LSK - Stabæk 1. september 08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Karakterbok LSK - Stabæk 1. september 08

    For en gangs skyld hadde jeg anledning til å sitte og se på samtlige 90 minutter pluss tillegg. Min vurdering av spillerne:

    Otto 6 - Tar det han skal. Sikker og god både på skudd og i feltet. Lite å gjøre med scoringa.

    Pedersen 6 - Bra og solid innsats begge veier.
    Riseth 7 - Viser en herlig ro i situasjoner der de andre stopperne ville måkt ballen opp på tribunen. Gjør ingen store feil, er generelt veldig solid. Utrolig viktig redning på streken.
    Kippe 6 - Er som vanlig god når han bryter eller er tett oppi motstanderen slik at de ikke får vendt opp. Sliter mer når spillere kommer rettvendt mot ham. Bra blokkering når Stabæk er alene med keeper.
    Stensaas 7 - Stort sett full kontroll på Alanzinho. Herlig defensivt, ikke veldig mye med framover

    Essediri 8 - Endelig! Bra i 1. omgang, fantastisk i 2. Endelig utfordrer han helhjerta og kommer forbi backen.
    Kiko 6 - Løper mye og vinner mange baller. Gjør mye bra med kula, men har et par-tre balltap som kunne blitt hardt straffet. Har vært bedre tidligere i år.
    Bjørkøy 7 - Heroisk innsats. Vinner mange baller og gjør smarte valg med ballen. Litt trekk for at han blir passert noe enkelt av og til. Har hatt en fantastisk utvikling i LSK-trøya.
    Brenne 6 - Får et ekstrapoeng for scoringa. Fantastisk! Gjør forsåvidt en god innsats, men med ball roter han litt vel mye.

    Myklebust 8 (BB) - Endelig løsnet det! Tre-fire herlige raid, samt at han skulle hatt straffe da han ble avblåst for offside. Viser en grunnteknikk og ballbehandling kun Brenne og Kiko kan måle seg med i stallen. Jævla friskt pust og min BB!
    Occean 5 - Får det ikke til foran mål i dag. Burde scoret da han fikk sjansen fra 15 meter. Kjemper bra og får tak i mange baller som han fordeler fint.

    Innbytterne fikk litt kort tid til å skulle vurderes. Sundgot og Søgård har begge bra innsats. Kult at Bolly fikk et bittelite innhopp!

    Kanari-Fansen 8 - Bra 1. omgang, veldig bra 2. omgang. Får med seg resten av stadion på en meget bra måte i perioder.
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #2
    Ganske enig, men ville gitt mouelhi et eller to poeng mer og bjørkøy et eller to mindre. Bjørkøy var utrolig treig med å få dekka opp for rommene alanzinho løp i. Greit nok at han ikke har noen ekstrem topphastighet, men det er ingen unskyldning for å ikke starte spurten litt tidligere. Skjønner at han ikek kan holde følge med alanzinho, men jeg synes han ga alanzinho alt for mye rom som han burde dekket. Synes det ble veldig farlig til tider, og synes det var greit å bytte han ut for Søgård.

    Mouelhi er jo klasse, både offensivt og defensivt.

    Kommentar

    • Geirfugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 561

      #3
      Jeg er veldig fornøyd med mye i denne kampen, men her synes jeg du overbetaler. Etter min mening var Kiko, Mykle og Ståle de som leverte veldig godt. Essediri spilte sin beste kamp, men å gi åtte poeng til en som treffer på få innlegg og ingen cornere blir for mye. Men han skal ha pluss for dragninger osv. 6 poeng holder.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Ganske enig, men ville gitt mouelhi et eller to poeng mer og bjørkøy et eller to mindre. Bjørkøy var utrolig treig med å få dekka opp for rommene alanzinho løp i. Greit nok at han ikke har noen ekstrem topphastighet, men det er ingen unskyldning for å ikke starte spurten litt tidligere. Skjønner at han ikek kan holde følge med alanzinho, men jeg synes han ga alanzinho alt for mye rom som han burde dekket. Synes det ble veldig farlig til tider, og synes det var greit å bytte han ut for Søgård.

