Kboka, LSK-Brann

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7154

Karakterbok Kboka, LSK-Brann

LSK-Brann 1-1 (0-1)
    Sjanser: 7-5
    Cornere: 9-1

Ny variant i dag: Kboka går over til å følge italiensk modell, dvs. med halve karakterer, dvs. snittet av de to omgangene (som står i parentes). Telte gode/dårlige innlegg/cornere for Stensaas, Pedersen, Essediri og Riise i dag også, et morsomt eksperiment.

Bra første 20 i dag, så elendige 25 minutter, før laget eksploderer etter pause. Veldig god andre omgang av oss i dag, men nok en gang kommer ikke vinnermålet. Forbanna irriterende at dette skjer gang på gang, selv om vi ble snytt for seieren av dommersatan også i dag.

Kboka ser sånn ut:
    Otto 6 (6-6) -Lite å gjøre med målet. Godt plassert på Branns to andre avslutninger på mål før pause. Sterk andreomgang, kommer kjapt ut og hindrer TF Ludviksen i å få en kjempesjanse seint i andre omgang. Solid.
    Pedersen 6 (6-6) - Mye med framover i dag, dessverre uten at Essediri tok ham i bruk overhodet før hvilen. Reddet Riseth da han ble rundet av Huseklepp og var kontant og god. En Husár-demping (c) i andre omgang ble etterfulgt av den viktigste sklitaklinga i hele kampen. Puuuh. To gode innlegg, ingen nevneverdig dårlige.
    Riseth 6,5 (6-7) - Vidar Grisat er god nå. Brukte den første halvtimen til å pryle selvtilliten ut av Puseklepp, men mister markeringa på ham da pysa skjøt utenfor på blank goal. Grisegod etter pause. Akillesen ser bra ut nå - godt nytt for oss.
    Kippe 6,5 (7-6) - Variabel sesong på Frode hittil, men har steget i form de siste månedene i takt med laget. Mister sjueren på en grov feil få minutter før slutt som kunne ha kostet oss kampen.
    Stensaas 5,5 (5-6) - Holder nivået uten å glimre. Skjærer av fint bak Kiko/Bjørkøy ved flere anledninger i første omgang, men er feilplassert på situasjonen forut for målet. Etter pause en offensiv drivkraft. Cornerlegg: 1 god - 1 dårlig. Innlegg og frispark: 3-1.
    Essediri 3 (4-2) - Ikke noe å skryte av offensivt i dag - ett godt innlegg, fire elendige og tre spolerte overganger pga. sommel og feilvalg. Men veldig god løping bakover. Gjorde en fin jobb der i første omgang. Etter pause trodde han ikke på det han drev med og var elendig. Innlegg: 1-5
    Mouelhi 5,5 (4-7) - Første omgang under pari, mye tap av ball og klønete valg da. Veldig mye bedre i andre omgang. Løp som to gamper. Viktig for laget.
    Bjørkøy 5 (5-5) - Lå mer offensivt til enn Kiko i dag, med et tydelig ansvar for å bryte høyt i banen. Lå tett på 5-eren til Brann og vant ganske mye. Er imidlertid hemmet av tempomanglene sine, og sliter med å dekke rom bak seg når vi brytes på. Ble sliten og ble tatt ut, en riktig vurdering. Kamp på det jevne.
    BB Riise 6,5 (5-8 ) - Tok litt tid før Bjørn Helge kom helt i gang i dag, men for en andreomgang! Fant seg godt til rette og skar inn mot rommet foran Branns stoppere gang på gang. Dette skapte luker for Stensaas-løp og ubalanse i Brann-forsvaret. Glimrende dødballer, en målgivende, og serverte to ferdigscorede innlegg som ble misbrukt av hhv. Fellus/Occean og Occean. Superb etter pause. Herlig å se at gullgutten er tilbake! Cornere: 5-2. Innlegg/frispark: 3-3.
    Occean 4,5 (3-6) - Direkte dårlig første omgang fra Ollie. Spolerte tre gode overgangsmuligheter ved å holde på ballen for lenge, og luktet aldri på mål da. Bedre etter pause, da han fant seg bedre til rette sammen med Fellus, og ikke minst fikk mer støtte og mer skyts å jobbe med. Innenfor boksen er han en jævel å spille mot - på 30 meter er han alt annet enn. Burde ha satt et par i dag.
    Fellus 5 (4-6) - Absolutt godkjent hjemmedebut fra en pigg fyr med tonnevis av pågangsmot. Valgte litt for enkle løsninger før pause, og ble for alene til at han fikk utrettet det helt store. Uflaks som ikke får seg en scoring (straffespark, forresten? Han ble helt åpenbart holdt). God som høyreving - to glimrende innlegg da. Dette var oppløftende saker!

