Tacio på prøvespill

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Tacio på prøvespill

Merittert brasilianer på prøvespill

Åråsen:
    Den 20 år gamle brasilianeren Tacio skal prøvespille hos LSK denne uka. Høyrekanten tilhører eliteserieklubben Vitoria, men har vært utlånt til en annen klubb i Sao Paulo-området den siste tiden. Tacio skal ha rundt 50 aldersbestemte landskamper for Brasil.

Veldig spennende. Noen som vet noe om han?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

en litt eldre "Skryte video" http://www.youtube.com/watch?v=VyLNledFI00

Var vel ikke akkurat noen ny Alanzinho men..

For all del 50 Aldersbestemte landskamper bør jo bety noe..
    Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• ChriZza
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 4265

Husk at Alan ikke er noen "Gud" i Brasil og hvis man palsserer han der så er han på niva med 3div.
      Skal forhøre meg litt og se hva jeg finner ut om Tacio.

Jeg mener selvsagt det er på høy tid at det kommer en brasse så jeg får praktisert litt portugisisk

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Han er også bare 20 år. Alanzinho spillte vel på 2. laget til stabæk på den tiden?
        Last edited by Kjell.T.Ring; 22.10.2008, 09:07.

Kommentar

• ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

Det husker jeg ikke, men poengterer at jeg mener 3div i Brasil og ikke i Norge.
          Ganske stor forskjell på nivåene.

Kommentar

• Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

Er ikke Vitoria FC et portugisisk fotballag?? Fant ingen lag i Brasil som heter det.

Kommentar

• sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

Opprinnelig skrevet av VK
              Er ikke Vitoria FC et portugisisk fotballag?? Fant ingen lag i Brasil som heter det.
              Regner med at dette er det riktige laget:
              Vitória Futebol Clube, usually known simply as Vitória (or as Vitória-ES) is a traditional Brazilian football club from Vitória, Espírito Santo state.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7131

50 aldersbestemte landskamper for Brasil hørtes ut som mye. Alanzinho har null, for å ha sagt det. Og selv han brukte jo to år på å tilpasse seg norsk fotball. Synes dette høres veldig, veldig spennende ut.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

EC Vitoria blir det på brasiliansk portugisisk.

Kommentar

• KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Merittert brasilianer på prøvespill

Åråsen:
                    Den 20 år gamle brasilianeren Tacio skal prøvespille hos LSK denne uka. Høyrekanten tilhører eliteserieklubben Vitoria, men har vært utlånt til en annen klubb i Sao Paulo-området den siste tiden. Tacio skal ha rundt 50 aldersbestemte landskamper for Brasil.

Veldig spennende. Noen som vet noe om han?
                    Høyrekant? På den youtube-video'n ser det da ut til at han er mest på venstresida, som back/ving, og noen ganger mer sentralt på midten. For det var han med nr 17, var det ikke?

KimFL

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6099

Opprinnelig skrevet av KimFL
                      Høyrekant? På den youtube-video'n ser det da ut til at han er mest på venstresida, som back/ving, og noen ganger mer sentralt på midten. For det var han med nr 17, var det ikke?

KimFL
                      Mulig han brukes på venstre på landslag ettersom de ikke har så mange venstrevinger? Han er jo veldig utprega høyrebeint. De viste heller ingen klubbkamper i klippet.

Kommentar

• Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

Har man evt. noen spørsmål om Tacio så er det bare å ringe eller sende en mail.
                        Vitória Futebol Clube
                        Endereço: Avenida Joubert de Barros, 333 – Bento Ferreira – Vitória – ES
                        CEP 29050-720
                        Telefone: 3324-0299 (secretaria).
                        Endereços de e-mail:
                        vitoriafc@vitoriafc.com.br

ChriZza kan vel ringe ned å høre om han er noe tess?

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Er dette en fyr som er sendt på rundreise i europa av agenten for å fiske kontrakter eller er han invitert av LSK? Mener ellers at han viser frem ganske god fotballforståelse i videoen, slår mange gode pasninger og gjør riktige valg. Eller er jeg helt på jordet som vanlig?

Kommentar

• Latvijan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2005
                            • 360

Som kjent har vi aldri noensinne signert en eneste spiller sør for Canada på de amerikanske kontinentene, enten de de har kommet fra USA, Brasil eller Uruguay har prøvespillerene aldri fått kontraktsforslag. Det skulle skulle selvsagt vært artig om denne gutten kunne blitt unntaket, men jeg må nok reservere meg fra å bli for entusiastisk av erfaring.

Fordelen til Tacio er at han kanskje kunne brukt 2009 sesongen til å tilpasse seg norsk fotball i en rolle som reserve for Riise (vel og merke ser han ut som venstre wb på youtube, men RB meldte at han var høyrekant). Riise har jo flagget at han ønsker seg ut i større ligaer og det er jo ikke usansynlig at det kan skje.

Forøvrig har jeg litt vanskelig for å skjønne hvorfor alle brasilianere nå skal sammenlignes med Alanzinho, han har naturligvis hatt en stor sesong, men jeg vil påstå at Brasil også har skapt andre spillertyper opp igjennom årene. Det er ikke sånn at om man er fra Brasil så er man automatisk en liten pusling som kun kan drible og finte, de andre brasilianerne i Tippeligaen (Wallace, Martins og Munoz) som også er gode spiller på helt andre registre enn Alanzinho.

