LSK-Brann, Åråsen, mandag 22.09.08 kl. 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Opprinnelig skrevet av Speeder
    Er det noen videoklipp fra skåringa til brann? Fra min plass på feltet virket det som en soleklar offside.
    På matchballsendinga så den grei ut. Det så ut som Huseklepp såvidt var onside. Tror du må abonnere på tv2 sumo for å se denne. Kippe, derimot var onside da han scoret.

    Kommentar

    • Excalibur
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2007
      • 67

      Alsaker kan blø, fikk ikke sett kampen live, men da jeg så kampen i reprise på nettet, ble jeg sjokka over hvordan Alsaker hele tiden trekker frem alt LSK gjør galt, og glatt overser alt Brann gjør galt. Sem gjør en meget bra jobb synes jeg, han er nøytral, selv om det kanskje ikke virker slik når han sitter ved siden av en branntilhenger. Også merkelig at de ikke trakk frem trykket fra KFL, for dere stod på bra idag, det var lett å høre.

      Var ikke det Kippes 3 mål for sesongen (alle er selvsagt blitt annulert). Hvor mange annuleringer er vi oppe i denne sesongen? Med god hjelp fra NØff sin fantastiske dommerstad så klarer vi kanskje tosifret?

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Hvilke tre situasjoner er det EJ tenker på som vi har fått annulert?

        Vi har den idag, den til Mykle mot Stabæk, men var det noe mot Molde? Jeg husker i hvertfall den mot Lyn.

        Kommentar

        • Odinster
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2008
          • 160

          Er det ikke Essediri så er det Arildo. Er det ikke Arildo så er det EJ. I dag har turen kommet til dommeren igjen.
          Hvor ble det av tiden hvor man faktisk var ansvarlig for resultatet som lag? Da man spilte hverandre gode, putta på sjansene sine og skåret fler mål enn motstanderen for å vinne?
          Hvis solen må stå i vest, vinden blåse frisk bris, rododendroen stå i blomst og lerka juble høyt i sky for å sikre seieren er man rett og slett kanskje ikke gode nok.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Skru på TV2 aka TVBranns text-sider så vil du se at "siden lagene hadde en omgang hver, så var poengdeling helt greit". Ikke et ord om feilaktige avgjørelser, eller det faktum at Brann egentlig ikke eide noenting på Åråsen, ei heller noen første omgang. Den var fordel LSK, 2. omgang dominerte LSK fullstendig unntatt noen få minutter i starten og noen minutter i slutten av omgangen.

            Heia TVBrann, for en gjeng med fiskehuer med svært liten fotballinnsikt kombinert med null selvinnsikt. Det gjør sikkert et eller annet med hodet ditt når du må prøve å overgå Wathne / Alsaker i manglende bakkekontakt.
            Etter kampen mot Stabæk og Brann har TV2 hatt matchball mandag på Åråsen. Ingen av gangene har det vært LSK-representanter tilstede. Mot Stabæk var Ingebrigt Steen Jensen der, mens idag hadde de heller ikke noen fra Brann, antaglig pga at de skulle rekke ett fly. F eks Fjørtoft burde jo være en mann som passer i et slikt løssluppent program? Begge ganger var det forøvrig engafolk tilstede, i tilegg til Eriksen.

            Ser ikke helt poenget med å ha matchballprogrammet på kamparenaen når ingen av lagenes representanter er tilstede. Kan likegjerne ha det i et studio.

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2505

              Opprinnelig skrevet av Odinster
              Er det ikke Essediri så er det Arildo. Er det ikke Arildo så er det EJ. I dag har turen kommet til dommeren igjen.
              Hvor ble det av tiden hvor man faktisk var ansvarlig for resultatet som lag? Da man spilte hverandre gode, putta på sjansene sine og skåret fler mål enn motstanderen for å vinne?
              Hvis solen må stå i vest, vinden blåse frisk bris, rododendroen stå i blomst og lerka juble høyt i sky for å sikre seieren er man rett og slett kanskje ikke gode nok.
              Jeg skjønte ikke innlegget ditt. I det meste av sesongen har vel de fleste på forumet vært enige i at laget ikke har vært godt nok.
              I dag ble vi fratatt seieren på en feilaktig annullering. Da er det vel ikke urimelig at linjemannen får sin del av skylda?

