Karakterboka TIL-LSK 26/9/2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Karakterbok Karakterboka TIL-LSK 26/9/2008

Aiaiai! Dette var jaggu deilig! Hadde ingen som helst tro på at vi skulle få med oss noe i dag, men ettersom jeg ikke var klar over at det faktisk var kamp før fattern ringte fem på sju ble det ikke noen magefølelse før denne. Kjipt, i og med at, som alle vet, jeg liker å skryte av hvilken som helst fortreffelighet jeg skulle måtte komme over. Laget vårt kan imidlertid skryte av egen fortreffelighet herfra til Uranus etter dette, og forhåpentligvis slipper gutta ut på drittfylla i kveld. Det har dem jaggu fortjent! Og nå, karakterbok!

Otto(Otto Fredriksson): 6
    Får en bitteliten trekk for et elendig utspill i 1. omgang, som virkelig kunne kostet oss dyrt. Ellers var han sikker som banken, og plukket trygt i feltet under ekstreme værforhold. Flott redning på Knarviks frispark, utover det lite å gjøre. Jeg føler meg nesten tryggere på Herr Kinnbein enn hva jeg gjorde med Emile Baron, og det sier faktisk litt.

Steinar Månemann(Steinar Pedersen): 6
    Det foregikk svært lite på Tromsøs venstreside i dag. Joel Lindpere er på sitt beste en svært habil TL-spiller, men kom ikke til sin rett i dag. Med en mann som Rushfeldt i feldtet(hvis noen leste en tidligere post hvor jeg påstod at det tok av, må jeg bare beklage. Det er NÅ det tar av) er det godt å ha så habile backer som i dag. Ingen innlegg av farlighet fra sidene, og det er hipp hurra i slik vind. Steinar var helhjertet i alt han foretok seg i dag, og var godt med fremover uten å nødvendigvis bli brukt så mye som han kanskje burde blitt. Svært pasningssikker. Håper han har en fremtid under Berg, og at dere som slaktet ham før han hadde spilt en eneste kamp skammer dere. INGEN var gode under Uday, for ordens skyld.

Blurkhern(Frode Kippe): 8 BB
    Frode må ha blitt fornærmet etter kampen mot Stabæk, da jeg påstod at han var lagets svakeste ledd. I dag var han nok en gang den stopperen vi kjenner som Tippeligaens beste fra tidligere år. Vant alt i lufta og scoret et fantastisk mål(i duell med seriens mest sympatiske spiller). Rett og slett Jævlagod.com.

BI-Vidar(Vidar Riseth): 6
    Har stått frem som en komplett stopper etter at han ristet av seg ankelproblemet. Er heller ikke så klysete lenger, jeg synes faktisk han er blitt litt søt, ti-hi. Velger alltid rett løsning, men har en tendens til å pådra seg feilaktige frispark. Dette er sannsynligvis fordi Kjetil Sælen og co. ikke har fått med seg den nevnte nyervervede søtheten. Hihihi.

Malus Perpetuum Mobile(alle skjønner denne, goddamnit): 6
    Målgivende dødball og flere andre som godt kunne fått en bedre skjebne. Har stål(e)kontroll(hvor er jobben min, VG??) bakover, og er flink til å være med fremover. Trygg og god. Bør ha en plass i trenerteamet neste år, og gjerne også en rolle på banen.

Bjørkis(John Anders Bjørkøy): 5
    Er ikke akkurat kjempeinvolvert i første omgang, men gjør det meste riktig når han først dukker opp. Mye bedre i andre omgang, da han kom mye mer til sin rett. Jeg var jævla skeptisk til denne disposisjonen, men når alt kom til alt viste dette seg å være rett valg av EJ. Var villig med fremover i andre omgang, og bare ryggsekken stjal målet han nok trodde han allerede hadde betalt for før han traff ballen. Gode pasninger.

Kalle, eller Mulle(Khalid Mouelhi): 6
    Fortsatt i storform, og er til tider direkte overlegen på midtbanen. Spesielt var han god i andre omgang, da han eide midtbanen. En av flere nøkkelmenn i dag. Flere utsidepasninger påkreves imidlertid, ettersom disse er sexy på samme måte som Elton John er homofil, altså veldig.

