alle kjører det samme opplegget. Se på Roar Strand som er en av mine beste kompiser. Han er en av Norges beste spillere fortsatt fordi han også kjører et eget opplegg, sier Riseth.

Han mener Lillestrøm-trenerne Erland Johnsen og Frode Grodås har vært flinke til å tilpasse opplegg, og at klubber som tenker slik når langt.

Når sju serierunder gjenstår av årets serie ligger LSK likevel tredje sist på tabellen. I kveld er det klart for bunnoppgjør i Molde. Der har trønderen vært før.

- Jeg og Ståle (Stensaas) er nok ikke godt likt der. Det har vel roet seg litt. Før var kampene med Rosenborg mot Molde ekstremt intense. Men det er noe av sjarmen. Det skal være sånn i fotball, sier Riseth.

Vidar Riseth (36) oppsøkte nye utfordringer i LSK. Det første året har vært preget av vonde opplevelser utenfor banen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Aftenposten

Riise klar mot Molde

KLAR MOT MOLDE: Bjørn Helge Riise er klar mot Molde, etter at han er kvitt strekkskaden som har plaget ham den siste tiden. ( Foto: Eirik Førde, Digitalsport )

Av: André Almløv
        Publisert: 13.09.2008 kl. 21:55

Riise gjennomførte denne uka 60 minutter av en internkamp på Åråsen uten problemer, og er klar for spill mot Molde. Han innrømmer derimot at han fortsatt holder litt igjen av frykt for å slå opp en ny strekk.
        – Jeg tør ikke slippe meg helt løs. Men det var moro å spille igjen og jeg er klar for Molde-kampen, sier Riise, som bare har vært på banen i tre av 19 seriekamper så langt denne sesongen etter å ha pådratt seg fire strekkskader.

Tålmodig
        Trener Erland Johnsen har ventet tålmodig på landslagsspilleren, og ønsker ham hjertelig velkommen tilbake på laget.
        – Jeg regner med at han spiller mot Molde, men det er ikke sikkert han starter hvis han ikke føler seg hundre prosent, sier LSK-trener Erland Johnsen.

Stabæk-nivå
        Kampen mot Molde er viktig for bunnkampen, ettersom de to andre bunnlagene HamKam og Aalesund også møtes. Lillestrøm bør derfor ha med poeng fra Molde.
        – Molde er en utfordrende motstander på hjemmebane, og kan passe oss bra. Men jeg er egentlig ikke så opptatt av hvem vi spiller mot. Det viktigste er at vi presterer på samme nivå som vi gjorde mot Stabæk resten av høsten, sier Johnsen.

Kommentar

• sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

Treningskamp mot Ull/Kisa

Sakset fra papir-RB:

LSK skal møte Ull/Kisa

Jessheim: Tradisjonen tro legger Lillestrøm turen til Jessheim stadion for å spille treningskamp mot Ull/Kisa i høst. Disse kampene er en del av det gode samarbeidet mellom klubbene. 2. divisjonsklubben Ull/Kisa ønsker publikum velkommen til Jessheim stadion onsdag 15. oktober kl. 18.00.
          Last edited by sparwasser; 14.09.2008, 10:45.

Kommentar

• PA
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 500

JUSTERT SEG INN: Det går galt her når Alanzinho dribler av både Vidar Riseth, Frode Kippe og Ståle Stensaas, men generelt har LSK strammet seg opp bakover på banen i høst. FOTO: ROAR GRØNSTAD
            Eldst og best

ÅRÅSEN:
            I det skjulte har LSKs gammelmannsforsvar utviklet seg til å bli det mest tette forsvaret i Tippeligaen. Fire mål på de seks siste seriekampene er best i landet.

Baklengs siste seks
            • Lillestrøm 4
            • Stabæk 6
            • Tromsø 6
            • Aalesund 6
            • Fredrikstad 7
            • Rosenborg 8
            • Viking 8
            • Strømsgodset 9
            • Brann 9
            • Lyn 10
            • Vålerenga 11
            • Ham-Kam 11
            • Bodø/Glimt 12
            • Molde 13

Dermed er ikke bare de gamle eldst, de er også best – for med Steinar Pedersen (32), Vidar Riseth (36), Frode Kippe (30) og Ståle Stensaas (37) er snittalderen i den bakre fireren passert 34 ...
            – Viktig med rutine når det drar seg til mot slutten, ler Riseth, som mener bortekampen mot Fredrikstad (0-4) var vekkeren.
            – Etter den kampen, hvor alt gikk galt for de fleste, har vi strammet opp og unngått den fæle strekken i laget. Det er når lagdelene ikke henger sammen vi sliter som mest. Opptrer vi kompakte, er vi vanskelig å score på, mener Riseth, som også takker lagets sentrale midtbane for god ryddejobb rett foran.

