Bjørn Helge Riise på Åråsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #61
    Unge Riise skryter uhemmet av LSK i artikkelen i Sunnmørsposten ser jeg.
    En slik signering, og slik omtale fra spilleren er akkurat hva LSK trenger nå.
    Spesielt etter at mediene så smått har fått med seg at LSK spiller mer og mer underholdende, og at VIF spiller destruktiv gampefotball.
    Knurr...

    Kommentar

    • Joppe
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Dec 2003
      • 173

      #62
      ..også har vi noen småirriterte Viking-supportere borti Stavanger, som ikke er spesielt imponerte over Rugland og co.

      :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



      Herlig!

      Kommentar

      • TorTor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 335

        #63
        Klippet dette fra mailinglista ti LSK nå. Ser ut ti at Fjørtoft og gjengen har gjort et scoop...


        U21 trener Halvar Thoresen om Bjørn Helge Riise:

        U21-treneren tror på A-lagsdebut for Norge:
        - Bjørn Helge har vokst voldsomt

        MÜNCHEN (VG Nett) For litt over ett år siden hadde ikke U21-trener Hallvar
        Thoresen sett Bjørn Helge Riise spille. Nå får han ikke sett nok av ham.

        Av JARLE FREDAGSVIK

        - Fra jeg så ham for første gang har han fått et veldig løft med økt
        spilletid i Brussels. Han har vokst voldsomt på den tilliten, sier
        Thoresen til VG Nett.

        Mens storebror John Arne baner seg vei med kraft og fart, kommer Bjørn
        Helge seg fremover med god nærteknikk (ballkontroll og pasninger),
        tekniske finesser og arbeidskapasitet.

        - John Arne er bedre med plass og rom, mens Bjørn Helge kommer seg ut av
        det på små flater. De er faktisk veldig ulike som spillere.

        Enorm utvikling

        Spørsmålet er nå om Bjørn Helge utvikler seg nok til å oppfylle
        Riise-brødrenes store drøm: Å spille på lag sammen.

        - Det er ingen som kan spå slike ting. Men dersom han fortsetter
        utviklingen han opplever nå, og dette har godt fort, er mulighetene gode,
        mener Thoresen.

        Han trekker frem Riise sammen med Christian Grindheim (Vålerenga), Lars
        Iver Strand (Tromsø), Kristian Flittie Onstad (Lyn), Jan Kjell Larsen
        (Haugesund) og Thomasz Sokolowski (Lyn).

        PS! Forrige U21-generasjon (spillere født i 81-82) preger allerede dagens
        landslagstropp. Både Jan Gunnar Solli, Brede Hangeland, Azar Karadas,
        Morten Gamst Pedersen og Daniel Braaten stammer fra disse to årgangene.
        Hvis klubben gjør alvor av planene om å hente norges største keepertalent Jan Kjell Larsen, så ser jeg konturene av et storlag.

        Kommentar

        • TorTor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 335

          #64
          Ser ikke ut til at Brrrrann-fansen er spesielt fornøyd heller..... Litt delte meninger om BHR, men ser ut til at de bare prøver å trøste seg selv fordi han ikke havna i Bergen...



          PS! Er samboer med ei fra Bergen, prata med faren hennes som er relativt ihuga Brann-fan. Han var hverfall ikke spesielt fornøyd med at vi snappa BHR foran dem....

          Oooh happy days......

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            #65
            Jeg må bare gjenta meg selv: Uwe Rösler er det beste som har hendt denne klubben på år og dag. Endelig tar LSK steget ut av fortida og tilbake som en foregangsklubb i Norge.

            Tenk tilbake på stemninga i fjor høst. Himmel så godt vi har det nå. Takk til Per Berg og Uwe Rösler, og nå også Jan Åge Fjørtoft. Vi har et storlag på gang. Om to år skal vi vinne Tippeligaen. I år tror jeg mer og mer på medaljekamp. Laget vårt skal bli vanskelig å slå for alle nå.

            Spørsmålet om lagoppstillinga er spennende. Jeg tror på følgende:
            ----------Müller---------
            Stoffe-Kippe-PSA-Shane
            --------Kasey-----------
            Riise-----------Påsan
            --------Koren---------
            Mifsud/Mykle-Sundgot

            På benken har vi da kapasiteter som Mykle/Mifsud, Powell, Rambekk, Sasa, Vidarsson og Søgård. Dette laget skal bli vondt å spille mot og fryktelig vanskelig å slå etter hvert.

