VIF - LSK, mandag 20. oktober, kl. 19:00, Ullevål stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #21
    Vår cupfinale!

    Vinner vi denne, er plassen så godt som sikret. Det må da være en enorm inspirasjon å ta med seg inn til møtet med bydelsklubben vi alle hater så sterkt?! Her er det ingenting å spare på, jeg forventer at det blir satt litervis av blod, svette, snørr og tårer til spille ute på Ullevål-matta akkurat denne mandagskvelden. Det skal alltid ytes 100% på banen så fort man trekker den gule og svarte drakta med LSK-logo på brystet over hodet. Den forplikter. Mot søpla er det 120% som gjelder, alltid! Uavhengig om du er Søgård som er oppvokst med hatet, Stensaas som en innleid leiesoldat eller Kiko som ikke skjønner mange kvekk norsk. Det er det nærmeste man kommer krig i fotball. Spesielt i dagens LSK-situasjon. Da snakker vi ikke frykt, kun stolthet og en helvetes innsats!

    Hvis alt som kryper pr dags dato klarer å gå innen den 20. oktober, er det i mine øyne bare usikkerhet rundt en plass på den sentrale midtbanen. Jeg ser for meg dette laget, med forbehold om at alle stabler seg på bena klare til kamp:

    Otto
    SP-Riseth-PSA-Stensaas
    Riise-Bjørkøy(Brenne)-Kiko-JML
    Myklebust-OO

    Vi vinner, 0-2. La det skje.

    Kommentar

    • fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1250

      #22
      PSA er ute for resten av sesongen ble det skrevet her om dagen. SP kan også spille stopper, så dette kan kanskje bli aktuelt framfor Bertheussen. Men til denne matchen har vi forhåpentligvis tilbake BHR, Essediri og Fellus noe som gir flere alternativer framover.

      Kommentar

      • Careca

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
        Vinner vi denne, er plassen så godt som sikret. Det må da være en enorm inspirasjon å ta med seg inn til møtet med bydelsklubben vi alle hater så sterkt?! Her er det ingenting å spare på, jeg forventer at det blir satt litervis av blod, svette, snørr og tårer til spille ute på Ullevål-matta akkurat denne mandagskvelden. Det skal alltid ytes 100% på banen så fort man trekker den gule og svarte drakta med LSK-logo på brystet over hodet. Den forplikter. Mot søpla er det 120% som gjelder, alltid! Uavhengig om du er Søgård som er oppvokst med hatet, Stensaas som en innleid leiesoldat eller Kiko som ikke skjønner mange kvekk norsk. Det er det nærmeste man kommer krig i fotball. Spesielt i dagens LSK-situasjon. Da snakker vi ikke frykt, kun stolthet og en helvetes innsats!
        Innsatsen er vel ikke problemet vårt. Vi må kjøle oss ned, bruke hodet og spille ball.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #24
          Når man ser på LSK kontra andre lag for tiden kan jeg tydelig se forskjell på spillere og spill. Våre spillere virker utrygge, virker som dem har litt panikk når dem får ballen og ser en motstander, de skal liksom skynde seg så helvetes mye hele tiden. Man ser tydelig at spillet blir malt i stykker og at denne "angsten" får dem til å gjøre mange feil både lagmessig og personlige feil. Vi stresser med å få den lange ballen til Metern, som i det siste er begynt å snuble i sin egen meter, denne hakkete og panikkartede spillestilen vi har for tiden jobber i mot oss.
          Når man ser på mange av de andre lagene innehar de en mye større ro i spillet både personlig og lagmessig, spillet glir enklere og de stresser ikke så mye.
          Stressspill hjelper oss ikke, passsninger blir feil, skudd blir sleivskudd når man skal skynde seg så forbanna mye, innlegg blir bak mål eller rett til keeper hvis de kommer forbi første forsvarer.

          Laget må roe seg ned litt, da skal man se at spillet vil forbedre seg det er jeg sikker på.
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

            #25
            Opprinnelig skrevet av Bekkis
            Johnsen må vel være klar for spill nå vel?? Skulle jo vært spilleklar i mai. trener nærmest for fullt. må da gå an å ta noen sjanser for å redde en sesong?? i den tia her vi skulle hatt magnus powell! midtstopper? spiss?? samma faen!
            En kompis snakket med Marus Johnsen i forrige uke og han var IKKE optimistisk. Dette er jo en skade slik som Solskjær har/hadde og vi vet jo hvordan det gikk med han. Slik jeg ikk fortalt det så er det utopi å håpe på noe spill i år. Og for å være realistisk: Jeg personlig tror både Kiesen og Johnsen er ferdige som spillere på toppnivå. For klubben sin del så er det jo et dillemma at de betaler høye lønninger til spillere som er "invalide". Samtidig ville det vært ille hvis vi kansselerte kontraktene deres hvis de skulle bli helt bra igjen. Min mening er forøvrig at De bør kansselere kontraktene og bruke pengene på andre spillere/Lønninger. Ihvertfall etter hva jeg leste i går om et underskudd i 20. Millioners klassen...
            Fugla Forever

