LSK-Brann, Åråsen, mandag 22.09.08 kl. 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #61
    Rodolph Austin og Bjørn Dahl er usikre for Brann til kampen på mandag:

    Kommentar

    • Lovefool
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 495

      #62
      Noen som vet om det fortsatt er billetter igjen på Kanarifeltet?
      Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
      http://www.lovefool.org

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lovefool
        Noen som vet om det fortsatt er billetter igjen på Kanarifeltet?
        Det er det.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3446

          #64
          Opprinnelig skrevet av Canário
          Det er pussig hvordan enkelte spillere blir publikumsyndlinger uten at de egentlig bidrar fryktelig mye til lagets fremganger. Det virker litt som Fellus er en sånn spiller. Jeg mener han fremdeles har mye å bevise før han fortjener en plass i startoppstillingen, all den tid det er viktig å huske på at nettopp OO og Sundgot ble forklart som en viktig grunn for at det snudde etter FFK-kampen og de har vært blant de mest effektive. (Var vel noe sånt som at fra 6. april til 3. august scoret kun OO og Sundgot eliteseriemåla våre, til sammen 15 mål).
          Nå har vel ikke Fellus fått så mange sjansene heller. Han står med fem kamper, men flere av innhoppene har vel komemt på overtid. Eneste kampen jeg husker at han startet var borte mot FFK, og det var vel ikke en kamp man kunne forvente så mye av han? Mot Lyn mener jeg å huske at han kom inn som kantspiller, ikke spiss, og gjorde seg ikke bort der heller. I motsetning har Sundgot 19 kamper og seks mål. De fleste kampene har han vel startet, og han har jo vist en elendig form den siste tiden.

          At Fellus kom inn og ble en yndling har vel mest med at han har fart og finter som får OO og Sundgot til å se ut som sementblokker. Jeg er enig i at Fellus har mye å bevisefør han er bankers i førsteelleveren, men når Mykle er ute synes jeg han fortjener en ny sjanse. Det er tross alt ikke mange ukene siden Mykle ble avskrevet og ønsket langt vekk fra Åråsen. Med Fellus på banen så blir vel og forsvaret nektet muligheten til å slå langt og høyt, og må heller se etter bakrom uten at jeg ønsker at Kippe og Riseth skal slippe så lett unna.

          Opprinnelig skrevet av Canário
          Dessuten synes jeg det har vært (litt) mer den offensive samhandlingen som har sviktet i de kampene Sundgot har spilt, i større grad enn Sundgot har spilt svakt. Det er jo forresten ganske typisk Sundgot å ha kamper der han bommer og "ser" dårlig ut for så å putte to i neste kamp eller skåre i en eller to kamper på rad.
          Min grunn til å vrake Sundgot er at han ikke har vært bevegelig i år. Sundgot gjør en meget bra jobb når han kan møte oppspillene og slå på ett-touch. I år har han derimot stått mye stille og latt motstanderens midtstoppere få knuse han i lufte. At samhandlingen ikke har vært bra er riktig, men null bevegelse på topp har det gjort det lettere for motstanderen å stanse oss. Fellus og Mykle er bevegelige nok til at motstanderens midtstoppere må nekte bakrom, og det gir rom mellom midtbanen og forsvaret deres.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #65
            Brann stiller med det samme laget som slo Deportivo torsdag kveld. (Austin og Dahl, som begge var usikre, har dermed frisknet til). Spill langs bakken og høyt balltempo i opprullingsfasen blir en nøkkelfaktor for Brann på Åråsen sier Mjelde her:

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #66
              Opprinnelig skrevet av RSP
              Spill langs bakken og høyt balltempo i opprullingsfasen blir en nøkkelfaktor for Brann på Åråsen sier Mjelde her:
              Bah! Det er ingen match mot LSKs forrykende kombinasjon av to tunge stasjonære spisser, manglende venstreving og primitive stoppere som pumper forutsigbare polere oppover.

