Slokvik må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #21
    Opprinnelig skrevet av LSK N/B
    Kan ikke du bare lage 1 tråd som heter Disse mener Benny må gå. Sitter med en følelse at dette ikke er den site tråden i den serien.
    Du aner ikke hvor rett du har. Jeg har lenge syslet med tanken om tråden "Noen må gå..."

    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Leste før sesongen at Slokvik og Nordlie var litt uenige om treningsopplegget. Slik det ble framstilt var det Slokvik som forsøkte å holde igjen (tror det var intensiteten det gikk på), men Nordlie hadde det siste ordet.
    Takk, dette er nyttige opplysninger som jeg ikke har fått med meg tidligere. Dette vil kunne justere min vurdering.

    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Forøvrig latterlig å klage på Slokvik for at ikke Kiesenebner og Johnsen har blitt kvitt skadene sine. Det må da være fysioterapeutens område?
    Jeg gjør strengt tatt ikke det. Jeg mener skylden her er blant innkjøperne, hvem nå enn det er. Dette har vært tema i flere tråder hvor jeg har gått hardt ut mot ledelsen.

    Det jeg prøver å fremheve her er at Slokvik (eller andre i LSK) ikke har klart å utrette noen mirakler på disse spillerne.
    Opprinnelig skrevet av CFD
    Selvsagt har det vist seg at Benny hadde rett. I det samme innlegget så ville du også sparke Erlend Johnsen , en trener som etter min mening har gjort en glimrende jobb. Vi slipper nesten ikke inn mål lenger og hvis vi hadde fortsatt med denne formen som vi er i nå hadde vi uten tvil kommet på medaljeplass.
    Der er vi uenige. Jeg mener som nevnt i egen tråd (som Gilbert startet) at Erland har gjort en middels jobb i serien, men en makaber job i cupene. Noen her inne velger å utelukke cupene fra sin vurdering av Erland. Da står han til mideels (1,36 i snitt). Benny vurderer serie og cuper, da er karakteren lavere totalt sett.
    Opprinnelig skrevet av CFD
    Du dømte jo halve spillerstallen ned i samme slengen og sa at disse ikke holdt nivået ,men nå ser det faktisk ut som flere av disse spillerne faktisk presterer på et meget godt tippeliganivå. Skulle disse hatt sparken i vår?
    Å sparke folk hadde vært megetr uklokt. Å la være å kjøpe inn Kisen, Johnsen, Bjørkøy, Pedersen, Joooon, Riseth og Karim tror jeg derimot hadde vært meget klokt. Meget klokt.

    Opprinnelig skrevet av CFD
    Du skyter på alt og alle og selvsagt så treffer man en gang i blandt.
    Hvor mange andre her på forumet advarte mot Nordlie, treningsopplegget og andre ting i vinter? Det var Benny og noen andre som var fremsynte. Hos enkelte andre var det vel medaljeprat til ferien?

    Opprinnelig skrevet av Skinke
    Bennylem bør ha tekstbanner til hver match: AVGÅ ALLE!
    Som lovet tidligere, jeg skal komme ut med manifestet: "Noe er råttent på Åråsen". Selv om det ikke virker slik noen ganger, så har jeg fått mye støtte og informasjon til mitt arbeide. Ikke minst muntlig av folk som vil snakke "off the record".

    Sliter fortsatt med hvilket medie som egner seg for publisering. Jeg vurderte bloggen her, men den suger.

    Opprinnelig skrevet av skotten
    Eventuelt "AVGÅ ALLE!... unntatt Meter'n. Og hent for Guds skyld JP Winsnes tilbake!"
    Du aner ikke hvor rett du har. I det Winsnes var løst fra kontakt, så begynte nedturen.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #22
      Alt dette "må gå" maset begynner å bli litt slitsomt. Kan vi ikke bare diskutere Slokvik (og andre) uten å måtte kreve avganger i hytt og pine? I disse diskusjonene får man jo inntrykk av at slokvik og andre hoggestabber opererer i et slags vakuum, fullstendig upåvirkelige av omgivelsene og uten at noen har innsikt i hva de foretar seg?