I posisjon

Trønderen mener at den defensive nøkkelen ble funnet da hele laget skjønte at man ikke bare kunne angripe seg ut av motgangen.
            – En periode ville alle løpe fram for å score. Det var da vi sleit som mest med mange baklengsmål, hevder Riseth.
            Makker Frode Kippe er enig med Riseth i at hele klubben rustet opp defensiven etter bunn-nivået med FFKs fire mål i 1. omgang i sommer.
            Nå har man alltid en ekstra sikringsspiller på plass og alle er som han sier «i posisjon».
            – Vi er ikke så offensive lenger og er blitt flinkere til å holde igjen. Etter perioden med mange tap, kom vi til slutt til en selverkjennelse om at det defensive måtte få førsteprioritet igjen. Og det fokuset har vi holdt fast ved, resultatene ser vi nå, mener kapteinen.

– Gjerrige

I går får de aldrende stopperne selskap av backer godt opp i 30-åra igjen, selv om Ståle Stensaas forlot treninga i går med «murring» på baksida av låret.
            Steinar Pedersen på motsatt side er uansett klar for en ny «gjerrig» kamp.
            – Sjansen for poeng er stor med den statistikken vi har i de siste kampene, med null eller ett baklengs. Nå er vi kommet dit hen at vi kan prioritere det offensive igjen, for det er litt typisk laget for tida at internkampen onsdag endte 0-0, sier Pedersen.

Gleder trenerne

At LSK er blitt så gjerrige bakover de siste seks seriekampene, gleder de gamle forsvars- og keeperhjertene til Erland Johnsen og Frode Grodås.
            – Jeg synes forsvarsspillet var en klar svakhet ved det laget jeg overtok i sommer. Nå har vi jobbet hardt med hvordan vi skal forsvare oss, og jeg synes vi har sett klar bedring i serien i det siste. Det er umulig å stå og presse høyt i 90 minutter, og vi har oppnådd gode resultater med å ligge dypere og mer kompakt med hele laget, mener Johnsen.
            Last edited by Torolf; 14.09.2008, 10:56. Begrunnelse: Link

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

TV2 Sport

Redusert Molde møter LSK

Molde og LSK vil begge ta et steg opp fra bunnstriden.

Molde (TV 2 Sporten): Både Magne Hoseth, Thomas Holm og Pape Pate Diouf er ute for Molde i den viktige hjemmekampen mot Lillestrøm. Nyervervelsen Souhaieb el Amari er på benken.
              Begge lag står med 20 poeng og ligger på 11. og 12. plass i Tippeligaen. Molde har ikke tapt hjemme mot Lillestrøm siden 2001.
              - Det hadde vært herlig med tre poeng i dag. Da vil vi gjøre et rykk i forhold til LSK og de andre bunnlagene, men vi trenger flere poeng en disse tre i høst, sier Jonevret.
              Lillestrøm har vist solide defensive takter de siste kampene med bare fire baklengsmål på seks seriekamper. Bjørn Helge Riise starter på benken for kanarifuglene.

Se intervjuer med Erland Johnsen m.fl. her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Sundgot tilbake

Arild Sundgot er tilbake i førsteelleveren, og tar plassen til en skadet Magnus Myklebust mot Molde søndag kveld.

Se lagoppstillingen her:

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Dagbladet

OCCEAN SENDTE LSK I LEDELSEN: Men Lillestrøm er fornøyd med uavgjort på bortebane. FOTO: SVEIN OVE EKORNSVÅG/ SCANPIX

Occean opererte som streikebryter

Men Moldetalent holder liv i nedrykksdrama.

STIG ANDRESEN
                  stig.andresen@dagbladet.no

Verken Molde eller LSK hadde det som skulle til for å avgjøre den ene av tippeligarundens to bunnoppgjør.