            Du store all verden så glad jeg er i dag!!
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #66
              Legg merke til at Rösler sier til RB at han ser for seg å "oppnå ting allerede i år."

              Jeg kan vel ikke stikke under en stol at jeg var betenkt da LSK ansatte Uwe som ny trener, i og med at han ikke hadde noe som helst erfaring.

              MEN ALDRI HAR JEG VÆRT MER GLAD FOR UBEGRUNNET FRYKT!!!!!!!!

              Og nå går det noen litt småsure klansaper rundt i gangene her etter at LSK snappet Riise. Jo da, det er en fin dag!!!!

              \/ klappp \/ \/ klappp 8) 8)
              Knurr...

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #67
                trigz, vi venter ikke 2 år på å vinne serien?? Jeg mener at vi legger et meget godt grunnlag til å klare det allerede neste år.
                Og for all del, det er fortsatt mulig å klare det allerede i år! De ter ikke tull. RBK har blitt ræva, Viking sliter, Start holder ikke ut i lengden, og Brann er alt for ujevne. Vif er gode, men de er også sårbare om noen av de viktigste spillerne blir skadet.

                Kommentar

                • Joppe
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Dec 2003
                  • 173

                  #68
                  Morro å lese Brann-supporternes klynk om at Riise ikke er god nok for Brann. Hadde det vært Brann som hadde snappet opp Riise så ville nok reaksjonene vært annerledes tenker jeg :lol:

                  Kommentar

                  • sten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2005
                    • 873

                    #69
                    Helt suverent!fjøra har gjort en god jobb siden han begynnte i klubben.myklebust,rambekk,sasa er bare starten.får vi Fevang og E.Hoff også nå så skal j sprette spritflaska

                    Kommentar

                    • sten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 873

                      #70
                      ikke ta med folk i startoppstillinga før dem er klare

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Bra at det endelig blir litt konkuranse om plassene i klubben. Nå vil vi få en del gode spillere på benken, blant annet spillere som er ute av form.

                      Får vi bergomi så havner vel rambekk og shane på benken? Gode spillere.
                      På midten havner kanskje søgård på banken, og på spissplassen har vi myklebust og powell på benken.

                      Man ser allerede at skader gjør mindre skade på laget enn tidligere.

                      ----------------------Müller------------------.... Misund
                      -Andersson--Andresen--Kippe--Bergomi- ... Shane, Rambekk
                      -------------------Wehrman----------------- ... Søgård
                      -------Riise---------Koren-------Strand---- ... (Radulovic, Mato, Vidarsson)
                      ---------------Mifsud-----Sundgot---------- ... Myklebust, Powel


                      en midtbanespiller til hadde kanskje gjort seg, spesielt om ikke koren blir så lenge, men detta begynner å se bra ut.

                      Kommentar

                      • sten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 873

                        #71
                        er det ikke dumt å ta med spillere i startelveren som ikke er klare for klubben enda.lsk har vel ikke blitt enig med klubben til riise om overgangsum og berdølmo har vel sagt at lsk er eneste alternativ i norge,men det kan vel fort dukke opp tilbud fra andre utenlandske klubber

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                          Nok en gang, strålende nyheter, men hvem går ut av laget?

                          4-3-3: Går Mifsud ut?
                          4-4-2: Dytter vi Wehrman ut av midtbanen?

                          Begge deler er vanskelig, men jeg tror ikke Riise kommer hit for å sitte på benken.
                          Kasey går aldri...i dagens stall må vi plukke bort den svakeste eller den med dårligst teknikk...først ryker sasa så (om vi liker det eller ikke) er det Espen sin tur
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av veiron
                            trigz, vi venter ikke 2 år på å vinne serien?? Jeg mener at vi legger et meget godt grunnlag til å klare det allerede neste år.
                            Og for all del, det er fortsatt mulig å klare det allerede i år! De ter ikke tull. RBK har blitt ræva, Viking sliter, Start holder ikke ut i lengden, og Brann er alt for ujevne. Vif er gode, men de er også sårbare om noen av de viktigste spillerne blir skadet.
                            Joda du har rett der, men det er best å være forsiktig optimist. Jeg har tro på medaljer allerede i år. Så spørs det hvordan RBK løser floka de er oppe i nå, men med den spillerstallen de har er det en skandale om de ikke tar gull, egentlig. Jeg har tro på sølv eller bronse i år, gullkamp neste år og deretter fugla på topp i 2007. Det viktigste er å gi Uwe tid. Han sier selv at laget pr i dag er et middels bra Tippeligalag, og prestasjonene kommer sikkert til å variere utover i sesongen.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • HanseFrank
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 221

