VIF - LSK, mandag 20. oktober, kl. 19:00, Ullevål stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2505

    #81
    Opprinnelig skrevet av ach
    Har forresten hørt at vålerenga spotter før matchen..
    Hva betyr dette?
    Er det det norske ordet "spotter" du mener, altså "håner" eller "gjør narr av"? Og er det oss de i tilfelle skal spotte?
    Da håper jeg de bruker enten
    DERE TELLER TITLER, VI TELLER ÅR
    eller
    DERE TELLER ÅR, VI TELLER TITLER

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #82
      Eller den hvor det stod "Ingenting hos dere er ekte" Den lo jeg godt av.

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        #83
        Opprinnelig skrevet av mats
        la oss håpe vidar hviler seg i form.
        Jeg tror Vidar spiller. Han har gjort det til sitt varemerke å alltid være usikker til kamp i uka før. Som regel kvikner han til og spiller med eventuelle smerter.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #84
          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Jeg tror Vidar spiller. Han har gjort det til sitt varemerke å alltid være usikker til kamp i uka før. Som regel kvikner han til og spiller med eventuelle smerter.
          Vidar starter. Han kan rusle av når OO "avgjør" kampen med 0-2 i det 80. spilleminutt.

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            #85
            Opprinnelig skrevet av reka
            Eller den hvor det stod "Ingenting hos dere er ekte" Den lo jeg godt av.
            De bruker nok den vanlige "tid for ømhet".

            Kommentar

            • Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

              #86
              Dette med Riseth og kampen sist handler nok om trygghet og en del om skaden. Det er ikke en unnskyldning for Riseths tabber, men måten han var dårlig på i sist kamp. Han spilte flere gode kamper uten "feil" før FFK-kampen. Han er vant til å ha Kippe ved siden av seg i hvordan han spiller og rydder opp på. Måten å dekke rom og så videre blir annerledes, og det er klart det er en større utfordring å spille med Bertheussen fordi han viser seg mer mangelfull i posisjoneringa og timingen i forhold til når han skal gå opp i motspiller og når han skal falle av.

              Hvis man skal vurdere de to går det mye på potensialet i måten de spiller på. Evnen til å være "kald i hodet" istedenfor å bruke sklitaklinger som sitt primære forsvarsvåpen, for eksempel. Sette i gang og spille rolig til medspiller i stedet for å "midtstopperklarere", kanskje en av de viktigste ferdighetene en stopper kan ha i og med at oppbygginga av spillet skjer gjennom forsvaret.

              Pasningsfot og teknikk er etter min mening de to viktigste ferdighetene en fotballspiller kan ha. Pasningsfot fordi det kan starte angrep og ikke "ødelegge" spillet enten ved å tape ballen eller at motspiller kommer fortere oppi. Teknikk fordi det gir bedre tid og mulighet til å gjøre det riktige. Pedersen som stopper kan gå greit all den tid han har en del hodestyrke og pasningsfot. Haken er selvfølgelig uvant plass og tempoet. Men på det stedet er ikke Riseth og Biffen mye bedre, der Biffen er verst på grunn av også mer taktiske mangler (ikke glem at han hadde en like stor tabbe som Riseth da han feilberegna og Johansson nesten satte inn 0-2 rett før pause sist).

              Men så lenge "Moa" er ute og en Shelton med et stykke til formen, tror jeg Biffen (og helst Riseth) vil gjøre en helt OK jobb, fordi med det utgangspunktet vi og tildels bydelslaget har skal det skje noe spesielt hvis ikke dette blir en "stillingskrigkamp" med mange dueller. Kampen vil antakelig bli avgjort av duell- og løpsstyrke, og det er også mulig at Biffen er bedre i kamper vi ikke i like stor grad bør føre som på hjemmebane.