Supergutten(Espen Søgård, din amøbe): 6
    Jeg elsker deg. Er overalt, jobber som bare rakkern, og drar sitt uforlignelige markere-to-mann-på-en-gang-triks opptil flere ganger. Synes ikke spesielt godt, men det er bare fordi han gjør ting som ikke den gjennomsnittlige tilskuer får med seg. Årsbeste.

Lillebror(Bjørn Helge Riise): 7
    Strålende, rett og slett strålende. Hadde denne kampen kommet etter en full sesong uten skadeplager ville det vært en sekser, men med tanke på hva han har slitt med var dagens prestasjoner nesten overmenneskelige. Neste sesong ender med utlandet og internasjonal profilering.

Metern: 4
    Er som alltid råsterk, og et glimrende oppspillspunkt(pussig hvordan dette plutselig har blitt et opplest og vedtatt faktum, men likefullt). Men. Er altfor lite konstruktiv i valgene sine, og saboterer flere overganger med dårlig distribusjon og feil valg. Kommer heller ikke til sjanser, men skaper rom for Mykle, som var stor igjen. Nedadgående formkurve, trenger mål.

Mykle(Magnus Myklebust): 7
    Han er så avgjort tilbake! I dag herjet han med ligaens beste forsvar, og slo flere tunneler. Mangler bare et mål, og er bare strålende defensiv jobbing av Tom Høgli samt en rimelig ålreit inngripen fra Ramovic fra et fortjent sådann. Litt lett til tider, men det driter vi i. Brillefin Magnemann, det er det du er! Flikken til Bjørkøy er rett og slett latterlig, og av internasjonal klasse. Under Berg kommer vi til å få en åpenbaring i denne karen.

Innbyttere:

Biff: 5
    Inn for Riseth. God i duellene, men kløner til med horribel klarering som ga Tromsø corner i en fase av kampen hvor dødballtrøkk i mot var det siste vi trengte.

Arildo: 10
    Klareringa på streken i kampens siste minutt er verdt tieren alene. Elsker deg også.

EJ: 8
    Taktisk perfekt gjennomført kamp. Burde muligens tatt av Occean tidligere, ettersom Arild passer bedre i et kampbilde med overganger og høyt press fra motstander ettersom han er bedre med ballen(jo, det er han) og mer kreativ i valgene sine. Bør få en stor takk fra oss i fansen etter sesongen for den jobben han har gjort, som er intet mindre enn svært god, forholdene tatt i betraktning. Uheldig som ikke har fått flere poeng takket være elendige dommeravgjørelser.

Sælen: 7
    Svært godt dømt!!! Alle andre dommere ville avblåst The Blurkh på Kipperegelen(altså at alt er regelbrudd så lenge det er Frode Kippe som gjør det) ved målet, men Sælen hadde baller nok til å være fair. Veldig god frisparklinje, med noen få, små unntak. Rett og slett knakende god!

KFL: 10
    Utrolig å stille i bar overkropp i Tromsø i september. Har noen gjort dette før? Er dette en sak for X-files? Ble dette uttrykket egentlig brukt opp på nittitallet? Har det noe å si? Rakk de flyet hjem igjen? I alle fall, jeg er imponert over de som tok turen, samt rovfugl.

Gøy, gøy, gøy!!!
    Last edited by Grusom B; 28.09.2008, 01:19. Begrunnelse: litt grammaplukk
    Ni principe ni rey...

D10S!
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Bra oppsumert, men vår finske keeper må vel få en strek for bommerten på episoden der rush mulig ble feilaktig avblåst for offside... burde holdt seg på strek eller gått ut tidligere!
    Sundgot får 10 for en redning på streken er greit, men det får vel heller skrives på kontoen "på tide å gi noe tilbake for de ræva kampene jeg har spilt".. Var vel heller ingen bombe at han ble stående på strek!!

VG sin børs gir 3 til JAB og 4 til Steinar P. Resten av laget får 5 og kampen får terningkast 1! Dagbladet gir Occean 3, JAB og Søgård 4, Otto + Riseth + Kippe får 6.. resten får 5, bortsett fra Myklebust som får 4 han også.. Nok en gang må jeg spørre om de i det hele tatt ser kampene til LSK før de legger ut referat.