              Kanskje vi kan håpe at LSK kjører en taktikk som er så hinsides dårlig at den faktisk runder skalaen og blir bra? Ettersom ingen lag trener på å forsvare seg mot noe som er så usannsynlig dårlig, så har vi kanskje en mulighet?
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 381

                #67
                Kommer til å irritere meg grønn hvis vi stiller med Occean-Sundgot på topp. Sundgot på benken. Mykle viste solide taker mot Stabæk, håper han spiller på topp i spann med Meter'n.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6081

                  #68
                  Laget ser ut til å bli

                  OTTO
                  Pedersen - Riseth - Kippe - Stensås
                  Essediri - Bjørkøy - kiko - Riise
                  Mykle - OO

                  Rimelig bra lag, men det slår meg at vi har lite tilstedeværelse i boksen. Ingen på midtbanen er typer jeg ser for meg ta ordentlige løp inn i boksen og ollie blir fort alene.

                  Men utfra dem vi har tilgjengelig virker laget greit, og jeg håper vi kan fåå igang noe pent spill med bl.a. riise og mykle.

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Ingen på midtbanen er typer jeg ser for meg ta ordentlige løp inn i boksen.
                    Deler den meningen og synes vi tidvis har blitt for ensidige og forutsigbare nettopp på grunn av den sentrale midtbanen, mer enn "bare" på grunn av for eksempel OO og Sundgot. Kiko og Bjørkøy er spillere som liker å ligge dypt, men samtidig får vi håpe at det lokker de sentrale til motstanderen fram, og blant andre Myklebust får utnytta rommet bak dem.

                    Når det gjelder å avveie Sundgot og Fellus, er min mening at OO fort kan bli for alene på topp og flere ganger har Sundgot trengt å avlaste OO som oppspillspunkt slik at han kan være mer rettvendt og gi kantene litt ro og rom på sin kant. Sundgot har ro og oppspillsferdigheter, men ikke Occeans andre ferdigheter som gjør seg mye bedre i medløp og foran mål. Dessuten er det flere faktorer enn én spillers prestasjoner som avgjør utfallet av et angrep. Det er klart at Sundgot ikke er komplett som spiller. Han er heller ikke like god i hver kamp. Men vi har heller ingen andre som er komplette og alltid like gode.

                    Hvis man så på alternativerne før Myklebust ble spilleklar, mener jeg det er ingen grunn til at det som har fungert tidligere ikke er bra nok. Utfordringen er å få tilbake kvaliteten i det vi har hatt suksess med. Om vi bruker midtbanen og spiller oss ut på kant blir ikke nødvendigvis "null begevelse" lett for motstanderen å stoppe. For å vurdere dette må man jo se på hvilke spillere vi har og kvaliteten de besitter. Occean er sterk i lufta på samme måte som flere av spillerne. Det er viktigere å ha to spisser som fungerer sammen enn å ha én med fart og én med luftstyrke. Sundgot er ingen sprinter, men hvor fort man klarer å løpe rett frem betyr ikke så mye for alle spillertyper. Samarbeidet de to imellom har jo vært bra, bra nok til å skåre 16 mål til sammen. Samtidig har vel Fellus vært skadet og kommet rett fra åtte baklengs og to strake tap for rekruttene.

                    Det er veldig bra at Myklebust ble klar all den tid det aldri er dumt å benke spillere som ikke er 100 % i form. Spennende med Essediri og Riise på hver sin kant. Riise kommer til å engasjere seg i kampen uansett så tror det ikke har så veldig mye å si hvilken side han spiller på. Synes for øvrig problemstillingen handler mer om hvordan vi skal bruke de spillertypene vi har enn at vi mangler en klassisk kantspiller på venstresida.

                    En del av problemet ligger nok her i og med de spilletypene vi har, men med blant andre Myklebust og Riise på banen håper jeg vi kan spille mer på deres største kvaliteter ved å komme seg inn sentralt mellom forsvar og midtbane ved deres evne til å skape gjennombrudd. Hvis vi bruker dem riktig er ikke det å gå rundt på kanten annet enn en omvei til mål, men uansett åpner jo denne 11-eren for å variere mer enn tidligere oppstillinger.