              Lykkes vi også med å sette press på Sæternes og er obs på Fredheim Holm når han går fremover så har vi dekket de fleste offensive spillvariantene til VIF, som KAN blir bedre av at Andresen er ute, men det er er ikke noe automatikk i det. Andresen har spilt så å si alt av kamper og laget har blitt ganske avhengig av ham. Avhengig i den forstand at alle spiller ballen inn til Andresen og venter på "hva som skal skje nå". Litt på samme måte som herrehåndball-landslaget før der ballen "måtte" innom Kjelling. Det er en utvikling Vålerengen skal passe seg for. På samme måte som i Brann skulle det ikke forundre meg om Engen også får lide for at han ikke spiller etter hvert.

              Canario - klar til strid!

              Kommentar

              • Mollari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2003
                • 135

                #87


                Snakk om å gi seg selv dårlig karma, dette går veien...
                http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                Kommentar

                • 65`an
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2006
                  • 70

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Ser av nyhetstråden at vi stiller med Bertheussen og Pedersen som midtstoppere. Hvem spiller høyreback?

                  Blir det slik?
                  Søgård - Pedersen - Biffen - Stensaas
                  Ser at Marius Johnsen spillte bra i 90 min for andrelaget i dag, kan ikke han steppe inn i midten da? Eller blir det for tidlig med kamp igjen allerede mandag?

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Mollari
                    http://www.vif-fotball.no/article2310149.ece

                    Snakk om å gi seg selv dårlig karma, dette går veien...
                    Først New Jordal Swingers, nå dette... Angelo Kelly ser forøvrig ut som en gjennomsnittlig innavla klansape. Ikke det at vår kjære Rune Rudberg er så mye bedre, men...

                    Tips VIF 0 - LSK 2, Occean putter to ganger og Martin Andresen selger møbler innen vinteren.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av 65`an
                      Ser at Marius Johnsen spillte bra i 90 min for andrelaget i dag, kan ikke han steppe inn i midten da?
                      Håper det - iallfall hvis Riseth ikke spiller. Uansett er sannsynligheten for at en halvskadet Riseth eller Biffen skal dominere ikke særlig stor. Men jeg regner det heller ikke som spesielt sannsynlig at Johnsen ville klart å involvere seg enda mindre (negativt) enn hva dem har gjort. Riseth og Biffen har vært innblandet i og årsak til altfor mange mål imot. Det blir nok ikke noe start så lenge Riseth melder seg klar, men hvis han ikke spiller mener jeg Johnsen bør gå inn i midtforsvaret framfor Pedersen. En backrekke der tre av spillerne heter Søgård, Pedersen og Biffen får angsten til å komme: Søgård og Pedersen spiller i feil posisjon og Biffen er nesten konstant på etterskudd og er bare god i dueller når motstanderen står stille. Det svekker neppe laget om Johnsen kommer inn. Heller ikke for en halvskadet Riseth eller Biffen, og det er ganske naturlig å konkludere med at både Pedersen og Søgård fungerer best når de får spille på det de kan best. Det gjør de som høyre back og midtbanespiller. Hvis en må over på høyre back vil jeg heller ha Stensaas der og en JML i form på andre sida, enn Søgård som selger seg altfor lett både i forhold til taklinger, timing og posisjonering (i press) til å være en spiller som skal fungere som en "sikkerhet" i forsvar. Derimot kan det etter min mening passe vel så godt for en spiller som Stensaas å spille på "feil" side.

                      1-3. Som i fjor.

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        #91
                        otto
                        steinar-vidar-marius-ståle
                        riise-kiko-brenne-jooon
                        ---mykle-olli---

                        Kommentar

                        • hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

                          #92
                          Vil ikke se Marius Johnsen som stopper. Det har jeg ikke gjort siden Brann hjemme i fjor.

                          Otto

                          Bjørkøy - Biffen - Pedersen - Stensaas

                          Riise - Søgård - Kiko - Brenne

                          Occean - Myklebust
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

                          Kommentar

                          • Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1453

                            #93
                            Marius Johnsen har slitt med skader i halvannet år nå og så mener dere han spille 2x90 minutter i løpet av 3 dager? Skeptisk.

