Keeperduellen, burde Moldskred få sjansen igjen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Cruz
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 398

Opprinnelig skrevet av Kaizer
    Hvorfor har vi vunnet bare 17% av kampene Fredrikson har stått i år?

Kan det være at fredrikson ikke er en matchvinner?

Viss Fredriskon faktisk er en matchvinner som mange tydligvis mener, hvorfor har vi bare vunnet 17% av kampene han har stått og 43% av kampene Moldskred har stått som tydligvis ikke er en matchvinner?

Personlig føler jeg det er en logisk brist i argumentasjonen din.
    Apropos brist i argumentasjon (og metode); jeg foreslår at du leser litt om representative utvalg og utvalgsstørrelser. Kanskje du også burde kvalitetssjekke tallmaterialet og justere for ekstreme observasjoner for å sikre at konklusjonen ikke bygges på feilaktig grunnlag. I dette tilfellet kan ekstreme verdier som bør lukes ut f.eks. være kamper inneholdende en eller flere av følgende: Meter`ns uforklarlige misser på åpent mål, Erland Johnsens forvirrede offensive prioriteringer og dommere og linjemenns udugelighet og oppmerksomhetsbehov. For ikke å snakke om motstanderlagenes varierende kvalitet.
    Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

Kommentar

• Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

Antall mål er irrelevant, det er poengene som teller og Moldskred har vist seg som en større matchvinner enn Fredrikson.

Simple as that.
      For å kunne få poeng bør man slippe inn minst mulig mål, så det er langt ifra irrelevant. Moldskred rekker ikke Otto opp til knærne engang, så i det hele tatt komme med denne tråden er jo helt sykt.

Kommentar

• rulfi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 982

[quote=Kaizer;298049]Som jeg sa tidligere, jeg har tenkt mye på hva som gjorde at vi plutselig var tilbake i nedrykksspore etter en periode med gode resultater og den største endringen er at Fredrikon var tilbake i målet.
        [quote]

Det har ikke slått deg at Kippe har vært skadet i det siste eller suspendert for gule kort?
        Vi hadde "reddet plassen" etter Tromsøkampen i følge media. Etter det har vi tapt to kamper, mot Fredrikstad og Søpla. I disse to kampene har Kippe spilt 10 min. Dette kan altså ikke være grunnen? For forsvaret var jo kongebra mot både FFK og Søpla, eller?
        Otto spilte mot Tromsø. Den største forandringen siste to matchene har vært at Kippe har vært ute.
        Jeg kan love deg at det var ikke keeperen som var problemet i de to kampene, men forsvaret.
        Du som er rå på statistikk, du kan vel frinne fra en om hvor mange poeng vi tar med eller uten Kippe, så kan du se hva du kommer fram til der?

Haddet det ikke vært for Otto hadde vi tapt 6/7-1 mot Søpla. Der tok han tre fire baller han ikke ville tatt hvis han var så dårlig som du sier.
        Last edited by rulfi; 26.10.2008, 13:24.

Kommentar

• Kaizer
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2006
          • 139

Opprinnelig skrevet av Cruz
          Apropos brist i argumentasjon (og metode); jeg foreslår at du leser litt om representative utvalg og utvalgsstørrelser. Kanskje du også burde kvalitetssjekke tallmaterialet og justere for ekstreme observasjoner for å sikre at konklusjonen ikke bygges på feilaktig grunnlag. I dette tilfellet kan ekstreme verdier som bør lukes ut f.eks. være kamper inneholdende en eller flere av følgende: Meter`ns uforklarlige misser på åpent mål, Erland Johnsens forvirrede offensive prioriteringer og dommere og linjemenns udugelighet og oppmerksomhetsbehov. For ikke å snakke om motstanderlagenes varierende kvalitet.
          Ikke kom å snakk til meg om utvalg og statistisk analyse, da driter du deg bare ut.

Hadde det vært opp til meg hadde vi kvittet oss med de fleste av utespillerne våre siden det ikke holder den standard som kreves, Occean ville vært den første ut døra, makan til bomkjøp skal en lete lenge etter, han er jo ikke noen fotballspiller egentlig, det kan jo alle se.

