Nyheter oktober 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

TV2 Sport

- De lå nede hele tiden

Vidar Riseth raser mot lettfalne Fredrikstad-spillere.

Åråsen/Bergen (TV 2 Sporten): Søndagens Tippeliga-kamp mellom Lillestrøm og Fredrikstad var en tøff affære.
    Mildt sagt.
    Seks gule og ett rødt kort sier sitt. I tillegg var det stadige tilløp til hissig krangling mellom spillerne, spesielt fra LSKs side, rettet mot gjestene.

- Lå nede i 20 min
    Lillestrøm-spillerne synes nemlig Anders Grönhagens menn falt altfor mye i duellene, for å dra ut tiden.
    - En kamp varer i 90 minutter, men i dag så ligger de nede totalt i 20 minutt. De lå nede hele tiden, sukker LSK-stopper Vidar Riseth til TV 2 Sporten.
    - Du blir frustrert. Dette er ingen bortforklaring av tapet, for de vant fortjent. Men at de ligger nede så mye, er ikke bra for norsk fotball. Jeg har aldri vært borti maken i min karriere, understreker han.
    Se hele intervjuet med Vidar Riseth i videovinduet øverst!

- Noe for Thorstvedt
    Nå håper Riseth at Erik Thorstvedt finner plass til FFK-fallene i TV 2 Zebra-programmet Matchball Mandag.
    - Jeg håper de teller hvor mange ganger FFK-spillerne faktisk lå nede. Det blir nok en bra sak for Erik på mandag, gliser han.
    FFK-kaptein Agbar Barsom avfeier Riseths kritikk.
    - Når man blir taklet, så faller man. Og i dag var det mange taklinger. Det er tøft spill, og da blir det liggende mye folk på gresset, sier han til TV 2 Sporten.

- Det var tøffe tak
    Svensken ville heller glede seg over trepoengeren etter kampslutt.
    - Det var en sterk seier. LSK borte er en av de vanskeligste kampene i løpet av sesongen. Jeg er kjempestolte over spillerne, sier Barsom.
    FFK-trener Anders Grönhagen ville si minst mulig om den påståtte uthalingen.
    - Jeg kan ikke vurdere dette. Vi får titte på DVDen av kampen. Jeg synes ikke man skal legge seg ned, men det var tøffe tak, er alt svensken vil si.

Intervjuer mv. her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Fredriksstad Blad

– FFK lå nede annethvert minutt

Ardian Gashi (liggende) og Espen Sørgård hadde to forskjellige syn på dagens kamp. Foto: Scanpix

– Aldri vært borti lignende i norsk fotball, sier Lillestrøm-spiller Espen Sørgård om FFKs skadeavbrekk i søndagens kamp.

Det manglet ikke på kraftsalver fra spillerne etter 1-2-kampen søndag kveld.
      – Kampen varer i 90 minutter og FFK-spillerne lå nede i tjue minutter. Det er klart vi blir frustrerte når de ligger nede så mye, selv om det ikke bortforklarer tapet idag, sa en tydelig irritert Vidar Riseth til TV2.

Og fortsatte:
      – Jeg har aldri vært borti lignende i norsk fotball med tanke på så mye de lå nede i dag.

Gashi svarte
      Lillestrøm-stopperen hadde knapt forlatt intervjuet før Ardian Gashi steppet inn.
      – Vi ligger nede fordi Lillestrøm-spillerne er så j..... trege og kommer sent opp i situasjonene. Vi kommer ikke hit for å legge oss ned, sa en provosert Gashi.

Han ble selv straffet for et noe tvilsomt gult kort på tampen av kampen. Etter en duell kastet han et umiddelbart blikk på linjemannen som sto rett ved, før han løp videre - og ble stoppet av hoveddommeren som iga ham gult kort.
      – Han sa jeg fikk gult kort for å se stygt på ham! Da må jeg jo virkelig ha sett stygt på han, ler Gashi og har problemer med å tro det han hørte fra dommer Hagen.