        Mouelhi er jo klasse, både offensivt og defensivt.
        Å gi Bjørkøy ett mindre kan jeg være med på. Men Kiko skal ikke ha mer 6 når han har såpass farlige balltap/feilpasninger som han har i denne kampen.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          8 på Essidiri synes jeg er alt for godt betalt. Dødballene hans gikk rett i klypene på Knudsen. Dette skapte mange overganger for Stabæk. Mange av innleggene er misslykede til tross for gode prestasjoner i forkant. Ble veldig sjelden sjanser av innleggene hans.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Helt uenig. Kiko hadde en langt mer anonym match idag enn hva han har vist tidligere. Selvfølgelig meget bra, men han har vært betydelig bedre. Jeg mener Bjørkøy gjør en enorm match idag. Skulker ikke et eneste returløp, er tett oppi press, vinner mange baller og dekker store rom. Jeg skal se matchen i reprise for å få bekreftet mitt inntrykk om at Bjørkøy gjorde en av sine største matcher for fugla. Det synes jeg også Riseth gjorde idag. Myklebust var strålende, synes vel kun det var Occean som var under par. Sykt sterk i duellene og fordeler baller bra, men totalt ufarlig rettvendt.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              Trodde aldri dagen skulle komme, men jeg synes faktisk Pedersen fortjener et poeng mer. Han gjør sin beste kamp i LSK-trøya etter min mening, og har et veldig bra samarbeid med Karim gjennom hele kampen.

              Ellers er mine stjerner slik:

              ***
              Karim, Stensaas

              **
              Myklebust

              *
              Pedersen
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars
                For en gangs skyld hadde jeg anledning til å sitte og se på samtlige 90 minutter pluss tillegg. Min vurdering av spillerne:

                Otto 6 - Tar det han skal. Sikker og god både på skudd og i feltet. Lite å gjøre med scoringa.

                Pedersen 6 - Bra og solid innsats begge veier.
                Riseth 7 - Viser en herlig ro i situasjoner der de andre stopperne ville måkt ballen opp på tribunen. Gjør ingen store feil, er generelt veldig solid. Utrolig viktig redning på streken.
                Kippe 6 - Er som vanlig god når han bryter eller er tett oppi motstanderen slik at de ikke får vendt opp. Sliter mer når spillere kommer rettvendt mot ham. Bra blokkering når Stabæk er alene med keeper.
                Stensaas 7 - Stort sett full kontroll på Alanzinho. Herlig defensivt, ikke veldig mye med framover

                Essediri 8 - Endelig! Bra i 1. omgang, fantastisk i 2. Endelig utfordrer han helhjerta og kommer forbi backen.
                Kiko 6 - Løper mye og vinner mange baller. Gjør mye bra med kula, men har et par-tre balltap som kunne blitt hardt straffet. Har vært bedre tidligere i år.
                Bjørkøy 7 - Heroisk innsats. Vinner mange baller og gjør smarte valg med ballen. Litt trekk for at han blir passert noe enkelt av og til. Har hatt en fantastisk utvikling i LSK-trøya.
                Brenne 6 - Får et ekstrapoeng for scoringa. Fantastisk! Gjør forsåvidt en god innsats, men med ball roter han litt vel mye.

                Myklebust 8 (BB) - Endelig løsnet det! Tre-fire herlige raid, samt at han skulle hatt straffe da han ble avblåst for offside. Viser en grunnteknikk og ballbehandling kun Brenne og Kiko kan måle seg med i stallen. Jævla friskt pust og min BB!
                Occean 5 - Får det ikke til foran mål i dag. Burde scoret da han fikk sjansen fra 15 meter. Kjemper bra og får tak i mange baller som han fordeler fint.

                Innbytterne fikk litt kort tid til å skulle vurderes. Sundgot og Søgård har begge bra innsats. Kult at Bolly fikk et bittelite innhopp!