      Jeg er rimelig sikker på at spillere, fjøra og andre ville reagert nokså raskt om det ble bedrevet en slags "gampetrening" som gikk ut over prestasjonene. I tillegg er jeg temmelig sikker på at Slokvik ikke kommer løpende ut og skriker "cooper-test" for så å sette seg i bilen og høre på radio. Jeg er overbevist om at spillerne får meget tett oppfølgning og at de både evner å gi og motta tilbakemeldinger til Slokvik og andre. Laktattester og andre målinger gir også gode pekepinner på formen til spillerne.

      I mine øyne er det mer sannsynlig at fokuset på fysisk fostring under Nordlie gikk ut over det fotballmessige og at spillerne gikk lei. Lei av masing, lei av kjeft, lei av løping og etterhvert også lei av fotball. Da Nordlie gikk ble det også en fundamental endring av dette. Når det gjelder skadefrekvensen: Jo mer du belaster kroppen, jo større er sannsynligheten for å få en skade. Jeg tror ikke det er nødvendig å gjøre det mer komplisert enn dette.

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #23
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Der er vi uenige. Jeg mener som nevnt i egen tråd (som Gilbert startet) at Erland har gjort en middels jobb i serien, men en makaber job i cupene. Noen her inne velger å utelukke cupene fra sin vurdering av Erland. Da står han til mideels (1,36 i snitt). Benny vurderer serie og cuper, da er karakteren lavere totalt sett.

        Å sparke folk hadde vært megetr uklokt. Å la være å kjøpe inn Kisen, Johnsen, Bjørkøy, Pedersen, Joooon, Riseth og Karim tror jeg derimot hadde vært meget klokt. Meget klokt.
        Det er flere kjøp som kan sees på som mindre gode i ettertid, men de fleste hadde nok troen på disse spillerne når de kom til klubben. Folk hyllet (delvis) jo SP og Joon som gode backup alternativer som skulle gi oss den bredden vi har manglet før. Riseth skulle bidra med erfaring og lederstyrke , Bjørkøy var romerikingen som skulle blø på midtbanen og kisen skulle være den neste koren. Karim skulle bli den nye vingen vi sårt har savnet etter at påsan var på hell.

        Hva har de til felles? Personer var somregel positive og hadde forhåpninger. Alle kan være etterpåkloke og si at det var dårlige kjøp ,men hvis du mener at du er en bedre tallentspeider enn noen i LSK så send inn en jobbsøknad til LSK.

        Det å snu en klubb som var så langt nede i kjelleren tar tid. Treningsrapportene sa at det var mye mer artig å være på trening og humøret steg. Ting tar tid skjønner du kanskje? Noen trakk referanser til det å snu en supertanker , jeg har faktisk jobbet på en tankbåt (50.000 tonn) og prinsippet blir det samme. Man er nødt til å styre 5* styrbord i 5sekunder før du merker at baugen begynner å svinge.

        Johnsen har brukt tid på å kartlegge situasjonen og funnet ting som kan rettes på. Man kan ikke gå inn å gjøre en skikkelig jobb før man har kartlagt og identifisert problemene.

        Ting tar tid. Rom var ikke bygget på en dag. Skal jeg fortsette?
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av CFD
          Skal jeg fortsette?
          Nei. Ikke i denne tråden, men gjerne et annet sted.

