TIL-LSK, Alfheim, lørdag 27 sept, kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2129

    #21
    Ikke en betydelig ulempe for oss à mòte et annet lag som har fysikken som sitt sterkeste vàpen. Det betyr vel at lista pà dòmminga (forhàpentligvis) legges deretter, og at man dermed unngàr à bli straffet for à vaere sterke (ikke ufine) i duellspillet.

    Den bakre fireren er det vel neppe vits i à gjòre noen forandringer pà. Selv om jeg gjerne vil se PSA pà laget, har forsvaret fungert bra i det siste, og "If it ain't broke, don't fix it". Pà midten spiller Riise, Mouelhi og Bjòrkòy. Jeg mà innròmme at jeg er usikker pà den siste plassen pà midtbanen, og pà spissplassen. Jeg nekter à hogge hodet av Essediri etter en dàrlig kamp, han har jo vaert en av de offensive spillerne som har bidratt mest i àr. Ser at Sequeira mest sannsynlig blir Reginiussens erstatter. Jeg vet ikke om det da vil vaere fornuftig à spille med Sundgot som en murbrekker pà topp: Sundgot kan ta Koppinen ut av kampen, mens Occean kan leke seg med Sequeira. Mot et fysisktsterkt lag som Tromsò vil dette vaere en mulighet. Samtidig er jeg ogsà lysten pà à se fjoràrets vanvittige hòyreside Riise-Myklebust tilbake. Mine alternativer blir da:

    Essediri/Riise-Mouelhi-Bjòrkòy-Riise/Brenne
    Sundgot-OO og

    Riise-Mouelhi-Bjòrkòy-Brenne
    Myklebust-OO
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7106

      #22
      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Tja, slik jeg ser det blir Riise bedre når han kan gå rundt og slå innlegg eller inn i banen og spille stikkere. Begge deler kan han gjøre fra høyre. Fra venstre går han mer inn på skudd da venstrefoten er for upresis til innlegg.
      Det ferdigscorede innlegget mot Fellus/Occean i går ble slått av BHR, med venstrefoten. Han kan helt fint spille venstrekant.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • AndersL
        Medlem
        Bøffel
        • Nov 2006
        • 30

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kimito
        Fjerde iflg. TV2-s nettsider, og statistikken der er som regel veldig pålitelig. Jeg kjenner og jobber med de som har ansvaret.
        VG har ført opp kortet Stensaas fikk i Viking-kampen på Kippe i stedet.

        Er jo klart det ikke er lett å skille disse så like som de er..

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #24
          Opprinnelig skrevet av AndersL
          VG har ført opp kortet Stensaas fikk i Viking-kampen på Kippe i stedet.

          Er jo klart det ikke er lett å skille disse så like som de er..
          Kippe fikk da gult kort. Fikk Stensaas også?
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2601

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Kippe fikk da gult kort. Fikk Stensaas også?
            Det er borte mot Viking VG har gjort feilen. I kampreferatet deres står det Bertheussen, men det er tydeligvis plottet som Kippe uten at de har rettet det opp. De mangler for øvrig to andre med gult kort i det referatet i forhold til referatet på NFF-s sider. Ingen av disse er Kippe.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #26
              Etter kampen igår, har jeg et inderlig ønske til neste år. Henning Berg må trene spillerene på samhandling i angrep. Vi bryter Brann en rekke ganger, spesielt i 1.omg. , der vi har mulighet til å sette igang angrep på raske overganger. MEN! DET GÅR FOR SENT!

              Bjørn Helge Riise bør lære spillere som Ollie, Bjørkøy og Khaled litt om å ta imot ballen i medløp. Dvs. at man lar ballen rulle og løpe "med" ballen i ballretning. Så spesielt Ollie igår. Han demper ballen og roter seg bakover og stanser fremdriften. Riise må lære disse spillerene og orientere seg i det ballen spilles igjennom midtbaneleddet. Har mann ingen i ryggen lar man ballen rulle, vender opp og løper med ballen.

              Da har vi fått en god start på angrepet.

              Videre må vi få rytme og samhandling i løpene på overganger. Løpene må være slik at man skaper rom for ballfører slik at han evt. kan gå på mål. Da må en forsvarsspiller støte og det gir ballfører muligheter til å spille frem/igjennom spiss/kant ellere sentral midtbane.

              Så spesielt et løp av Fellus i 2.omg igår der han løper inn i sekken, sammen med Ollie på en god overgangsmulighet, istedet for å skape rom for ballfører.

