Keeperduellen, burde Moldskred få sjansen igjen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaizer
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2006
    • 139

    #41
    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Keeperduell???
    Kanskje det er problemet?
    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

    Kommentar

    • MobBoss
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 900

      #42
      Kaizer:
      Har du noen gang sett Moldskred spille? Han kommer jo til å ta livet av alle oss på tribunen når han på stillingen 1-1 "sentrer"til Aarøy som er alene med mål og vi er i det 94min!

      Invicta

      Ingen er større en klubben

      Kommentar

      • Kaizer
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2006
        • 139

        #43
        Opprinnelig skrevet av Erling Stray
        Kaizer:
        Har du noen gang sett Moldskred spille? Han kommer jo til å ta livet av alle oss på tribunen når han på stillingen 1-1 "sentrer"til Aarøy som er alene med mål og vi er i det 94min!
        Moldskred hevet seg raskt etter uhellet mot Lyn, tror neppe det skjer igjen.

        Moldskred er litt ustabil i feltet, men på streken mener jeg han kanskje er beste keeperen i Tippeligaen, han kan gjøre redninger ingen andre er i nærheten av å klare og derfor er han mer en potensiell matchvinner en Fredrikson for meg.

        Jeg har tenkt mye på tabellsituasjonen i det siste og det var sammenfallende hvordan vi plutselig falt sammen igjen etter en god periode når Fredrikson kom tilbake i målet så jeg tenkte jeg skulle sjekke ut om min antagelse stemte med fakta, noe tallene i det første innlegget helt klart viser at de gjør.

        På 17 kamper med Fredrikson mellom stengene har vi 3 seiere, med 7 kamper med Moldskred mellom stengen har vi det samme.

        Dvs at statistisk sett har vi 17,64% sjanse til å få en seier med Fredrikson i mål og 42,85% sjanse til å få en seier med Moldskred i målet.

        Jeg er ikke så sikker på at et keeper bytte er en veldig dårlig ide for å si det slik.
        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #44
          Opprinnelig skrevet av Serbern
          Og du mener seriøst at Moldskred sto fram som en matchvinner i de kampene han sto??
          Moldskred var matchvinner i de kampene han stod. Desverre så var han matchvnner for motstanderene.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • MobBoss
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 900

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kaizer
            Moldskred hevet seg raskt etter uhellet mot Lyn, tror neppe det skjer igjen.

            Moldskred er litt ustabil i feltet, men på streken mener jeg han kanskje er beste keeperen i Tippeligaen, han kan gjøre redninger ingen andre er i nærheten av å klare og derfor er han mer en potensiell matchvinner en Fredrikson for meg.

            Jeg har tenkt mye på tabellsituasjonen i det siste og det var sammenfallende hvordan vi plutselig falt sammen igjen etter en god periode når Fredrikson kom tilbake i målet så jeg tenkte jeg skulle sjekke ut om min antagelse stemte med fakta, noe tallene i det første innlegget helt klart viser at de gjør.

            På 17 kamper med Fredrikson mellom stengene har vi 3 seiere, med 7 kamper med Moldskred mellom stengen har vi det samme.

            Dvs at statistisk sett har vi 17,64% sjanse til å få en seier med Fredrikson i mål og 42,85% sjanse til å få en seier med Moldskred i målet.

            Jeg er ikke så sikker på at et keeper bytte er en veldig dårlig ide for å si det slik.
            Er en del andre momenter du må legge i den anaylsen der da, som hvem som spiller foran han. OG hvem motstanderen er. Men er jo ikke bare i Lyn kampen han var dårlig. Jeg mener at han med sin usikkerhet sprer frykt helt fram til spissene våre.
            Hakve KFL feltet får jo angst bare motstanderen er inne på vår banehalvdel når han står

            Invicta

            Ingen er større en klubben

            Kommentar

            • Kaizer
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2006
              • 139

              #46
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Moldskred var matchvinner i de kampene han stod. Desverre så var han matchvnner for motstanderene.
              Fakta sier noe annet, så subjektive meninger og synsing kan vi ikke forholde oss til, det er fornyet tippeliga kontrakt som står på spill her.

              Sjansen for å overleve er større med Moldskred mellom stengene enn med Fredrikson.
              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                Fakta sier noe annet, så subjektive meninger og synsing kan vi ikke forholde oss til, det er fornyet tippeliga kontrakt som står på spill her.

