Legenden Arildo: En hyllest

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Legenden Arildo: En hyllest

Dette er faen meg på tide! Arildo, vit at jeg legger sjela mi i dette, og at alt kommer fra mine innerste hjertekammere. Jeg elsker deg!!!

Arildo, min helt!
    Arildo, mitt forbilde!
    Arildo, verdens eneste virkelig vakre mann!

Arild, av alle spillere jeg har vært glad i opp gjennom årene har du med tid og stunder kjempet deg opp til gullplassen, som nå er din til odel og eie for all fremtid. Du har nedkjempet storheter som Julian Dicks, Heidar Helguson, Diego Maradona, Espen Søgård, Mamadou Diallo og Adonis Hilario. Du har overkommet de tanketomme blant oss som ikke har klart å se din ettertrykkelige og overlegne uovertruffenhet, du har svart dine kritikere med grusom presisjon og målorgier over det ganske land. Der de mindre begavede ser en rar løpestil(noen sier rar, jeg sier vakker) og en noe keitete teknikk, ser jeg en koloss av en spiss som ikke er redd noe, som ofrer seg for klubben i sitt hjerte, som har større integritet en Redd Barna, Amnesty International og Røde Kors til sammen, som lyser lidenskap for oss trofaste og Lillestrøm Sportsklubb. Jeg ser en spiller som, på tross av tilbud fra lag som ville gitt deg startplassen du så inderlig fortjener, heller valgte å bli hos sine egne. Jeg ser en spiller som nyter drakta si, som virkelig verdsetter klubben sin. Arildo, du er unik. Du er en av de aller største. Du er der oppe sammen med Tommy og Bjarmann.

Jeg glemmer aldri de to målene du lagde mot Viking i serieåpningen 2002, da fansen snudde seg mot deg. Jeg forsvarte deg med nebb og klør fra idiotene rundt meg, og triumferte med deg da du tverrvendte på seksten og dengte ballen i mål på volley. Jeg husker de intelligente stikkerne du slo da du ble tvunget til å være midtbanespiller under Uwe. Jeg husker de to målene dine mot Molde borte i 2000, stadioet jeg hater mest i Norge. Jeg husker hvordan det oset intelligens av spillet ditt på tross av at du ble brukt som høyrekant og fikk publikum i mot deg da du nettopp var ankommet fra Hødd. Jeg husker hvor glad jeg ble da det ble annonsert at du ville bli satset på igjen etter utlånet tilbake til Hødd. Jeg husker hvordan du med bravur ledet linja da Magnus Powell ble skadet i 2001. Jeg glemmer aldri det mest rørende øyeblikket jeg har vært vitne til innen fotball: hvordan du eksploderte i glede sist søndag når du skjønte at du hadde reddet oss alle fra Adeccoligaen neste sesong. Det er mulig det var "så forbanna enkelt", men så er jaggu du så forbanna god også!

Arildo, du er en av de største, og du vil aldri bli glemt på Åråsen. Hvis du noengang blir brått overfalt av den hissigste bamseklemmen du noengang har mottatt av en heterofil mann, bli ikke redd. Det er bare meg som ikke klarer å undertrykke min kjærlighet til min store helt.

Arild, jeg elsker deg.
    Last edited by Grusom B; 30.10.2008, 00:13. Begrunnelse: enda en dusteleif. og enda en...
    Ni principe ni rey...

D10S!
  • Bauer U2
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Jun 2006
    • 24

Enig i alt Grusom skriver hva angår Arild. Verdens beste mann. Lojal og klubbspiller av klasse.
    Last edited by Bauer U2; 29.10.2008, 20:01. Begrunnelse: Redigert vekk off topic
    Veien til helvete er brolagt med de beste hensikter.

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7134

Jeg fikk tatt dette herlige - rørende! - bildet etter kampen. Arild og fansen. Si fra hvis du vil ha fullformatversjonen, Grusom!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Dette er tråden for en hyllest til Gilbert, all avsporing er strengt forbudt!