              Jeg mener at dette er noe Henning Berg må ta tak i, så fort som mulig. Overgangene går for tregt, det blir for mange støttepasninger og mottak av ball i feil løpsretning!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #27
                Jeg håper endelig vi ikke legger opp til knokkelfotball i denne kampen. Vi må ha hurtighet og høyt balltempo på overgangene. De eneste lagene som har hatt et godt grep på Tromsø i år har vært FFK og B/G. Lyn skårte jo også tre mål mot dem i siste hjemmekamp, ingen dårlig prestasjon mot gjerrige tromsø selv om de hadde en mann mindre.

                Vil ha:
                gamlehjemmet
                Riise - Bjørkøy - Mouheli -Fellus/Brenne
                Mykle-Occean

                Kommentar

                • sbraathen
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2004
                  • 88

                  #28
                  en ting er i alle fall sikkert, KARIM SKAL BENKES....herregud for en forestilling....håper dette var det siste vi så av han i fula drakt...kan ikke skjønne at han skal få ny tillitt resten av sesongen eller neste sesong av HB.
                  Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                  - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av sbraathen
                    en ting er i alle fall sikkert, KARIM SKAL BENKES....herregud for en forestilling....håper dette var det siste vi så av han i fula drakt...kan ikke skjønne at han skal få ny tillitt resten av sesongen eller neste sesong av HB.
                    han hadde en "off" dag i går, men man kan ikke avskrive han resten av sesongen eller neste sesong av den grunn. Alle kan ha en bedriten dag på jobb innimellom. men plutselig glimter man til igjen :-)
                    Last edited by Rovfugl; 23.09.2008, 15:13. Begrunnelse: skrivefeil, som vanlig
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • kinstad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2007
                      • 406

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                      han hadde en "off" dag i går, men man kan ikke avskrive han resten av sesongen eller neste sesong av den grunn. Alle kan ha en bedriten dag på jobb innimellom. men plutselig glimter man til igjen :-)
                      Syntes ikke han viste seg fram i Molde heller. Fleste innleggene var i ankelhøyde, men da hadde han ihvertfall innsats.
                      ________
                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Vi må ha hurtighet og høyt balltempo på overgangene. De eneste lagene som har hatt et godt grep på Tromsø i år har vært FFK og B/G.
                        Uff. Er det noe vi ikke har greie på i år så er presisjon og tempo i overgangene. Jeg regner med dette blir en kamp hvor vi er kompakte bakover og ikke får til allverden fremover.

                        Vi trenger Mykle (alternativt Fellus) der framme, det blir antagelig mye plass bak hos TIL. Kiko får øve på stikkballer (han er litt for glad i å spille rett i beina på folk).

                        Sannsynligvis uavgjort eller knapp TIL seier. Holder vi nullen til det er igjen 30 min kan det hende TIL blir overmodige og Riise kan løpe inn et mål.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          #32
                          Denne kampen blir en fin målestokk på hvordan vi står i forhold til vårsesongen. Kampen mot TIL hjemme på Åråsen var riktignok den første hjemmekampen og vi var meget tamme, men det var vi også i store deler av vårsesongen; og i seriepremieren var det klasseforskjell på lagene. Blir spennende å se om vi klarer å vise den samme gutsen og fighterviljen som mot Brann. Da tviler jeg på om vi blir utspilt og utduellert som i hjemmekampen mot Nilsens disipler; men likevel: Får vi ett poeng her, er jeg fornøyd.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Denne kampen blir en fin målestokk på hvordan vi står i forhold til vårsesongen. Kampen mot TIL hjemme på Åråsen var riktignok den første hjemmekampen og vi var meget tamme, men det var vi også i store deler av vårsesongen; og i seriepremieren var det klasseforskjell på lagene. Blir spennende å se om vi klarer å vise den samme gutsen og fighterviljen som mot Brann. Da tviler jeg på om vi blir utspilt og utduellert som i hjemmekampen mot Nilsens disipler; men likevel: Får vi ett poeng her, er jeg fornøyd.
                            ville vært fornøyd med 1 poeng mot noen lag, men ikke TIL, nå er det faen meg på tide vi får oss en seier på Alfheim, 1 poeng er ikke noe å gå etter, spiller vi slik vi gjorde i 2 omgang mot TV-laget så bør vi få 3 poeng.
                            Skulle vi i vanlig stil etter en godkjent kamp ramle helt ned i kjelleren igjen så kan 1 poeng bli en trøst, men fornøyd, nei!

