LSK-Brann, Åråsen, mandag 22.09.08 kl. 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1422

    Synes Fellus er god når han får litt rom, og kommer rettvendt. Det var vanskelig som spiss i dag, ettersom Brann lå lavt og kompakt. På kanten var han strålende. Der viser han hvor god han kan være. Jeg tror fremdeles på at vi har et kjempetalent her, og gleder meg til å se ham under Berg.

    Forøvrig dritt at vi ikke får 2-1 i dag, synes vi hadde fortjent det. Occean tydeligvis ikke i scoringsform..

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      Opprinnelig skrevet av Hexaphim
      Det blir feil å skjære dem over samme kam. Semb er ikke i nærheten av å være så kvalmende partisk som Alsaker. At Alsaker får kommentere fotball generelt, og Brann spesielt er direkte latterlig.
      Ja. Alsaker får nøytrale Semb til å høres ut som LSKs største skap-fan.
      Men han er altså bare nøytral.

      Alsaker: "Steinar Pedersen holder!" når begge spillerne holder akkurat like mye.

      Dette skulle vært 2-1 og Kippe hatt scoring. Occean skulle også hatt scoring på Ullevoll mot Lyn, der ble vi også ranet for poeng. Linjedommerne, send den møkkagjengen der til Krogh Optikk.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4562

        Frustrerende kamp! Gutta skal ha honnør for innsatsen. spesielt 2. omgangen, som var på høyde med 2. omgangen mot Stabæk. Allikevel har jeg følelsen av at vi ikke fikk godt nok betalt. Kippe var ikke i offside, Occean bommer på åpent mål 2 eller 3 ganger og Fellus blir hindra i å heade ballen i nettet av en brannforsvarer. Hadde han fullført headinga, ville han fått en brannfot i trynet. Man skal riktignok blø for drakta, men vil neppe ha et nesebrudd på Fellus, som forøvrig burde få MYE mer spilletid i framtiden. Kanskje på bekostning av Essediri, som ikke hadde ETT godt innlegg i dag. Fellus viser at han er et utrolig potensiale, og nå må vel til og med EJ skjønne at han må få mer enn 2 min. på slutten...

        Herlig at Pedersen fikk åpna scoringskontoen og det at Riise var tilbake var svært gledelig. Cornerne hans har vært dypt savnet. Er det bare meg, eller har cornere hans bare blitt bedre på tross av skaden? Tenk hva vi kunne utrettet denne sesongen om han spilte hver kamp (sukk)

        Absolutt godkjent kamp og neste runde kan vi, med seier mot tromsø, legge Søpla bak oss :twisted:

        Forza Fugla!

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av BD
          Synes Fellus er god når han får litt rom, og kommer rettvendt. Det var vanskelig som spiss i dag, ettersom Brann lå lavt og kompakt. På kanten var han strålende. Der viser han hvor god han kan være. Jeg tror fremdeles på at vi har et kjempetalent her, og gleder meg til å se ham under Berg.

          Forøvrig dritt at vi ikke får 2-1 i dag, synes vi hadde fortjent det. Occean tydeligvis ikke i scoringsform..
          Fellus kommer seg utover i kampen, men mangler totalt PONDUS. Han var dårlig på spissplassen, og kom seg på siden. Han må være bedre forberedt på forsvareres dirtytricks og sette seg gjennom og avslutte.
          1000 x bedre enn Essediri på kanten, viser en bra innsats. Det gjorde ikke Essediri, som spilte til terningkast 1 og ikke er verdig LSK-trøya. Jeg blir forbanna av å se en spiller som gidder så lite som det Essediri gjør. Adeccoligaen neste stopp.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4562

            Med seier mot Tromsø + tap for Søpla vil LSK ha 25 poeng mot Søplas 24. Sånn jeg har skjønt det hvertfall

            Eller kanskje du mente at du ikke har tro på seier mot Tromsø?

            Kommentar

            • Martini
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 294

              Frustrerende, frustrerende, frustrerende!!!

              Akkurat hjemme fra matchen nå og gutta viste søren meg innsats idag, men ALTFOR mye upresist pasningsspill og tempo var fraværende...
              Feilaktig annulering som vi alle veit, og masse STORE sjanser i 2.omgang gjør at detta er en match vi absolutt hadde fortjent å vinne.....

              Ekstra frustrerende å skru på TV2 nå å høre at oppgjøret endte med en fortjent poengdeling....!?!.....:evil:
              FUGLA TIL VI DØR!