          Denne tråden handler om Slokvik. Ikke EJ, Benny, Reka, Meter'n eller andre.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • forzakanaris
            Medlem
            Møteplager
            • Feb 2007
            • 92

            #25
            Litt OT dette;

            men jeg syns det blir litt mye "heksejakt" på Benny i denne og andre tråder. La mannen ha sine meninger og diskuter disse, uten å gå direkte på personen!
            Det finnes selvfølgelig unntak her også, men saklighet ift. direkte diskusjon av temaet i trådene bør være en selvfølge?
            -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

            Kommentar

            • Bekkis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 441

              #26
              Heksejakten på benny er fordi han kommer med kraftige uttalelser og meninger om slokvik(og nesten alle andre), uten å ha sett hans fuksjon under trening.

              Kommentar

              • robbie
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2006
                • 168

                #27
                Opprinnelig skrevet av Bekkis
                Heksejakten på benny er fordi han kommer med kraftige uttalelser og meninger om slokvik(og nesten alle andre), uten å ha sett hans fuksjon under trening.

                La nå mannen ha meninger!

                Gilbert har nesten samme mening som benny, men han pakker det inn på en annen måte. Kan ikke se at det er starta en heksejakt på Gilbert..
                LengeLeveLsk

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av robbie
                  Gilbert har nesten samme mening som benny, men han pakker det inn på en annen måte.
                  Slik jeg leser de to har de ikke samme mening:

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Slokvik må gå!
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  jeg personlig veit altfor lite (enda jeg er iallfall litt nærmere enn Torshov...) om hvilken rolle Slokvik faktisk har spilt til at jeg verken vil kreve et Slokvikhode på et fat eller vil gi full støtte.

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Slokvik er selvsagt hovedansvarlig for dette som fysisk trener.
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Og her må ansvaret legges på flere:
                  Jeg synes det er helt greit å være kritisk til Slokvik, noe også gilbert er, men jeg synes det blir usaklig å kreve hans avgang på et så tynt grunnlag som jeg mener BennyLem gjør.

                  Når man uten å ha overvært en eneste trening fastslår at treningene fortonet seg som en fotballmessig massaker må man tåle litt motbør. Oppfatter ikke denne tråden som noen heksejakt, de fleste holder seg til sak. BennyLem traff godt med kritikken av Nordlie, men som andre påpeker så skyter han også fra hofta ganske ofte. Benny slo f. eks. fast at vi kom til å rykke ned hvis ikke EJ ble byttet med en mer kompetent trener og at nedrykkskampen ville stå mellom oss, Martines allstar og Molde siden Ham/Kam og Aalesund hadde mye bedre trenere. Ser ikke ut til at den spådommen traff spesielt godt.

                  Eller må jeg si meg enig med reka...
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Alt dette "må gå" maset begynner å bli litt slitsomt.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av forzakanaris
                    Litt OT dette;

                    men jeg syns det blir litt mye "heksejakt" på Benny i denne og andre tråder. La mannen ha sine meninger og diskuter disse, uten å gå direkte på personen!
                    Det finnes selvfølgelig unntak her også, men saklighet ift. direkte diskusjon av temaet i trådene bør være en selvfølge?
                    Jeg er enig intensjonen din om en saklig debatt.

                    La meg også understreke at jeg også tåler og forventer harde angrep på meg selv. Det er bare det at enkelte av debattene her på forumet dreier seg enkelte ganger i en uheldig retning om min person. Det er en avsporing, som ofte ødelegger diskusjonen.

                    Jeg synes også jeg ofte tillegges alt for mye påvirkningskraft av enkelte her. De siste årene har enkelte omtrent beskyldt meg for å sende sjokkbølger gjennom klubben, og jeg har blitt mistenkt for å være alt fra Per Berg selv til søpla-supporter.

                    Opprinnelig skrevet av Bekkis
                    Heksejakten på benny er fordi han kommer med kraftige uttalelser og meninger om slokvik(og nesten alle andre), uten å ha sett hans fuksjon under trening.
                    Kraftige uttalser er bevisst for å sette ting på spissen, og jeg tåler motbør, men som nevnt over, så er det best om innlegg på hovedforumet handler om LSK, og ikke Benny.