                Kanari-Fansen 8 - Bra 1. omgang, veldig bra 2. omgang. Får med seg resten av stadion på en meget bra måte i perioder.
                Her var det litt å ta tak i:

                Kiko: 7 (kanskje til og med 8 ): Igjen banens lille gigant, med flere viktige ballgjenvinninger, stor ro med ballen, og evnen til å fordele baller på begge flanker.

                Bjørkøy; Endelig løsna det. Jeg er enig med deg, men jeg må bare understreke hvor bra han var i dag.

                Brenne: Takket være scoringa; 2. Ellers: Stolpe.



                KFL: Slapt i starten av matchen, men det tok seg voldsomt opp etterhvert. Dagens høydare: "Linjemann er ræva"!
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6079

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Jeg skal se matchen i reprise for å få bekreftet mitt inntrykk om at Bjørkøy gjorde en av sine største matcher for fugla.
                  Han gjorde en bra kamp i dag, men jeg synes han generelt takla det utrolig dårlig når alanzinho satte fart. Merk deg hvor tidlig han starter spurten og hvor ofte han kommer seg opp i alanzinho. Han jogger for mye tilbake når vi er i ubalanse og trenger han til å dekke rommene som alanzinho har forran seg.

                  Synes disse feilene er på linje med de to farlige balltapene mouelhi har. mouelhi løper opp farlige situasjoner med farten han har og spiller en ekstremt bra kamp som vanlig. Synes ikke han skal få trekk for at han er jævlig god til vanlig.

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1573

                    #10
                    Her var det raust med poeng. Et par av spillerne på Stabæk fortjener i såfall karakteren 10. Et par poeng i minus på samtlige spillere virker mer fornuftig

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 966

                      #11
                      Kiko hadde noen balltap som ikke var bra, men hallooooo...! Se kampen i reprise og se alle de positive innvolveringer han har. Hadde Drillo analysert kampen hadde nok Mouheli vært en av kampens beste.

                      Mange andre her på forumet som ser hvor bra Kiko spilte i dag. Til dere som synes Karim var 1 til 2 poeng bedre enn Kiko så se på hva Karim gjorde i 1. omg og hvor mange negative innvolleringer han har.

                      At alle spillerne bortsett fra en får lik eller bedre karakter enn Mouheli blir for dumt.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Dole
                        Her var det raust med poeng. Et par av spillerne på Stabæk fortjener i såfall karakteren 10. Et par poeng i minus på samtlige spillere virker mer fornuftig
                        Karaktersettinga ligger nok for høyt på skalaen 1-10, men det synes jeg den som regel alltid gjør i karakterbok-trådene. Derfor fulgte jeg opp den linja. Men det viktigste er uansett forholdet mellom karakterene til de ulike spillerne.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6079

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Han gjorde en bra kamp i dag, men jeg synes han generelt takla det utrolig dårlig når alanzinho satte fart. Merk deg hvor tidlig han starter spurten og hvor ofte han kommer seg opp i alanzinho. Han jogger for mye tilbake når vi er i ubalanse og trenger han til å dekke rommene som alanzinho har forran seg.


                          Om man går inn på følg kampen så kan man se noen av sjangsene i kampen.

                          Om man f.eks ser på alanzinho sin sjangse etter 61 min så ser man følgende:

                          3 sekunder - alanzinho får ballen og har store rom forran seg. Bjørkøy ligger noen meter forran til siden. Bjørkøy jogger tilbake fremfor å starte en spurt for å dekke opp disse rommene.

                          7 sekunder - Bjørkøy kommer inn bak alanzinho som rykker lett fra når bjørkøy endelig starter spurten.

                          Om bjørkøy hadde tatt spurten for å dekke rommene mens vi var i ubalanse hadde han rukket å dekke rommet.

                          Om man ser på målet vi fikk mot oss etter 11 min ser vi følgende:

                          3 sekunder: alanzinho er på vei forbi to spillere inn mot midten mot et stort rom. Bjørkøy jogger mot situasjonen istedenfor å ta en helhjertet spurt for å lukke rommet.

                          5 sekunder: Bjørkøy kommer for sent inn i det han setter inn spurten og kommer for sent til å få inn en takling. takler likesågodt uansett.