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6081

                Artig kamp i dag med masse liv. Bra liv på tribuna også. Kanarifansen gjør en kjempejobb, og etter at lillestrøm putta mens alle stod og klappet så var det trampeklapp og stående supportere på hele stadioen under cornere.

                Occean burde ha putta på en av sjangsene sine.

                Arild er rimelig ufarlig når han kommer inn, hadde forventa at han skulle fylle på i boksen og gjøre det farlig forran målet til Brann. Isteden humpa han litt rundt bak angrepet vårt uten å gjøre det store. Bytte var uansett bra ettersom vi fikk essediri av banen. I dag gjorde han ikke annet enn å stå i offside og slå håpløse innlegg de gangene han var for sliten til å løpe i offside.

                Riise var brukte litt tid på å komme igang i dag, men spesielt i andre omgang omgang var han frisk. Slo faktisk en del meget gode innlegg med venstre. Meget bra cornere.

                Forsvaret vårt rygga og rygga i dag og det var heldig at vi ikke møtte et bedre lag. Huseklepp fikk en utrolig snill behandling og det virka som vi hadde ekstrem respekt for han. Skjønner ikke hvorfor.

                Erland gjorde en grei jobb i dag. Var allerede i gang med å irritere meg over at han kom til å plukke ut fellus for sundgot når han tok ut essediri, så der overaska han positivt. Ville helst sett riise på høyre og fellus på venstre, men det funka greit slik det ble. Fellus hadde noen gode innlegg og fortjener mer tilitt, var mange klasser bedre enn essediri på kanten selv om han virka sliten etterhvert.

                Kommentar

                • dIsTurBeD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 668

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Fellus hadde noen gode innlegg og fortjener mer tilitt, var mange klasser bedre enn essediri på kanten selv om han virka sliten etterhvert.
                  Ja, det skal sies, og positivt at Fellus får 90. ok minutter, mens Essediri lukter på pinnen på børsen etter kveldens innsats. Dette er noe av det mest begredelige jeg har sett av en mann i LSK-drakt på svært lenge. I dag var rett og slett Essediri kantspilleren fra helvete, for all the wrong reasons.

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    Får gi litt cred til EJ idag. Syns byttene han gjorde kom tidlig nok og han valgte å bytte riktig. Var sikker på at Fellus vil bli bytta ut når Arild skulle inn, men ble positivt overraska. Kanskje Riise burde blitt flytta over på høyre, men greit å la han fullføre der han starta.

                    Synd vi ikke får 3 poeng, det hadde vi fortjent idag. Fantastisk stemning utover 2.omgang, og hadde Occean hatt dagen sin idag kunne vi slettet nedrykstråden.

                    Kommentar

                    • dennis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 872

                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Fellus kommer seg utover i kampen, men mangler totalt PONDUS. Han var dårlig på spissplassen, og kom seg på siden. Han må være bedre forberedt på forsvareres dirtytricks og sette seg gjennom og avslutte.
                      1000 x bedre enn Essediri på kanten, viser en bra innsats. Det gjorde ikke Essediri, som spilte til terningkast 1 og ikke er verdig LSK-trøya. Jeg blir forbanna av å se en spiller som gidder så lite som det Essediri gjør. Adeccoligaen neste stopp.
                      husk at gutten ikke har all verden med rutine ....
                      Stor og bra kamp av en "debutant"....
                      Håper at vi kan starte med enten han eller Mykle sammen med Occean mot samene.

                      Kommentar

                      • dennis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 872

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Med seier mot Tromsø + tap for Søpla vil LSK ha 25 poeng mot Søplas 24. Sånn jeg har skjønt det hvertfall

                        Eller kanskje du mente at du ikke har tro på seier mot Tromsø?
                        søpla med 24 poeng??? får de ikke 3 poeng om de slår oss da?
                        de har 24 poeng pr i kveld!!!!

                        Kommentar

                        • KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

                          Opprinnelig skrevet av dennis
                          søpla med 24 poeng??? får de ikke 3 poeng om de slår oss da?
                          de har 24 poeng pr i kveld!!!!
                          Nå mente han kanskje neste serierunde; at vi vinner, mens søpla taper sin kamp. Da vil vi ligge foran søpla...



