LSK - RBK, Søndag 26. oktober, kl. 18:00, Åråsen stadion
Collapse
X
-
-
At stadsgaard og Silje er ute er utelukkende positivt.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Traoré har da vært finfin i høst, han? Det er bare bra at han er uaktuell mot oss. Håper å se Astma-Øyvind Storflor på vingen.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Han har omtrent ikke spillt siden i våres.. Nok om det..
Er er enig med deg at Storflor er en fyr jeg vil se på banen.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
UTROLIG VIKTIG: Per Mathisen sammenligner RBK-kampen i morgen med kvalikkampen mot Bryne i 1990.
– Viktigste kamp siden 1990
ÅRÅSEN:
LSK-lederen mener kampen i morgen er den viktigste for klubben siden kvalikkampen mot Bryne i 1990.
Av Per Morten Sødal | Espen Bolstad Publisert 25.10.2008 - 13:42
Den kampen måtte LSK vinne på Åråsen for ikke å rykke ned fra toppdivisjonen.
I 1990 var LSK i tillegg regjerende seriemestere.
LSK vant 2-0 etter scoringer av Kjetil Osvold og Eivind Arnevåg. Men på stillingen 0-0 hadde Jæren-laget et skudd i tverrliggeren.
– Vi har spilt noen cupfinaler etter den kampen, men nå er det tross alt snakk om å rykke ned, det er mye viktigere, sier Per Mathisen dagen før dagen til rb.no.
RBK-fans la ned krans
Påtroppende sportslig- og administrativ leder i LSK, Torgeir Bjarmann overvar lørdagens trening på Åråsen.
Den tidligere stopperkjempen spilte selv kampen i 1990.
– Jeg husker jeg var skikkelig nervøs da det smalt i tverrliggeren. Også husker jeg lettelsen i hele klubben etter kampen, sier Bjarmann.
En annen erindring Bjarmann har fra dagen i 1990 er fra oppvarmingen.
– RBK-fansen passerte forbi Åråsen mens vi varmet opp – de skulle til cupfinalen – og ryktene sier at det ble lagt ned en krans da de gikk forbi.
Tror Lyn gjør jobben
Bjarmann er nå Lyn-direktør på oppsigelse, i morgen kommer han til å følge skjebnekampen på Åråsen fra tribune-plass.
Men han har stor tro på at Lyn gjør jobben og slår Aalesund på Ullevaal.
– Lyn har et veldig godt tak på Aalesund og har slått dem tidligere i år. Jeg er sikker på at Lyn vinner den kampen. De gjorde en veldig god kamp borte mot Ham-Kam sist, men hadde uflaks og tapte, mener Bjarmann.
Brenne klar
Trener Henning Berg sier han og spillerne ikke har merket så mye til hvor viktig kampen er for klubben
– Vi gleder oss til kampen og har fullt fokus på den. Rosenborg er et bra lag. OG LSK på sitt beste er også et bra lag, sier han og legger til:
– Vi kommer til å gå offensivt til verks.
Simen Brenne trente i dag for fullt, og starter etter all sannsynlighet som venstrekant, mens Magnus Myklebust trolig blir Olivier Occeans spissmakker.
Arild Sundgot er i stadig framgang etter ryggskaden han pådro seg onsdag, men starter på benken.
Sannsynlig LSK-lag:
(4-4-2): Otto Fredrikson – John Anders Bjørkøy, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Ståle Stensaas – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Simen Brenne – Olivier Occean og Magnus Myklebust.
Vet ikke hvorfor nyhetstråden er lukket. Legger RBs artikkel her. Kanskje noen kan kopiere den, når nyhetstråden fungerer igjen.Kommentar
-
Uansett hvem som spiller for LSK : BLØ for drakta!
Jeg er så redd for denne kampen, jeg tør ikke tenke på hva som skjer hvis vi taper, derfor prøver jeg å ikke tenke i det hele tatt. Dette er en kamp som bare MÅ vinnes, det finnes ikke andre alternativer. Har ikke gutta sett alvoret før nå, ja da er det sannelig på tide å se virkeligheten i øya, og BLØØØØØ for klubben, drakta og supporterne!
Var noen som sa at Mykle antaklig kom til å starta. Hvorfor det?? Han har jo ikke spilt no bra i det siste han! Eller imponerte han så fælt på treninga at han starter?Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltidKommentar
-
Uansett hvem som spiller for LSK : BLØ for drakta!
Jeg er så redd for denne kampen, jeg tør ikke tenke på hva som skjer hvis vi taper, derfor prøver jeg å ikke tenke i det hele tatt. Dette er en kamp som bare MÅ vinnes, det finnes ikke andre alternativer. Har ikke gutta sett alvoret før nå, ja da er det sannelig på tide å se virkeligheten i øya, og BLØØØØØ for klubben, drakta og supporterne!
Var noen som sa at Mykle antaklig kom til å starta. Hvorfor det?? Han har jo ikke spilt no bra i det siste han! Eller imponerte han så fælt på treninga at han starter?
Sundgot sliter med ryggproblemer... Fellus er vel hyper aktuell ...På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "Kommentar
-
Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Også Turborg da - ingen som har sett karikaturen om kuen som drikker Carlsberg og pisser i et Tuborg-fat Sort guld - finnes det noen bedre? - ok da Staropramen og Urquelle (eller noe sånt) og ikke minst Warsteiner.Bada bing - bada bong. Bjørn rulezKommentar
-
Fy faen så nervøs jeg er!! Klubben i mitt hjerte skal faen meg spille for å overleve i tippeligaen i morra!
Noen som har noen tips til oss under 18 som vi kan ty til så vi ikke gruer oss så fælt?Kommentar
Kommentar