            Kommentar

            • Bibaboy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 712

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
              Vinner vi denne, er plassen så godt som sikret. Det må da være en enorm inspirasjon å ta med seg inn til møtet med bydelsklubben vi alle hater så sterkt?! Her er det ingenting å spare på, jeg forventer at det blir satt litervis av blod, svette, snørr og tårer til spille ute på Ullevål-matta akkurat denne mandagskvelden. Det skal alltid ytes 100% på banen så fort man trekker den gule og svarte drakta med LSK-logo på brystet over hodet. Den forplikter. Mot søpla er det 120% som gjelder, alltid! Uavhengig om du er Søgård som er oppvokst med hatet, Stensaas som en innleid leiesoldat eller Kiko som ikke skjønner mange kvekk norsk. Det er det nærmeste man kommer krig i fotball. Spesielt i dagens LSK-situasjon. Da snakker vi ikke frykt, kun stolthet og en helvetes innsats!

              Hvis alt som kryper pr dags dato klarer å gå innen den 20. oktober, er det i mine øyne bare usikkerhet rundt en plass på den sentrale midtbanen. Jeg ser for meg dette laget, med forbehold om at alle stabler seg på bena klare til kamp:

              Otto
              SP-Riseth-PSA-Stensaas
              Riise-Bjørkøy(Brenne)-Kiko-JML
              Myklebust-OO

              Vi vinner, 0-2. La det skje.
              PSA er ferdig for sesongen!
              Fugla Forever

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #27
                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Worst case er dette:
                Søgård - Pedersen - Biffen - Stensås
                Måtte gud forby denne 4ern.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Måtte gud forby denne 4ern.
                  Men så har vi ikke veldig mange andre alternativer heller. Kippe karantene, Andresen skadet, Riseth skadet.

                  Bjørkøy-Pedersen-Bertheussen-Stensaas. Er vel det beste vi har pr dags dato? Håper virkelig Riseth blir klar til denne kampen.

                  Kommentar

                  • hønefoss kanaris
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Oct 2008
                    • 6

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av VK
                    Men så har vi ikke veldig mange andre alternativer heller. Kippe karantene, Andresen skadet, Riseth skadet.

                    Bjørkøy-Pedersen-Bertheussen-Stensaas. Er vel det beste vi har pr dags dato? Håper virkelig Riseth blir klar til denne kampen.
                    Riseth er jo skadet før hver kamp, så han er med.
                    tror de legger han i respirator mellom hver kamp. eller fryser han ned.
                    "også halter han ut kampen når det er igjenn ca 15min"
                    Men han kjemper jo med hjerte hver gang !

                    Enga er mat for fugla!

                    Forza for evig!

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2127

                      #30
                      Det er merkelig hvor fort stemningen kan snu: Etter flere gode kamper, og et gufs fra fortiden mot FFK sist, er vi plutselig nedrykksfavoritter. Laget spilte vel ikke dàrlig mor FFK, men led av det man gjorde i starten av sesongen: Personlige feil i forsvar og ineffektivitet i angrep.

                      Samtidig mòter man et sòpla-lag som ogsà er i krise. Her bòr man da pròve à skape litt optimisme foran kampen, i stedet for à innkassere et tap pà forskudd?? Hvor fryktinngytende har vif egentlig vaert i àr??

                      Problemet er selvfòlgelig forsvarsfireren. Jeg regner med at Riseth blir klar, etter to uker med hvile. Selvfòlgelig er dette en kamp Kippe burde spilt, men dommeren ville det tydeligvis ikke sànn. (Pà den positive siden er da Kippe tilbake mot bartepakket.) Etter som at jeg er redd for at Bertheussen kan vaere for heit i toppen for en sànn kamp, lander jeg pà fòlgende formasjon:

                      Otto
                      Sògàrd-Pedersen-Riseth-Stensaas
                      Riise-Mouelhi-Brenne/Bjòrkòy-JML
                      Occean-Myklebust

                      Velger à trekke Pedersen inn i midten, og Sògàrd inn som back. Selv om Sògàrd har spilt back med blandet suksess tidligere, tror jeg at han vil glimte til i kampen mot sòpla (Jeg mener Espen nesten uansett bòr spille disse kampene)

                      Hvis Riseth ikke blir klar, har vi vel to alternativer som peker seg ut:

                      Stensaas-Pedersen-Bertheussen-JML og Sògàrd-Pedersen-Bertheussen-Stensaas.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7080

                        #31
                        Satser på at Vidar blir klar til denne. Men mye viktigere er det jo at Riise er klar for kamp. Håper derfor virkelig at han tenker litt taktisk og holder seg hjemme fra landslagssamlingen.