                    Ble en del mindre optimistisk etter Branns oppvisning på torsdag, men håper det bare er jeg som uroer meg unødvendig og at Brann er såpass mentalt utladet etter kampen i midtuka at de får en reaksjon på Åråsen.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6081

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Canário
                      Deler den meningen og synes vi tidvis har blitt for ensidige og forutsigbare nettopp på grunn av den sentrale midtbanen, mer enn "bare" på grunn av for eksempel OO og Sundgot. Kiko og Bjørkøy er spillere som liker å ligge dypt, men samtidig får vi håpe at det lokker de sentrale til motstanderen fram, og blant andre Myklebust får utnytta rommet bak dem.
                      Synes faktisk myklebust kan avlaste occean som oppspillspunkt ettersom han er flink til å møte og finne rom. Dermed er det mulig å spille opp på han langs bakken. På den måten er han et oppspillspunkt uten å ha en ekstrem duelstyrke.

                      Hadde likt å ha vinger som er bedre i feltet, da kunne disse fylt opp i feltet når vi kom til innlegg på motsatt side. Dette var noe jeg likte ved husar de få kampene jeg så han som ving. Verken riise eller essediri lukter mål når det kommer innlegg fra motsatt side.

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        #71
                        Mons Ivar Mjelde er klar på hvordan Brann skal slå Lillestrøm på Åråsen i kveld.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #72
                          Samme oppskriften som alle lag i 30 år. Begynner å tro at det er motstandernes skyld at vi har vært i eliten i snart 40 år.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av VK
                            Mons Ivar Mjelde er klar på hvordan Brann skal slå Lillestrøm på Åråsen i kveld.
                            http://fotball.aftenposten.no/elites...icle118556.ece
                            Når LSK for første gang på lenge ser ut til å kunne stille med 2 ordentlige vinger så er det vel positivt for laget at Mjelde ikke ser ut til å ha fått med seg det....

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #74
                              Før kveldens kamp; interessant stat. mv. fra Branns hjemmeside:

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #75
                                Det er et interessant aspekt her ingen har tatt seg bryet med å påpeke, nemlig Branns stoppere. Kristian Ørn er ikke i nærheten av å være like trygg som han var i fjor, og har ofte vært både svak og tabbeforfulgt. Ørn er best langs bakken, ettersom han er kjapp og plasseringsdyktig. I lufta avsløres han av størrelsen, men har en diger og oppskrytt Karadas ved siden av seg(om ikke han er spiss igjen, det er litt vanskelig å følge med på all den tid jeg ikke er interessert og det veksles oftere enn en joint på roskilde), alternativt svært trege Bjarnason. Den taktiske vurderingen EJ må ta går dermed på følgende:

                                Arildo: Forsikrer luftdominans mot et ujevnt stopperpar, men bidrar ikke nevneverdig kreativt eller med ball i beina. Svak bevegelse, men gode vaner i forhold til å score på nettopp Brann. Ren skjær tilstedeværelse gir bergenserene hodebry. Hvem av stopperene skal ta hvem? Om Arildo foretrekkes er ikke dette et valg Brann skal ha privilegiet av å få ta selv. Om Arild går på Ørn vil han vinne det meste i lufta, mens Occean er MYE raskere enn Karadas. Gjøres det motsatt er Occean nettopp en slik spillertype Ørn har for vane å putte i baklomma(sniker seg opp og rundt i lufta, lar de kjappe bena vente tålmodig på en teknisk glipp og stikker til seg ballen)mens Karadas og Arildo utligner hverandre i lufta og på bakken(selv om karadas nok er hakket raskere er Arild så jævla mye smartere, og det veier opp). Dermed kan Arildo forsvares, men på bekostning av bevegelse. Hvordan spissene forholder seg til stopperne er avgjørende, mens dødballkvaliteten må heves betraktelig. Det er også verdt å merke seg at vi stiller med to vinger, som gjør at luftskytsen kommer mer til sin rett.

                                Brenne: Med en annen makker/hengende spiss enn Arildo vil Karadas automatisk ta seg av Occean i lufta. Dette er ikke en duell vi har noen interesse av å se gjenta seg for ofte. Brenne vil bidra med kreativitet og et godt og innarbeidet samarbeid med Bjørkis. Det går også an å se for seg at han virkelig slipper seg løs i sin antatte ønskeposisjon. Likefullt er jeg bekymret for at han vil komme til å ligge for dypt, og dermed skape for stort spenn mellom angrep og midtbane, samt at han for lett vil plukkes opp av Branns dype midtbaner. Simen må få prøve seg i en tilsvarende posisjon, men jeg tror ikke Brann er laget et slik eksperiment bør iverksettes mot. Det vil bli høyt tempo og lite rom for tekniske småting, og Brennis er på ingen som helst måte kjent for å være kjapp. Vil få store problemer med å finne Occean ettersom han vil være godt pakket inn, og har heller ikke spesielt god bevegelse. Best skuddfot av de tre alternativene.