Stor og sterk ja, men teknisk og taktisk på nivå med en småguttespiller.

Jeg har sagt fra dag en at han ikke er god nok.

Men utespillerne er et for stort tema å gå inn på her, realiteten er at vi kanskje rykker ned pga at vi gjorde en massiv forandring på et lag i medgang og siden har det kun gått en veg, dit høna sparker.

Å sette inn Moldskred er en gamble jeg ville vært villig til å ta, det kan jo ikke blir stort verre enn med Fredrikson mellom stengene kan det?

Det er ikke det opplagte valget å ta, det er jeg selvsagt enig i, men hvorfor ikke, det fungerer overhodet ikke slik vi fremstår nå.
          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 499

Antall mål er irrelevant, det er poengene som teller og Moldskred har vist seg som en større matchvinner enn Fredrikson.

Simple as that.
            Så målene har ingenting i å si på resultat på kampen? er det ikke målene som avgjør hvem som vinner og taper?? Trodde poengene ble delt ut etter hvem som hadde flest mål.

En liten korrigering på statestikken.
            Moldskred
            Totalt antall baklengsmål 11 antall kamper 7 gjennomsnitt 1,57
            Otto
            totalt antall baklengsmål 24 antall kamper 17 gjennomsnitt 1,41

Mål er det viktigste i kampen, og det er målene som avgjør hvem som vinner 3 poeng.

Du er og blir ett troll i mine øyne, og svar heretter vil bli ignorert.

Kommentar

• Cruz
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 398

Ikke kom å snakk til meg om utvalg og statistisk analyse, da driter du deg bare ut.
              Ok, det kan jeg leve med. Så du mener helt oppriktig at tallenes tale er udiskutabelt og i tillegg beviser det du også har observert på banen, nemlig at Moldskred tydelig er en bedre keeper enn Otto? I så fall er min oppriktige mening at du har misforstått et og annet når det gjelder både statistikk og fotball.
              Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

Kommentar

• Kaizer
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2006
                • 139

Opprinnelig skrevet av Cruz
                Ok, det kan jeg leve med. Så du mener helt oppriktig at tallenes tale er udiskutabelt og i tillegg beviser det du også har observert på banen, nemlig at Moldskred tydelig er en bedre keeper enn Otto? I så fall er min oppriktige mening at du har misforstått et og annet når det gjelder både statistikk og fotball.
                Jeg har ikke sagt at Moldskred er en klart bedre keeper enn Fredrikson, men jeg sier at han har statistikken på sin side om med bakgrunn i tallene mener jeg det ikke er mye å tape på et skifte.

Jeg mener Moldskred er bedre på streken men i feltet er nok Fredrikson best, ellers mener jeg det er på det jevne med begge to.

Ingen av dem er beste keeperen i Norge og xdet er ingen katastrofe at noen står.

Men poenget er at vi bør løfte hver en stein for å finne en veg ut av dette uføret og et keeper bytte burde ikke være udsikutabelt.

Slik ser iallfall jeg det, men forhåpentligvis vil Berg gi oss et løft, Bjørkøy på backen tyder på det, dette var noe jeg foreslo før sesongen startet.
                "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

Jeg mener Moldskred er bedre på streken men i feltet er nok Fredrikson best, ellers mener jeg det er på det jevne med begge to.
                  Så du den reaksjonsredningen og tigerspranget til Otto mot søpla?? Du vet seriøst ikke hva du snakker om. Otto har vært vår beste spiller i år sammen med Kiko, uansett hvor mange statistikker du graver fram.

Kommentar

• Careca

Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Så du den reaksjonsredningen og tigerspranget til Otto mot søpla?? Du vet seriøst ikke hva du snakker om. Otto har vært vår beste spiller i år sammen med Kiko, uansett hvor mange statistikker du graver fram.
                    Vi kan sikkert diskutere hvem som har vært best, men jeg er enig med Kaizer i at statistikk er vel så interessant som synsing i å finne ut hvem det er.