– Ampert verbalt
      Lillestrøm-spiller Espen Sørgård støttet lagkamerat Riseth:
      – Jeg synes ikke det var noe tøffere enn normalt, men det var litt ampert verbalt.
      – De ligger mye nede og reagerer på det, sier Sørgård.

Abgar Barsom var nede for telling flere ganger i løpet av kampen, og mener det skyldtes Lillestrøms egen opptreden.
      – Det er forskjell på å takle på ball og på spiller. Takler man på spillerne så ender det fort med at man ligger nede, sier svensken.

LSK-treneren vist på tribunen
      Lillestrøm-trener Erland Johnsen fikk nok da Pereira måtte rusle av banen med skade i 2. omgang. Brasilianeren hadde skadet venstre ankel, og brukte tid på å komme seg av banen.
      – Vi hadde ingen likbil tilgjengelig i dag, men det så ut som det var et par dødsfall ute på banen, sier den tidligere Englandsproffen som i sin tid var kjent for en meget røff spillestil.
      – Jeg ville få de til å få opp farta, forklarer Johnsen til TV2 om hvorfor han stormet ut på banen da Pereira ble byttet ut med skade.
      – Var det litt "klikk" fra deg der og da?
      – Nei. Jeg er enda verre når jeg klikker, svarte Johnsen rolig.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Nettavisen

- Latterlig av FFK

IKKE FORNØYD: Vidar Riseth likte dårlig oppførselen til Gardar Johansson og de andre FFK-spillerne. Foto: Stian Lysberg Solum ( Scanpix )

Vidar Riseth kokte etter FFK-spillerne tilbrakte halve kampen i fosterstilling. - Et idiotisk lag, svarer Raio Piiroja.

Av Marius Vik

LILLESTRØM-FREDRIKSTAD 1-2:

ÅRÅSEN (Nettavisen): Alle trodde det ville bli en tøff batalje på Åråsen da et Lillestrøm i poengnød tok imot et medaljejagende Fredrikstad. De som kom for å se krig, ble ikke skuffet.

Det så ut som det rene kollektive selvmordet der Fredrikstad-spillerne lå strødd utover Åråsen-gresset etter nesten alle duellene som oppsto. Mens dommer Tom Harald Haagen nøyd seg med å legge til et minutt i førsteomgang, og fire i andre, ville en klokke som viste effektiv spilletid neppe ha bikket mye over kvarteret i noen av omgangene. Så mange og så lenge var FFK-spillerne nede at Erland Johnsen til slutt spratt ut på banen for å få fart på de skadelidende FFK-erne – og ble belønnet med å se resten av andreomgangen var tribunen.

Fryktet likbilen
        Og selv om LSK-treneren ikke synes handlingen hans var den klokeste i hans innholdsrike fotballkarriere, drister han seg likevel til å sende følgende syrlige kommentar til Østfold-regionen.

- Jeg var bekymret for at vi måtte sende ut likbilen, sier LSK-treneren lettere oppgitt.

Mindre oppgitt var ikke hans førstevalg i krigen, Vidar Riseth, som etter kampen slaktet FFK-spillernes oppførsel.

- Det at de legger seg så mye er en latterlig oppførsel, tordner LSK-stopperen.

- Til slutt gikk jeg bort til treneren deres og sa ifra. Det var veldig frustrerende der ute i dag, sier 36-åringen.

FFK: - Skyld dere selv
        I FFK-leiren tar man kritikken med ro, og mener heller LSK-spillerne bør gå i seg selv.

- Dette her kommer jo som følge at det er dårlige taklinger av dem, hevder FFKs Raio Piiroja.

Fredrikstad-stopperen mener at LSKs taklinger var langt over streken, og får støtte av Ardian Gashi. Midtbanespilleren innrømmer at Fredrikstad brukte de midlene man kunne for å sikre seg tre poeng på Åråsen, men mener spillestoppene kom som følge av Lillestrøm-spillernes beintøffe behandling.

