Tacio på prøvespill

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    #21
    Han ser i det minste ut til å ha teknikk og andre kvaliteter enn spillerne vi har i stallen nå har. Synes signalene som kommer fra Henning Berg nå er gode. Ungt, spennende, unorsk - og billig.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • kinstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2007
      • 406

      #22
      Opprinnelig skrevet av trigz
      50 aldersbestemte landskamper for Brasil hørtes ut som mye. Alanzinho har null, for å ha sagt det. Og selv han brukte jo to år på å tilpasse seg norsk fotball. Synes dette høres veldig, veldig spennende ut.
      Skeptikeren i meg sier at hvis man skal sammenligne Alan og denne karen i forhold til landslagskamper så hadde han spilt for et annet lag alderede.
      ________
      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

      Kommentar

      • Vinje
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Feb 2006
        • 110

        #23
        Opprinnelig skrevet av caLitri
        en litt eldre "Skryte video" http://www.youtube.com/watch?v=VyLNledFI00

        Var vel ikke akkurat noen ny Alanzinho men..

        For all del 50 Aldersbestemte landskamper bør jo bety noe..
        Om dette er den beste "skryte videoen" han kan komme opp med så bør vi avbestille hele fyren. I ca 2 av de 6 minuttene videoen varer er det paraguay som har ballen, og Brasilianere som løper i mellom. Så og si alle passningene hans er av typen "dytte den 2 meter med yttersia" slik Brasilianere ofte gjør.

        De tingene som nr 17 viser i denne videoen kan jeg gjøre for LSK gratis!
        Det var min mening, og den er alltid riktig!

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #24
          Opprinnelig skrevet av Vinje
          Om dette er den beste "skryte videoen" han kan komme opp med så bør vi avbestille hele fyren. I ca 2 av de 6 minuttene videoen varer er det paraguay som har ballen, og Brasilianere som løper i mellom. Så og si alle passningene hans er av typen "dytte den 2 meter med yttersia" slik Brasilianere ofte gjør.

          De tingene som nr 17 viser i denne videoen kan jeg gjøre for LSK gratis!
          I hans forsvar er vel dette en gammel film fra u17 kamper. Han er nå blirr 20 og trur ikke man kan bruke filmen som annet en en liten pekepinn på ferdighetene hans.

          Vet ikke hvordan en skrytefilm av Joooon fra han var 17 hadde sett ut heller.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Phil
            Medlem
            Hoffnarr
            • Sep 2008
            • 66

            #25
            Opprinnelig skrevet av ChriZza
            Det husker jeg ikke, men poengterer at jeg mener 3div i Brasil og ikke i Norge.
            Ganske stor forskjell på nivåene.
            TL samme nivå som 3 div i brasil? Tviler sterkt. Det er nok litt høyere nivå på TL enn 4 nivå i brasil.. Blir som å at en spiller som preger TL, bare ville fått spilt i coca cola league 2 i england(som er 4 nivå), og i england er det mye høyere nivå på fotballen enn i brasil.
            Last edited by Phil; 22.10.2008, 13:48. Begrunnelse: skrivefeil

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #26
              Ikke glem at Norge er en liten lort i forhold til Brasil, Alan er STOR i Norge, i Brasil er han ingenting og det finnes tusenvis av bedre spillere enn han.
              Fotballkyndige brasilianske venner av meg mener at han holder 3dje, max 2dre divisjonsnivå i Brasil og jeg baserer meg på deres uttalelser da jeg ikke akkurat har studert Brasiliansk fotball noe særlig.

              Kommentar

              • Smukken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 719

                #27
                Opprinnelig skrevet av ChriZza
                Ikke glem at Norge er en liten lort i forhold til Brasil, Alan er STOR i Norge, i Brasil er han ingenting og det finnes tusenvis av bedre spillere enn han.
                Fotballkyndige brasilianske venner av meg mener at han holder 3dje, max 2dre divisjonsnivå i Brasil og jeg baserer meg på deres uttalelser da jeg ikke akkurat har studert Brasiliansk fotball noe særlig.
                Litt merkelig da at Ygor som ruler i Fluminese (er litt usikker her) ikke gjorde det bedre i Start.
                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #28
                  Jeg har et syltynt grunnlag, siden jeg bare har sett han på dagens trening og vurderer kun ut fra det han gjorde i spill på halv bane det siste kvarteret.

                  Men på den korte tida var det ingenting som tydet på at dette var en spennende spiller. Så får vi avvente rapporter seinere i uka. Det kan jo også tenkes at spilleren er døgnvill og nylig har reist langt.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Smukken
                    Litt merkelig da at Ygor som ruler i Fluminese (er litt usikker her) ikke gjorde det bedre i Start.
                    Akkurat det er vel ikke så merkelig. Husk at vi har en helt annen fotballklutur her i Norge i forhold til Brasil. Se bare på Alanzinho, som brukte 2 år på å "spille seg inn" i Stabæk. Ygor fikk vel ikke noe særlig tid i det hele tatt, pluss at han visstnok blei brukt på feil plass på banen.


                    KimFL

                    Kommentar

                    • Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

                      #30
                      Den videon viser jo at han er en lagspiller og ikke en egoistisk driblefant som alanzinho. Synes det var en ganske positiv spiller. treffer med pasninger, god med ball og ikke så jævlig heit i alle situasjoner.