->Sundgot 5: Brukbart innlegg. Stusset fri Occean på Stensaas' glimrende oppspill og lå tungt rundt Branns stoppere da vi pøste på framover. Ingen mål, men en bedre innsats av Arild enn det han har vist i det siste.

->Søgård 6: Godt innhopp. Sjeldent spektakulær, men smart, effektiv og proppfull av innsats. God søknad til startplass.

Kanarifansen 7 (5-9) - Sådär førsteomgang, suveren andreomgang.

Erland Johnsen 7 - Bra spissvalg, bra flankevalg, riktige bytter underveis. Godt disponert kamp, uflaks at vi ikke får seiersmålet vi i høyeste grad hadde fortjent.

Kampen: 6 (4-8 )
    Dommer Brage Sandemoen: 4
    Linjemann nærmest hovedtribuna: 3
    Linjemann på den andre sida: 4
    Last edited by trigz; 23.09.2008, 08:24.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

Karim fortjener ikke mer enn en stolpe, sorry, jeg kan ikke huske at han gjorde noen "fantastiske defansive jobber"
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7154

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
      Karim fortjener ikke mer enn en stolpe, sorry, jeg kan ikke huske at han gjorde noen "fantastiske defansive jobber"
      "Fantastisk" er dine ord, men han hjalp de bak seg på en fin måte i første omgang, selv om han var dårlig offensivt. Andreomgangen var rævva på alle måter.

Kommentar

• heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2131

Godt med italiensk modell pà karakterboka! Men for à fòlge Gazzettaen til punkt og prikke, mà du jo ogsà gi karakter til kampen og treneren.
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Helt enig, bra k.bok ;-)
          Kanarifansen fortjener nok enda 1 poeng, ble rimelig stille i studio da de trøkket til..

Kommentar

• Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

Otto Fredrikson 4Steinar Pedersen 6Vidar Riseth 5Frode Kippe 5Ståle Stensaas 5Karim Essediri 3Khaled Mouelhi 5John Anders Bjørkøy 3Bjørn Helge Riise BB 6Dan Alberto Fellus 3Olivier Occean 4Arild Sundgot 4
            Jostein Overvik og Knut Espen Svegaarden

Fra VG!
            Fredrikson får 4, JAB får 3, Essediri får 3 og Fellus får 3.. Er det mulig? Til sammenligning får Jan Gunnar Solli 4!!!!!!!!
            Trodde det var ett krav for de som skal bedømme kampene og skrive referatet at de faktisk så kampen....

Kommentar

• sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1827

syns du er litt snill med karim og O.O Begge ødela flere gode potensielle angrep når de fikk ballen

Kommentar

• mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

Det er VG, de har ikke greie på stort.

Grei kamp vi burde vunnet, Kippe skulle hatt et mål og OO burde satt en av sjansene. Fornuftige bytter av EJ denne gangen.

Kboka er det ikke mye å si på, god som alltid.
                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Nesoddkanari
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Mar 2007
                  • 40

Synes 6-er på OO for andre omgangen er for bra. Gutten har som oppgave å score mål. Ut i fra de mulighetene han kom til i 2. omgang burde minimum 1 vært omsatt i mål. Ut i fra andre karaktergivere er en 5-er fortjent når man hverken gjør det bra eller dårlig. OO gjorde etter min mening det dårligere enn forventet av en spiller av hans format og burde derfor ikke ha mer enn en 4-er.

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Opprinnelig skrevet av trigz
                    Mouelhi 5,5 (4-7) - Første omgang under pari, mye tap av ball og klønete valg da. Veldig mye bedre i andre omgang. Løp som to gamper. Viktig for laget.
                    ¨
                    Som vanlig en bra karakterbok, med en vanlige feilen. Kiko får alt for dårlig betalt. Kiko leverte nok en gang varene så det holdt, og var banens lille gigant. At Kiko ikke har de løpene og bevegelsene foran seg som hans silkefot fortjener gjør at han ikke skinner som han kan - noe jeg håper han gjør neste år.

Særlig i gårsdagens 2. omgang var han stor (større enn 7'ern han får). Han plukket opp stort sett alle løse baller på midtbanen og hadde en ro over seg med ballen i beina som får Paul Scholes til å se panisk ut.

Jeg spår en stor 09-sesong for Kiko.
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9567

Synes Occean får vel godt betalt for å faen ikke klare å skåre...

Når det gjelder "straffesituasjonen" til Fellus, så kan jeg som sofasupporter si at det var ingen straffe, heller mer merkelig løp på ball som gjorde at han kasta seg.

Men Fellus var god på vingen!