                            Håper Riseth blir klar og danner stopperpar med Bertheussen. Hvis Pedersen må steppe inn som stopper foretrekker jeg Bjørkøy i stedet for Søgård som back. Vil uansett ikke ha JAB ute på venstrekanten, men siden JML spilte for LSK2 tyder vel mye på at han nok en gang blir vraket.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av hoyt
                              Vil ikke se Marius Johnsen som stopper. Det har jeg ikke gjort siden Brann hjemme i fjor.
                              Synes han var "grei" borte mot Sandefjord i fjor. Føler meg egentlig litt tryggere på han enn Biffen.

                              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              Marius Johnsen har slitt med skader i halvannet år nå og så mener dere han spille 2x90 minutter i løpet av 3 dager? Skeptisk.
                              Enig i dette, men det blir kanskje et innhopp? Vi har gode minner fra det i tilsvarende kamp på Ullevaal i fjor.

                              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              Vil uansett ikke ha JAB ute på venstrekanten, men siden JML spilte for LSK2 tyder vel mye på at han nok en gang blir vraket.
                              Jeg tolket gårsdagens kamp annerledes. At Joooon ikke startet den kan vel kun bety at han starter i morgen?

                              Jeg vil uansett IKKE se følgende spillere på venstrekant i morgen: Brenne, Bjørkøy, Søgård, Kiko, Essidiri, Meter'n.

                              Mine fortrukne spillere der er: Joooon, Ståle og M. Johnsen.

                              Venstrebein! Hører du det Erland? Kan vi for en gangs skyld starte kampen med venstreback og venstrekant med venstrebein? Ikke spesielt komplisert.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #95
                                Ser ut som det blir følgende lag:

                                Otto
                                Espen-Biffen-Steinar-Ståle
                                Riise-Kiko-Bjørkøy-Jooon
                                Mykle-Occean

                                Jeg så bare siste del av spillsekvensen, så det kan ha blitt kjørt andre oppstillinger tidligere.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7080

                                  #96
                                  Bjørkøy spilte høyreback i en halv sesong i FFK og klarte seg mer enn godt nok der. Det MÅ være en bedre løsning enn Søgård. Bjørkøy har mye bedre teknikk og pasningsfot, to ikke uvesentlige kvaliteter i den posisjonen. Espen klarer seg helt fint sentralt på midtbanen uansett.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5099

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Bjørkøy spilte høyreback i en halv sesong i FFK og klarte seg mer enn godt nok der. Det MÅ være en bedre løsning enn Søgård. Bjørkøy har mye bedre teknikk og pasningsfot, to ikke uvesentlige kvaliteter i den posisjonen. Espen klarer seg helt fint sentralt på midtbanen uansett.
                                    Espen er ikke akkurat "kald i hodet" foran disse kampene heller.

                                    Jeg vil mye heller se han løpende, krigende og kjempende på midtbanen, enn å se ham som en vill, stressa og panisk høyreback.

                                    Men for all del, han kan jo gjøre mine ord til skamme.

                                    Kommentar

                                    • MartinRE
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2008
                                      • 738

                                      #98
                                      Lag:

                                      Jeg var på treninga istad. Da så jeg de brukte dette laget ...
                                      Otto
                                      Søgård-Biffen-Pedersen-Stensaas
                                      Riise - Kiko - Bjørkøy - JMT
                                      Myklebust-Ollie

                                      Er ikke helt trygg på den bakerste rekka :neutral:
                                      "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                                      Kommentar

                                      • MartinRE
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2008
                                        • 738

                                        #99
                                        Jeg håper-.-'

                                        Selv håper jeg :
                                        Otto
                                        Pedersen-Riseth-Johnsen-Stensaas
                                        Riise-Kiko-Bjørkøy-JML
                                        Myklebust-Ollie


                                        Noen som er enige ?
                                        "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                                        Kommentar

                                        • nob
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2007
                                          • 137

                                          Får man kjøpt billett på sportshuset i morra også?
                                          eller mpå man eventuelt på fotballshop på stadion for og kjøpe før kampen?
                                          "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                          Kommentar

                                          Working...