- Slutter de å grisetakle oss, så blir vi ikke liggende nede. Se på Jan Tore Ophaug, nå er vel han ute for resten av sesongen, minner midtbanespilleren om.

- Et idiotisk lag
        Det er ikke bare Lillestrøms måte å trå til i taklingene man reagerer på i Østfold. I andreomgangen nektet LSK å kaste ballen tilbake til FFK, etter at bortelaget hadde spilt ut ballen på grunn av en skade på en FFK-spiller.

- Et idiotisk lag, freser Raio Piiroja.

- Hvis de ikke kan forholde seg til de reglene man har i fotball, så fortjener man ikke å ligge på toppen av tabellen, sier estlenderen syrlig, vel vitende om Lillestrøms skuffende tiendeplass.

Johnsen tror på 30 poeng
        Fredrikstad ligger på sin side på en overraskende andreplass, selv om de aldri viste noe finspill på Åråsen søndag kveld. Men et mål fra hver av spissene, først da Everton utnyttet en håpløs klarering av Vidar Riseth, deretter da Gardar Johannsson slo til med en frekk volley rett etter pause. Lillestrøm skapte de fleste og de største sjansene, men måtte nøye seg med Arild Sundgots ene scoring tyve minutter før slutt, og dermed kan det bli en nervepirrende innspurt.

- Jeg tror det holder med 25 poeng (som LSK har nå), men målet er fortsatt 30. Det tror jeg og vi klarer, sier en offensiv Erland Johnsen.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

Sløste, misset og tapte

ÅRÅSEN:
          (LSK - Fredrikstad 1-2). LSK sløste med sjansene, og ga bort mål til Fredrikstad.

Av Anders Løvstad
          Publisert 05.10.2008 - 17:30 Oppdatert 05.10.2008 - 22:24

Dermed endte det med sesongen andre tap mot Fredrikstad.
          Den situasjonen som satte hjemmelaget i store problemer kom i det 17. minutt. FFK med en upresis pasning framover, Riseth prøvde å heade ballen ned til Berheussen inne i eget felt. Men han misset fullstendig, og Everton plukket opp ballen, og satte enkelt inn 0-1 bak Otto Fredrikson.
          Fire minutter etter pause, fikk LSK på nytt problemer. Det glapp i forsvar, og Joackim Thomassen fikk stå helt fri på venstrekanten, han slo inn til Gardar Johannsson som på volley satt inn 0-2 fra ti meter. Skuddet til Johannsson var ikke en umulig oppgave for LSK-keeper Otto Fredrikson å redde, men ballen glapp inn.
          – Vi startet begge omganger dårlig, og ble stresset. I tillegg var vi ikke effektive nok, og det er hovedproblemet vårt i dag, sier LSK-trener Erland Johnsen.

– For dårlig
          Både Olivier Occean og Magnus Myklebust hadde hver sine kanonmuligheter mot slutten av kampen. I det 89. minutt fikk Occean sto helt fri på 6-7 meter, men headet rett på FFKs keeper.
          Fire minutter på overtid var det Myklebust sin tur til å misse.
          – Jeg luktet at langpasningen kunne lande bak forsvaret, og løp dit. Men jeg skøyt over. Det er for dårlig av meg, innrømmer Magnus Myklebust etter kampen.
          Myklebust hadde også en stor sjanse allerede etter to minutter, men da skøyt han i stolpen.
          – Slike kan gå stang inn eller stang ut. I dag gikk den stang ut, slik det har hatt for vane å gjøre for meg i de siste kampene.

Topp mot bunn
          Det at LSK brant sine sjanser, mens medaljejagende Fredrikstad scoret på sine, er ikke tilfeldig ifølge Myklebust.
          – Vi ser at det er topp mot bunn her i kveld. De er i flyt og scorer, vi er ikke i flyt, og scorer ikke. Så enkelt er det.
          Må dere begynne å se nedover igjen på tabellen?
          – Nei, vi skal ikke se nedover. Nå vant VIF i dag, og vi skal se oppover mot dem. Vi skal hamstre så mange poeng som mulig utover høsten, og det begynner vi med allerede mot VIF neste kamp, sier Myklebust.