                          Han dekka rommene for dårlig når vi hadde problemer og alanzinho ble jævlig farlig som følge av det. Det er min mening.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Jævla latterlig av deg å trekke bare Bjørkøy vs Alanzinho situasjoner da. Alanzinho er Tippeligaens klart beste spiller, og når han får utfordre i fart mot en ryggende Bjørkøy, sier det seg selv at det er lett å passere. Bjørkøy gjorde ekstremt mange helhjerta løp hjemover idag, løp du kan lete lenge etter fra samtlige av gutta våre, med Kiko som et hederlig unntak. Jeg kritiserer ikke på noen måte Kiko, jeg er blant hans største fans. Men jeg har sett han dominere mer enn idag. Kiko hadde heller ikke på noen måte kontroll på Alanzinho, og de gangene han tok fra Alan ballen, var de stort sett 2-3 rundt han. Eneste som gjorde en god forsvarsjobb mot Alan var Ståle, men du må huske at han som halvoffensiv back bruker langt mindre krefter i usynlige løp enn hva Bjørkøy gjør. Av de situasjoner du nevner, så er to av situasjonene tilfeller hvor Bjørkøy er bak Alanzinho. Han er jo treigere enn Alan, så det sier jo seg selv at det er håpløst for han å ta han igjen. Har sett begge situasjonene på TV nå, og jeg er like sikker i min sak. Jeg skal som nevnt se kampen i reprise i morgen, men foreløbig synes jeg kritikken din er håpløs.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6079

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Jævla latterlig av deg å trekke bare Bjørkøy vs Alanzinho situasjoner da. Alanzinho er Tippeligaens klart beste spiller, og når han får utfordre i fart mot en ryggende Bjørkøy, sier det seg selv at det er lett å passere.
                              Er ikek så latterlig ettersom det er en svakhet ved spillet hans at han ikke klarer å løpe opp de rommene. Synes dette er like store svakheter som ballmissene til mouelhi. Har også sagt at bortsettfra alanzinho situasjonene(som var flere enn de to jeg fant video på) så gjorde han sakene sine meget bra. absolutt ikke noen dårlig kamp av bjørkøy ellers. Men han var den mest defensive midtbanespilleren i dag som burde dekke disse rommene forran forsvaret. Han takla ikke alanzinho i dag, men han takla resten.

                              Når jeg sier at han gjør en bra kamp utenom feil mot alanzinho så blir det litt teit å ikke trekke dem frem... Gjør det ikke? Skal jeg trekke frem alt det gode han gjorde så blir det jo mye vanskeligere, etter som det er en mer omfattende jobb.

                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Men jeg har sett han dominere mer enn idag. Kiko hadde heller ikke på noen måte kontroll på Alanzinho, og de gangene han tok fra Alan ballen, var de stort sett 2-3 rundt han. Eneste som gjorde en god forsvarsjobb mot Alan var Ståle, men du må huske at han som halvoffensiv back bruker langt mindre krefter i usynlige løp enn hva Bjørkøy gjør.
                              Kiko hadde en mer offensiv rolle enn bjørkøy i dag synes jeg. Så aldri at han hadde muligheten til å tette rom som alanzinho utnytta. Synes ikke det blir riktig å trekke mouelhi i karakterboka fordi han har spilt bedre før. Jeg håper ikke det er slik at han ikke orker å starte noen spurter tre sekunder før fordi han er sliten fra usynlige løp(han løper mye, spurter ikek så mye). Om han blir så sliten at han ikke orker de ekstra sekundene så får man sette inn søgård litt før.


                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Av de situasjoner du nevner, så er to av situasjonene tilfeller hvor Bjørkøy er bak Alanzinho. Han er jo treigere enn Alan, så det sier jo seg selv at det er håpløst for han å ta han igjen. Har sett begge situasjonene på TV nå, og jeg er like sikker i min sak. Jeg skal som nevnt se kampen i reprise i morgen, men foreløbig synes jeg kritikken din er håpløs.