              Kommentar

              • Odinster
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2008
                • 160

                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Ser ikke helt poenget med å ha matchballprogrammet på kamparenaen når ingen av lagenes representanter er tilstede. Kan likegjerne ha det i et studio.
                Men Åråsen ser jo usedvanlig vakker ut i solnedgang, og fungerer fantastisk som backdrop til et hvilket som helst program spør du meg

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Selvfølgelig skulle vi gjerne vært så effektive at vi ikke hadde måtte ergre oss over slike dommerfeil. Men det er like mye tendensen i dømmingen som irriterer og ødelegger, nemlig at god fysikk og tøffhet i dueller skal straffes og at en spiller som Kippe blåses av i omtrent alt han foretar seg, også når det er geniale mål som i dag.

                  Serien er såpass jevn nå og vi evner ikke spille ut noen som helst resultatmessig før effektiviteten foran mål er tilbake.


                  I flg nettavisen "eide" Brann første omgang, forøvrig. Det sier vel det meste om kompetansen der i gården...
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Odinster
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2008
                    • 160

                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    I dag ble vi fratatt seieren på en feilaktig annullering. Da er det vel ikke urimelig at linjemannen får sin del av skylda?
                    Det er der jeg mener du tar feil. Det er ingen som kan forutse hva som hadde skjedd etter Frodes utlikning om det hadde blitt mål. Hadde LSK spilt godt nok hadde vi vunnet uansett. Vi ble ikke fratatt en seier, vi skåret ikke nok mål.

                    Kommentar

                    • Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

                      Opprinnelig skrevet av Odinster
                      Det er der jeg mener du tar feil. Det er ingen som kan forutse hva som hadde skjedd etter Frodes utlikning om det hadde blitt mål. Hadde LSK spilt godt nok hadde vi vunnet uansett. Vi ble ikke fratatt en seier, vi skåret ikke nok mål.
                      Logikken din er håpløs. vi scorte nok mål, men dommerstanden i norge er for dårlig til å avgjøre når de skal godkjennes... I dag mistet vi trygt feste fordi vi blir dømt bort.

                      Kommentar

                      • ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2505

                        Opprinnelig skrevet av Odinster
                        Det er der jeg mener du tar feil. Det er ingen som kan forutse hva som hadde skjedd etter Frodes utlikning om det hadde blitt mål.
                        Med sånn argumentasjon ryker vel det neste utsagnet ditt:
                        Hadde LSK spilt godt nok hadde vi vunnet uansett.
                        Det vet vi ikke. Det kan godt hende dommeren hadde vært enda dårligere da, og linjemannen hadde tatt fra LSK alle målene de hadde lagd.
                        Vi ble ikke fratatt en seier, vi skåret ikke nok mål.
                        Vi ble fratatt et skåret mål, som hadde vært nok til en seier.

                        Jeg synes det er morsomt å diskutere sånn, men jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil hen. Selvsagt hadde det vært bedre hvis laget hadde vært godt nok til å vinne uansett hvordan de hadde blitt motarbeidet, eller hva slags motstand de hadde møtt, men hva så?
                        I dag ble de bortdømt. De lagde nok mål til å vinne, men fikk ikke beholde alle.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          De lagde nok mål til å vinne, men fikk ikke beholde alle.
                          Hold hestene nå. Så lenge det var det første målet som ble annullert er det nesten umulig å vite hva som hadde skjedd etterpå. Alt forandrer seg ved et mål. Både spillernes innstilling (på begge lag) og hvor ballen sparkes fra i det X. min. Man kan ikke innkassere et mål som kanskje aldri hadde kommet, men det er klart det har noe å si at en dommer annullerer et mål feil. Å få målet tidligere hadde nok økt sjansen for å vinne.

