Skadestatus

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Skadestatus

    Alltid viktig å følge utviklingen til de som er skadet, nå dreier det seg om tre mann:

    * Kippe: Ryktene sier at han skal spille cupkampen mot Sander. Stemmer det?

    * Påsan: Har selv sagt at han prøver å rekke pEnga-kampen 22 mai. I RB sist mandag sto det at dette trolig var for optimistisk. Noen som vet noe?

    * Müller: Går med gips/skinnne på hånden. Det har stått at han både kan være ute i tre, fire eller seks uker. Hva stemmer?'

    Foreslår at denne tråden blir liggende til "skadebruk" utover sommeren.

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #2
    Re: Skadestatus

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Kippe: Ryktene sier at han skal spille cupkampen mot Sander. Stemmer det?
    mvh
    perta
    Ifølge RBs reportasje fra andrelagets kamp mot Eidsvold Turn sier Rösler klart og tydelig at Kippe spiller mot Sander, for å få en kamp i beina før Brann-kampen. (Se link i min tråd "God kamp av Jansen etc".)

    Jeg vil (dessverre) også legge til på lista:

    * Harald Hauge: Nylig tatt stinga etter meniskoperasjon, starter trening i løpet av denne uka, kan være tilbake etter ytterligere to uker (se mitt referat fra lørdagstreninga 7. mai).

    * Per Magne Misund: "Fotballankel" som før eller seinere må opereres. Spilte med store smerter mot Kamma, og kan være ute i mange uker hvis teiping ikke kan utsette operasjon.

    gilbert

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      RB melder i dag at Kippe er klar til Brann-kampen.
      - Mot Sander gikk jeg ikke i en eneste hodeduell. Mot Brann skal jeg trå til for fullt. Legene har erklært med frisk. Ingen problemer, sier kapteinen.

      mvh
      perta
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Bondern
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 150

        #4
        Vet noen om omfanget av skaden til PSA? Er han klar til vif-kampen?
        My cat's breath smells like catfood.
        -R.Wiggum

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Nettavisen skriver at Pål Steffen etter all sansynlighet ikke rekker pEnga-kampen. De skriver også at Sasa pådro seg en strekk som kan holde ham ute i flere uker....



          mvh
          perta
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Nå håper jeg de som mener at vi ikke trenger større stall holder kjeft.... :twisted:

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #7
              Opprinnelig skrevet av Paddis
              Nå håper jeg de som mener at vi ikke trenger større stall holder kjeft.... :twisted:
              Jeg mener fortsatt stallen vår er stor og god nok til å bli blant de 4 beste i år. Hold kjeft sjøl
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                Om det fortsetter med én spiller skadet pr kamp (i snitt), så kommer stallen til å bli tynn uansett. :wink:
                Knurr...

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Såpass tidlig i sesongen så sliter vi med Påsan, Steffen, Muller, Misund, Mifsud har sliti litt, Kippe har vært ute.... Snart kommer det enda flere skader og karantener. Kasey må stå over hvis han får et gult til - det samme med Søgård trur jeg! Vi må ha større stall!!!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6089

                    #10
                    Noen som vet når strand, PSA og Müller er venta tilbake?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      På lørdag var status at PSA håpet å rekke TIL-kampen nå til søndag, og ifølge Rösler i dagens RB er det fortsatt mulig, men ikke sikkert. Når det gjelder Strand og Müller håper begge å rekke hjemmekampen mot Aalesund 12. juni, men det kan vel holde hardt, særlig for Strand.

                      Søgård har ingen gule kort (!) på de åtte kampene hittil.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Sorry, min feil. Jeg husket bare at det var 2 stk som hadde 2 gule men husker ikke siste mann, ihvertfall i følge Nøff

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          #13
                          Ifølge VG har LSK elleve gule kort, og er blant den "snilleste" halvdelen av klubbene i Tippeligaen (vif topper med flest gule, noe alle kunne se hvorfor på søndag, da de skaffa seg fire av disse). Foruten Kaseys tre har åtte spillere ett hver, og ingen er dermed i faresonen enda: Andersson, Kippe, Mifsud, Müller, Radulovic, Rambekk, Stefanutto og Sundgot.

                          På den ene sida synes jeg gule kort kan være en (liten) indikasjon på innsats i spillet og tøffhet i duellene. Derimot synes jeg altfor mange gule kort fortsatt skyldes rein dumskap ved protester etc.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Påsan har vært i full trening et par dager, skriver RB i dag. I beste fall sitter han på benken mot Ålesund.