Ingen Kippe og Riise
          LSK manglet både kaptein Frode Kippe og Bjørn Helge Riise fra start mot FFK. Begge sliter med problemer bak på låret.
          På tross av skaden måtte Kippe inn på slutten av kampen, siden Vidar Riseth måtte ut. Og skadesituasjonen ser verre ut for Riseth enn for Kippe.
          – Jeg tror skaden kommer til å ta en ukes tid, sier Kippe etter kampen.
          – Jeg slo opp akillesskaden igjen, og siden dette har pågått så lenge nå, må jeg under kniven. Jeg trener nesten ikke, og kjører på med smertestillende for å bli klar til kamp. Men nå må jeg ta en evaluering sammen med det medisinske apparatet til uka, sier Riseth.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB: Børsen LSK-FFK

Lillestrøm – Fredrikstad 1-2 (0-1)

Åråsen.
            Mål: 0-1 (17.) Everton, 0-2 (49.) Gardar Johansson, 1-2 (69.) Arild Sundgot (Ståle Stensaas).
            Gult kort: Vidar Riseth, Ståle Stensaas, Frode Kippe, LSK, Raio Piiroja, Ardian Gashi, Fernando Wallace, Fredrikstad.
            Målsjanser: LSK 6, Fredrikstad 3.
            Cornere: LSK 5, Fredrikstad 3.
            Tilskuere: 8.586.
            Stadionstemning: 5
            Kampkarakter: 3
            Dagens kanarifugl: Khaled Mouelhi

OTTO FREDRIKSON 4
            Kunne lite gjøre med FFKs scoring før i 1.omgang, men hadde en fin inngripen da Everton kom alene rett før pause. Spørsmål om han ikke burde tatt Fredrikstads seiersmål, da han kom for seint ned på skuddet.

STEINAR PEDERSEN 4
            Ingen store feil før pause. Spilte som vanlig på det sikre. Vil gjerne med framover. Var ikke til stede da Joackim Thomassen fikk stå helt alene på venstresiden og prikke innlegget til Johansson som ga gjestene 2-0.

VIDAR RISETH 3
            Giganttabbe ved han forsøkte å heade mot Bertheussen da Fredrikstad tok ledelsen. Isteden dukket Everton opp, snappet ballen og scoret. Slet med store akillesproblemer og måtte gå ut de siste minuttene.

EIRIK BERTHEUSSEN 3
            Med fra start for skadet Frode Kippe. Slapp Everton gjennom alene to ganger og ble reddet av keeper Fredrikson begge gangene. Ble aldri venn med ballen på de våte underlaget.

STÅLE STENSAAS 4
            Ingen store problemer på sin side i forsvaret. Et par gode skuddforsøk uten å lykkes i 1. omgang. Aktiv framover i 2. omgang, og la pasningen til reduseringen, som ga LSK håp om poeng.

SIMEN BRENNE 3
            Tilbake på laget da Bjørn Helge Riise måtte melde pass. Et par spede forsøk på å komme gjennom i 1. omgang, men hadde ikke marginene med seg. Ble borte utover i kampen og byttet ut med Jon Midttun Lie den siste halve timen.

KHALED MOUELHI 5
            Er i form og rekker over store områder på banen. Et par pasningsfeil, men stort sett gode forsøk framover. Kan legge det for vanskelig opp enkelte ganger. Men uten tvil LSKs beste spiller.

ESPEN SØGÅRD 4
            Kaptein i Kippes skadefravær. Arbeidet hardt over hele banen og ville gjerne vinne. Men feilprosenten i pasningene var for høy. Ble også revet med av den sure stemningen på banen etter hvert.