Olivier Occean er i ferd med å bli den spydspissen Lillestrøm trenger for å dra seg unna bunnstriden i tippeligaen, og riste av seg stempelet som nok et bomkjøp på Åråsen.
                  Lenge så det ut til at kanadierens mål i første omgang skulle holde for gjestene.

Aksel Skjølsviks utligning i andre i en kamp som ikke vil skrive seg inn i historiebøkene, annet enn som en liten notis om publikumsstreiken de første femten minuttene.

Erland Johnsen var ingen slagen mann etter å ha sett tre poeng glippe i en kamp hvor ingen av lagene presterte over evne. Han har funnet oppskriften som skal sikre LSK videre eksistens i tippeligaen:

- Vi kan spille uavgjort borte og vinne hjemme. Da klarer vi oss, sier den avtroppende LSK-treneren.

Stille åpning
                  Begynnelsen av førsteomgang ble en stille affære på Aker stadion. Fansen deltok i en streik i regi av norsk supporterallianse, mot sittetribuner, flytting av kamper og stive billettpriser.

Hjemmefansen våknet til liv etter femten minutter, mens det virket som om hjemmelaget brukte resten av omgangen til å streike i sympati med supporterne.

Lillestrøm fikk vist at ballen trives best slått i lengderetningen, og kjempet på sedvanlig til seg dominans, anført av en god Karim Essediri.

Heldige Occean
                  I det 32. minutt fikk Olivier Occean en stikker av Simen Brenne, men avslutningen fra skrått hold virket ikke direkte som en trussel.

Heldigvis for kanadieren traff ballen en uheldig Marcus Andreasson, skiftet retning og trillet i målet forbi Jan Kjell Larsen, som hadde vekten på feil bein.

Molde og Lillestrøm lå begge på tyve poeng før kampen, fem poeng over Aalesund på kvalik. I dagens andre bunnkamp mellom Aalesund og HamKam, fikk Rekdal en dårlig start på sitt comeback som manager, uten at det så ut til å tenne moldenserne.

Molde stilte med den samme midtbanen som knuste Vålerenga 5-1, og håpet på samme effekt i dag. Men hadde problemer med å holde tritt med et aggressivt bortelag.

Lillestrøms bakre firer er til sammen 135 år, med en snittalder på 34. Og de hadde få problemer med å holde unna for anonyme Mota og Mame Diouf som ikke hadde dagen.

Samtidig som flere av Lillestrøm-spillerne satser på rutine, er ikke Molde er ikke redd for å slippe til unge talenter. Med sine 21 år viste Aksel Berget seg tilliten verdig og satt kontrollert inn utligningsmålet i det i 66. minutt, etter et kontrollert mottak og ditto vending, upresset fra ti meters hold.

1-1 var et greit resultat for hvor lagene hadde hver sin omgang

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

1-1 i Molde

Erland Johnsen var bruktbart fornøyd etter 1-1 på Aker stadion søndag kveld.

Hele saken her:

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

RB

Fornøyd med ett poeng

LILLESTRØM:
                      (Molde – LSK 1-1). LSK ledet 1-0 over Molde til pause, men Molde utliknet.

Av Morten Svesengen
                      Publisert 14.09.2008 - 18:03 Oppdatert 14.09.2008 - 20:25

Olivier Occean skjøt LSK i ledelsen via en Molde-spiller etter en drøy halvtime. Unggutten Aksel Skjølsvik utliknet for vertene 20 minutter ut i andre omgang.
                      – Det var vel ingen penspilt kamp. Tror vi hadde flest sjanser, men1-1 var kanskje et greit resultat. Vi er brukbart fornøyd med ett poeng. Tross alt har vi ingen god bortestatistikk denne sesongen, sier LSK-trener Erland Johnsen.

Seier hjemme, uavgjort borte
                      Med ett poeng i Molde ligger LSK nå fire poeng foran Ham-Kam på kvalifiseringsplassen.
                      – Vi kunne vunnet, men det viktigste var at vi ikke tapte. At Ham-Kam skulle slå Aalesund lå litt i kortene, og vi er forberdet på en tøff kamp i bunnen framover, sier Johnsen.
                      Men LSK-treneren har resepten klar for å berge plassen i Tippeligaen.
                      – Hvis vi vinner hjemmekampene våre og tar ett poeng borte så går dette greit, mener han.

