LSK - RBK, Søndag 26. oktober, kl. 18:00, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #41
    Opprinnelig skrevet av reka
    Spiller for spiller synes jeg mitt oppsett er bedre. Brenne og Jon er og har vært svake hele sesongen. Kantspill har vi ikke fått til, uansett hvem vi har prøvd. Vi får også myklebust, Sundgot og Riise i nærheten av hverandre, dette er spillere som vi vet kan finne hverandre og har litt tempo i hue. Dessuten får vi fart på topp der den trengs, nemlig til å utnytte rom på kantene.
    Ja, jeg er enig i at din 4-2-1-3 variant er bedre med det laget vi nå har tilgjengelig. Som jeg nevnte over har du satt opp noe som ikke trenger typiske vinger, noe som passer klubben fint pr. nå. Så lenge de tre på topp ligger litt ulikt i høyde ("vingene" litt lenger ned enn midtspiss) blir det fine passningsvinkler fremover. Ulempen er at du kan lett få litt mange folk på feil side av ballen når motstander vinner ballen.

    Jeg vil mer generelt holde en knapp på min 4-1-4-1, mest på grunn av defensiv organisering. Den krever imidlertid at vi har vinger sånn noenlunde i form (Riise, Jooon/Ståle) og løpssterke, målfarlige folk på midten (Brenne, Bjørkøy). Det er et slit å møte lag som fikser å spille sånn.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #42
      Opprinnelig skrevet av KFL41
      ... jeg er temmelig sikker på at spillerne vet alvoret. ... Jeg tror alvoret preget oss igår og var årsaken til passivitet og apatisme.

      Derfor tror jeg det var veldig lurt å hente inn Berg nå ... Berg er intelligent og jeg tror han kan få spillerne til å fokusere på fotballmessige ting istedet for alvoret da jeg tror dette ikke nødvendigvis har noen positiv effekt.
      Jeg støtter denne fordi jeg ikke kan fatte at spillera på noen måte skulle kunne gått glipp av situasjonen/alvoret.
      Prestasjonsangst er en stykk sak, folk blir så redde for å feile at de gjør nettopp det. Angst må byttes ut med faenivoldskhet. Berg kan bli en katalysator i kraft av forandringen det er å få inn nye fjes i styrehuset.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #43
        Jeg synes helt klart vi skal holde oss til 4-4-2 ut sesongen så får vi se etter sesongen om vi bør finne en ny formasjon. Er ikke av de som mener LSK må på død og liv spille 4-4-2, men å bytte formasjon nå er risikabelt siden det tar tid å venne seg til et nytt system.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #44
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Jeg synes helt klart vi skal holde oss til 4-4-2 ut sesongen så får vi se etter sesongen om vi bør finne en ny formasjon.
          Henning B. har vel varslet lite endringer og er vel dessuten selv også mest kjent med 4-4-2 fra Lyn. Forskjellen blir vel at vi nå skal spille 4-4-2 slik Henning Berg mener det skal spilles. Men noen radikale forandringer har jeg, i likhet med deg, liten tro på på næværende tidspunkt.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #45
            Ivar Hoff sa det bra. Selv om man er verdens beste kokk er det umulig å lage verdens beste mat om man ikke har de rette råvarene.

            Spillerne våre er ikke gode nok til at vi plutselig kan spille fletta av Rosenborg, selv med Berg på sidelinjen, men jeg håper hans inntreden kan skape litt gnist hos spillerne våre slik at vi kan karre til oss 3 poeng på søndag.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #46
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Jeg synes helt klart vi skal holde oss til 4-4-2 ut sesongen så får vi se etter sesongen om vi bør finne en ny formasjon. Er ikke av de som mener LSK må på død og liv spille 4-4-2, men å bytte formasjon nå er risikabelt siden det tar tid å venne seg til et nytt system.
              Forsåvidt enig. Ble bitt av taktikkbasillen et øyeblikk, sorry.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5099

                #47
                Opprinnelig skrevet av hoyt
                Ivar Hoff sa det bra. Selv om man er verdens beste kokk er det umulig å lage verdens beste mat om man ikke har de rette råvarene.
                Jeg er ikke kravstor, jeg er godt fornøyd med et spiselig måltid.

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #48
                  Selv det kan bli vanskelig å få til med ingredienser som er enten ræva eller gått ut på dato. Ingen sammenligning forøvrig.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • KanariGulFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 454

                    #49
                    Men litt offtopic (føles det som): Tenk om vi vinner mot RBK og ålesund taper mot lyn, da er vi sikra neste sesong

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av KanariGulFugl
                      Men litt offtopic (føles det som): Tenk om vi vinner mot RBK og ålesund taper mot lyn, da er vi sikra neste sesong
                      Hamkam har 1-1-10 på bortebane i år, med målforskjellen 6-30. Aalesund har 2-1-9, 8-22. Så om vi bare uavgjort mot RBK og Aafk taper eller spiller uavgjort, er vi tilnærmet sikret, vel og merke hvis Hamkam ikke vinner i Stavanger.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Jeg er ikke kravstor, jeg er godt fornøyd med et spiselig måltid.
                        Da trives du kanske med å se 1 Divisjons fotball også da.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          #52
                          rbk har ikke tapt i de 8 siste kampene, også skal vi lissom ta råtta på dem nå?! Ja jeg håper så inderlig, men tror det vil sitte usedvanlig langt inne. Satser på at Berg får max ut av gråstein-gjengen vår!

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                            Da trives du kanske med å se 1 Divisjons fotball også da.
                            Det er da ikke noe galt med 1. divisjon... Så lenge LSK befinner seg i divisjonen over...
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #54
                              Opprinnelig postet av RSP i nyhetstråden
                              Berg tar grep

                              Henning Berg tok grep allerede på sin første Lillestrøm-trening.

