Halle aktuell som Bergs høyre hånd
Collapse
X
-
-
Nå var ikke Brogeland hovedtrener i 97, så det går ikke å sammenligne.Kommentar
-
Kommentar
-
Alle som er i fotball miljøet sier at han er en jævlig dyktig assistent som kan jobbe i kullisene i stede for å sitte med 90 kilo med press over skuldrene. Sier gjerne ja takk til Myhre!Kommentar
-
Kommentar
-
Har noen i LSK utalt at han er aktuell, eller ønsker han å profilere seg selv som aktuell i håp om tilgivelse.
Bergdølmo: Reis til helvete en gang for alle!Kommentar
-
Én av disse blir LSK-assistent
ÅRÅSEN:
Ett kort mangler før trenerkabalen går opp på Åråsen. RB-sporten tror én av disse fire blir Henning Bergs assistent.
Av Morten Svesengen
Publisert 18.09.2008 - 09:59 Oppdatert 18.09.2008 - 10:03
Tips en venn om denne saken
Skriv ut denne siden
Se større bilde
KANDIDAT: Tidligere LSK-assistent, nå Viking-assistent, Gunnar Halla. FOTO: RBARKIV
Se større bilde
KANDIDAT: Stabæk-assistent og tidligere LSK-spiller Petter Belsvik. FOTO: SCANPIX
Se større bilde
KANDIDAT: Tidligere VIF-trener Petter Myhre. FOTO: SCANPIX
Se større bilde
KANDIDAT: SIF-spiller og tidligere LSK-spiller André Bergdølmo. FOTO: SCANPIX
Etter at Berg sluttet som Lyn-trener for en drøy uke, har han fått bedre tid til å jobbe med forberedelsene til 2009 i LSK.
Blant annet kan han nå delta aktivt i prosessen med å ansette sin egen assistent.
– Med Erland (Johnsen) som spillerutvikler og Frode (Grodås) som keepertrener, er det riktig at det gjenstår en rolle å fylle. Vi jobber for å finne den personen som vi mener vil fungere best sammen med oss, sier Henning Berg.
Petter Belsvik, André Bergdølmo, Gunnar Halle og Petter Myhre skal etter det RB-sporten kjenner til være blant de mest aktuelle kandidatene til å bli Bergs assistent på Åråsen.
– Jeg ønsker ikke å kommentere navn. Det er flere gode navn, men jeg vet foreløpig ikke hvem vi lander på. Om det tar to uker eller fire måneder før vi har han på plass, vet jeg heller ikke. Uansett har vi god tid, sier den påtroppende LSK-treneren.
Belsvik er ledig
Petter Belsvik har sagt opp jobben som assistent for Jan Jönsson i Stabæk, primært for å bli hovedtrener i en annen klubb. men så langt er ikke Belsvik presentert som trener for noen i 2009. Det gjør den tidligere LSK-spissen til en kandidat som Bergs assistent.
Belsvik har fått meget gode skussmål for jobben han har gjort i Stabæk, hvor han blant annet har jobbet tett med spissene Daniel Nannskog og Veigar Pall Gunnarsson.
Belsvik var ikke tilgjengelig for kommentar i går.
Bergdølmo er klar
André Bergdølmo gir seg som spiller i Strømsgodset, men er innstilt på å fortsette fotballkarrieren som trener. Han er i full gang med trenerutdannelse. Hvis han skulle bli Bergs assistent, tar han med seg lang spillererfaring fra Norge, Tyskland, Nederland og Danmark med seg inn i jobben.
Men Bergdølmo som nå er bosatt på Sørumsand, vet hva han vil svare LSK.
– Hvis jeg får en forespørsel om å bli assistenttrener i LSK, sier jeg ja, svarer Bergdølmo kontant.
Myhre er i dialog
Petter Myhre har kontrakt som TV2-ekspert en sesong til, og tv-kanalen vil gjerne forlenge avtalen.
Men Myhre står fritt til å gå ut av TV2-avtalen dersom han får et interessant jobbtilbud innen fotballen.