Comeback for Riise
                      En drøy halvtime før slutt kom Bjørn Helge Riise inn for Karim Essediri og spilte sin første kamp siden 20. juli.
                      – Jeg følte meg trygg i forhold til skaden, og klarte å slippe meg løs. Det var veldig godt å spille igjen, forteller Riise.
                      Landslagsspilleren var også brukbart fornøyd med ett poeng i Molde.
                      – Vi ledet kampen og vi vil alltid vinne, men å få med seg ett poeng er bra det også, sier Riise.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

rb.no

BLE FOR REDDE: John Anders Bjørkøy i fint driv her, men midtbanespilleren var svært misfornøyd med at LSK ikke hentet tre poeng i Molde. – Vi er for feige, synes Bjørkøy. BEGGE FOTO: RICHARD BREVIK, DIGITALSPORT.

– Felt av egen feighet

LSK burde lagt bunnlagene bak seg i Molde
                        MOLDE:
                        (Molde – LSK 1-1) LSK reiste fra Molde med følelsen av at de hadde misbrukt en gyllen mulighet til å få nedrykksspøkelset på avstand. – Vi ble for feige, sa en ærlig John Anders Bjørkøy.
                        Av Espen Solbakken
                        Publisert 15.09.2008 - 06:30

Midtbanespilleren mener laget kan skylde seg selv for at det "bare" ble ett poeng i Molde. For etter en time med fullstendig kontroll, ble det noe engstelig og feigt over bortelaget – og det straffet seg selv om Molde var enda svakere.
                        – Vi er fortsatt i sumpa med de andre, og det er vi kun fordi vi ble for feige etter pause. Og det var i alle spillets faser at vi ble for redde. Vi torde ikke stå etter med laget, og vi ble engstelige for å spille ballen mellom oss.
                        – Er det tabellsituasjonen som gjør at dere blir feige?
                        – Vi har jobbet hele året med å få mer selvtillit inn i laget. Det tar tydeligvis lang tid, for etter pause var vi langt fra modige nok i vårt spill, sa en selvransakende Bjørkøy.

Ser oppover
                        Han fikk støtte hos målscorer Olivier Occean, som i likhet med lagkameraten mente at LSK skuslet bort seieren med en mindre imponerende 2. omgang.
                        – Jeg ser fremdeles oppover på tabellen, men det er klart at vi burde hatt tre poeng her. Jeg synes hele laget stoppet å spille da vi gikk ut etter pause. Dette var definitivt en mulighet vi ikke tok, sa Occean, som likevel har en god følelse foran innspurten.
                        Med Ham-Kams forventede 2-1seier hjemme mot Aalesund, tok bunnstriden en ny vending i går kveld. Og med Godsets stortap for Stabæk er heller ikke de sikre. Også Vålerenga kan blande seg inn om de (som vanlig) ryker mot Lyn i byderbyet. Neste runde skal VIF nettopp til Aalesund...
                        Arild Sundgot hadde en svært god sjanse til å sikre LSK den første seieren på Røkkeløkka siden 2001, men headingen strøk utsiden av stolpen.
                        – Den var ganske nær. Det kommer til å bli tøft i bunnen helt ut, men heldigvis kan vi avgjøre selv, sa Sundgot, som gleder seg til den dagen ballen går stang inn.

– Måtte ikke tape
                        "Årets viktigste kamp" var slagordet i Molde-leiren foran møtet med tabellnaboen fra Lillestrøm.
                        – Vi må ikke tape denne, samstemte manager Jan Åge Fjørtoft til Romerikes Blad da han hilste på familie på vei inn på stadion.
                        Og det så bra ut etter de første 45 (svake) minuttene i Molde. LSK imponerte ikke veldig, men ledet likevel fortjent 1-0 etter at Occeans skudd/innlegg hadde sneiet innom Marcus Andreasson og lurt Jan Kjell Larsen. Utenom målet hadde begge lag hver sin halvsjanse – og det var det.
                        Lillestrøm var stort sett hakket bedre enn Molde gjennom hele kampen, men maktet aldri å drepe forestillingen. Det var ganske svakt, for denne Tippeliga-kampen var faktisk temmelig død fra første minutt. Det skulle ikke vært store kraftprøven å kvele det lille av liv som hjemmelaget viste...
                        – Jeg er ikke fornøyd med spillet, og jeg er enig med spillerne som sier at vi kunne stukket fra de andre lagene med en seier her, sa trener Erland Johnsen.
                        Han håper nå at den klassiske formelen med tre poeng hjemme og ett på bortebane skal bli LSKs uttelling de siste seks rundene.
                        – Da når vi de 30 poengene som kan bli nødvendige, sa Erland Johnsen.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Bladet Tromsø (100% Fotball)