Om det viser seg at Tacio har noe å bygge på så håper jeg uansett vi tar sjansen på ham. Så får vi alle be til Jesus statuen i Rio de Janeiro om at likheten mellom Alanzinho og Tacio IKKE blir at de begge bruker et år i Adecco på å tilpasse seg norsk fotball.

Forøvrig liker jeg den lille detaljen 4.05 inn i youtube klippet, sjelden du ser sånt av noen av gutta i dagens stall, rolig og kaldt i stedet for å måke ballen opp mot en sjanseløs Occean.

Kommentar

• Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

Opprinnelig skrevet av reka
                              Er dette en fyr som er sendt på rundreise i europa av agenten for å fiske kontrakter eller er han invitert av LSK? Mener ellers at han viser frem ganske god fotballforståelse i videoen, slår mange gode pasninger og gjør riktige valg. Eller er jeg helt på jordet som vanlig?
                              Du er ikke på jorde reka verken nå eller før. Jeg er enig med deg i at han har en god pasningsfot, men jeg er ikke så enig i at valgene har gjør i denne videoen er riktige... Synes det blir veldig mye på tvers og de gangene han prøvde å forsere backen ble han stoppet nesten hver gang... Mulig det er jeg som er på jordet, men tror det er viktig å være mer selektiv ved valg av nykommere til Åråsen enn det Uday har vært. Vi har IKKE behov for middelmådige spillere for det har vi mer enn nok av.
                              Fugla Forever

Kommentar

• Latvijan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 360

Litt mer info om gutten:

Tácio Alexandre Barbosa dos Santos

Født: 21.01.1988
                                Høyde: 175cm
                                Vekt: 70kg

Han var i hvertfall en del av U-17 VM troppen til Brasil i 2005, der tapte Brasil finalen, Tacio satt på benken hele kampen.
                                Ellers spilte han litt, men ikke mye i den turneringen. Verdt å nevne at spillere som Denilson, Anderson og Renato også var en del av den troppen. De spiller jo nå i henholdsvis Arsenal, Man Utd og Bayer Leverkusen.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Opprinnelig skrevet av KimFL

KimFL
                                  Han spilte mest på ventresiden ja. Ser også at han slår gode passninger med begge bein som er en veldig god egenskap. Må si jeg er nøktern positiv til denne mannen.

Langt bedre inntrykk av han en av Caio Mendes som tidligere har prøvespilt etter å ha sett videoen http://www.youtube.com/watch?v=jQrydzSR81Q

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av Latvijan
                                    Tácio Alexandre Barbosa dos Santos

Født: 21.01.1988
                                    Høyde: 175cm
                                    Vekt: 70kg

Han var i hvertfall en del av U-17 VM troppen til Brasil i 2005, der tapte Brasil finalen, Tacio satt på benken hele kampen.
                                    Ellers spilte han litt, men ikke mye i den turneringen. Verdt å nevne at spillere som Denilson, Anderson og Renato også var en del av den troppen. De spiller jo nå i henholdsvis Arsenal, Man Utd og Bayer Leverkusen.
                                    På videoen så man han i en starellever med nevnte Anderson i tillegg til Kerlon som overraskende valgte bort flere storklubber og gikk til Chievo i sommer, Sidnei i Benfica og ikke ukjente Marcelo fra Real Madrid. Det er jo nesten ett halvt lag som har lykkes bra i europa til nå.
                                    Ingenting som hadde gledet meg mer enn at vi hadde klart å finne gull i Brasil.

Kommentar

• Latvijan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 360

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Du er ikke på jorde reka verken nå eller før. Jeg er enig med deg i at han har en god pasningsfot, men jeg er ikke så enig i at valgene har gjør i denne videoen er riktige... Synes det blir veldig mye på tvers og de gangene han prøvde å forsere backen ble han stoppet nesten hver gang... Mulig det er jeg som er på jordet, men tror det er viktig å være mer selektiv ved valg av nykommere til Åråsen enn det Uday har vært. Vi har IKKE behov for middelmådige spillere for det har vi mer enn nok av.
                                      Som tidligere nevnt er jeg også noe skeptisk til om denne gutten er god nok.
                                      Men han er jo uansett så langt fra et Uday kjøp som man kan få blitt, ikke kjenner han trener'n fra før, ikke har han rykket ned, ikke er han norsk, ikke er han dyr, ikke er han gammel, dette var jo kriterier man måtte matche om man skulle bli kjøpt opp av det forrige regime.

Henning Berg hentet inn noen sør-amerikanere i Lyn, ingen av dem fikk særlig med spilletid hos ham, Ortiz, Almeyda, Flores, Gustavino, Ceron, Pratto...

Kommentar

• Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Mener ellers at han viser frem ganske god fotballforståelse i videoen, slår mange gode pasninger og gjør riktige valg. Eller er jeg helt på jordet som vanlig?
                                        Tja, motstanden i den første kampen var vel ikke noe å hurre ropa for. Men, det er vanskelig å gjøre seg opp noen mening basert på høydepunkter. Alle de mislykkede involveringene har vi jo ikke fått sett...
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

Working...