                              Han er bak alanzinho fordi han ikke starter spurten litt tidligere. HAn har gode muligheter til å komme forran alanzinho i begge situasjonene jeg har video på og kritikken går nettopp på at han ikke kommer seg forran og dekker rom som alanzinho utnytter. Ikke at han ikke klarer å ta ballen fra alanzinho når de er i nørheten av hverandre, det hadde vært umulig.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7080

                                #16
                                Karakterboka LSK-Stabæk

                                Ai, ai, ai, dette gjorde vondt å se på. Vi ble snytt for straffe + rødkort, men ett poeng er bedre enn null.

                                LSK - Stabukk 1-1
                                Sjanser: 6-5
                                Cornere: 5-4

                                Ganske jevnt i sjanser, men spillet hadde vi i dag. Feigur Fall Sutrarson og Daniel N ble fullstendig temmet av våre for dagen ekstremkjipe stoppergutter, og Stabæk fremsto som tidenes største enmannsshow i dag. De har han småen, men utover det er de tamme og forutsigbare. Vinner de serien bør de lage en statue av Alanzinho på Bekkestua. Han er jo bare 1.10 høy, så det koster jo ikke stort heller.

                                Solid, men tam førsteomgang av LSK, de første 25 minuttene etter pause var årsbeste og vel så det. Endelig så jeg LSK spille LSK-fotball igjen, og det er det ingen som gjør bedre enn oss. Prata med Jon Knudsen etter kampen i dag, og han kommenterte helt enkelt at: -Dette var LSK slik vi er vant til dem. Det gjorde vondt og var hardt.

                                Kboka lyder s.f. (hver omgang for seg i parentes):
                                Otto - 5 (5-5): Sjanseløs på målet. Har noen fine inngripner og et par slappe utspark.
                                Pedersen - 6 (5-7): Faktisk helt sykt at det er samme mann som spilte høyreback i våres. Strålende kamp av Steinar. Berget skinnet til Kippe/Bjørkøy da disse tok på seg klovnenesene innenfor femmeteren
                                BB Riseth - 8 (7-9): Hode og skuldre over alt og alle. Kjip og rutinert og redder på strek. Banens beste.
                                Kippe - 7 (7-8 ): Sterk sjuer på Frode. Han og Vidar banket opp Nannskog etter tur og var konger i eget forsvar i dag. En del finfine langpasninger fra Frodo også. Ble dratt med på tur av Nannskog da Riseth reddet på streken.
                                Stensaas - 6 (5-7): Førsteomgang var vel litt på det jevne. Sto fram først etter pause. Var den eneste som taklet Alanzinho, og hadde ham i lomma. Dog ikke på scoringa. Da så Ståle ganske gammel ut. Flere gode innlegg og dødballer.
                                Essediri - 5 (4-6): Førsteomgangen er ganske tynn, andre omgang er mye bedre. Driller, leker og kommer seg til linja gang på gang, og jobber som et beist hjemover også. Herlig skuddforsøk i førsteomgang. Var faktisk høyreback mens Pedersen sleit med å komme tilbake på noen av Stabæks overganger. Litt for mange upresise innlegg. Riise bør ikke være selvskreven på høyreflanken i Molde.
                                Mouelhi - 7 (7-7): To gode omganger og en drivende kraft foran fireren vår. Vant helt vanvittig mange dueller i dag. Men litt flaks som ikke ble utvist, stemplinga av svensken var stygg.
                                Bjørkøy 5 (4-6): Sleit litt før pause, men god etterpå. Hissig som ei bikkje oppi beina på pannebåndsbrigaden og kompenserer fint for manglende tempo med god plasseringsstyrke. Har kommet seg veldig de siste ukene. Men holdt på å kløne det skikkelig til før pause da han og Kippe nesten forærer Stabæk en gratisscoring.
                                Brenne 5 (3-7): Skikkelig dårlig før pause; etter det trakk han oftere inn sentralt og mottok ballen der han er best. Kanongod i glimt og nydelig scoring, men gikk tom og burde kanskje ha vært byttet ut ti minutter tidligere.
                                Myklebust 6 (6-7): Sterk sekser på Myklebust; et helt annet driv nå enn jeg har sett på evigheter. Har ikke spilt spiss før i år, og viste seg virkelig frem i dag. Tørte å utfordre, og lyktes oftere enn motsatt med det han prøvde på. Forarbeidet til 1-1 er i superklassen, og nå håper jeg han får sjansen til å spille seg varm i trøya der framme. Snytt for straffe og rødt kort på Knudsen i dag - ikke snakk om at han sto i offside!
                                Occean 5 (5-5): Kom lite til sin rett før pause (ett godt langskudd). Kom godt ut av jobben som oppspillspunkt og fordelte bra til folk foran seg. Stusselig avslutning da Brenne fintet ham fri på 16-meteren.