Arild Gilbert Sundgot, en levende legende!
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1440

Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Jeg glemmer aldri det mest rørende øyeblikket jeg har vært vitne til innen fotball: hvordan du eksploderte i glede sist søndag når du skjønte at du hadde reddet oss alle fra Adeccoligaen neste sesong.
          Og hans reaksjon under intervjuet med TV2 etter kampen, var faktisk enda mer rørende. På slutten av intervjuet er han tydelig nær gråten, og svarene gjøres korte for å skjule det. Selv om han ikke har et behov for å flagge det like mye som Espen, Mathisen osv, skinner det tydelig gjennom hvor glad han er i sportskubben. Herlig, ubetalelig og fantastisk at vi har slike spillere i klubben!

Der ble jeg blank i øynene igjen gitt..

Kommentar

• heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2131

Arild er rett og slett en gigant. En titan. En mann som alltid kommer tilbake og reiser seg fra rennesteinen. Vàr egen Del Piero, som alltid dukker opp nàr det gjelder som mest. 3-2-màlet mot bartepakket blir bare ett av en lang rekke herlige òyeblikk han har gitt oss. Jeg husker ogsà cupfinalen i 2005. Vi ligger under 1-2, og fàr straffespark pà overtid. Der Koren ikke turte, var Arild sikker som banken. Ufattelig.

I tillegg til màlene, er han ogsà verdens mest lojale spiller. Aldri sutring over à sitte pà benken, aldri noe ònske om à gà til en annen klubb. Hver eneste gang avisene fisker etter sine sensasjonsoverskrifter, kommer mannen med mantraet "Det er bare à fortsette à jobbe hardt." Sà sant som det er sagt. La denne mannen bli pressetalsmann i klubben etter at karrieren er over.

Arild er vel oppe i 98 màl totalt i Tippeligaen nà, tòr vi hàpe pà jubileum mot Aalesund???
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Arild er Arild. Ingen er som Arild, og vi kommer ikke til å skjønne hvor stor han er før han ikke lenger spiller for klubben. Han og Torgeir Bjarmann bør bli nestemann på sokkel utenfor Åråsen. Han er en gigant.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• morrari
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 58

Synes vi bør roe ned alle statueplaner utenfor Åråsen.
                Statue av Tommy, og ferdig med det. Hvis alle forslag til statue hadde blitt godkjent ville vi hatt en første ellever utenfor. Blant annet Ståle, Dennis, Arild, Torgeir, Heidar osv.

Kommentar

• Fugla- patriot83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2005
                  • 1241

Opprinnelig skrevet av BD
                  Og hans reaksjon under intervjuet med TV2 etter kampen, var faktisk enda mer rørende. På slutten av intervjuet er han tydelig nær gråten, og svarene gjøres korte for å skjule det. Selv om han ikke har et behov for å flagge det like mye som Espen, Mathisen osv, skinner det tydelig gjennom hvor glad han er i sportskubben. Herlig, ubetalelig og fantastisk at vi har slike spillere i klubben!

Der ble jeg blank i øynene igjen gitt..
                  Arild gifta seg i Lillestrøm kjerke og hadde feiringa på Åråsen. Det burde si sitt!

Lillestrøm som by, samfunn og kultur er faktisk en veldig stor del av Arild - la deg ikke lura av dialekta hans!!
                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

En nydelig tråd. Og så utrolig velfortjent. Slutter meg til alt det positive som er sagt. Et poeng som også er verdt å nevne er at klubbens mestscorende gjennom tidene i toppdivisjonen er fullstendig blottet for primadonna-nykker. Gang på gang starter Arild på benken - aldri noe drittprat av den grunn - og han kommer alltid tilbake. Av kanaripedia ser jeg at han per 28.06.08 har 85 mål i toppdivisjonen, oppdatert med scoringene i høst er vel tallet nå rundt 90. Jeg er ikke i tvil om at Arild er med i Henning Bergs planer videre, og at 100-tallet etterhvert nås. I dagens klubbfotball er et slikt antall mål for samme klubb ganske unikt.

Kommentar

• gutt94
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2007
                      • 3272

Nå må faen meg arild komme inn i start eleveren mot ålesund. Han starter ikke noen ting lengre det er dårliggjort.

Han viser at han kan spille når det gjelder og han trengs på banen i hver kamp.