                Sjansen for å overleve er større med Moldskred mellom stengene enn med Fredrikson.
                Særiøst er du helt blåst i hodet eller?? Otto er den eneste som har vært god i år. Hvorfor i all verden skal han settes på benken i de to siste kampen??!

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Kaizer
                  Fakta sier noe annet, så subjektive meninger og synsing kan vi ikke forholde oss til, det er fornyet tippeliga kontrakt som står på spill her.

                  Sjansen for å overleve er større med Moldskred mellom stengene enn med Fredrikson.
                  God bedring.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Kaizer
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2006
                    • 139

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av VK
                    Særiøst er du helt blåst i hodet eller?? Otto er den eneste som har vært god i år. Hvorfor i all verden skal han settes på benken i de to siste kampen??!
                    Av den enkle grunn at han ikke er en matchvinner og at vi statistisk bare har 17% sjanse til å vinne kamper når han står i forhold til 43% sjanse når Moldskred står.

                    Er det noe gambling har lært meg så er det at statistikk er det beste verktøyet å støtte seg på over tid.

                    Hadde Moldskred fått fortsette hadde vi mest sannsynlig vært på trygg grunn nå.
                    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                    Kommentar

                    • ggl
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Apr 2008
                      • 1

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Kaizer
                      Moldskred hevet seg raskt etter uhellet mot Lyn, tror neppe det skjer igjen.

                      Moldskred er litt ustabil i feltet, men på streken mener jeg han kanskje er beste keeperen i Tippeligaen, han kan gjøre redninger ingen andre er i nærheten av å klare og derfor er han mer en potensiell matchvinner en Fredrikson for meg.

                      Jeg har tenkt mye på tabellsituasjonen i det siste og det var sammenfallende hvordan vi plutselig falt sammen igjen etter en god periode når Fredrikson kom tilbake i målet så jeg tenkte jeg skulle sjekke ut om min antagelse stemte med fakta, noe tallene i det første innlegget helt klart viser at de gjør.

                      På 17 kamper med Fredrikson mellom stengene har vi 3 seiere, med 7 kamper med Moldskred mellom stengen har vi det samme.

                      Dvs at statistisk sett har vi 17,64% sjanse til å få en seier med Fredrikson i mål og 42,85% sjanse til å få en seier med Moldskred i målet.

                      Jeg er ikke så sikker på at et keeper bytte er en veldig dårlig ide for å si det slik.
                      "It can be observed that there is a high positive intercorrelation between the number of flies on the western coast of Norway and the number of tourists visiting that region. From this observation it is probably not a very good idea to try to promote tourism by breeding more flies"

                      -Trygve Haavelmo-

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Kaizer
                        Av den enkle grunn at han ikke er en matchvinner og at vi statistisk bare har 17% sjanse til å vinne kamper når han står i forhold til 43% sjanse når Moldskred står.

                        Er det noe gambling har lært meg så er det at statistikk er det beste verktøyet å støtte seg på over tid.

                        Hadde Moldskred fått fortsette hadde vi mest sannsynlig vært på trygg grunn nå.
                        I følge statistikken skulle vi tapt mot tromsø borte. Dæven døtte, vi vant jo.. Hvem stod i mål der?

                        Statistikker er bare ett redskap man kan bruke, men statsistikker vil aldri være en fasit på noe som helst.

                        Ikke en jævla kjeft her på forumet, er enig med deg. Hvor mange prosent har du mot deg da? Skal man følge din argumentasjon så ta du da feil. Tallene sier ihvertfall så..
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Kaizer
                          Av den enkle grunn at han ikke er en matchvinner og at vi statistisk bare har 17% sjanse til å vinne kamper når han står i forhold til 43% sjanse når Moldskred står.

                          Er det noe gambling har lært meg så er det at statistikk er det beste verktøyet å støtte seg på over tid.

                          Hadde Moldskred fått fortsette hadde vi mest sannsynlig vært på trygg grunn nå.
                          *Minimalt antall innlegg på forumet fra før av
                          *Ukjent forumbruker
                          *Starter tråd rett før en ekstremt viktig kamp
                          *Kommer med galemannsrabling som irriterer, og pøser tråden full av innlegg

                          = Troll.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2127

                            #53
                            Du er i alle fall mer saklig enn de fleste andre i denne tràden...

                            Uansett, Otto er vàr klare fòrstekeeper. Moldskred er en andrekeeper, og selv om han har gjort en brukbar innsats nàr han har stàtt, er det ikke keeperplassen det skal stilles spòrsmàl ved i dagens situasjon.