                                ->Søgård: Helt ok innhopp. Herlig innstilling. Ikke særlig skjønt å se på, men det funker.
                                ->Boley: Gratulerer med debut!
                                ->Sundgot: Merkelig bytte, hadde ventet at OO skulle gå av.

                                Kanarifansen - 8 (6-9): Førsteomgang på det jevne, men den første halvtimen av andreomgang er det sykeste jeg har hørt på år og dag. Et absurd trøkk!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Mer enig i denne enn den andre, men Riseth får for godt betalt og Myklebust (BB) får ikke høy nok karakter

                                  Kommentar

                                  • Ted Nugent
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 851

                                    #18
                                    Ser det blir diskutert en del frem og tilbake om Brennes innsats. Legg merke til hvordan han hopper over ballen før Metern får stå alene på 15 meter og levere en ufattelig tam avslutning. Det vitner om stor spilleforståelse og klasse. Hvordan noen kan mene at han spilte til en stolpe blir uforståelig for meg.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #19
                                      Otto: 6

                                      Var omtrent like lamslått som resten av stadion da Alanzinho smalt inn dagens utgave av verdens beste mål. Gøyere en tretti giga porno man aldri har sett før, bortsett fra at det for vår del vel fortonet seg mer som homseporno og scat enn en Jasmine Byrne-parade(seriøst, google.com). Vår Otto var i så måte i sin fulle rett til å være lamslått, og dermed trekker vi ikke for den. God med beina og flink til å sette fort i gang, og trygg på de fleste situasjoner han var involvert i. Fin mann med liten munn. Lizzm.

                                      Steinar Månemann(så bitende vittig med tanke på mitt eget hårfeste): 6(+)

                                      Dagens mest hjertevarmende øyeblikk da han hentet sønnen sin over reklameskiltene og tok ham med seg i garderoben. Det var gutten sin som lyste! Det gjorde pappaen hans også, faktisk var han godt gammeldags kjempeflink. Har, som jeg tidligere har redegjort for, en alldeles brillefin teknikk. Denne bruker han blant annet til å være elegant, men hovedsakelig til å smekke sexy pasninger, over utstrakte Stabæk-legger strød i desperasjon, og rett i bena på Karim. Hvem er Christian Keller igjen?

                                      Ståle: 7

                                      Her er det på plass å gjøre som Madonna gjør med beina sine for... vel, alle. Jepp, du er inne på det. Vi skal dele! Dele hva? Karakteren! I to! Forstår du ikke hva du nettopp leste ser jeg forøvrig helst at du slår av dataen og plukker frem Donald-pocketen. Altså: Første omgang: 5 Andre omgang: 8. Alanzinho var altså, som vi har konstatert, jævla god i dag. Men! Hadde det ikke vært for Stålemann i andre omgang, ville han ha vært enormt mye bedre. Kom forbi en, to, tre ooooog BANG! der var Stålemann! Legg merke til hvordan begge forsøkene på rim går fullstendig til helvete, by the way.

                                      Sinten: 7

                                      Gjett hva som trekker opp sekseren? Yessir! Situasjonen det er snakk om er selvsagt redninga på strek tett etterfulgt av krakilsk kroppsspråk og helt sikkert ditto muntlige varianter. TØFT!!! Rota det kraftig til et par ganger i første omgang, og det trekker litt ned. Jeg synes det blir veldig mye små marginer til tider, og blir følgelig noe forskremt, men så lenge det stemmer så godt som det ofte gjorde i dag er jeg villig til å svelge forskrekkelsen. Ekstremt viktig i dag.