                                Mykle: Oppadgående formkurve, frustrerende skadeavbrekk etter den første virkelig gode kampen på over et år og en usympatisk Azar Karadas. Mer motivasjon trengs vel knapt.

                                Mykle stiller med følgende nøkkelegenskaper, utover den åpenbare hungeren han bør sitte på nå, som gjør ham til mitt førstevalg i dag: Hurtighet, nærteknikk, bevegelse og entusiasme. Magnus er en spiller som må trives og finne seg til rette for at ting skal fungere. Nå ser det ut til at livet er blitt levelig igjen(Uday?), og plutselig har vi fått tilbake spilleren jeg visste vi hadde(vær snille barn og spiss opp kamelene deres nå, jævla naysayers). Mykle fra start stiller Brann en del spørsmål de vil få problemer med. Det viktigste her må være et sterkt fokus på bevegelse, bevegelse og enda mer bevegelse. Dette må inkludere OO, og må få den åpenbare konsekvensen at det kuttes voldsomt ned på de lange ballene. Vi må også være dyktige å fylle på i mellomrommet, slik at vi faktisk kan få etablerte angrep fra tid til annen. Mykles og Riises fart gir en bonus her de færreste nok har vurdert, nemlig gir de midtbaneduoen vår mer rom til å være med frem i banen. Med Brenne og Sundgot vet Kalle og Bjørkis at det ikke blir noe særlig assistanse å få på returballene og overgangene, ettersom begge er for treige til å bidra nevneverdig(Brenne har bedret seg her, men er jo uansett ikke ving).

                                Konklusjonen min blir dermed at vi bør starte med Mykle, og satse på at hans og BHRs gjeninntreden gir oss den bevegelsen og entusiasmen fremover i banen som faktisk gjør oss kapable til å hamle opp med et Brann i egorus.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Det er et interessant aspekt her ingen har tatt seg bryet med å påpeke, nemlig Branns stoppere. Kristian Ørn er ikke i nærheten av å være like trygg som han var i fjor, og har ofte vært både svak og tabbeforfulgt. Ørn er best langs bakken, ettersom han er kjapp og plasseringsdyktig. I lufta avsløres han av størrelsen, men har en diger og oppskrytt Karadas ved siden av seg(om ikke han er spiss igjen, det er litt vanskelig å følge med på all den tid jeg ikke er interessert og det veksles oftere enn en joint på roskilde), alternativt svært trege Bjarnason. Den taktiske vurderingen EJ må ta går dermed på følgende:

                                  Arildo: Forsikrer luftdominans mot et ujevnt stopperpar, men bidrar ikke nevneverdig kreativt eller med ball i beina. Svak bevegelse, men gode vaner i forhold til å score på nettopp Brann. Ren skjær tilstedeværelse gir bergenserene hodebry. Hvem av stopperene skal ta hvem? Om Arildo foretrekkes er ikke dette et valg Brann skal ha privilegiet av å få ta selv. Om Arild går på Ørn vil han vinne det meste i lufta, mens Occean er MYE raskere enn Karadas. Gjøres det motsatt er Occean nettopp en slik spillertype Ørn har for vane å putte i baklomma(sniker seg opp og rundt i lufta, lar de kjappe bena vente tålmodig på en teknisk glipp og stikker til seg ballen)mens Karadas og Arildo utligner hverandre i lufta og på bakken(selv om karadas nok er hakket raskere er Arild så jævla mye smartere, og det veier opp). Dermed kan Arildo forsvares, men på bekostning av bevegelse. Hvordan spissene forholder seg til stopperne er avgjørende, mens dødballkvaliteten må heves betraktelig. Det er også verdt å merke seg at vi stiller med to vinger, som gjør at luftskytsen kommer mer til sin rett.