                        Håper på følgende:
                        Otto; Pedersen, Riseth, PSA*, Stensaas; Riise, Mouelhi, Brenne, JML; OO, MM.

                        *: Pratet med PSA i pausa mot FFK, og han sa fotskaden var "forverret". Men det er bare en betennelse. To uker kan gjøre underverker der. I verste fall får han bare spille gjennom smertene. Bertheussen er livsfarlig å ha bak der.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Satser på at Vidar blir klar til denne. Men mye viktigere er det jo at Riise er klar for kamp. Håper derfor virkelig at han tenker litt taktisk og holder seg hjemme fra landslagssamlingen.

                          Håper på følgende:
                          Otto; Pedersen, Riseth, PSA*, Stensaas; Riise, Mouelhi, Brenne, JML; OO, MM.

                          *: Pratet med PSA i pausa mot FFK, og han sa fotskaden var "forverret". Men det er bare en betennelse. To uker kan gjøre underverker der. I verste fall får han bare spille gjennom smertene. Bertheussen er livsfarlig å ha bak der.
                          Er ikke enig i at Riise er viktigere en Riseth i denne kampen hvis man ser på alternativet i forsvar,.

                          Blir PSA, Riseth og Riise klare til kampen har vi gode sjanser, men klarer ikke legge bort tanken på at vi kan måtte spille kampen uten alle 3. Da kommer vi til å slite.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Bertheussen er livsfarlig å ha bak der.
                            Jeg vil si det så sterkt som at å starte med Bertheussen på banen er synonymt med tap. Jeg sa det samme til lillebror før match på søndag - og fikk rett...
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Biffen spilte vel ikke akkurat på seg selvtillit mot FFK. Mot VIF derimot møter han murbrekkeren Sæthernes, noe som burde passe ham bedre. I denne kampen må Riseth spille uansett. Han er en dyr spiller på slutten av karriéren og bør ofre litt. Klubben kan spandere protese på ham etter at han er ferdig - kanskje et klassisk trebein til planting av poteter og grantrær på Frosta i kombinasjon med en fuglefot i bronse for festlige anledninger.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Jeg vil si det så sterkt som at å starte med Bertheussen på banen er synonymt med tap. Jeg sa det samme til lillebror før match på søndag - og fikk rett...
                                Merkelig hvordan Biffen blir gjort til alles syndebukk etter FFK-kampen, mens alle håper på at Riseth blir klar til kampen mot Engen. Det var tross alt Riseth som ødela FFK-kampen ved å forære dem et mål. Slike sleiver har han hatt i nesten hver eneste kamp i år, men han har heldigvis hatt mye gullhår og sluppet med skrekken de fleste gangene.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Merkelig hvordan Biffen blir gjort til alles syndebukk etter FFK-kampen, mens alle håper på at Riseth blir klar til kampen mot Engen. Det var tross alt Riseth som ødela FFK-kampen ved å forære dem et mål. Slike sleiver har han hatt i nesten hver eneste kamp i år, men han har heldigvis hatt mye gullhår og sluppet med skrekken de fleste gangene.
                                  Jeg ordla meg kanskje uklart, men jeg ga ikke Biffen hovedansvaret for FFK-tapet. Han gjorde ingen stor innsats, men som du sier; det gjorde heller ikke Riseth.

                                  Mitt poeng er at Bertheussen ikke er god nok på tippeliganivå, men manglende ro med ballen i beina og en ekstremt høy risiko hver gang han går inn i en tackling. Misforstå rett; jeg elsker å se steinharde tacklinger og minnes med glede lufteturene Bård Bjerkeland ga mini, men i dagens fotball er det ikke rom for spillere uten mer å by på enn som så.

                                  Ivar Hoff kalte Eirik Bakke et gult kort med fotballsko på, det samme kan med rette sies om Bertheussen.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Mitt poeng er at Bertheussen ikke er god nok på tippeliganivå, men manglende ro med ballen i beina og en ekstremt høy risiko hver gang han går inn i en tackling.
                                    En smule uenig i svartmalinga av Biffen's fremtid. Jeg anser Biffen som et bra forsvarsemne primært grunnet duellstyrken. Duellstyrke er den viktigste egenskapen der bak, tett fulgt av plasseringsevne.