                                      Blurkh: 5

                                      Jeg hater å si dette, men Frodo vakke no god i dag. Han var faktisk det samme som Christian Ingebrigtsen var i A1 og alle andre prosjekter han har deltatt i, altså the weakest link. Legg gjerne til bitter, rødhåre britisk snerpeaksent her, da altså for din veldig egne forlystelse. Thank me later. Sliter fryktelig med tempoet til Pall og Alanzinho, men til hans fordel skal det uansett tilføyes at et stykk svensk møkkamann dro til med en klassisk pinne på børsen. Slike kamper, eller nærmere bestemt motstandere, passer ikke Blurkhern. Desverre.

                                      Grevlingen(bare smak litt på det): 6

                                      Har vokst noe så enormt siden Uday dro sin vei. Jammen er jeg begeistret, gitt! Veldig trygg og god i pasningene sine, og jobber også hardt. Jeg trekker imidlertid kraftig for alt rom som ble igjen bak ham for Alanzinho å lure i. Den biten var ikke noe ålreit i det hele tatt. Bør komme seg høyere i banen på cornere og dødballer, ettersom han har lagets beste skudd fra distanse. I dag var det nemlig helt latterlig å se på hvordan Stabæk kunne plukke alt som kom ut igjen på 20 meter, med tilhørende kontringsbonanza.

                                      Kalle/Mulle: 7

                                      Som jeg sa til onkel fridtjof under kampen: Jeg elsker den mannen! Etter dette sa jeg til samme Fritjof at vi kom til å miste ham i vinter, fordi han er så jævla god, før jeg videre fortalte Fridjoof om hvordan Kalle burde skyte mer. Frittjoff var i stor grad enig, slik store tenkere gjerne er med enda større sådanne. Jeg og Frittis hadde dermed en brillefin dag på arenaen, med tilhørende korreks av små barn som ropte ufine kommentarer om våre skeive landsmenn. Jajamensann. Bedre en Yordan Letchkov til og med!

                                      Brennis: 5

                                      Hrrmpff. Det bor jo så jævla mye i ham! Blir ofte altfor omstendelig med ball, mens den høyst personlige defensive revolusjonen hans indre åpenbart herjes av nok engang viste seg å være i full sving. Jobber veldig godt bakover, men dette går på bekostning av ballbehandlingen og initiativene fremover. Må finne en balanse eller slippe noen defensive oppgaver om han skal slå ut i full blomst igjen. Flott mål, og det er ingen tilfeldighet at det kom midt foran mål. Med høyrefoten. Hiiiiinnttt?

                                      Karim: 7

                                      Da vet vi det, Bjørnar Holmvik skal ikke på landslaget. Ble regelrett pissa på av Karim i dag, og da spesielt i andre omgang. Blant annet fikk vi se to tunneler, samt flerfoldige flotte dragninger. Må treffe bedre på innleggene(og dødballene, men det, ja se det, det er en annen historie), men vi skal ikke glemme at Stabæk pakket inn hovedblinken hans med stor effektivitet. En bedre hodespiller enn Magnus ville satt inn minst to av crosserne i dag, forøvrig. Også eksempler på sterk jobbing.

                                      Magne: 8 BB

                                      Har jeg sagt det kom? HÆ? Jaggu har jeg det! Merkelig hvordan det stadig viser seg at jeg har rett. Så vanvittig god i dag, og lyktes med nesten alt. Endelig hadde han marginene på sin side med ballen i beina, og da løsnet det virkelig. Kom alene igjennom på en soleklar meterlang offside og bommet da han skulle scoret, før han så kom igjennom igjen denne gangen uten å være i nærheten av offside. Straffe og rødt kort på Knudsen? Å neida, her skal vi faen meg ha offside(så herr linjemann, må jeg aller ærbødigst få ønske dem et visst sted). Med dagens taktikk var det forøvrig lagt opp til klare paralleller med Espen Hoffs rolle i Lyn. Tilfeldig? I think not. Dermed blir det også ekstra deilig at det stemte så godt.

