På tide med en seier igjen på Røkkeløkka.
Molde-LSK, Aker stadion, søndag 14.09.08 kl. 18
Collapse
X
-
Uansett hvem som blir klare eller ikke...spiller gutta med like stor guts som i dag, så har vi en gyllen mulighet til å legge enda en motstander bak oss på tabellen, og ta innpå endel andre. Men Molde er jo kanskje det mest uberegnlige laget i TL, så her tar jeg ingenting for gitt.
KimFLKommentar
-
Pape Paté Diouf og Magne Hoseth er ute for Molde med karantene. For oss blir vel Andresen og Riise meldt kampklare. Ventrekant er forstatt et problem, men Riise gir flere muligheter. Synes vi bør forstette i samme formasjon, i det minste med Occean sammen med Myklebust på topp, men bytte ut Occean tidligere. Virker "alltid" tung mot slutten og Sundgot er dessuten god til å overta rollen som enda bedre feilvendt spiss. Igjen har vi mye å gå når det gjelder å forbedre dødballsituasjonene.
Det passer igrunn bra at ikke begge lag kan få tre poeng i Briskeby-bunnoppgjøret denne runden; vinner vi har vi utvilsomt vunnet en "sekspoengskamp" - ikke minst i forhold til å legge Molde bak oss. Fellus bør vel også være klar og få muligheten til å komme innpå. Men det er litt rart hvordan enkelte spillere blir "publikumsyndlinger" uten at de egentlig bidrar fryktelig mye til lagets fremganger... (Jeg ser Torolfs sammenligning med Haddad). Tiden for vise.Kommentar
-
Ah, hater denne kampen. Har vel ikke spilt en god kamp der siden 2-1 seieren i 2001.
Mye kan skje på to uker, men dette hadde vært mitt lag om kampen hadde gått i morgen:
Otto
Pedersen - Riseth - Kippe - Stensaas
Karim - Bjørkøy - Kiko - Riise
Brenne
Occean"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Vil se følgende lag:
Otto
Pedersen(PSA) - Kippe - PSA(Riseth) - Stensås(Pedersen)
Essedirri(Riise) - Bjørkøy - Brenne(Søgård) - Riise(Brenne)
Occean - Myklebust
Reserve; Molskred-Riseth-Søgård-Fellus-Sundgot (M.Jhonsen, Midtun-Lie)Kommentar
-
Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? I så fall meget viktig. Kiko er den kanskje viktigste enkeltspillerne vår. Det er uansett grunn for å være "forsiktig" i Molde: Både Kippe, Pedersen, Bjørkøy, Kiko, Occean og Sundgot soner ved neste kort.Last edited by Canário; 01.09.2008, 23:32.Kommentar
-
Jeg trodde også det var hans andre men det ble nevnt på forumet her at han måtte ut i karantene. Står 2 gule VG Guiden men vet ikke om den er oppdatert etter dagens kamp.Kommentar
-
Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? .Kommentar
-
Der står han oppført med to gule, det ene registrert idag. Jeg TROR VG går igjennom de offisielle dataene som fotballforbundet legger ut noen dager etter kampene (dommerkortet). Men det kan selvsagt glippe en og annen gang.Kommentar
-
Håper:
Otto; Pedersen, Riseth, Kippe, Stensaas; Essediri, Mouelhi, Brenne, Riise; Myklebust, Occean.
Tror:
Otto; Pedersen, Riseth, Kippe, Stensaas; Riise, Mouelhi, Bjørkøy, Brenne; Myklebust, Occean
Viser vi den samme gutsen som i dag, bør vi ha ålreite muligheter.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
[quote=Canário;285485]Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? I så fall meget viktig. Kiko er den kanskje viktigste enkeltspillerne vår. Det er uansett grunn får å være "forsiktig" i Molde: Både Kippe, Pedersen, Bjørkøy, Kiko, Occean og Sundgot soner ved neste kort.[/quote
Håper og tror du har rett. Trenger Kiko i de neste kampene også.
Ja vi må være forsiktige så vi ikke får mange karantener framover. Men samtidig er det bra de ikke kom til denne kampen eller kampene før. Får vi flere spillere klare framover (som "lovt") står vi bedre rusta til karantener enn vi har gjort tidligere i sesongen.
Skulle Riise og PSA (Fellus) bli klare til neste kamp er det ikke lett og velge hvilke to spillere som skal ut av dagens første ellver. Samtidig synes jeg Søgård gjør en bra innsats i dag og kanskje M. Johnsen begynner og bli klar for innhopp etter hvert.Kommentar
-
Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? I så fall meget viktig. Kiko er den kanskje viktigste enkeltspillerne vår. Det er uansett grunn for å være "forsiktig" i Molde: Både Kippe, Pedersen, Bjørkøy, Kiko, Occean og Sundgot soner ved neste kort.
nå ser det ut til at vi må begynne å "planlegge" karantener" fremover.
dette må tas i sammenheng med hvem som blir friske til neste kamp etc og kan fylle plassen.
Beskjeder fra EJ før kamp om hvem som skal pådra seg gult kort for å bli ferdig med karantenen, mens de andre holder seg i skinnet, neste kamp ny mann.
Molde har slått flere av de beste i år, men også tapt mot noen av de værste, meget ustabil med andre ord. her bør fugla komme unna med 3 poeng, hvis vi kan fortsette med noe av det vi viste i 2 omgang i går så burde dette gå.
Full innsats fra start i den kampen og ikke la motstander få mål før vi begynner å presse og jage for å få mål, da er det for sent og man spiller på etterskudd, bedre å score først.Kommentar
-
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
det var en lang liste med gule kort du !
nå ser det ut til at vi må begynne å "planlegge" karantener" fremover.
dette må tas i sammenheng med hvem som blir friske til neste kamp etc og kan fylle plassen.
Beskjeder fra EJ før kamp om hvem som skal pådra seg gult kort for å bli ferdig med karantenen, mens de andre holder seg i skinnet, neste kamp ny mann.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Det er ikke sikkert en litt rusten PSA er den beste løsningen i den vanskelige bortekampen mot Molde.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Riseth er vår taktisk beste spiller for tiden. At noen av hans andre egenskaper begynner å bli litt "slitne" får så være. Hans betydning på banen skal ikke undervurderes. Noe vi så senest i går.
Det er ikke sikkert en litt rusten PSA er den beste løsningen i den vanskelige bortekampen mot Molde.Kommentar
Kommentar