JOHN ANDERS BJØRKØY 4
            Kom aldri inn i kampen fra sin posisjon på venstre midtbane. Heldig som unngikk rødt kort da han sparket mot Barsom i 2. omgang. Byttet ut med Midttun Lie en halv time før slutt.

OLIVIER OCCEAN 3
            Trivdes ikke på den gjennomvåte banen. Kom seg aldri inn i farlige situasjoner foran mål før to minutter før full tid. Da headet han rett på keeper på en 100 prosentsjanse som skulle sikret LSK det ene poenget.

MAGNUS MYKLEBUST 4
            Kanonskudd i stanga etter mindre enn to minutters spill, og hadde et godt forsøk fra skrå vinkel seinere i omgangen. Nydelig forarbeid da Occean burde scoret, men bommet på en like stor mulighet på overtid.

SUM 11 MANN: 41

INNBYTTERE

JON MIDTTUN LIE
            (28 min. for Brenne)
            Med å skape flere av LSKs gode sjanser mot slutten, og kom til et par gode innleggssjanser.

ARILD SUNDGOT
            (28 min. for Bjørkøy)
            Brukte sju minutter på å tenne LSK-håpet da han var på rett plass og satte Ståle Stensaas' gode innlegg i mål. Var i nærheten et par andre ganger også, uten at det ble de store sjansene.

FRODE KIPPE
            (7 min. for Riseth)
            Sto over fra start etter tendenser til strekk i låret, men kom inn da Riseth haltet ut. Årets femte gule kort i en hodeduell som så helt ok ut. Må stå over mot Vålerenga.

DOMMER

TOM HARALD HAGEN 3
            Var ikke bestemt nok og hadde ikke kontroll på lagene i en kamp med sure og gretne spillere. Det kunne han fått hvis han hadde slått hardere til fra start. Manglet den respekten en dommer trenger i en så tøff kamp.

ANALYSEN:
            Et klart tilbakesteg for LSK etter en fin seier i Tromsø og gode uavgjortkamper før det. Laget glemte å spille fotball, ble irriterte over motstandere som la seg ned for den minste ting og ble liggende.
            LSK slapp Fredrikstad til med to lette scoringer og måtte kjempe for å komme tilbake i kampen. Det var laget i ferd med å gjøre da Arild Sundgot scoret 21 minutter før slutt.
            Men når Occean og Myklebust ikke greier å score på de megasjansene de fikk helt mot slutten, blir det vanskelig å ta poeng i en kamp som kom skjevt ut for hjemmelaget.

Vurdert av Per Kristian Torvik

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

(1) Everton, (2) Søgård og (3) Johansson.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Nettavisen

Riise klar for Norge

KLAR: Bjørn Helge Riise måtte stå over LSKs kamp mot Fredrikstad, men er tilbake til landskampene mot Skottland og Nederland. Foto: Stian Lysberg Solum/SCANPIX

Bjørn Helge Riise gikk glipp av FFK-kampen, men stiller når landslaget samles tirsdag.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (Nettavisen): LILLESTRØM-FREDRIKSTAD 1-2:
                Bjørn Helge Riise har hatt en voldsomt stigende formkurve etter at han tidlig i høst kom tilbake fra de mange skadeavbrekkene. Tirsdag ble han premiert med en plass i landslagstroppen til kampene mot Skottland og Nederland, men søndag var han igjen ute av LSK-troppen.
                En skade på lørdagens LSK-trening er årsaken, men Åge Hareide kan foreløpig puste lettet ut.
                - Jeg er klar for landslagstreningen på tirsdag, sier Riise til Nettavisen.
                Ifølge trener Erland Johnsen er skadens omfang noe usikkert.
                - Han fikk noe krampelignende problemer på treningen lørdag, så nå vil det medisinske apparatet til Lillestrøm og Norge se litt nærmere på det, forteller LSK-treneren.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Anb-ntb

Motstridende meldinger om hvorvidt BHR er klar for landskampen:
                  Bjørn Helge Riise ble tatt ut i landslagstroppen etter at han har imponert for LSK siden han kom tilbake etter skade, men er nå skadet igjen. Etter det NRK erfarer kommer Riise til å melde forfall til landslaget.