                          Det vanligste argumentet mot å klage over det er at det jevner seg ut gjennom en sesong. Noe jeg ikke er helt enig eller uenig i.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Greit nok at ingen her inne kan spå hva som ville skjedd "dersomattevissomatte"... Men det er da vel faen ikke så mye forlangt at dommerne gjør jobben sin? Tvils situasjoner vedrørende offside skal gå det angripende lag til gode... Noe LSK har hvert vitne til 3-4 ganger på få kamper nå at kun gjelder motstanderlaget! Da er det lov for en sår fotballsjel å bli litt forbanna!

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2505

                              Opprinnelig skrevet av Kimito
                              Det vanligste argumentet mot å klage over det er at det jevner seg ut gjennom en sesong.
                              For andre lag gjelder nok det. Oss er alle ute etter alltid.

                              Seriøst:
                              Selvsagt er det ingen som kan si hva som hadde skjedd hvis målet til Kippe ikke hadde blitt annullert. Jeg dro det langt fordi jeg ble provosert av det opprinnelige innlegget til Odinster:
                              Opprinnelig skrevet av Odinster
                              Hvis solen må stå i vest, vinden blåse frisk bris, rododendroen stå i blomst og lerka juble høyt i sky for å sikre seieren er man rett og slett kanskje ikke gode nok.
                              Han eller hun insinuerer at det alltid blir skyldt på noe annet etter et tap. Denne sesongen synes jeg ikke at det har manglet kritikk til laget - ikke denne gangen heller, de fleste mener at vi er for lite effektive - men når vi så åpenbart blir fraranet et mål som i går, må det gå an å ta med det som et bidrag til at vi ikke vant.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                For andre lag gjelder nok det. Oss er alle ute etter alltid.

                                Seriøst:
                                Selvsagt er det ingen som kan si hva som hadde skjedd hvis målet til Kippe ikke hadde blitt annullert. Jeg dro det langt fordi jeg ble provosert av det opprinnelige innlegget til Odinster:

                                Han eller hun insinuerer at det alltid blir skyldt på noe annet etter et tap. Denne sesongen synes jeg ikke at det har manglet kritikk til laget - ikke denne gangen heller, de fleste mener at vi er for lite effektive - men når vi så åpenbart blir fraranet et mål som i går, må det gå an å ta med det som et bidrag til at vi ikke vant.
                                Og ekstra surt er det når TV2 legger det frem som at de var 2 jevngode lag og at poengdeling var det LSK som burde hvert mest fornøyd med....
                                Målet til Brann var offside eller i grenseland, målet til LSK var ikke offside.. Headingen til Kippe i førsteomgang hvor keeper redder på strek eller litt over strek var også en vanskelig avgjørelse, men selv med tv bilder det var vanskelig å se hva som var rett på så feier Alsaker det unna som at ballen omtrent var på midtstreken...!
                                Vi ser jo tvilsomme avgjørelser bli diskutert i ukesvis på tv2 og i mediene ellers, sist nå var det Stabæk som sutret seg i beste sendetid 2 dager til ende.. men avgjørelser som går mot LSK blir nesten ikke nevnt en gang.. Jaggu meg ikke rart folk blir oppgitt!

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Målet til Brann var offside eller i grenseland, målet til LSK var ikke offside.. !
                                  Ved målet til Brann virker det da på meg som om spilleren til brann i alle fall KOMMER i fra offsideposisjon, da skal det vel blåses, spilleren kommer tilbake fra offside og henter ballen. om han er offside i det ballen går fikk jeg ikke helt med meg.

                                  Men uansett en sur uavgjort i går synes jeg, og vil ikke være helt fornøyd med at det ble uavgjort.
                                  Men jeg synes det var positivt at spillerne virka mye mere agressiv i går, dem var raskt oppe i ballfører og pressa, pressa såpass mye og raskt at motstander gjorde mange feil. Brann klaga på at mange feilpassninger satta sitt preg på kampen, akkurat det skal spillerne våre ha cred for, Spillerne til brann ble pressa til mange feil!