                    Angående oppmøte på trening: som jeg har prøvd å poengtere har jeg brukt andre kilder for å trekke mine konklusjoner. Angående overtrening i vinter så viste det seg at mine innlegg var ekstremt presise, selv om jeg ikke har sett en eneste trening. Oppegående folk kunne se det allerede i vinter på Lyn-matchen at noe var fundamentalt galt. Den gangen ble vi også skjelt ut for å legge ubehaglige påstander frem.

                    I denne konkrete Slokvik-saken, så ønser jeg en styrking av støtteapparatet (høres det bedre ut enn at noen må gå?) grunnet to ting: den skrale formen i stort sett hele år, og alle skadene.

                    Jeg mener at Slokvik må ta sin del av skylden her. Alt er ikke hovedtrener eller tilfeldigheter sin feil. Har man en ledende og innflytelsesrik posisjon, så må det forventes at klare krav stilles. Jeg mener at de fysiske resultatene i år knapt kunne vært værre. Som fysisk trener må Slokvik ta ansvar.

                    Dette er helt vanlig prosedyre i de fleste bedrifter. Hvis salget stuper må salgsjefen gå, tilsvarende for IT-sjefer hvis hyppige sikkerhetsbrudd forekommer.

                    Ettersom jeg kun vil det beste for LSK, så er mitt mål at Slokvik byttes ut med en fysisk trener med dokumenterte resultater fra fotball.

                    Opprinnelig skrevet av robbie
                    La nå mannen ha meninger!

                    Gilbert har nesten samme mening som benny, men han pakker det inn på en annen måte. Kan ikke se at det er starta en heksejakt på Gilbert..
                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Slik jeg leser de to har de ikke samme mening:
                    I eksemplene du drar frem her driver du ekstremt kreativ klipping. Det senker debattnivået.

                    Som kjent mener jeg blant annet at både hovedtrener og fysisk trener har ansvaret.

                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Jeg synes det er helt greit å være kritisk til Slokvik, noe også gilbert er, men jeg synes det blir usaklig å kreve hans avgang på et så tynt grunnlag som jeg mener BennyLem gjør.
                    Jeg mener ikke grunnlaget er tynt, og at fysisk trener har ansvar for resultater på sitt område.

                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Når man uten å ha overvært en eneste trening fastslår at treningene fortonet seg som en fotballmessig massaker må man tåle litt motbør. Oppfatter ikke denne tråden som noen heksejakt, de fleste holder seg til sak.
                    Det tåler jeg, men synes nivået senkes litt for ofte. Jeg er tilhenger av angrepsfotball, og står høyt på banen her på forumet. Da kan jeg vente å bli straffet på kontringer, imidlertid har noen her vært skikkelig i offside...

                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    BennyLem traff godt med kritikken av Nordlie, men som andre påpeker så skyter han også fra hofta ganske ofte. Benny slo f. eks. fast at vi kom til å rykke ned hvis ikke EJ ble byttet med en mer kompetent trener og at nedrykkskampen ville stå mellom oss, Martines allstar og Molde siden Ham/Kam og Aalesund hadde mye bedre trenere. Ser ikke ut til at den spådommen traff spesielt godt.
                    Det er klart. Tipper man ting med høye odds, så vil man ofte gå på smeller. Å spå Stabæk som mester og Aalesund/Kamma på nedrykk/kvalik gir lite premie.

                    Synes Erlandsen faktisk har gjort det bra i det siste ut fra forutsetningene. Søpla har også gjort det like dårlig som forventet.

                    LSK tok en (ekstremt knapp) seier i Tromsø jeg ikke regnet med, og gjør det således gledelig bedre enn fryktet.

                    Der jeg bommet stygt var Rekdal. Han skuffer stort i Aalesund, selv om det så bra ut mot RBK en stund.

                    I den grad man skal være for/mot Benny her, så vil jeg også innkassere litt kreditt for min "Hareide må gå"-tråd. Den har vist seg å være spot-on.