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Opprinnelig skrevet av Folke
      Bra oppsumert, men vår finske keeper må vel få en strek for bommerten på episoden der rush mulig ble feilaktig avblåst for offside... burde holdt seg på strek eller gått ut tidligere!
      Sundgot får 10 for en redning på streken er greit, men det får vel heller skrives på kontoen "på tide å gi noe tilbake for de ræva kampene jeg har spilt".. Var vel heller ingen bombe at han ble stående på strek!!

VG sin børs gir 3 til JAB og 4 til Steinar P. Resten av laget får 5 og kampen får terningkast 1! Dagbladet gir Occean 3, JAB og Søgård 4, Otto + Riseth + Kippe får 6.. resten får 5, bortsett fra Myklebust som får 4 han også.. Nok en gang må jeg spørre om de i det hele tatt ser kampene til LSK før de legger ut referat.
      Må selv fra en homoerotisk vinkel innrømme at Meter'n kun var halvkram i dag. Stoppet opp en del overganger.

Men, det gjaldt ikke bare Meter'n. Flere som ødela rytmen i dag.

Uansett, grei gjennomføring. Benny skal ikke kreve alt for mange hoder på fat i dag. Kun Slokvik. ASAP.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

tv2 sin børs er ikke så gal, men Grusom sin er mest riktig

Otto 5
        SP 5
        Vidar 6

Kippe 6 BB

Ståle 5
        Riise 6
        Rånern 5
        Kiko 6
        Bjørkøy 5
        OO 4
        Mykle 6

Kommentar

• Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

Må si meg enig i din fine oppsummering. Utrolig deilig å vinne på Alfeheim.
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

I norske medier må man ofte spille bra for å oppnå 5 på børsen, og sånn sett er det ikke så gærent. Men ut ifra at en over middels god kamp er en over middels god kamp uansett, blir vurderingene feil. Børsene er stort sett gjennomgående meningsløse skrevet av enkeltpersoner som ikke har forutsetninger for å vurdere 22 spillere i løpet av en kamp - rett og slett subjektive vurderinger foretatt av noen som ikke kjenner detaljene rundt for eksempel lagenes taktikk og spillernes arbeidsoppgaver. Det er sjelden man ser en back eller en defensiv midtbanespiller stjele poengene (gjør dog et unntak for Hæstad). De holder aldri samme linje.

Bare å titte noen sider etter LSK-stoffet i Dagbladet eller VG i morgen og se i børsene i PL der næmest "alle" er freda på minst en 6-er nesten uavhengig av prestasjoner. Det sier noe om hvilket forskjellig grunnlag de setter (eller begynner) poengene på - selv om en middels kamp skal være en middels kamp uansett og det skal bli lagt til eller trukket fra avhengig av om man gjør noe bra eller dårlig i løpet av kampen. Men det blir med "skal". Vil tro om lag 70 % av spillerne i TL får under 5 poeng i hver runde (som er en helt middels prestasjon fra 1 til 10), mens iallfall 70 % av PL-spillerne får OVER 5 poeng. Det beskriver bare hvor meningsløs dette er og hvor man nærmest setter tallene på måfå (helst i en poengretning oppover for det vinnende laget og omvendt for det tapende laget, ofte unyansert i forhold til det som nødvendigvis blir prestert). Dog litt annerledes i PL-børsene der det er veldig få 4-ere, altså bare et knippe hver serierunde som spiller "svak" og de som spiller til "skuffende" i en 3-er nesten er oppsikt å finne...

Enig i GrusomB og i forsvarsrekka der alle spilte til over middels (når man slipper til Tromsø på hjemmebane til to sjanser blir deretter, verken mer eller mindre, i hvert fall ikke mindre). Samtidig må jeg trekke fram Kiko igjen og helt enig i 6-eren. Han har en utrolig god oversikt over hvor medspillere og motstandere er, spiller med stor ro og "klarerer" rolig og behersket til medspillere. Med andre ord gjør ting "enkelt" og fornuftig, noe som ofte er alt annet en nettopp enkelt. Men de som klarer det, de er gode.