VAR UHELDIGE: Olivier Occean kunne juble for scoring, og mener Lillestrøm var uheldige som ikke reiste hjem med full pott. ( Foto: Ekornesvåg, Svein Ove )

Av: Lars Johan Stokken
                          Publisert: 14.09.2008 kl. 20:37 , endret: 14.09.2008 kl. 20:46

Molde - LSK 1-1: Målscorer Olivier Occean mener Lillestrøm burde reist fra Molde med tre poeng.

- Vi skapte mer enn Molde og hadde flere sjanser enn dem. De hadde ett skudd og lagde ett mål. Vi var uheldige, mener LSK-spissen.
                          Det var i det 32. minutt Occean fikk romerikingene opp i føringen. Simen Brenne hadde gjort et glimrende stykke arbeid da han sendte en stikker til Occean.
                          - Jeg skjøt og traff den ene forsvareren til Molde. Dermed skiftet ballen retning og gikk i mål. Men det er ikke noe problem, jeg liker alle slags mål, slår Occean fast.
                          LSK ledet 1-0 etter en forholdsvis jevnspilt førsteomgang. Etter hvilen var Occean nære på å doble gjestenes ledelse fem minutter ut i 2. omgang, men han headet over på kort hold.
                          Etter 64 minutter var det Molde som fikk kampens andre og siste nettkjenning. Daniel Berg Hestad snurret rundt på kortlinja og la inn. Aksel Berget Skjølsvik fintet vekk både forsvar og keeper og benket ballen i mål.
                          Selv etter at LSK hadde gitt fra seg to poeng etter å ha ledet, og midt i en svært skuffende LSK-sesong så ikke Occean bare mørkt på situasjonen.
                          - Hvordan ser du på framtida?
                          - Den ser lys ut. Vi kommer til å ta de poengene vi trenger for å
                          holde oss. For eksempel kan det fort skje når vi møter Brann hjemme i neste serierunde. Vi ser ikke nedover på tabellen, men oppover, avslutter spissen.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

TV2 Sport

Riise endelig frisk

- Jeg har lengtet etter å komme tilbake, sier Bjørn Helge Riise.

Aker Stadion (TV 2 Sporten): Tre seriekamper er alt han har fått med seg av fotball i år. Mot Molde var Bjørn Helge Riise endelig tilbake, og det uten å kjenne noe til strekkskaden.

- Du har det alltid litt i hodet, men når du kommer på banen glemmer du det som oftest. Det gjorde jeg heldigvis nå også, og jeg kjente ingenting til skaden. Da håper jeg at jeg er frisk.

Men Riise bidro ikke akkurat til å snu kampen for Lillestrøm.
                            - Han kom inn på 1-0 og så ble det 1-1, så det var ikke den effekten vi ønsket, ler LSK-sjef Erland Johnsen, som raskt legger til at Riise spilte en god kamp.
                            Ambisjonene til lillebror Riise er å spille på lag med storebror John Arne med flagget på brystet.
                            - Jeg har lyst til det, men jeg må få spilt litt flere kamper og komme mer i kampform - så håper jeg at jeg er god nok.

Se klipp fra kampen her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

(1) Skjølsvik, (2) OO og (3) Forren.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Børsen: Molde-LSK (RB)

Molde – Lillestrøm 1-1 (0-1)

Aker Stadion.
                                Mål: 0-1 (32) Olivier Occean (Simen Brenne), 1-1 (65) Aksel Berget Skjølsvik.
                                Gult kort: Vegard Forren, Molde.
                                Målsjanser: Molde 2, LSK 5.
                                Cornere: Molde 3, LSK 4.
                                Tilskuere: 7.151.
                                Stadionstemning: 4
                                Kampkarakter: 3

OTTO FREDRIKSON 5
                                Satt på tribunen da finnene tok poeng fra Tyskland onsdag. Brukte mest beina på tilbakespill til å begynne med, og sikker i klypene da han valgte å gå etter crosser og lange innkast. Er offensiv i stilen og uredd i feltet.