                    Jeg kan også glede forumet her med at jeg kommer til å rette skytset mot Hareide de neste ukene, og ikke Slokvik eller andre i LSK. Jeg har beklageligvis ikke ork til å kjempe en tofrontskrig, så jeg konsentrerer meg om å bli kvitt løgneren Hareide. Det er en kamp flest mulig bør slutte seg til.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • forzakanaris
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2007
                      • 92

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      I denne konkrete Slokvik-saken, så ønser jeg en styrking av støtteapparatet (høres det bedre ut enn at noen må gå?) grunnet to ting: den skrale formen i stort sett hele år, og alle skadene.

                      Jeg mener at Slokvik må ta sin del av skylden her. Alt er ikke hovedtrener eller tilfeldigheter sin feil. Har man en ledende og innflytelsesrik posisjon, så må det forventes at klare krav stilles. Jeg mener at de fysiske resultatene i år knapt kunne vært værre. Som fysisk trener må Slokvik ta ansvar.

                      Dette er helt vanlig prosedyre i de fleste bedrifter. Hvis salget stuper må salgsjefen gå, tilsvarende for IT-sjefer hvis hyppige sikkerhetsbrudd forekommer.

                      Ettersom jeg kun vil det beste for LSK, så er mitt mål at Slokvik byttes ut med en fysisk trener med dokumenterte resultater fra fotball.
                      Meget enig med deg!
                      Så og si alle spillerne jeg har snakket med i løpet av denne sesongen, og forøvrig også før sesongstart, mener at spillemessig og fysisk var de langt dårligere enn tidligere. Tabellen fortalte sitt tydelige språk her. I tillegg har alle skadene kommet, noe er selvfølgelig ikke selve treningsopplegget sin "skyld," men mye kan tillegges de ansvarlige her. Mye av den samme statiske treningen uten variasjon tærer mer på musklene enn å bygge opp.
                      Samtidig mister man motivasjonen for å SPILLE fotball.

                      Jeg mener det må en reel og kraftig vurdering av treningsopplegg fremover, noe har heldigvis bedret seg, og jeg både tror og håper Henning og hans hjelpere kan få til en god rutine her!
                      -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #31
                        Slik jeg helt subjektivt ser det, er bruken av begrepet "fysisk trener" delvis misvisende. Om det ikke er direkte misvisende, gir begrepet i alle fall grobunn for misforståelser angående ansvarsfordelingen av trenerrollene i klubben. Ansvaret for den fysiske treningen ligger i all hovedsak hos treneren. I så måte hadde "fysisk rådgiver" eller "fysisk veileder" vært en mer treffende beskrivelse på Slokviks rolle i klubben. Det hadde muligens gjort at vi hadde sluppet meningsløse debatter, som fordeler skyld i øst og vest. Hvor frie tøyler Slokvik får i det fysiske treningsarbeidet, er 100% prisgitt hovedtreneren. Uten å dra noen bastante konklusjoner, er mitt inntrykk at Slokvik har friere tøyler nå - enn under Nordlies sjefsperiode. Nordlie var mer av typen som i utgangspunktet hadde svært sterke meninger om den fysiske biten av treningsarbeidet fra tidligere år, og som kun var lydhør for råd og veiledning når han ba om det selv. Sånn sett så nok Nordlie på Slokvik som en nyttig samtalepartner og lærte nye ting av ham, men han tillot likevel sjelden noen å få leke i hans sandkasse.

                        Erland Johnsen har, sett fra mitt ståsted, gitt Slokvik noe friere tøyler i det fysiske arbeidet med spillerne. Og ikke minst, er han av natur mer åpen for å lære og dra nytte av andres kompetanse. Johnsen har latt hovedtyngden av sitt eget fokus gå med til defensiv organisering. Antall innslupne mål i de siste seks-sju kampene tyder på at dette har vært en ubetinget suksess. I tillegg virker ikke spillerne tunge og overtrente lenger, mon tro om Slokvik skal ha sin del av æren for det? Kan godt hende at Slokvik også skal tillegges noe av ansvaret for den sviktende vårformen, men Benny drar diskusjonen ut av proposjoner.