                            mvh
                            perta
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Påsan har vært i full trening et par dager, skriver RB i dag. I beste fall sitter han på benken mot Ålesund.

                              mvh
                              perta
                              TAKK! Det var dagens gla' nyhet!!

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #16
                                Veldig bra, har savnet Påsan lenge. Men noen nye og de skadede tilbake ser jeg bare en vei på tabellen!! Medalje

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  #17
                                  Skadelista er såvidt jeg kan forstå ganske kort:

                                  - Müller, som vel er i Tyskland og er kampklar om et par uker

                                  - Misund, som deltok på dagens trening, men neppe er kampklar enda. Det kan se ut som om en/han stadig vurderer å gå sesongen ut halvskadd, heller enn å operere og ødelegge mesteparten av resten av sesongen.

                                  - Hauge. som ikke spilte siste andrelagskamp, og i følge RB gjen er på skadelista, uten at jeg veit hvor alvorlig det er denne gangen.

                                  Sasa ser ut til å være helt tilbake, noe han viste mot Cuba. Strand er klar, men trenger kamptrening, og er derfor bare på benken i morra. Han skal trolig spille andrelagskamp mot Kjelsås mandag, selv om kunstgraset på Grefsen ikke er det beste underlaget for ham.

                                  Ellers er stallen relativt fri for skader, noe en også ser av RBs antatte andrelag mot Kjelsås, der det blir få rekrutter (bare to) i forhold til de siste kampene (Jansen - Winsnes, Rosenkilde, Bjarmann, Stefanutto - Radulovic, Grubisic, Bjerk, Strand - Myklebust, Soltvedt).

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #18
                                    Misund, som deltok på dagens trening, men neppe er kampklar enda. Det kan se ut som om en/han stadig vurderer å gå sesongen ut halvskadd, heller enn å operere og ødelegge mesteparten av resten av sesongen
                                    Vi kan vel ikke bruke Misund som reserve mens Claus står i mål? Hvis Per Magne er friskmeldt, så gjelder vel ikke dispen for Claus lenger....?


                                    mvh
                                    perta
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      Misund, som deltok på dagens trening, men neppe er kampklar enda. Det kan se ut som om en/han stadig vurderer å gå sesongen ut halvskadd, heller enn å operere og ødelegge mesteparten av resten av sesongen
                                      Vi kan vel ikke bruke Misund som reserve mens Claus står i mål? Hvis Per Magne er friskmeldt, så gjelder vel ikke dispen for Claus lenger....?


                                      mvh
                                      perta
                                      Det er i tilfelle bare en problemstilling som er gyldig fram til 1.juli, da overgangsvinduet åpner igjen.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Misund, som deltok på dagens trening, men neppe er kampklar enda. Det kan se ut som om en/han stadig vurderer å gå sesongen ut halvskadd, heller enn å operere og ødelegge mesteparten av resten av sesongen
                                        Vi kan vel ikke bruke Misund som reserve mens Claus står i mål? Hvis Per Magne er friskmeldt, så gjelder vel ikke dispen for Claus lenger....?
                                        mvh
                                        perta
                                        Det er sånn jeg også tenker. Men Claus har vi faktisk bare til 3. juli, så det hadde vært greit å hatt Misund også kampklar til da. Et tippeligalag bør helst disponere to friske og erfarne keepere og en ambisiøs og talentfull tredjekeeper som utfordrer iallfall andrekeeperen. For øyeblikket har vi en meeeget erfaren førstekeeper og en talentfull men uprøvd reserve.

                                        Nå kan sikkert kontrakten med Claus forlenges noe, men uansett Misunds situasjon, så vil hans disp vel opphøre når Müller om et par uker er tilbake. Og da liker jeg ikke noe særlig å ha Misund resten av sesongen med en ankel/fot som hele tida er sånn bare nesten bra. Da vil vi ha en brukbar (men vel ikke helt topp) førstekeeper, en usikker andrekeeper med stadige problemer, og Eirik Jansen, som på den måten fort kan få noen innhopp; vi får bare håpe de kommer i de "riktige" kampene (hjemme, mot ikke altfor tøff motstand).

                                        Hvor bliver redningsmannen ? Kommer ikke Jan Kjell Larsen ?
                                        (fritt gjendikta etter "Olav Tryggvason": Brede seil over Nordsjø går - Hvor bliver Ormen Lange ? Kommer ikke Olav Tryggvason ? Og dette var dagens norsktime)

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...