Molde-LSK, Aker stadion, søndag 14.09.08 kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Kamptråd Molde-LSK, Aker stadion, søndag 14.09.08 kl. 18

    På tide med en seier igjen på Røkkeløkka.
    Bølerkanaris
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #2
    Blir spennende å se hvem som blir klare til denne kampen.

    Riise blir vel i hvert fall klar.

    Fellus, PSA, Kisen, JML og johnsen kan kanskje også bli klare?

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      #3
      Uansett hvem som blir klare eller ikke...spiller gutta med like stor guts som i dag, så har vi en gyllen mulighet til å legge enda en motstander bak oss på tabellen, og ta innpå endel andre. Men Molde er jo kanskje det mest uberegnlige laget i TL, så her tar jeg ingenting for gitt.



      KimFL

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #4
        Otto
        Pedersen - PSA - Kippe - Johnsen
        Riise - Kiko - Brenne - Stensaas
        Myklebust - Occean

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          #5
          Pape Paté Diouf og Magne Hoseth er ute for Molde med karantene. For oss blir vel Andresen og Riise meldt kampklare. Ventrekant er forstatt et problem, men Riise gir flere muligheter. Synes vi bør forstette i samme formasjon, i det minste med Occean sammen med Myklebust på topp, men bytte ut Occean tidligere. Virker "alltid" tung mot slutten og Sundgot er dessuten god til å overta rollen som enda bedre feilvendt spiss. Igjen har vi mye å gå når det gjelder å forbedre dødballsituasjonene.

          Det passer igrunn bra at ikke begge lag kan få tre poeng i Briskeby-bunnoppgjøret denne runden; vinner vi har vi utvilsomt vunnet en "sekspoengskamp" - ikke minst i forhold til å legge Molde bak oss. Fellus bør vel også være klar og få muligheten til å komme innpå. Men det er litt rart hvordan enkelte spillere blir "publikumsyndlinger" uten at de egentlig bidrar fryktelig mye til lagets fremganger... (Jeg ser Torolfs sammenligning med Haddad). Tiden for vise.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #6
            Ah, hater denne kampen. Har vel ikke spilt en god kamp der siden 2-1 seieren i 2001.

            Mye kan skje på to uker, men dette hadde vært mitt lag om kampen hadde gått i morgen:

            Otto

            Pedersen - Riseth - Kippe - Stensaas

            Karim - Bjørkøy - Kiko - Riise

            Brenne

            Occean
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 966

              #7
              Fikk ikke Kiko sitt 3. gule kort i dag og må stå over mot Molde?

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #8
                jeg sjekket VGs eliteguide og der står kiko kun registret med ett gult kort fra før. Dvs at han fikk sitt andre og må stå over på neste gule kort. Men man må være varsom med kilden.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 966

                  #9
                  Vil se følgende lag:

                  Otto

                  Pedersen(PSA) - Kippe - PSA(Riseth) - Stensås(Pedersen)

                  Essedirri(Riise) - Bjørkøy - Brenne(Søgård) - Riise(Brenne)

                  Occean - Myklebust

                  Reserve; Molskred-Riseth-Søgård-Fellus-Sundgot (M.Jhonsen, Midtun-Lie)

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    #10
                    Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? I så fall meget viktig. Kiko er den kanskje viktigste enkeltspillerne vår. Det er uansett grunn for å være "forsiktig" i Molde: Både Kippe, Pedersen, Bjørkøy, Kiko, Occean og Sundgot soner ved neste kort.
                    Last edited by Canário; 01.09.2008, 23:32.

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 966

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      jeg sjekket VGs eliteguide og der står kiko kun registret med ett gult kort fra før. Dvs at han fikk sitt andre og må stå over på neste gule kort. Men man må være varsom med kilden.
                      Jeg trodde også det var hans andre men det ble nevnt på forumet her at han måtte ut i karantene. Står 2 gule VG Guiden men vet ikke om den er oppdatert etter dagens kamp.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Canário
                        Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? .
                        Dette gjelder vel kun den norske cupen og ikke UEFA-cupen. Werni måtte sone i neste europacupkamp etter at han ble utvist mot Twente da vi ble slått ut.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av WAK
                          Jeg trodde også det var hans andre men det ble nevnt på forumet her at han måtte ut i karantene. Står 2 gule VG Guiden men vet ikke om den er oppdatert etter dagens kamp.
                          Klikk på navnet hans http://fotball.vg.no/bors/spiller.ph...&sesong_id=403

                          Der står han oppført med to gule, det ene registrert idag. Jeg TROR VG går igjennom de offisielle dataene som fotballforbundet legger ut noen dager etter kampene (dommerkortet). Men det kan selvsagt glippe en og annen gang.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            #14
                            Håper:

                            Otto; Pedersen, Riseth, Kippe, Stensaas; Essediri, Mouelhi, Brenne, Riise; Myklebust, Occean.