STEINAR PEDERSEN 4
                                Gjør som alltid et ærlig stykke arbeid hver LSK-kamp. Har en tendens til å bli trukket for langt inn i midten på sideforskyvninger, men hadde god kontroll på Moström. Prioriterte defensiven og lite med fram.

VIDAR RISETH 5
                                Suveren jobb mot serieleder Stabæk sist. Flink til å ligge og pushe inn og ut på offsidelinja, men et par av avklareringene var av det suspekte slaget. Tapte knapt en hodeduell i løpet av hele kampen.

FRODE KIPPE 6 BB
                                Har stått godt bak der lenge nå. At Molde kom med Mota og Diouf som to møtende spisser passet kapteinen bra, da han fikk de fleste oppspillene foran seg. Rappere i fotarbeidet enn han har vært på lenge.

STÅLE STENSAAS 5
                                Gikk av treningen dagen i forveien, men ble meldt klar. Reparerte fint noen nestenuhell i forsvaret med sin klokskap. Hadde ingen direkte kantspiller mot seg før Waltrip kom innpå. Fikk ikke brukt dødballfoten mye i går.

KARIM ESSEDIRI 4
                                Ble foretrukket til høyre foran en Riise på vei tilbake. Trygg og god nærteknikk som ofte gir ham god tid med kula, men skled mest av samtlige spillere utpå der. God til å holde bredden, men det ble for få innlegg. Byttet ut.

KHALED MOUELHI 5
                                Gjør viktig forsvarsjobb foran stopperne. Er også blitt mer aggressiv i stilen, noe som medfører både flere ballvinninger og frispark imot. Har fremdeles uvanen med å vende feil vei med ballen, og spilte en ok kamp i "motorrommet".

JOHN ANDERS BJØRKØY 5
                                Kom bra i gang med fine stikkere i lengderetning. Konstruktiv i stilen og prøvde å skape noe, samt at arbeidsfordelingen med makker Mouelhi sitter stadig bedre. Nær scoring ved et par tilfeller på langskudd og løp i boksen. Byttet ut.

SIMEN BRENNE 4
                                Har fått fart på målproduksjonen. Ikke med i spillet på venstrekanten i 1. omgang, men viste tegn på storhet da han trædde gjennom Occean før 0-1-målet. De gode Brenne-periodene blir litt for korte. Sluknet igjen mot slutten.

ARILD SUNDGOT 4
                                Møte, dempe og legge igjen i støtte var melodien lenge for Arild, men det meste av dette skjedde på midtbanen. Blåste LSKs første sjanse over etter 28 minutter. Gjorde få feil med ballen i spillet, men virker ikke farlig om dagen.

OLIVIER OCCEAN 5
                                Reiste langt for få minutter for Canadas landslag forrige uke. Løp mest i offside før pause, og løpet før 0-1 var egentlig første gang han linket opp med midtbanespillerne. Stor sjanse til 0-2 rett før Molde utlignet til 1-1.

SUM 11 MANN: 52

INNBYTTERE

BJØRN HELGE RIISE 4
                                (33 min. for Essediri).
                                Etterlengtet comeback etter nye seks serierunder på sidelinja med strekk. Blandet kost med gode innlegg, men også noen feilpasninger. Men bare å se Riise på banen igjen er godt for alle LSK-fans.

ESPEN SØGÅRD
                                (14 min. for Bjørkøy).
                                Inn sentralt siste kvarteret.

DAN FELLUS
                                (1 min. for Brenne).
                                Sto mest i forsvar på overtiden.

SUM 12 MANN: 56

DOMMER:

JONNY DITLEFSEN 4
                                Null kontroverser før hvilen. Burde sett en klar MFK-hands på 16-meterstreken etter timen. Ga noen billige frispark mot slutten som ikke var i tråd med linjen.