                        Til slutt litt metakommunikasjon. De av dere som hevder at Benny blir diskutert i stedet for sak. Et par humoristiske innlegg får man tåle når man rasler med sablene mot Gud og hvermann. Det er milevis forskjell mellom å være kritisk, og å kreve alt og alles hoder på et fat så fort ting butter i mot. Sånn sett har Benny i det store og hele fått langt mer saklige svar tilbake enn han strengt tatt fortjener. Det gjør også at de fleste motsvarene automatisk blir mindre kritiske mot den saken gjelder (i dette tilfellet Slokvik), enn kanskje denne hadde fortjent. Dette av den enkle og logiske grunn at man vil skape likevekt. Når Benny åpner med å legge en elefant på sin side av skåla, kan han ikke regne med at andre skal legge en mus på andre siden. Derfor kan Benny om han ønsker ta til seg følgende. Hvis du ønsker en kritisk debatt om vår fysiske trener eller andre ting, gå langt forsiktigere ut - så kanskje flere enn deg har noe å komme med som styrker ditt standpunkt.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3447

                          #32
                          Godt å høre at det er Hareide som blir fokus de neste ukene. Å ta ære for landslagssituasjonen blir vel noe feil da de fleste utenfor NFF og media har sett at Hareide har vært en tragedie. Selv ble jeg (og sikkert mange andre med meg) kritisk til Hareide allerede før ansettelsen da han vinglet mellom å være RBK-trener og landslagstrener.

                          Selv regnet jeg med at Benny-tråden "Jørn Karlsen må gå!!" kommer neste uke, og følges opp av tråden "Tor Arne Solberg må gå!!" uka etter.

                          Når det gjelder Slokvik så tror jeg hans del av skylda vil komme frem etter nyttår: Om han fortsatt er her når Berg tar over så er han en ressurs, men forsvinner han så er han sannsynligvis skyldig.

                          Benny: Min utfordring til deg er å sette sammen et tenkt team til Berg for neste år. Det er enkelt å skyte vilt rundt seg, men forsøk å sette sammen et team og se hva du kommer frem til.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

                            #33
                            ingen er feilfrie, men når han i vinter gikk ut å sa at en mann som ole einar bjørndalen hadde slitt med å følge med på lsk treningene er det noe som er rart, for det er to HELT forskjellige idretter. og det har vi sett resultater av i år i form av sykt tunge bein og et lass med skader.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3447

                              #34
                              Forskjellen går vel heller på at fotball er mye 'stop-and-go' med variert tempo (med unntak av Brenne som kun har gå eller jogg-innstillinger), mens Bjørndalen er trent for å holde konstant fart over tid?
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

                                #35
                                Det ble referert til denne artikkelen tidligere, så jeg tenkte at det kunne være interessant å trekke den frem igjen. Det er ikke uten en humoristisk undertone jeg registrerer at artikkelen har tittelen "Bare idyllen i LSK". Jeg har klippet ut partiet som omhandler Slokvik og uthevet de viktigste partiene.



                                "Fysisk trener Erlend Slokvik er i følge flere spillere et unikum.
                                – Spør du Slok’en om å gjøre noe for deg, har han sannsynligvis allerede gjort det, sier Simen Brenne.
                                – Relasjonene Slok’en får til spillerne er enorme. Han deltar på to økter i løpet av dagen. Deretter drar han ut på to timers sykkeltur med Marius Johnsen for å bygge ham opp etter kneoperasjon, sier Tom Nordlie.
                                Det er slikt som får ham til å være dobbelt så stor optimist nå som før LSK kom til La Manga, selv om spillet har vært så som så.
                                –Jeg delegerer mer ansvar enn jeg har gjort noen gang. Det gir meg sjansen til å bli bedre på det jeg allerede er god på, først og fremst å coache laget.