                            Tror:

                            Otto; Pedersen, Riseth, Kippe, Stensaas; Riise, Mouelhi, Bjørkøy, Brenne; Myklebust, Occean

                            Viser vi den samme gutsen som i dag, bør vi ha ålreite muligheter.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 966

                              #15
                              [quote=Canário;285485]Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? I så fall meget viktig. Kiko er den kanskje viktigste enkeltspillerne vår. Det er uansett grunn får å være "forsiktig" i Molde: Både Kippe, Pedersen, Bjørkøy, Kiko, Occean og Sundgot soner ved neste kort.[/quote

                              Håper og tror du har rett. Trenger Kiko i de neste kampene også.

                              Ja vi må være forsiktige så vi ikke får mange karantener framover. Men samtidig er det bra de ikke kom til denne kampen eller kampene før. Får vi flere spillere klare framover (som "lovt") står vi bedre rusta til karantener enn vi har gjort tidligere i sesongen.

                              Skulle Riise og PSA (Fellus) bli klare til neste kamp er det ikke lett og velge hvilke to spillere som skal ut av dagens første ellver. Samtidig synes jeg Søgård gjør en bra innsats i dag og kanskje M. Johnsen begynner og bli klar for innhopp etter hvert.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Canário
                                Kiko fikk sitt andre gule kort i eliteserien. Imidlertid fikk han ett i FCK-oppgjøret torsdag. Om en spiller får rødt kort i en UEFA-cupkamp (enten direkte eller etter to gule) og laget blir slått ut i samme kamp, virker det helt klart at det skal sones i (de) neste seriekampene. Men når det gjelder gule kort har vel det ikke innvirkning på serien, hvis jeg forstår riktig? I så fall meget viktig. Kiko er den kanskje viktigste enkeltspillerne vår. Det er uansett grunn for å være "forsiktig" i Molde: Både Kippe, Pedersen, Bjørkøy, Kiko, Occean og Sundgot soner ved neste kort.
                                det var en lang liste med gule kort du !
                                nå ser det ut til at vi må begynne å "planlegge" karantener" fremover.
                                dette må tas i sammenheng med hvem som blir friske til neste kamp etc og kan fylle plassen.
                                Beskjeder fra EJ før kamp om hvem som skal pådra seg gult kort for å bli ferdig med karantenen, mens de andre holder seg i skinnet, neste kamp ny mann.

                                Molde har slått flere av de beste i år, men også tapt mot noen av de værste, meget ustabil med andre ord. her bør fugla komme unna med 3 poeng, hvis vi kan fortsette med noe av det vi viste i 2 omgang i går så burde dette gå.
                                Full innsats fra start i den kampen og ikke la motstander få mål før vi begynner å presse og jage for å få mål, da er det for sent og man spiller på etterskudd, bedre å score først.
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1453

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Pedersen - PSA - Kippe - Johnsen
                                  Hva er poenget med å sette opp Johnsen? Er vel ingenting som tyder på at han er klar til å spille fra start om 2 uker?

                                  Ønsker PSA inn for Riseth og Riise inn for Essediri. Ellers samme lag som mot Stabæk fra start.
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1453

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                    det var en lang liste med gule kort du !
                                    nå ser det ut til at vi må begynne å "planlegge" karantener" fremover.
                                    dette må tas i sammenheng med hvem som blir friske til neste kamp etc og kan fylle plassen.
                                    Beskjeder fra EJ før kamp om hvem som skal pådra seg gult kort for å bli ferdig med karantenen, mens de andre holder seg i skinnet, neste kamp ny mann.
                                    Kanskje vi burde gi spillerne beskjed om å filme og fake skader også? Å be spillerne pådra seg kort synes jeg er usportslig og jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at vi oppnår noe annet enn at folk får 2 karantener i stedet for 1 før sesongen er omme. I tillegg til at det ville skapt rabalder om media/NFF fikk vite om det.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                      Ønsker PSA inn for Riseth og Riise inn for Essediri. Ellers samme lag som mot Stabæk fra start.
                                      Riseth er vår taktisk beste spiller for tiden. At noen av hans andre egenskaper begynner å bli litt "slitne" får så være. Hans betydning på banen skal ikke undervurderes. Noe vi så senest i går.
                                      Det er ikke sikkert en litt rusten PSA er den beste løsningen i den vanskelige bortekampen mot Molde.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Careca

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Riseth er vår taktisk beste spiller for tiden. At noen av hans andre egenskaper begynner å bli litt "slitne" får så være. Hans betydning på banen skal ikke undervurderes. Noe vi så senest i går.
                                        Det er ikke sikkert en litt rusten PSA er den beste løsningen i den vanskelige bortekampen mot Molde.
                                        Nei, men er han klar, kanskje han burde spille med Riseth istedenfor Kippe?

                                        Kommentar

                                        Working...