                                  men samtidig må man se på noen av de sjangsene Brann fikk, ved flere anledninger mistet vi også i går markeringer inne i feltet, dette er en trend vi har hatt i hele årets sesong, dette må vi skjerpe på! vi blir straffa for dette.

                                  Fellus gjorde det bra på kanten synes jeg, kom i alle fall til innlegg som havna der dem skulle, kunne vi ikke spilla med Fellus og Riise på hver sin kant nå, og Brenne inn i midten bak Metern neste kamp, det tror jeg kan bli en bra kombinasjon.
                                  Last edited by Rovfugl; 23.09.2008, 08:24.
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                    Ved målet til Brann virker det da på meg som om spilleren til brann i alle fall KOMMER i fra offsideposisjon, da skal det vel blåses, spilleren kommer tilbake fra offside og henter ballen. om han er offside i det ballen går fikk jeg ikke helt med meg.

                                    Men uansett surt tap i går synes jeg, og vil ikke være helt fornøyd med at det ble uavgjort.
                                    Men jeg synes det var positivt at spillerne virka mye mere agressiv i går, dem var raskt oppe i ballfører og pressa, pressa såpass mye og raskt at motstander gjorde mange feil. Brann klaga på at mange feilpassninger satta sitt preg på kampen, akkurat det skal spillerne våre ha cred for, Spillerne til brann ble pressa til mange feil!

                                    men samtidig må man se på noen av de sjangsene Brann fikk, ved flere anledninger mistet vi også i dag markeringer inne i feltet, dette er en trend vi har hatt i hele årets sesong, dette må vi skjerpe på! vi blir straffa for dette.

                                    Fellus gjorde det bra på kanten synes jeg, kom i alle fall til innlegg som havna der dem skulle, kunne vi ikke spilla med Fellus og Riise på hver sin kant nå, og Brenne inn i midten bak Metern neste kamp, det tror jeg kan bli en bra kombinasjon.
                                    Tv-bildene viser at Huseklepp kommer fra offside. Det gjor for så vidt Kippe også når hans mål blir annullert. Er to meget tvilsomme avgjørelser av en elending linjemann. Nå må dommerstanden ta og skjerpe seg litt. Spesielt linjemennene har vært ræva i år.

                                    Kommentar

                                    • Kvalen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 327

                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Og ekstra surt er det når TV2 legger det frem som at de var 2 jevngode lag og at poengdeling var det LSK som burde hvert mest fornøyd med....
                                      Mener ganske bestemt at Semb sa etter kampen at det var Brann som burde være mest fornøyd med poengdeling.
                                      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                      - Ivar Hoff

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                        Mener ganske bestemt at Semb sa etter kampen at det var Brann som burde være mest fornøyd med poengdeling.
                                        Mulig Semb antydet noe sånt, men resten av kanalen og forøvrig nettavisen, sporten og tekst-tv sier vel at LSK og Brann hadde hver sin omgang og at det var fortjent med poengdeling, men at Brann hadde de farligste sjansene og sånn sett kunne vunnet.. Brann var ikke inne på LSK sin banehalvdel før etter 15 min og selv om LSK ikke spilte drit bra i 1. omgang så var det hvertfall ikke Brann sin omgang spillemessig.

                                        Kommentar

                                        • Roll75
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2007
                                          • 834

                                          4 uavgjort på rad og de 3 siste har endt 1-1. Hadde det vært et annet lag som hadde prestert det hadde jeg sagt MØKKALAG! Vi er jo helt ute av stand til å avgjøre til vår fordel! Hva skjer med Essediri? Har Riises plass fordi han er så god til å slå innlegg?? Nå tror jeg faktisk modern har bedre innlegg enn det han har! Makan! Og Occean, hvor mange sjanser trenger han? Av og til ser det ut som om han prøver å sette ballen utenfor mål! Skjerpings!! Alsaker; kan ikke du bare slutte å kommentere brann sine kamper!
                                          Frustrert? JA!!!!!!!!!!

                                          Kommentar

                                          Working...