Kommentar

• Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

RB.no

Bom: Da Oliver Occean bommet på denne sjansen for nærmest åpent mål svant håpet om LSK-seier. Nå blir det spenning i flere uker før kontrakten er sikret. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                    Smellen som ryster Åråsen

LILLESTRØM:
                    Da Olivier Occean bommet på en av årets største sjanser på Åråsen, sendte det LSK ned i en enda mørkere tilværelse som får store konsekvenser for
                    Sportslig er LSK langt fra sikre på nye kontrakt etter at Aalesund slo Strømsgodset. Siste serierunde på Color Line Stadion nettopp mellom de to kan blir avgjørende for hvem som må ut i kvalifisering mot nummer fire i 1. divisjon.
                    Bonusen for plassering blir mindre jo nærmere tabellbunnen et lag kommer.
                    Det hjelper ikke i den økonomiske gjørma LSK har viklet seg inn i de 11 månedene som er gått siden cuptriumfen i fjor.

Taper tv-inntekter

Mens tv-inntektene strømmet inn etter et tosifret antall kamper i beste sendetid på TV2 i 2007, er LSK denne sesongen så godt som fraværende på riksdekkende tv. Til og med en klassiker som nabofeiden mot Vålerenga på Ullevaal er henvist til mandag på TV 2 Zebra.
                    Tapte inntekter kan komme opp i fem millioner kroner.
                    Publikumsgjennomsnittet faller og kan raskt handle om et par millioner i tapte inntekter.
                    LSK er totalt avhengig av å være en attraktiv klubb, som er med i toppsjiktet så godt som hvert eneste år. Allerede nå er det færre medier som bryr seg.
                    Elendige sportslige resultater er en fare for framtidig sponsorinteresse.
                    Fjorårets cupseier ga millioninntekter. I år blir det ingenting etter tap mot Eidsvold Turn i 2. runde.

Ut av vinduet
                    På minussiden er lønn til trenere som ikke lenger er i klubben penger rett ut av vinduet. Uwe Rösler og Gunnar Halle fikk betalt for ett år etter at de hadde sluttet, fordi AS-eier Per Berg presset gjennom at fikk sparken. Tom Nordlie er fortsatt på lønningslisten etter at han måtte gå.
                    LSK har lenge hatt som målsetting at klubben vil selge en spiller eller to.
                    I år har det største salgsobjektet, Bjørn Helge Riise, stort sett sittet på tribunen med strekk i låret. Han er ikke salgbar før han får orden på den biten.
                    I går sto han over etter å ha måttet forlate trening lørdag, men håper å være med landslaget til Skottland denne uka.
                    At klubbens beste spiller har hatt en sånn skjebne i år, ha vært en sportslig og økonomisk katastrofe. Men han er ikke den eneste.

Dyre investeringer

Marius Johnsen kostet sju millioner kroner i fjor sommer. Så langt har han knapt vært på banen. Det er et åpent spørsmål om han i det hele tatt kan spille på øverste nivå igjen.
                    Det samme gjelder Markus Kiesenebner, som så vidt var innpå før han ble skadet og har syklet og drevet styrketrening siden. Riktignok var han Bosman-spiller, men lønn og sign-on suger penger.
                    Dyre investeringer som Olivier Occean, Simen Brenne og John Anders Bjørkøy har prestert på et nivå det er lite sannsynligvis at noen vil betale så mye for dem som LSK har gjort.
                    Påtroppende sportsdirektør Torgeir Bjarmann tenker mye LSK, og snakker med trener Henning Berg og folk i styret. Men han har ikke lov til å jobbe med klubben etter avtale med Lyn.