Rett og slett en veldig bra gjennomført kamp. Burde satt ett eller to mål mot slutten, men 0-1-seiere er alltid herlige, på en måte en "styggvakker" seier (og resultat). At det skjer på Alfheim er ekstra deilig etter flere magre år.

Kommentar

• Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

Nettavisen har vel brukt seksåringen det alltid refereres til i aftenposten. Ubrukelig!

Otto Fredrikson 5
              Steinar Pedersen 4
              Vidar Riseth 5
              (Eirik Bertheussen fra 85. min)
              Frode Kippe 6 BB
              Ståle Stensaas 4
              Bjørn Helge Riise 5
              Khaled Mouelhi 5
              Espen Søgård 4
              John Anders Bjørkøy 4
              Oliver Occean 4
              (Arild Sundgot fra 86. min)
              Magnus Myklebust 4
              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

Opprinnelig skrevet av Grusom B

Otto(Otto Fredriksson): 6
                Jeg føler meg nesten tryggere på Herr Kinnbein enn hva jeg gjorde med Emile Baron, og det sier faktisk litt.
                Uenig i denne. Han er en feilaktig dommeravgjørelse fra å ødelegge kampen på slutten der han etter regelboka forærte TIL et mål. Hva gjør han der ute? Maks 4 på børsen.
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

Kommentar

• Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

Avgjørelsen er kun marginalt feil, om i det hele tatt(uansett var det faen meg på tide om den var gal). For ordens skyld. Du har imidlertid rett i at Otto ikke burde kommet ut, og at han var på halvdistanse. Jeg valgte å ignorere dette ettersom flagget var oppe lenge før Rush rundet Otto(før han begynte beininga mot ham, til og med), og det dermed er umulig å si hvordan Otto ville agert om flagget hadde blitt nede. Mulig at det er en feilvurdering av meg, men om vi ser på fortidens bedrifter er vel det heller lite sannsynlig.

Nesten så jeg smalt på en liten blunkesmiley på den siste setninga der. Nesten.
                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Bekkis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 441

off-topic, men det minner meg på at brann fikk en høyere poengsum enn oss på vg-børsen på tirsdag. så nei, de ser ikke kampene våres før de legger ut børs og referat...

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Opprinnelig skrevet av Canário
                      Bare å titte noen sider etter LSK-stoffet i Dagbladet eller VG i morgen og se i børsene i PL der næmest "alle" er freda på minst en 6-er nesten uavhengig av prestasjoner. Det sier noe om hvilket forskjellig grunnlag de setter (eller begynner) poengene på - selv om en middels kamp skal være en middels kamp uansett og det skal bli lagt til eller trukket fra avhengig av om man gjør noe bra eller dårlig i løpet av kampen. Men det blir med "skal". Vil tro om lag 70 % av spillerne i TL får under 5 poeng i hver runde (som er en helt middels prestasjon fra 1 til 10), mens iallfall 70 % av PL-spillerne får OVER 5 poeng. Det beskriver bare hvor meningsløs dette er og hvor man nærmest setter tallene på måfå (helst i en poengretning oppover for det vinnende laget og omvendt for det tapende laget, ofte unyansert i forhold til det som nødvendigvis blir prestert). Dog litt annerledes i PL-børsene der det er veldig få 4-ere, altså bare et knippe hver serierunde som spiller "svak" og de som spiller til "skuffende" i en 3-er nesten er oppsikt å finne...
                      Vel. Dersom man skal bruke samme vurderingsskala for Tippeligaspillere og Premier League-spillere, er det helt fair at snittet i PL er høyere enn i norsk tippeliga. Faktumet er at dersom Dimitri Berbatov eller Fernando Torres gjør en dårlig kamp, så er deres bunnivå langt høyere enn Arild Sundgots. Jeg er selvfølgelig overlykkelig over at vi endelig klarte å vinne på Alfheim. Men dersom man skal bruke samme børs for spillere i PL og spillere i TL, er det bare rett og rimelig at PL-spillerne ligger høyere i snitt. Å gå fra United - Bolton til TIL - LSK var mildt sagt en stor overgang, til tross for at United-matchen ikke var en høydare. Fotballen og fotballspillerne på balløya er rett og slett av en annen verden enn tippeligaspillere er. Man kan selvsagt separat sette opp en børs som følger norsk nivå, og deretter få brukt et større spekter av skalaen. Det synes jeg dog vil være med på å ødelegge litt av troverdigheten på disse børsene. Jeg skulle likt å se Jon Anders Bjørkøy bli belønnet med 5/6 i engelske aviser i morgen
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Er enig, men vil for ordens skyld påpeke at en stillestående Berbatov som står og koper er akkurat like god som en stillestående Sundgot. Når de står stille, altså. Er ingen av dem involvert i spillet er også forskjellen nokså marginal. PS! I går var Sundgot på sitt aller beste da han stod dønn stille...
                        Last edited by reka; 28.09.2008, 07:31.