                              #74
                              Kasey er den sikreste på laget av alle. Ingen andre har hans kvaliteter, verken offensivt eller deffensivt. Blir han skadet eller må stå over, er de to som er nærmest Kaseys kvaliteter Sundgot og Vidarsson, i tillegg til Koren, men han tror jeg ikke man vil flytte på. Rambekk og Søgård vil sikkert funk OK bakover, men bidra med null fremover.
                              HanseFrank
                              - på den andre siden...

                              Kommentar

                              • fugla_4_ever
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 467

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av general
                                Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                                Nok en gang, strålende nyheter, men hvem går ut av laget?

                                4-3-3: Går Mifsud ut?
                                4-4-2: Dytter vi Wehrman ut av midtbanen?

                                Begge deler er vanskelig, men jeg tror ikke Riise kommer hit for å sitte på benken.
                                Kasey går aldri...i dagens stall må vi plukke bort den svakeste eller den med dårligst teknikk...først ryker sasa så (om vi liker det eller ikke) er det Espen sin tur
                                Sasa tyker når Påsan kommer. Jeg er ikke så sikker på om du har rett i at Søgård er nest svakest på mistbanen. Korèn blir værende uansett, men det blit en jevn fight mellom Søgård og Wehrman, det vil si HVIS Riise får spille.

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  #76
                                  enig med at koren ikke ryker...

                                  Jeg mener at sørgård ikke bidrar nok konstruktivt..Han jobber hardt, men et er å det..
                                  På denne saken om de to andre så har vi nok forskjellige meninger og blir nok ikke enige heller
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6079

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av sten
                                    er det ikke dumt å ta med spillere i startelveren som ikke er klare for klubben enda.lsk har vel ikke blitt enig med klubben til riise om overgangsum og berdølmo har vel sagt at lsk er eneste alternativ i norge,men det kan vel fort dukke opp tilbud fra andre utenlandske klubber
                                    dumt?
                                    Morsomt er ordet du leter etter. Vi leker jo bare litt med tanken om hva vi kan ende opp med til sommeren.

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                                      men det blit en jevn fight mellom Søgård og Wehrman, det vil si HVIS Riise får spille.
                                      Det blir det ikke. Uwe har gjentatte ganger fremhevet Kasey sin innsats så langt i år og i treningskampene. Uwe mener Kasey er LSKs viktigste spiller, ergo går han ikke ut av laget selv om Riise skulle komme til klubben.

                                      Følg med, så lærer du....
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Galla
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2004
                                        • 42

                                        #79
                                        Men det som kjenntegner Søgård er at han aldri gir oppe, tror han vil kjempe om en plass i start 11`eren. Dette er bare bra , begynner og ligne noe dette =)

                                        Jeg tør ikke juble før alt er i boks, dette er en glimrende signing!

                                        Kommentar

                                        • fugla_4_ever
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 467

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                                          men det blit en jevn fight mellom Søgård og Wehrman, det vil si HVIS Riise får spille.
                                          Det blir det ikke. Uwe har gjentatte ganger fremhevet Kasey sin innsats så langt i år og i treningskampene. Uwe mener Kasey er LSKs viktigste spiller, ergo går han ikke ut av laget selv om Riise skulle komme til klubben.

                                          Følg med, så lærer du....
                                          Mulig jeg tar feil nå, men jeg kan ikke huske at Uwe har sagt at Kasey er den viktigste spilleren i klubben. Det nærmeste han har kommet å si det er vel da han fikk spørsmål om han syntes Kasey tok unødvendig store sjangser i eget forsvar, og svarte at Kasey spiller akkurat slik Rösler vil.

                                          Kasey måtte vike for Espen i fjor. Jeg sier ikke at det samme må skje i år, men JEG TROR kampen om plassen står mellom disse to i år også, og det er en jevn kamp...

                                          Kommentar

                                          Working...