Ryddesjau

Henning Berg gjør en jobb, men snakker ikke om hva han tenker om neste år, så lenge andre er ansvarlige for laget.
                    De har en formidabel oppgave foran seg.
                    I en klubb der det vil være overraskende om underskuddet blir mindre enn 20 millioner kroner i år, er handlingsrommet lite.
                    Gamletrener Tom Nordlie har ganske sikkert hentet spillere det nye regimet ikke har som førsteprioritet. Men det er ikke bare-bare å kvitte seg med spillere under kontrakt som ingen vil betale for, og hente inn nye i et LSK som kan få mer enn nok med å betale regningene sine det neste året.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Ingenting er avgjort

Espen Søgård var skuffet etter tapet for Fredrikstad søndag kveld. Nå håper han på tre poeng mot Vålerenga i neste serierunde.

Se intervjuet her:

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Fortjente poeng

Erland Johnsen var ikke i tvil etter søndagens kamp. - Vi hadde fortjent minst ett poeng mot Fredrikstad, sa han etter kampslutt.

Se intervjuet her:

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

LSK2 på Åråsen i kveld

Mandag kveld spiller LSKs rekruttlag hjemme på Åråsen mot Stavanger klokka 18:00. - Vi håper på stor støtte fra publikum, sier trener for LSKs rekruttlag Frode Birkeland:

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

Ble provosert av FFK-spillerne

– Men det er ikke nødvendig å bråke mye, innrømmer LSK-treneren.
                            Publisert 06.10.2008 - 12:46 Oppdatert 06.10.2008 - 12:51

Hør radiointervjuet med Erland Johnsen her:

Kommentar

• dennis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 872

Johnsen under lupen

Mandag ettermiddag var det et såkalt kamprundemøte i NFF, med blant annet dommersjef Pedersen til stede. Han opplyser at det er opp til Disiplinærutvalget å ta stilling til om det røde kortet til Singh skal oppheves eller ikke.

- De har som regel sine møter tirsdag, sier Pedersen.

En annen sak som vil komme opp da, er bortvisningen av Lillestrøm-trener Erland Johnsen i hjemmetapet mot Fredrikstad. Til tross for bortvisningen, holdt Johnsen kontakt med sine like bak LSK-benken.

- Generelt kan jeg si at hensikten med en bortvisning er at man ikke skal kunne kommunisere med sitt lag, sier Rune Pedersen.

Svein-Erik Edvartsen har ikke svart på våre henvendelser mandag.

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Morten Svesengen gi deg alt om tapkampen mot Fredrikstad. Magnus Myklebust snakker blant annet om måltørken sin.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Lillestrøm 2-Stavanger 0-4 (0-2)

Limes inn i nyhetstråden:
                                  Opprinnelig skrevet av VK
                                  Lillestrøm 2-Stavanger 0-4 (0-2)
                                  Mål: 0-1 Fredrik Norberg (21) 0-2 Rolv Magne Olsen (39) 0-3 Johan Aleksander Kristoffersson (52) 0-4 Kenneth Sola (74)
                                  Ingen overraskelse i og med at Stavanger IF leder serien.

Kommentar

• gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

Slokvik slutter

I følge RB papir i dag, så slutter Slokvik etter årets sesong. Geir Kåsene blir både fysio og fysisk trener, i følge Per Mathisen.
                                    Last edited by Håkon Henriksen; 07.10.2008, 08:19. Begrunnelse: Geir
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

FotballMagasinet

Landslagstroppen samlet i dag kl. 15.00 til trening på Bislet. Litt frem og tilbake mht. BHR, men ifølge FotballMagasinet ser det ut til at han ikke har meldt forfall, og dermed er i troppen:

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

RB.no

JOBBER I KULISSENE: Henning Berg ønsker at dagens trenere skal få jobbe i fred. Selv planlegger han 2009 for fullt, og et islandsk spisstalent kan bli signert i nær framtid.FOTO: TOM GUSTAVSEN