                          KimFL

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2933

                            faen occean!! at du ikke klarer å sette noen av sjangsene dine idag er faen meg helt utrolig! vi må ha en spiss som setter de sjangsene der hver gang neste år. fellus var et friskt pust, la han få spille resten av sesongen! herlig å se riise tilbake også
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              Opprinnelig skrevet av bjarmann
                              vi må ha en spiss som setter de sjangsene der hver gang neste år.
                              Yes, selveste Bjarmann mener at vi må ha verdens beste spiss neste år! Wow! Bli med å ta bølgen. Yeah! Oh!
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Martini
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 294

                                Møtte på Raymond Kvisvik utafor stadion etter kampslutt, noen spesiell grunn tro?....Mulig han håpa at en av våre skulle overgå hans kung-fu spark?
                                FUGLA TIL VI DØR!

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2601

                                  Jf. nyhetstråden så la jeg merke til at Gylfi behersket seg etter målet. Det skal han ha for til tross for at han tok litt av på Brann stadion.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Oddis
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 2744

                                    Var ikke dette 3. annullerte målet på 3 kamper? utgjør i tilfelle 6 poeng som er MYE!! Er ikke bare marginer da!

                                    Enig med Johnsen.. Dommere: Skjerp dere! Aller mest linjemennene!
                                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      EJ mener at dommerne ikke er ute etter LSK.

                                      Faen ikke lett å vite hva man skal tro. Det dømmes mistenkelig mye 40/60, 30/70, 20/80 og til tider faktisk 10/90 når LSK spiller fotball slik REGELVERKET tillater: fysiskt. For fotball er grunnleggende en fysisk sport, selv om enkelte lag som mønstrer skuespillere ser ut til å tro noe annet.

                                      50/50 dømming ser man sjeldnere og sjeldnere, GOD 50/50 dømming nesten aldri, og hjemmedømming ??
                                      Ja, det forekommer. Det skjer på Lerkendal og Brann Stadion i dagens tippeliga.

                                      En kjøpt og betalt dommerstand? Neppe. Risikoen er for stor, og dette er ikke Italia.

                                      Lett påvirkelige av store publikum og ikke minst media/TV2 i Bergen. Ja.

                                      Vinlete i forhold til eget regelverk, tolkninger og utmåling av karantener mm. Utvilsomt.

                                      Rune Pedersen & co. gjør slett figur om dagen, og det KAN faktisk koste klubben et nedrykk og mange titalls millioner.

                                      Da er det lov å si fra. Synes det er helt OK av EJ å være kritisk etter en slik kamp, der vi atter en gang får avgjørende og feilaktige hendelser imot oss. Hvor ofte får man se Brann og RBK rase på dommerne etter en kamp? Yhyre sjelden. De har lite grunn til å være misfornøyde.

                                      Når Stabæk for en gangs skyld får avgjørelser imot, går alle i klubben komplett mongoapeshit. De er ikke akkurat vant til å få avgjørelsene imot seg, det er nokså tydelig. Så er vel også det den klubben som har flest utpregede filmere i stallen.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        Opprinnelig skrevet av Martini
                                        Frustrerende, frustrerende, frustrerende!!!

                                        Akkurat hjemme fra matchen nå og gutta viste søren meg innsats idag, men ALTFOR mye upresist pasningsspill og tempo var fraværende...
                                        Feilaktig annulering som vi alle veit, og masse STORE sjanser i 2.omgang gjør at detta er en match vi absolutt hadde fortjent å vinne.....

                                        Ekstra frustrerende å skru på TV2 nå å høre at oppgjøret endte med en fortjent poengdeling....!?!.....:evil:
                                        Skru på TV2 aka TVBranns text-sider så vil du se at "siden lagene hadde en omgang hver, så var poengdeling helt greit". Ikke et ord om feilaktige avgjørelser, eller det faktum at Brann egentlig ikke eide noenting på Åråsen, ei heller noen første omgang. Den var fordel LSK, 2. omgang dominerte LSK fullstendig unntatt noen få minutter i starten og noen minutter i slutten av omgangen.

                                        Heia TVBrann, for en gjeng med fiskehuer med svært liten fotballinnsikt kombinert med null selvinnsikt. Det gjør sikkert et eller annet med hodet ditt når du må prøve å overgå Wathne / Alsaker i manglende bakkekontakt.
                                        Last edited by Hamburg & Kanari; 22.09.2008, 23:06.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Speeder
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 951

                                          Er det noen videoklipp fra skåringa til brann? Fra min plass på feltet virket det som en soleklar offside.
                                          Tore Galgerud

                                          Kommentar

                                          Working...