                                    Virkelig gode forsvars spillere har offensive egenskaper i tillegg til de defensive, slikt som god pasningsfot og kreativitet. Her har Biffen mangler. Disse manglende vil hindre ham i å bli stor internasjonalt, men han har allikevel alle muligheter til å bli en habil tippeligaspiller.

                                    Biffen's manglende kamptrening fører til usikkerhet, stress og treghet i avgjørelser. Etterhvert som gutten får spilletid vil disse tingene bedres og tacklingene ikke lenger bli like hasardiøse fordi plasseringen er bedre tacklingene blir bedre "timet". Prestasjonene blir også jevnere. Inntil ting sitter må de andre bak være mer påpasselige i sikringsjobben enn ellers.

                                    Det er imidlertid litt uheldig at han må "spilles inn" i en periode hvor klubben virkelig trenger poengene. Når han i tillegg står i fare for å spille med en uerfaren makker (dersom Kippe og Riseth er ute) kan det bli virkelig skummelt. Når det er sagt så har vel ikke akkurat enga det laget som er mest giftige fremover, så det er mulig at Biffen gjør helt grei figur mor bydelslaget.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Merkelig hvordan Biffen blir gjort til alles syndebukk etter FFK-kampen, mens alle håper på at Riseth blir klar til kampen mot Engen. Det var tross alt Riseth som ødela FFK-kampen ved å forære dem et mål. Slike sleiver har han hatt i nesten hver eneste kamp i år, men han har heldigvis hatt mye gullhår og sluppet med skrekken de fleste gangene.
                                      Det kan se ut som at Frostingen har spilt litt for mye Playstation natterstid denne sesongen ja. Jeg vet han har redda oss fra en hel del baklengs, men er det noen som har talt opp antall tabber han har gjort i år som DIREKTE har ført til baklengs, og hvor mye det har kostet laget, i all sin offensive begredelighet, å prøve å komme tilbake i de kampene? Jeg tipper vi snakker om kanskje 5 baklengs som direkte følge av det man egentlig bare kan kalle 100 % - tabbe. Altså en tabbe som gir motstanderen en såkalt 100 % - sjanse. Det er ikke slike manøvre man forventer seg av en gammel kampbikkje som Riseth.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Merkelig hvordan Biffen blir gjort til alles syndebukk etter FFK-kampen, mens alle håper på at Riseth blir klar til kampen mot Engen. Det var tross alt Riseth som ødela FFK-kampen ved å forære dem et mål. Slike sleiver har han hatt i nesten hver eneste kamp i år, men han har heldigvis hatt mye gullhår og sluppet med skrekken de fleste gangene.
                                        Jeg ser at du ikke har rørt den deilige kamelen som ligger på tallerkenen din? Jeg synes Riseth har vært jevnt over bra i de fleste kampene og veldig bra i enkelte. På svarte dager er det stort sett bare han og Kippe som har prestert. At han har gjort personlige feil er selvfølgelig dumt, samtidig gjelder dette veldig mange spillere på årets skandalelag som har brent store sjanser eller mista ballen i farlig posisjon. Ser man sesongen under ett har Riseth vært en reddende engel, og man må være svært kamelvegrende for å ikke erkjenne at det ville gått dårligere uten ham i forsvarsrekka. At han alene har skylda for fem baklengs er en drøy påstand, og skyldes vel at du
                                        tipper
                                        H&K?

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Merkelig hvordan Biffen blir gjort til alles syndebukk etter FFK-kampen, mens alle håper på at Riseth blir klar til kampen mot Engen. Det var tross alt Riseth som ødela FFK-kampen ved å forære dem et mål. Slike sleiver har han hatt i nesten hver eneste kamp i år, men han har heldigvis hatt mye gullhår og sluppet med skrekken de fleste gangene.
                                          Biffen spillte en drittkamp selv om det var Riseth som stod for det ene målet, ved det andre målet var Biffen helt håpløs.
                                          Biffen er en risiokospiller synes jeg, jeg må si at jeg blir nervøs hver gang han skal klarere eller foreta seg noe en mot en i forsvar! Jeg synes Biffen har vært skikkelig dårlig i det siste og bevist at han ikke er god nok for dette nivået, i alle fall slik han spiller nå. Men det kan jo da også sies at der er flere andre som har vært skikkelig ræva i det siste også. Du skal også ha rett i at Riseth flere ganger har hatt situasjoner der ting kunne gått galt, og på den måten spilt risikofylt, men han har engasjemang krigervilje til tusen.
                                          Jeg mener Biffen mangler en del enda for å kunne hevde seg.
                                          men ingenting hadde vært bedre om han ble jævla god helt plutselig, og at han blir stabil :-)
                                          Last edited by Rovfugl; 08.10.2008, 08:16.
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...