Ser til Island
                                        Stortalentet Bergmann kan bli neste LSK-spiller
                                        ÅRÅSEN:
                                        Med Henning Berg og Torgeir Bjarmann ved LSK-roret gjenopprettes den islandske linken på Åråsen. Et av sagaøyas største talenter kan allerede være på vei til Åråsen.
                                        Av Morten Svesengen
                                        Publisert 08.10.2008 - 06:30

Ingen i LSK vil bekrefte det, men RB-sporten vet at klubben jobber for å hente 17-åringen Bjørn Bergmann Sigurdarson til Åråsen.
                                        Spissen som fyller 18 år i februar, går for å være et av Islands største talenter. I helga var Bergmann Sigurdarson på Åråsen-besøk. Under oppholdet på Romerike så han blant annet LSK-Fredrikstad fra tribuneplass.
                                        Men aller viktigst var det at LSK fikk presentert seg som klubb overfor spisstalentet. Rapportene fra Island tyder på at Akranes-spilleren likte det han så.
                                        – Han var fornøyd med alt han så på Åråsen, sier en islandsk kilde som kjenner spissens familie godt.

Nei til United
                                        LSK er langt fra den eneste klubben som har vist interesse for den raske spissen. Blant annet skal han tidligere ha takket nei til en plass på Manchester Uniteds fotballakademi.
                                        – Slik jeg har forstått det vil han ta et steg av gangen. Norge og LSK kan være et perfekt for ham nå, sier den islandske fotballkjenneren.
                                        Denne sesongen ble 17-åringen toppscorer med fire mål for et Akranes som rykket ned fra toppdivisjonen på Island. Han scoret også mot finske Honka i UEFA-cupen.
                                        17-åringen har ikke fått noe konkret LSK-tilbud foreløpig. Under oppholdet hos Åråsen-klubben skal han også ha gitt uttrykk for at han ikke ville ta noen endelig avgjørelse om sin framtid før han har spilt en landslagsturnering for Island U19 i Makedonia denne måneden.

To islendinger på prøve
                                        Bergmann Sigurdarson er ikke den eneste islendingen som kan havne på Åråsen når Berg og Bjarmann overtar.
                                        Allerede i neste uke vil 19-åringen Gudmund Reynir Gunnarsson og 22-åringen Gudjon Baldvinsson, begge fra KR Reykjavik, vise seg fram på trening i LSK.
                                        Gunnarsson (venstreback/venstrekant) er denne uka på prøve i belgiske Cercle Brügge. Baldvinsson (spiss) som viste seg fram i LSK allerede i 2006, trener denne uka med Aalesund. Mandag stiller de begge på LSK-trening.
                                        – Jeg kan bekrefte at det kommer to islandske spillere på trening fra mandag, sier LSK-trener Erland Johnsen.
                                        Det er også den eneste kommentaren noen på Åråsen ønsker å gi når det gjelder framtidige spillere.

Viderefører Island-suksess
                                        LSK befinner seg for øyeblikket i et vakuum mellom gammelt og nytt regime, og for øyeblikket er ingen som verken vil eller kan uttale seg om mulige spilleroverganger.
                                        Uansett så synes det klart at Bergs og Bjarmanns inntreden betyr at LSK igjen vil se til Island, slik klubben har hatt suksess med tidligere.
                                        Heidar Helguson, Runar Kristinsson, Indridi Sigurdsson og Gylfi Einarsson er navn som viser at klubben har lykkes med det før. I Lyn har også Berg og Bjarmann hatt suksess med spillere fra Island – både sportslig og økonomisk.
                                        Og kanskje blir spilleren med navnet Bergmann den aller første Islands-importen for LSKs nye sjefsduo...

Lokale nyheter, sport, kultur, næringsliv, hilsener, dødsannonser og mye mer
                                        Last edited by reka; 08.10.2008, 06:06.

Kommentar

• Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

Som forventet 2 kampers karantene for Erland Johnsen. (TV 2-sporten.)

Kommentar

Working...