ANALYSEN
                                – Denne kampen er det ekstra viktig ikke å tape, sa manager Jan Åge Fjørtoft til RB noen minutter før kampstart. Han tenkte selvsagt på tabellsituasjonen, der Molde og LSK lå likt med Hamar-duellantene Ham-Kam og Aalesund rett bak. Begge lag startet like forsiktig med supporternes stille aksjon på tribunene. Her var det safety first fra begge lag som gjaldt. Det ble neppe mange sjanser, og Occeans noe heldige uttelling etter 32 minutter sendte fugla foran i det som var en temposvak forestilling i en 1.omgang med mange feil. Ikke det store spillet etter pause heller. Riise satt litt fart i kampen med innhoppet, som LSK så ut til å kontrollere greit da Molde plutselig utlignet. Dette var en bortekamp LSK burde vunnet, men som det tross alt var viktigst ikke å tape.

Vurdert av Espen Solbakken.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Pedersen: - Skulle hatt tre

Med et godt utgangspunkt etter 1-1 mot Stabæk håpet Steinar Pedersen på tre poeng mot Molde:

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Riise: - Ikke skadet

Bekymringen ble stor da Bjørn Helge Riise begynte å halte mot slutten av søndagens oppgjør, men 25-åringen har ikke pådratt seg noen ny skade.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Nettavisen

- Dette har jeg ventet lenge på

LOOK WHO'S BACK: Bjørn Helge Riise var endelig skadefri igjen mot Molde søndag. Neste punkt på lista er landslagsretur, lover han. Foto: Svein Ove Ekornesvåg ( Scanpix )

Bjørn Helge Riise gjorde et etterlengtet comeback i LSK-drakten mot Molde.

Sten Simonsen

AKER STADION (Nettavisen): I midten av juli pådro Riise seg en strekkskade mot Bodø/Glimt. Da fikk Tom Nordlie mye av skylda for at sesongen hittil kun hadde bestått av skader.
                                      Mot Molde var LSK-vingen endelig tilbake i aksjon.
                                      - Det var utrolig moro å være tilbake på banen igjen, sier Riise etter at han fikk nærmere en halvtimes spilletid på Aker Stadion.

- Ikke fornøyd
                                      - Jeg er ikke fornøyd så lenge vi ikke vant, men det viktigste var likevel at Molde ikke vant, sier Riise om gårsdagens poengdeling på fremmed gress.
                                      LSK-trener Erland Johnsen er godt fornøyd med å ha den landslagsaktuelle høyrekanten tilgjengelig igjen i det som kan bli en viktig høst for Lillestrøm i kampen for tilværelsen i Tippeligaen for Lillestrøm.
                                      - Det var et godt innhopp av Bjørn Helge selv om det ble 1-1 etter at han kom inn, smilte Johnsen.

Landslaget neste
                                      Da hadde sesongen allerede vært spolert av en rekke skadeavbrekk og en frustrert Riise la mye av skylden for hans skadesituasjon på LSKs tidligere trener Tom Nordlie.
                                      I kampen mot Molde på søndag klarte ikke Riise å utrette så veldig mye halvtimen han spilte, men ved to anledninger fikk 24-åringen vist hvor effektiv og god pasningsfoten er. Olivier Occean var ikke langt ifra å ekspedere landslagsvingen presise innlegg i mål.
                                      Nå sikter lillebror Riise på å komme seg med blant Hareides menn i den resterende delen av VM-kvalifiseringen.
                                      - Det er viktig for meg å komme tilbake den formen jeg hadde før jeg ble skadet for å bli god nok til å være med i VM-kvaliken. Motivasjonen er i hvert fall på topp for å komme tilbake på landslaget, sier Riise.
                                      Selv om det ser ut til å bli en LSK-høst med mye nerve og spenning i bunnstriden, frykter han ikke de kommende kampene.
                                      - Jeg elsker å spille viktige kamper, sier Riise.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

Billedserie fra Molde-LSK:

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Nff

G16-troppen til EM-kvalifisering

15.9.2008
                                          G16-landslagstrener Bård Flovik har tatt ut troppen til 1. EM-kvalifiseringsrunde i Reykjavik på Island i september.
                                          LSKere i troppen:

Ruben Gabrielsen - Lillestrøm SK
                                          Fredrik Gulbrandsen - Lillestrøm SK

Samme sak i RB:

Last edited by RSP; 16.09.2008, 06:56.

Kommentar

Working...