                                      Metern(bandwagon, I'm aboard): 6

                                      Fy faen for en fysikk. Forskjellen fra regimeskiftet er så ekstremt at det er skremmende å tenke på. Hvis vi skal sammenligne metern med frokostblanding, og det skal vi jo, var han før Uday dro All Bran. Nå er han Chokos Frokost. Dette er ikke tilfeldig! Burde putta, men er et monster i nærduellene. Distribuerer veldig godt, og stikkeren til Mykle på offsideskandalen er bare sexy.

                                      Subs:
                                      Supergutten: 6

                                      Jeg må få si dette: genialt bytte, Erland. Sånn skal det være. Bjørkøy var ferdig og måtte ut før Alanzinho fikk utbytte av all plassen bak ham. Dermed fantes det ingenting smartere å gjøre enn å sette innpå en hissig løpsmaskin gira opp til maksnivå. Bra, Erland!

                                      Arild: 5

                                      Også et fornuftig bytte i utgangspunktet, Mykle var ferdig og fortjente den stående applausen han fikk på vei av banen. Karim skulle få noe mer å sikte på¨, og Arild skulle gjøre seg deilig foran mål. Logikk, gitt. Bra, Erland! Bare synd det ikke funket ettersom det ble trangere om plassen for Karim.

                                      Mathis Bolly:

                                      Slik kampen fortonet seg var det helt i orden at dette byttet ikke kom før. Neste gang vi leder vil jeg dog se flere minutter til denne karen, som jeg hører enormt fine ting om.

                                      Erland: 7

                                      Denne karakteren er fortjent! Formasjonendringen og Mykle i hullet var genistreker da dette medførte en mye større bevegelighet på topp, som dermed bandt opp forsvaret slik at Karim fikk plass til å komme rundt på kant og slå inn. Med Arild ville ikke dette fungert i like stor grad, og mot et Stabæklag med enorm trygghet var det dessuten stort behov for fart og uforutsigbarhet. Jeg kan ikke begripe annet enn at mannen må være dyktig til å få spillerene til å prestere, for forvandlingen størstedelen av spillerene har gjennomgått siden regimeskiftet er intet mindre enn intenst imponerende(og, i fortidens lys: jævlig skremmende).

                                      KFL: 8

                                      Fy faen for en stemning i andre omgang. Men! Jeg har noen innvendinger. Noen sanger brukes altfor mye, og det trengs større variasjon. Det blir kjedelig å synge i lengden, og altfor monotont. Vi er bedre og mer varierte enn dette. Også en annen ting. Vennligst gi faen i å synge når vi foretar spillerbytter og dagens kanarifugl annonseres. Om noe skal synges skal det være spillersanger. Når Søgård ble byttet inn hørtes nesten ikke noen velkomst fordi alle var opptatt med andre ting. Myklebust ble det sunget på etter byttet, mens det, da han ble annonsert som dagens mann, var full pupp på tribuna. Dette synes jeg faktisk er helt legitime innvendinger som bør taes til etterretning. Ellers var vi så flinke atte.

                                      Så. Hvis ikke det er dagens innlegg konstaterer jeg at jeg svartelistet.
                                      Last edited by Grusom B; 02.09.2008, 17:56. Begrunnelse: litt mer grammaplukk
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • mr.sandass
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2005
                                        • 972

                                        #20
                                        At noen i det hele tatt vurderer og gi Brenne en pinne vitner om at enkelte innpå forumet her ikke helt har forstått seg på fotball( i beste fall sett en annen kamp)

                                        Ahh så skjønt det var og stå å glise fordi gutta spilte bra fotball. DET er lenge sia! Første omgangen handlet mest om å forsvare seg etter min mening. Alanzinho var som vanlig drit god og skapte store problemer for vårt forsvar. Like farlig var han i andre men da hadde vårt lag bestemt seg for å begynne å spille godfotball igjen. Noe som var rett og slett drit digg å se på!
                                        www.ultrasfeltc.net

                                        Kommentar

                                        Working...