                                  Brenne: Med en annen makker/hengende spiss enn Arildo vil Karadas automatisk ta seg av Occean i lufta. Dette er ikke en duell vi har noen interesse av å se gjenta seg for ofte. Brenne vil bidra med kreativitet og et godt og innarbeidet samarbeid med Bjørkis. Det går også an å se for seg at han virkelig slipper seg løs i sin antatte ønskeposisjon. Likefullt er jeg bekymret for at han vil komme til å ligge for dypt, og dermed skape for stort spenn mellom angrep og midtbane, samt at han for lett vil plukkes opp av Branns dype midtbaner. Simen må få prøve seg i en tilsvarende posisjon, men jeg tror ikke Brann er laget et slik eksperiment bør iverksettes mot. Det vil bli høyt tempo og lite rom for tekniske småting, og Brennis er på ingen som helst måte kjent for å være kjapp. Vil få store problemer med å finne Occean ettersom han vil være godt pakket inn, og har heller ikke spesielt god bevegelse. Best skuddfot av de tre alternativene.

                                  Mykle: Oppadgående formkurve, frustrerende skadeavbrekk etter den første virkelig gode kampen på over et år og en usympatisk Azar Karadas. Mer motivasjon trengs vel knapt.

                                  Mykle stiller med følgende nøkkelegenskaper, utover den åpenbare hungeren han bør sitte på nå, som gjør ham til mitt førstevalg i dag: Hurtighet, nærteknikk, bevegelse og entusiasme. Magnus er en spiller som må trives og finne seg til rette for at ting skal fungere. Nå ser det ut til at livet er blitt levelig igjen(Uday?), og plutselig har vi fått tilbake spilleren jeg visste vi hadde(vær snille barn og spiss opp kamelene deres nå, jævla naysayers). Mykle fra start stiller Brann en del spørsmål de vil få problemer med. Det viktigste her må være et sterkt fokus på bevegelse, bevegelse og enda mer bevegelse. Dette må inkludere OO, og må få den åpenbare konsekvensen at det kuttes voldsomt ned på de lange ballene. Vi må også være dyktige å fylle på i mellomrommet, slik at vi faktisk kan få etablerte angrep fra tid til annen. Mykles og Riises fart gir en bonus her de færreste nok har vurdert, nemlig gir de midtbaneduoen vår mer rom til å være med frem i banen. Med Brenne og Sundgot vet Kalle og Bjørkis at det ikke blir noe særlig assistanse å få på returballene og overgangene, ettersom begge er for treige til å bidra nevneverdig(Brenne har bedret seg her, men er jo uansett ikke ving).

                                  Konklusjonen min blir dermed at vi bør starte med Mykle, og satse på at hans og BHRs gjeninntreden gir oss den bevegelsen og entusiasmen fremover i banen som faktisk gjør oss kapable til å hamle opp med et Brann i egorus.
                                  Karadas, Brenne og mykle er vel uaktuelle til denne kampen? Eller er jeg helt på jordet nå...

                                  Kommentar

                                  • heg
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Oct 2007
                                    • 112

                                    #77
                                    Mykle starter vel, karadas har vel vært ute i flere uker.

                                    Kommentar

                                    • Robiwan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 603

                                      #78
                                      Mykle er vel klar?

                                      Men Brenne og Karadas tror jeg er ute, Brenne er vel ute med vond rygg.
                                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                        Mykle er vel klar?

                                        Men Brenne og Karadas tror jeg er ute, Brenne er vel ute med vond rygg.
                                        Ifølge dagens RB kjenner Mykle strekken og er usikker på om han spiller mot Brann.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          #80
                                          Dags for match! Årets viktigste, med seier her vil jeg påstå at nedrykkstråden kan slettes. Været ser ut til å bli bra, laget har Stabækkampen friskt i minne og bør gå ut i 100!

                                          Høyt press og satse på en sjokkåpning alla Vikingkampen i vår. Brann er høyt oppe etter Deportivokampen og vil garantert komme ned på jorda her.

                                          Riise spiller vel venstrekant med Essidiri på høyre. Khaled og Bjørkøy sentralt. Arild og Ollie på topp.

                                          Mjelde ønsker raske vendinger av spillet og dobling på kant. Han mener det er resepten mot Lsk som samler seg rundt ballen:???:. Mjelde mener også at Lsk satser på dødballer og at det blir en krig.

                                          Tipper en av midtstopperene putter for en gang skyld. I tillegg putter en av spissa. Tips 2-0

                                          Kommentar

                                          Working...