– Jeg vurderer alle fotballjobber som dukker opp seriøst. Denne høsten har jeg vært i samtaler med fire forskjellige klubber. To er avsluttet, men jeg er fortsatt i dialog med to klubber, sier Myhre som ikke vil si hvilke klubber det dreier seg om.
Halle har ikke hørt noe
Gunnar Halle har bestemt seg for å slutte som trenerassistent for Uwe Rösler i Viking. Først og fremst fordi han ikke ønsker å fortsette som ukependler mellom Stavanger og hjemmet i Lørenskog.
Det gjør han umiddelbart til en kandidat til den samme jobben på Åråsen. Halle har tidligere vært aktuell som Henning Bergs assistent i Lyn.
Om han kan bli det i LSK, vet han ikke.
– Jeg ønsker å jobbe videre med fotball. Men jeg har ikke hørt noe fra LSK, sier Halle.Kommentar
-
I rekkefølge:
1. Belsvik
2. Enten Halle eller Mhyre
3. Hvem som helst (tom Osama Bin Laden)
4. Drittsekken i Godset.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Judas kan holde seg langt unna Lsk. Han er bare ute etter å få trenererfaring og bruke Lsk som et springbrett. Han gir faen i Lsk. Dette må Berg skjønne!!!Kommentar
-
OK. Hvis dette stemmer, så suger det. Men for å være konstruktive, spør jeg: Hva kan vi gjøre for å forhindre en ansettelse av Judas? Banner, underskriftskampanje, oppfordre alle til å sende mail der vi sier vårt?
Plutselig er Judas ansatt på en 3-årskontrakt, og da er det faktisk for sent å gjøre noe som helst!Kommentar
-
Mener at styret i KFL allerede nå bør gå i "dialog" med LSK, og fortelle at om LSK ansetter Judas nå vil dette være et svik mot klubbens supportere. Den drittsekken skal faen ikke få komme rett inn i klubben nå. Han har hatt sine sjanser, og vel så det.Kommentar
-
Herregud, skjenner magen vrenger seg med tanke på att judas kan bli assistent i LSK. Den som ansetter judas i LSK bør ha en jævlig god grunn.
Greit hatet burde ha lagt seg etter så mange år, men det er da merkelig att bergdølmo er den eneste personen jeg virkelig hater på denne planeten, men han kan takke seg selv for det stemplet han har fått.Kommentar
-
Ja til Belsvik
Jeg syns absolutt vi bør prøve å få Belsvik, erfaing overføring fra Stabækk og spisskompetanse mot spissene, blir som et 2/3 kinderegg for meg.Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
for det første så mener jeg at judas ikke er et alternativ engang. håper Henning og styret i klubben har såpass vett at man kan få en assistent som har litt erfaring med dette tidligere. i tillegg så har vi vel nok med defensive storheter i trenerteamet fra før, så derfor mener jeg også at Halle bør være en nødløsning hvis Belsvik og Myhre takker nei.
mitt første valg er uten tvil Myhre....tror han kunne bidratt en god del med den offensive biten av spillet. det er jo der vår største svakhet er....det virker for øyeblikket at vi ikke har noe plan over hva vi skal gjøre når vi får ballen i midtbane-leddet.
min prioriterte liste blir som følger.
1: Petter Myhre (da vil vi få et trenerteam som utfyller hverandre på en utmerket måte.)
2: Petter Belsvik (en målscorer av ypperste klasse, vil naturlig nok forbedre den offensive delen av spillet vårt)
3: Gunnar Halle (som sagt en nødløsning hvis vi får nei fra de over, men er uten tvil en god assisterende trener som ville kunne gjøre en god jobb)
4: Alle andre enn JUDAS (dette er ikke et alternativ engang.Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
- Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!Kommentar
-
de kan da ikke være så historieløse at de henter Judas?
Han solgte seg for rbk, og løy både klubb, trener og fansen rett opp i trynet om hvorfor.
Han vil ALDRI bli tilgitt, kommer han så slutter jeg å gå på matcher i protest, og regner med at det blir mange som gjør som meg.Kommentar
Kommentar