                              Åråsen/Bergen (TV 2 Sporten): Onsdag var Henning Berg på plass som Lillestrøm-trener.
                              Og den gamle landslagskjempen tok grep rundt laget umiddelbart.
                              Han brukte sin første økt til å drille det som trolig blir laget han sender på banen mot Rosenborg.
                              Espen Søgård var tilbake på midtbanen, mens John Anders Bjørkøy ble kjørt inn som høyreback.
                              I tillegg testet han Simen Brenne som et alternativ som spiss til Olivier Occean og Magnus Myklebust.
                              Berg gikk gjennom ulike oppspillsvarianter og viste tydelig at han ville sette sitt preg på LSK frem mot søndagens kamp.

                              Trolig LSK-lag: Otto Fredrikson - John Anders Bjørkøy, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Ståle Stensaas - Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Jon Midttun Lie - Olivier Occean, Magnus Myklebust.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #55
                                Laget som tippes i avisen er ikke så langt unna det jeg hadde valgt. Hadde nok byttet Søgård med Brenne, jeg tror han vil kunne gjøre en meget god jobb sentralt dersom han får muligheten.

                                Pedersen får en ny kamp som stopper ser jeg, ikke optimialt. Men alt må gjøres for å holde Biffen unna banen!

                                Kommentar

                                • Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Pedersen får en ny kamp som stopper ser jeg, ikke optimialt. Men alt må gjøres for å holde Biffen unna banen!
                                  Ut i fra hva vi har tilgjengelig, så er det jo veldig optimalt. Tror Pedersen går MYE bedre i spann med Kippe bak der. Trygghet og selvtillitt trengs, det har Kippe i bøttevis.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Hamkam har 1-1-10 på bortebane i år, med målforskjellen 6-30. Aalesund har 2-1-9, 8-22. Så om vi bare uavgjort mot RBK og Aafk taper eller spiller uavgjort, er vi tilnærmet sikret, vel og merke hvis Hamkam ikke vinner i Stavanger.
                                    Det som vil avgjøre Lyn-AaFK, er hvor mye lagene har å spille for, ikke statistikken. Hvis både LSK og AaFK spiller uavgjort til helgen, trenger AaFK bare tomålsseier i siste runde for å passere oss. Jeg vil ikke føle meg komfortabel med det.

                                    Kommentar

                                    • Fugla for alltid
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Feb 2005
                                      • 37

                                      #58
                                      Har vi ikke fire plussmål å gå på? Blir det uavgjort for begge lag har vi dermed fortsatt fire mål til vår fordel? Blir det tap derimot...

                                      Det er bare å håpe på mange møre RBK-bein etter torsdagens kamp (og reise) og at "halvskadde" spillere som Iversen og Tettey BLIR skada, helst Iversen sammen med Sapara som utgjør den største trusselen, relasjonen mellom de to. I tillegg til Konan Ya. Blir han ute mot Kippe og Pedersen/Biffen blir jeg veldig, veldig glad.

                                      Aafk-tap tror jeg på, og med litt regn som det er spådd til søndag får vi håpe "kunstgress-Aalesund" ikke har noe å stille opp med på Ullevaal-gresset med en del annerledes (og fortere) sprett. Lyn har bedre kvalitet i laget på hjemmbane (vant til og med 4-0 i sommer). I Stavanger derimot er det foreløpig spådd 30 mm nedbør på lørdag og 44 mm på søndag, og er redd Ham-Kam vil dra nyte av det og at tempoproblemene deres vil bli utjevnet ved at ballen stusser "for" fort og går mer over sidelinja og det blir vanskeligere touch for et i utgangspunktet bedre teknisk lag. Og på en dødball eller to er Kamma farlige... Viking er vant til tape for lag med hodestyrke (tap på Briskeby, Åråsen, FFK m.m).
                                      Dette blir for spennende.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Fugla for alltid
                                        Har vi ikke fire plussmål å gå på? Blir det uavgjort for begge lag har vi dermed fortsatt fire mål til vår fordel? Blir det tap derimot...

                                        Det er bare å håpe på mange møre RBK-bein etter torsdagens kamp (og reise) og at "halvskadde" spillere som Iversen og Tettey BLIR skada, helst Iversen sammen med Sapara som utgjør den største trusselen, relasjonen mellom de to. I tillegg til Konan Ya. Blir han ute mot Kippe og Pedersen/Biffen blir jeg veldig, veldig glad.

                                        Aafk-tap tror jeg på, og med litt regn som det er spådd til søndag får vi håpe "kunstgress-Aalesund" ikke har noe å stille opp med på Ullevaal-gresset med en del annerledes (og fortere) sprett. Lyn har bedre kvalitet i laget på hjemmbane (vant til og med 4-0 i sommer). I Stavanger derimot er det foreløpig spådd 30 mm nedbør på lørdag og 44 mm på søndag, og er redd Ham-Kam vil dra nyte av det og at tempoproblemene deres vil bli utjevnet ved at ballen stusser "for" fort og går mer over sidelinja og det blir vanskeligere touch for et i utgangspunktet bedre teknisk lag. Og på en dødball eller to er Kamma farlige... Viking er vant til tape for lag med hodestyrke (tap på Briskeby, Åråsen, FFK m.m).
                                        Dette blir for spennende.
                                        LSK har - 35 mål og Aafk - 39 mål.

                                        Kommentar

                                        • Hexaphim
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 2782

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av VK
                                          LSK har - 35 mål og Aafk - 39 mål.
                                          Og for hvert mål Aalesund scorer får vi et minusmål. Derfor har vi reelt sett bare et forsprang på to mål hvis begge lag spiller uavgjort i nest siste runde.

                                          Kommentar

                                          Working...