Kommentar

• Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

Ingen kan stå stille like bra som Arildo.
                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7154

Godt å se at Grusom B tok kbokansvar i mitt fravær. Jeg fikk ikke sett kampen i går - men du verden, for en herlig seier. Alfheim er alltid budsjettert som tap for meg. Flotte saker!
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

Forresten, banen i går bør også få karakter. Den står til stryk, rett og slett Mossa-nivå for å bruke en lokal analogi.

Kunstgress er en pest og en plage, og Tromsø sitt er blant værstingene. Ikke bare er det dårlig, men det er mørkt og stygt å se på også.

Lag med kunstgress burde vært flyttet over i en egen liga. Patetisk!
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Opprinnelig skrevet av reka
                                PS! I går var Sundgot på sitt aller beste da han stod dønn stille...
                                Sundgot sto faktisk ikke stille på første stolpe, men beveget seg dit da han lukta skuddet til Lange.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Visste at Lange lukter koldbrann, krøllete tusenlapper og liggesår etter søplaoppholdet,er det så ille at man lukter skuddet hans også?

Kommentar

• Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

Ingen har bedre luktesans enn Arildo.
                                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Sælen: 7
                                      Svært godt dømt!!! Alle andre dommere ville avblåst The Blurkh på Kipperegelen(altså at alt er regelbrudd så lenge det er Frode Kippe som gjør det) ved målet, men Sælen hadde baller nok til å være fair. Veldig god frisparklinje, med noen få, små unntak. Rett og slett knakende god!
                                      Min gode mann - det er sjelden du er så på viddene som her!

Dersom du skriver Kanarikarakterboka skal Sælen ha en 10´er - dersom du skriver "den objektive boka" skal han ha en 3´er.

Feilene fritt etter minnet:

1. Sequiras overfall på Myklebust på hjørnet av 16 i førsteomgang. Blåste på de fleste andre situasjonene (les: hver gang Sequira gikk opp) men unnlot vel denne fordi den var for nære mål.

2. Kippe´s scoring; Kanariboka: 10 - "den objektive": 3. Dommerne sier de skal slå hardt ned på holding; Sælen lar denne gå. Jeg mener det er riktig, men etter boka er det TIL-frispark.

3. Same-Sigurds offside; Er ikke offside. Fratar TIL ett mål her.

I Superbøffelboka får Sælen åpenbart en 10´er, men hadde vi hatt en klanskalle som Øvrebø i går ville TIL vunnet 1-0.

Takk Sælen! På tide at noen dommeravgjørelser går vår vei, og gir ett skudd til baugen på alle konspirasjonsteoretikerne som mener LSK blir fradømt hver match (inklusive meg selv).

Det sagt; Vi tar seieren velfortjent, feil dommeravgjørelser eller ikke.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Nuvel. Myklebust, absolutt. Var sinna for den. Kippes mål er legitimt uansett hvordan man vender å vrir på det, ettersom begge to holdt. Rushfeldt... Som nevnt over er jeg slettes ikke sikker på at den er feil. Jeg har ikke tv2 abonnement lenger, så jeg får ikke sjekka det på reprisa, men det kommer vel kanskje senere i kveld uansett. Den er nok helt på kanten, men som vi nok er enige om: det var jaggu på tide.

Fra TILs synsvinkel var han sikkert ikke superb, men hvem bryr seg om det? Jeg er født subjektiv, og har store planer om å være det til jeg tar kvelden.
                                        Last edited by Grusom B; 28.09.2008, 19:18.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...