                      Kommentar

                      • Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1453

                        #31
                        Alanzinho kom fra Sociedade Esportiva do Gama i brasiliansk Campeonato Brasileiro Série B, det nest høyeste nivået i Brasil. Den gangen han kom var han en parodi på en brasiliansk dribler, hver gang han fikk ballen gikk blikket ned i gresset og et meningsløst dribleraid som stort sett endte i snarlig fiasko var satt i gang. Han var på denne tiden benkesliter i norsk 1. divisjon. Siden har han utviklet seg enormt og er i dag en av de beste spillerne i Tippeligaen. Da synes jeg det er merkelig å tro at han ville spilt på et lavere nivå i Brasil nå enn det han gjorde da han kom.

                        Har egentlig ikke noe å bidra med når det gjelder Tacio annet enn at skrytevideoen ikke var spesielt imponerende. Det eneste imponerende der var hvem han spilte sammen med.
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov

                          Har egentlig ikke noe å bidra med når det gjelder Tacio annet enn at skrytevideoen ikke var spesielt imponerende. Det eneste imponerende der var hvem han spilte sammen med.
                          Jeg vil vel tro at det er en grunn til at han spiller på landslaget sammen med spillere som Kerlon, Marcelo og Anderson. Brasil er stappfullt av brilliante fotballspillere, så talentet er nok utvilsomt der..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • ChriZza
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 4265

                            #33
                            Jupp serie B = 2 Div. formulerte meg kanskje feil, men poenget mitt er at det er mange i samme divisjon og under som er flinkere enn Alan pr. dags dato.
                            Her i Norge er teknikken hans nyskapende, i Brasil er den ikke det.

                            Har ikke sett Tacio og har heller ingenting å si på Alan som fotballspiller.
                            Er bare et fosøk på å sette ting i perspektiv.

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1453

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av ChriZza
                              Jupp serie B = 2 Div. formulerte meg kanskje feil, men poenget mitt er at det er mange i samme divisjon og under som er flinkere enn Alan pr. dags dato.
                              Du må gjerne tipse LSK om en av disse spillerne.

                              Skjønner at du vil sette ting litt i perspektiv, men for å snu flisa har det etterhvert kommet ganske mange brasilianere til Norge, Sverige og Danmark. Med andre ord er Europa og også Skandinavia attraktivt for mange brasilianere. Blant de mange som har kommet er Alanzinho en av de som har lykkes best, i Norge står han vel i særklasse og jeg er ganske sikker på at han ville gjort det bra i f.eks Nederland og Frankrike også. Da virker det nærliggende å tro at han har noen kvaliteter ved seg som gjør han til noe mer enn brasiliansk dusinvare.

                              Selvfølgelig fortjener også Stabæk skryt. For noen slepen diamant var han definitivt ikke da han kom. Det er noe også LSK bør ha i bakhode. Man bør lete etter talenter med mest mulig ekstreme spissferdigheter (da gjerne fart og teknikk) og så bruke tid på å foredle talentene til å passe inn i norsk fotball (bedre fysikk, posisjonering og gjennombruddshissighet).
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

                                #35
                                Fotballen er rund, så alt kan skje.
                                Vis er jo t.o.m eksempler på norske spiller som ikke lykkes i et lag, men blomstrer i et annet.
                                Så mange faktorer som spiller inn!
                                Alan har sånn sett vært heldig og kommet til et lag som han har slått ut i full blomst i!

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                  Fotballen er rund, så alt kan skje.
                                  Vis er jo t.o.m eksempler på norske spiller som ikke lykkes i et lag, men blomstrer i et annet.
                                  Så mange faktorer som spiller inn!
                                  Alan har sånn sett vært heldig og kommet til et lag som han har slått ut i full blomst i!

                                  Hadde Alanzinho kommet til LSK når han kom til Norge så hadde han vært fotballvrak for flere år siden.. Hadde Ygor og Bruno gått til Stabæk så kunne mye ha vært annerledes for de også. Selvsagt står det meste på spilleren selv, men han er avhengig av å få hjelp til å utvikle seg. Det er stabæk flinke med og det får de godt betalt for idag. Alanzinho er en superb spiller på sitt beste.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Jon André
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2007
                                    • 60

                                    #37
                                    Jeg var på treningen selv i dag, og fikk sett litt av den lille brasilianeren. Han fikk ikke til noe særlig, men kan jo tenkes at han får vist seg litt mere frem når han har kommet litt mere inn i systemet.(hvis ikke fjøra mener han er for dårlig etter dagens trening da)... Erik Soler stod på side linja sammen med agenten han, så jeg vet ikke om det er positiv eller negativt jeg.
                                    Ultras Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2127

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                      Blant de mange som har kommet er Alanzinho en av de som har lykkes best, i Norge står han vel i særklasse og jeg er ganske sikker på at han ville gjort det bra i f.eks Nederland og Frankrike også.
                                      Han hadde vel muligens slitt uten à fà sin sedvanlige saerbehandling av dommerne??
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        #39
                                        Jævlig synd at han har en "i" i navnet sitt!

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5099

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av veiron
                                          Jævlig synd at han har en "i" i navnet sitt!
                                          Mja, det uttales vel Tassio.. Så så synd er det vel ikke?

                                          Kommentar

                                          Working...