Kommentar

• gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3228

Opprinnelig skrevet av heidar
                        Godt med italiensk modell pà karakterboka! Men for à fòlge Gazzettaen til punkt og prikke, mà du jo ogsà gi karakter til kampen og treneren.
                        Etter min vurdering bør Erland Johnsen gis minst en femmer for denne kampen - jeg heller faktisk mot sekseren (ut fra tilgengelige spillere). For en gangs skyld er vel de fleste av oss "geniale fuglaeksperter" på forumet rimelig fornøyd med 11'ern, med Riise på venstre og Fellus noe overraskende på topp fra start (når Myklebust ikke var klar). Byttene var også ganske riktige - og kom på noenlunde rett tid. Etter første omgang hadde jeg sett for meg Sundgot inn for Occean og Søgård inn for Essediri, kanskje alt fra pause, men Johnsens trekk med Fellus ut på kant og Sundgot inn på topp (for Essediri) viste seg å være smartere, og Søgård inn for en sliten Bjørkøy var også rett bytte til rett tid.

At Occean i går misser på alle sine fire-fem sjanser kan ikke EJ ta direkte ansvar for, heller ikke to meget tvilsomme offsideavgjørelser som begge gikk i vår disfavør. Uten disse "uhellene" som treneren har praktisk talt null kontroll over eller ansvar for hadde EJs taktiske disposijoner i går vært meget vellykkede.

gilbert

PS: Dessuten skal EJ gis kreditt for å ha trent 11'ern på å falle av og ha nok (treige) folk på rett side for å demme opp for Branns kontringer med Huseklepp og andre, noe som stort sett fungerte ganske bra i går, selv om det kanskje gikk litt på bekostning av konsentrasjonen når det gjaldt markering inne i egen seksten - der svikta det alvorlig i går, ikke bare på Gylfis heading, selv om det angrepet kanskje skulle vært avblåst for offside. DS
                        Last edited by gilbert; 23.09.2008, 08:58.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7154

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          ¨
                          Som vanlig en bra karakterbok, med en vanlige feilen. Kiko får alt for dårlig betalt.
                          Er "den vanlige" feilen at Mouelhi får for dårlig betalt? Her er tallene hans for de foregående sju kampene. Tell og regn ut selv:

Mot Molde: 8
                          Stabæk: 7
                          Viking: 6
                          FCK borte: 6
                          Lyn: 4
                          Godset: 8
                          Hamkam: 7

Balltapene var alt for mange fra Kiko i første omgang i går, og han og JAB må rekke hånda i været og påta seg noe av skylda for at vi ble spilt så lave de siste 25. Etter pause var han god. 7 er en refleksjon på det, men han var ikke nok involvert offensivt til at han forsvarer 8. Sluttkarakteren er gjennomsnittet av de to omgangene. Dermed nok en god, men denne gangen ujevn, kamp fra Mouelhi.

Kommentar

• iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

Du er for gavmild mot Essidiri, han var katastrofal i går.

Neste kamp vil jeg se Riise på høyre, Ståle på venstre, Joon eller PSA inn i forsvaret.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1453

Opprinnelig skrevet av iL
                              Neste kamp vil jeg se Riise på høyre, Ståle på venstre, Joon eller PSA inn i forsvaret.
                              Jooon har vært en katastrofe som venstreback. Vil absolutt ikke se han der. Spesielt ikke nå som forsvaret vårt fungerer ganske godt.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Vil heller se Jooon på venstrekant og ståle på backen.

PSA på backen og Ståle på kanten er jeg mer positiv til. PSA har gjort sakene sine bra der de siste kampene han har spilt back.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7154

Håper på noe sånt som dette, jeg:

Otto
                                  Pedersen/PSA-Riseth-Kippe-Stensaas/Pedersen
                                  Riise-Mouelhi-Bjørkøy/Søgård-JML/Stensaas
                                  OO-Fellus/Myklebust

JML i forsvar er en oppskrift på katastrofe, men han er en ganske god kantspiller.

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

beklager at jeg avspora tråden din trigz, disse innlegga passer best i TIL kamptråden.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

Dagbladet har den beste børsen denne runden

Kommentar

• maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1308

Essediri var stolpe i går og Fellus var ubrukelig helt til han ble flytta ut på høyrekanten. To 100 % sjanser med hode der jeg selv har sett 10 åringer med bedre teknikk. Ble en god del bedre da han ble flytta ut på høyrekanten, men foreløpig langt unna en sikker plass i Henning Bergs fremtidstropp.
                                        At OO fikk dårlige arbeidsvilkår i går burde vært åpentbart med å velge Fellus fremfor AS.
                                        BHR på venstrekant stiller jeg også meget store spørsmål ved. Han var bra i går men han hadde høyst sannsynlig vært langt bedre på høyrekanten. At også spissene måtte ta i mot innlegg som kom i fra venstresiden så ut til å komme mer overraskende enn julekvelden på kjerringa.
                                        En helt grei kamp, men heller ikke mer.

Kommentar

Working...