                                Modig

                                Erlend Slokvik har trent skiskytterlandslaget, og var ansvarlig da Ole Einar Bjørndalen herjet i Salt Lake City-OL i 2002. Han syntes det var modig av LSK og Tom Nordlie å ansette ham som fysisk trener.
                                –En skal kunne mye om fysisk trening for å stole på det jeg gjør. Jeg har tross alt mest erfaring fra individuelle idretter. Så jeg er overrasket over det ansvaret jeg har fått om en lagidrett. Jeg kjører en del økter, der Tom faktisk ikke vet hva vi driver med.
                                –Ingen problemer med den umulige Nordlie?
                                –Vi kan være faglig uenige. Men vi er et sammensveiset trenerapparat der det er lov å si fra.
                                –Han hører på det du sier hvis belastningen blir for stor?
                                –Ikke alltid. Av og til går han på tvers av mine ønsker når det gjelder totalbelastningen.
                                –Slok’en dolker også ned mine synspunkter del ganger. Men det har han sannsynligvis glemt, ler Tom Nordlie".

                                Det som underbygger Bennys påstander i denne artikkelen er at Slokvik kjørte en del soloøkter, men kommentarene om at Nordlie overstyrte han i forhold til totalbelastning er et ganske sterkt hint om hvem som bør tillegges mest skyld.

                                Ellers virker jo spillerne fornøyde. Det jeg er mest skeptisk til ved Slokvik er at han i utgangspunktet drev individuell idrett, men hvis han er en ydmyk skarping, så regner jeg med bratt læringskurve.

                                Jeg må si at jeg synes du har et altfor tamt grunnlag til å kreve at Slokvik skal sparkes.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1174

                                  #36
                                  Nå har vi jo henta lyn sin fysio, så det forundrer meg ikke som slokvik forsvinner.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                                    Nå har vi jo henta lyn sin fysio, så det forundrer meg ikke som slokvik forsvinner.
                                    Han (Geir Kåsane) skal ta over for Jørn Karlsen som slutter. Jeg er noe undrende til om han samtidig skal erstatte Slokvik.

                                    (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...71&postcount=6)
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #38
                                      Slokvik slutter

                                      Fra nyhetstråden

                                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      I følge RB papir i dag, så slutter Slokvik etter årets sesong. Han nye fyren fra Lyn, som jeg ikke husker navnet på, blir både fysio og fysisk trener, i følge Per Mathisen.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • kinstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2007
                                        • 406

                                        #39
                                        Jeg vet ingen ting om hva slokvik har gjort eller ikke, det eneste jeg vet er skrevet i denne tråden som virker som en korstog fra Mr: Lem sin side. Var i ferd med å gi tommel opp til jeg fikk tenkt meg om, men siden jeg ikke kan gi tommler (hverken ned eller opp) og ikke vet om dette er trist eller ei, blir det da en notis fra min side. Flere som føler de har blitt påvirket i en eller annen rettning, selv om lite "nytt" har kommet om det faktiske arbeidet slokvik har gjort?
                                        ________
                                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          #40
                                          Det positive med å ha en og samme mann som fysisk trener og fysioterapeut, er fraværet av evt interessekonflikter som måtte oppstå hvis to forskjellige har ansvar for hvert sitt beslektede område. Samtidig slipper vi sammenblanding på forumet om hvilken av dem som jobber med skaderehabilitering, og hvilken som jobber med spillernes formutvikling.

                                          Det negative er at dette kanskje blir en stor og mektig oppgave for en mann alene, men vet ikke nok om stillingsinstruksen til å mene så mye om det egentlig.

                                          Kommentar

                                          Working...