                            Nàr det gjelder poengsnittet, skyldes det vel i hovedsak feilaktig annulerte màl den andre veien. Det er lite Otto kan gjòre med det...
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Kaizer
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2006
                              • 139

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              *Minimalt antall innlegg på forumet fra før av
                              *Ukjent forumbruker
                              *Starter tråd rett før en ekstremt viktig kamp
                              *Kommer med galemannsrabling som irriterer, og pøser tråden full av innlegg

                              = Troll.
                              Ikke sikkert du er klar over dette, men at majoriteten ikke er enig i noe taler som oftest for at det er en meget god ide.
                              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7080

                                #55
                                Han er jo ikke det minste saklig hvis han bruker statistikk blindt for å underbygge argumentet sitt. Otto sto i mål i vårsesongen da hele laget var blytungt, overtrent og demoralisert. Med unntak av FFK-kampen (der han slapp inn fire mål) har Moldskred stått bak et forsvar og et lag som tross alt har vært i mye bedre fysisk form. Minst like latterlig er det å hevde at Otto ikke har noen spesiell spisskompetanse. Trådstarter mangler både logikk, argumenter og tilsynelatende virkelighetsoppfattelse.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7080

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                  Ikke sikkert du er klar over dette, men at majoriteten ikke er enig i noe taler som oftest for at det er en meget god ide.
                                  Nei, i dette tilfellet tyder det bare på at du må huske å ta pillene dine.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Kaizer
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2006
                                    • 139

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    Du er i alle fall mer saklig enn de fleste andre i denne tràden...

                                    Uansett, Otto er vàr klare fòrstekeeper. Moldskred er en andrekeeper, og selv om han har gjort en brukbar innsats nàr han har stàtt, er det ikke keeperplassen det skal stilles spòrsmàl ved i dagens situasjon.

                                    Nàr det gjelder poengsnittet, skyldes det vel i hovedsak feilaktig annulerte màl den andre veien. Det er lite Otto kan gjòre med det...
                                    Jeg er enig i at keeper plassen ikke er hovedproblemet vårt.

                                    Men som tidligere sagt, jeg har tenkt mye på tabellsituasjonen i det siste og vurdert alle mulige ting som kunne blitt gjort annerledes.

                                    Vi var inne i en god periode, men så plutselig var det bom stopp igjen, da er det logisk å analysere hva som kan være årsaken til dette og hva som ble gjort annerledes enn i de foregående kampene hvor vi faktisk så ut til å ha fått ting på plass.

                                    Laget som helhet har vært elendig i hele år, men slik går det når en samler en gjeng spillere uten komplementære ferdigheter og prøver å sette dem sammen som et lag.

                                    En sykkel ville ikke fungert særlig bra med 11 pedaler men uten hjul, uten kjetting, uten styre, uten tannhjul etc...

                                    Den største og stort sett eneste forandringen som ble gjort etter den forholdsvis gode perioden med 3 seiere av 4 mulige var at Fredrikson kom tilbake i målet.

                                    Jeg tar ikke ut laget, uheldigvis, men dette er absolutt noe en bør ha i baktankene slik jeg ser det, noe annet vil være å ikke gjøre jobben sin.
                                    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                      Den største og stort sett eneste forandringen som ble gjort etter den forholdsvis gode perioden med 3 seiere av 4 mulige var at Fredrikson kom tilbake i målet.
                                      Så det er Otto sin feil at Occean slutta å score? Det er Otto sin feil at i har fått feilaktige annuleringer mot oss og det er Otto sin feil at laget rett og slett har lidet av kollektiv svikt?

                                      Sprøyt!
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        #59
                                        Kaizer: jeg tror du har lest Erasmus Montanus litt for mange ganger.
                                        Dette blir litt som å påstå at det er farlig å spise epler, siden alle som har spist epler opp gjennom tidene har dødd....
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                          Ikke sikkert du er klar over dette, men at majoriteten ikke er enig i noe taler som oftest for at det er en meget god ide.
                                          Ok. Her har du for alvor gitt det endelige beviset for at du er totalt på ville veier.

                                          Ut i fra denne argumentasjonen er det en god idè å:

                                          - ha en flertallregjering med kun bestående av partiet Rødt
                                          - tillate filming på fotballbanen
                                          - kjøre i fylla
                                          - bruke herion

                                          etc etc etc

                                          Troll, troll, troll...
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...