Kommentar

• Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 499

En ting til, Otto har stått i mål mot de beste lagene, noe ikke moldskred har gjort, enda har moldskred slippe inn flere mål enn otto.

Moldskred har stått i mål i følgende kamper:
                      Godset borte tap 2-1
                      Lyn hjemme tap 1-2
                      ffk borte tap 4-0
                      glimt hjemme seier 3-0
                      hamkam borte seier 1-2
                      godset hjemme seier 3-1
                      Lyn borte tap 1-0

Med andre ord, han har ikke stått i mål når vi har spilt mot rbk, stabækk tromsø og alle de andre lagene. Tror moldskred hadde gjort enda flere feil og slippet inn enda flere mål enn otto hvis han hadde fått spille like mange kamper.

Kommentar

• Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

Hadde det vært opp til meg hadde vi kvittet oss med de fleste av utespillerne våre siden det ikke holder den standard som kreves, Occean ville vært den første ut døra, makan til bomkjøp skal en lete lenge etter, han er jo ikke noen fotballspiller egentlig, det kan jo alle se.

Men utespillerne er et for stort tema å gå inn på her, realiteten er at vi kanskje rykker ned pga at vi gjorde en massiv forandring på et lag i medgang og siden har det kun gått en veg, dit høna sparker.

Å sette inn Moldskred er en gamble jeg ville vært villig til å ta, det kan jo ikke blir stort verre enn med Fredrikson mellom stengene kan det?

Det er ikke det opplagte valget å ta, det er jeg selvsagt enig i, men hvorfor ikke, det fungerer overhodet ikke slik vi fremstår nå.
                        Occean og Fredriksson er sammen med Kippe og Mouehli de største grunnene til at LSK er i tippeligaen 2009.
                        Ferdig med den saken!

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

In your face troll, in your face!! Takk til deg..

Kommentar

• holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

Kunne ikke være mer enig i noe enn det overnevnte taler sier.

Kan denne tråden nå legges død, begraves og ikke taes frem før trådstarter fullfører et kurs i grunnleggende statistikk?
                            Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Bauer U2
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jun 2006
                              • 24

Tråden må vekk. Det er ingen over, eller ved siden av Otto! For en ro og styrke! Han har stått sikkert og med en iskald trygghet i alle kamper han har spilt. En stor LSK-keeper som for meg har vært helt uovertruffen denne sesongen. En konge blant konger.
                              Veien til helvete er brolagt med de beste hensikter.

Kommentar

• Thomas :D
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Mar 2006
                                • 8

ingen tvil....Otto er best, det er han vi skal TAKKE etter 3-1 tapet mot vif.....og selv om Occean gjør mye rart er han fortsatt lsk's toppscorer. han er en god spiss, bare han blir brukt riktig !!
                                When you think it can't get any wore, it does. - Andy Gray

Kommentar

• Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

Er det mulig

Å opprette en slik tråd.. Otto er blant de aller beste keeperne i TL. Skal dette debattforumet ha noen hensikt må det debbateres om relevante ting og ikke så patetiske ting som dette.. Det er latterlig fra ende til annen i det heletatt å svare på et slikt utspill... SLETT TRÅDEN NÅ
                                  Fugla Forever

Kommentar

• Bauer U2
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Jun 2006
                                    • 24

Forøvrig er det også på sin plass å sende noen varme tanker til Arild! For en klubbspiller! Når legges denne tråden død?
                                    Veien til helvete er brolagt med de beste hensikter.

Kommentar

• Kaizer
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2006
                                      • 139

Vi holdt oss og da er alt annet uten betydning.

Neste sesong skal vi være tibake i toppen.

Kommentar

• Serbern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 5496

Vi holdt oss og da er alt annet uten betydning.

Neste sesong skal vi være tibake i toppen.
                                        Med Moldskred mellom stengene?

Kommentar

• Skinke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2007
                                          • 3914

[ironi]
                                          Faen så ræva otto var i dag, moldskred må tilbake!
                                          [/ironi]
                                          Daukjøtt Felt C

Kommentar

Working...