                            en rettvendt metern med Brenne hengende bak som kan gi stikkere til OO eller en rask fellus/mykle, samt en Riise på kanten kanskje kan få til noe fra sidene.
                            er egentlig ikke så nøye hvem eller hvordan, bare det blir mål, men jeg håper vi sipper lemping av lange baller mot en ensom feilvendt OO.
                            Riise håper jeg vil fortsette med å teste skuddfoten fra distanse, om ikke lenge vil han få finjustert siktet og da kan den meget fort sitte klistra i nota, vi trenger noen som tør satse litt. Et mål eller to av Riise ville gjort meg glad, og sikkert han selv også:-)

                            Hvordan er det egentlig med Myklebust, er han klar til denne kampen?
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2129

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              Riise håper jeg vil fortsette med å teste skuddfoten fra distanse, om ikke lenge vil han få finjustert siktet og da kan den meget fort sitte klistra i nota, vi trenger noen som tør satse litt.
                              For Guds skyld, nei! Jeg husker fortsatt fjoràrssesongen da BHR slòste bort flere gode muligheter pà at han absolutt skulle pròve et av disse hàplòse skuddene sine. Jeg foretrekker faktisk Kippe sine frispark fremfor BHR sine tafatte skuddforsòk. Mannen burde hatt skuddforbud, og jeg tviler pà at skadeplagene han har hatt er grunn nok til à oppheve dette.
                              Last edited by Håkon Henriksen; 24.09.2008, 08:19. Begrunnelse: quote tag
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • Geirfugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 561

                                #35
                                Utfra de siste kampene, inkludert 2. lagets kamp mot Fana i går, ønsker jeg meg følgende lag:

                                Otto
                                Pedersen - Riseth - Kippe - Stensaas
                                Riise - Kiko - Bjørkøy - JML
                                Arild - Fellus

                                Det morsomme er at vi nå plutselig har bredde. God benk med:
                                Moldskred - PSA - Søgård - Brenne - Occean - Mykle (en av disse må vel bli hjemme, 17 mann)

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                  Utfra de siste kampene, inkludert 2. lagets kamp mot Fana i går, ønsker jeg meg følgende lag:

                                  Otto
                                  Pedersen - Riseth - Kippe - Stensaas
                                  Riise - Kiko - Bjørkøy - JML
                                  Arild - Fellus

                                  Det morsomme er at vi nå plutselig har bredde. God benk med:
                                  Moldskred - PSA - Søgård - Brenne - Occean - Mykle (en av disse må vel bli hjemme, 17 mann)
                                  Selv om jeg har en våt drøm om å ha spissparet Gilbert og Albert er det galskap å sette Occean på benken.

                                  Han er vår beste spiss og er selvskreven på laget.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                    Otto
                                    Pedersen - Riseth - Kippe - Stensaas
                                    Riise - Kiko - Bjørkøy - JML
                                    Arild - Fellus
                                    Helt enig bakover på banen, midtbanen ser forsåvidt også grei ut. Men dersom Mykle blir klar, må nok Fellus vike plassen. Arild starter heller ikke på bekostning av Occean.

                                    Kommentar

                                    • abcabc
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Sep 2008
                                      • 1

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Jeg håper endelig vi ikke legger opp til knokkelfotball i denne kampen. Vi må ha hurtighet og høyt balltempo på overgangene. De eneste lagene som har hatt et godt grep på Tromsø i år har vært FFK og B/G. Lyn skårte jo også tre mål mot dem i siste hjemmekamp, ingen dårlig prestasjon mot gjerrige tromsø selv om de hadde en mann mindre.

                                      Vil ha:
                                      gamlehjemmet
                                      Riise - Bjørkøy - Mouheli -Fellus/Brenne
                                      Mykle-Occean
                                      FFK har vell ikke hadd et godt grep om Tromsø i år. tapte på lamanga. tapte på alfeim. vant pga 2 katastrofale dommer avgjørelser i fredrikstad. Dommerteamet måtte dømme 1 .div de 2 neste serierundene.

                                      TIL har 3baklengs på alfeim i år. Men med den beste stoppern ute, Skall det være mulig og få ballen i mål.

                                      Kommentar

                                      • Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                        Helt enig bakover på banen, midtbanen ser forsåvidt også grei ut. Men dersom Mykle blir klar, må nok Fellus vike plassen. Arild starter heller ikke på bekostning av Occean.
                                        .
                                        Jeg regner heller ikke med det, men jeg kunne tenkt meg å se det. Jeg mener nemlig at Sundgot evner å gjøre medspissene sine gode. Det gjelder dessverre ikke Occean. Sundgot/Mykle hadde ikke gjort meg noe hvis sistnevnte er helt frisk.
                                        En annen ting er for øvrig at Essediri risikerer å bli hjemme sammen med Bertheussen, kanskje? Plutselig bred stall nå.

                                        Kommentar

                                        • Brutus
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Jun 2004
                                          • 86

                                          #40
                                          Sigurd Rushfeldt er kampklar, med eller uten maske: http://fotball.bladet-tromso.no/fors...icle118805.ece
                                          DIXI

                                          Kommentar

                                          Working...