Arild evig og for alltid!
                      KnutHSolberg

Kommentar

• Superstefan
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 2180

Arild håper vi har deg i klubben til dementen tar deg.
                        Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

Arildo er min favorittspiller. Er det noe navn som skal bak drakta mi er det Sundgodt! Fy faen for en mann! For en legende!
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3218

Da Fugla hadde en god sesong i 2001 - det er jamen blitt over sju år siden - sto det utrulig mye tull fra barter og kirkerotter på VGD, som jeg den gang fulgte litt med på. Til slutt klarte jeg ikke å holde meg lenger, men meldte meg på med noen innspill til forsvar for de gule og svarte. Da måtte jeg velge et nick. Jeg valgte et etter en spiller jeg syntes var en god representant for Fugla, noe jeg hadde syntes allerede før han, Bjarmann og Pål Strand knekte RBK (med en forskremt AJB på backen) 3-2 på en halvferdig ny Åråsen på hans og min bursdag 17. april 1999.

I alle åra siden har jeg ikke ett eneste sekund angra på at jeg valgte, og trofast har beholdt på diverse nettsider, dette nicket:

gilbert

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Her har vi henta inn superspisser og det som verre og bedre er, men det er en mann som har stått oss bi i alle år. Han fortjener kun det beste, er for meg en evig helt jeg skal fortelle mine barn og barnebarn om. Tenker jeg lojalitet, så ser jeg for meg Arild Gilbert Sundgot foran meg. Litt sjenert, ikke så veldig glad i fokus, men allikevel, Norges beste Gilbert!

Jeg er så uendelig glad i den mannen, jeg har ikke ord.

Petter

Kommentar

• Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

Innlegget til Grusom B er høylitteratur! Er ellers helt enig i det som blir sagt om Sundgot, og det er nesten vanskelig å ikke bli sentimental og melodramatisk når man skriver om Arild.

Sundgot er en helt. En helt og en legende. Ikke bare på grunn av alle målene og assistene, men det han er utenfor banen. En som suppporterne kan identifisere oss med. Profesjonaliteten han har vist. Lojaliteten langt utenom det vanlige. Aldri satt klubben i forlegenhet og klagd høylytt, selv fra 18-mannstropp med "bare" spillere fra Island og Norge i starten til 25-mannstropp med forsterkninger fra Slovenia og Nigeria. Han har vært den samme. Å score mål for så å bli satt på benken har vært en av den hverdagen Sundgot har møtt siden 1997. Han har aldri sutret på noe eller noen, enten han også har spilt høyrekant, bak spissene eller alene på topp, men vært utrolig profesjonell. Vist taktisk fleksibilitet. Satt laget foran seg selv. Vært en fantastisk representant for Lillestrøm Sportsklubb.

Alle fotballspillere vil spille hver eneste kamp. Det er noe alle vet. Å ha en spiller som ikke framhever seg selv hele tida og krever ting, er fantastisk å ha. En som til enhver tid kan komme inn å forandre kampbildet i en kamp. Uten store ord og fakter, men med hardt arbeid. Som en helt gjør det. Sundgot er en mann med prinsipper. Han har forblitt den samme i medgang og i motgang, den lojale, prinsippfaste og sjenerøse nummer 18. En mann som står i kontrast til de grådige verdiene og idolkulturen. Uansett hvor mye suksess han har hatt i LSK, virker det som han alltid har minnet seg selv på at man må jobbe utrettelig videre.

For det finnes mange flere og større talenter enn Sundgot. Likevel er det veldig få som noen gang blir til noe. De fleste havner på talentenes søppelhaug, helt enkelt fordi de ikke hadde det som skulle til. De hadde talentet, men manglet alt annet. Når jeg var mindre og spilte en del på stadion husker jeg hvordan Sundgot terpet på avslutninger, enten alene eller etter trening. Han er et arbeidsprodukt som er et bevis på hvor langt "gjennomsnittstalentet" kan nå. Innstillingen til fotballen og LSK er fantastisk! Det samme med spissegenskapene. Han er ingen sprinter, men hvor fort man klarer å løpe rett frem betyr ikke så mye for alle spillertyper. Dessuten har han vunnet løpsdueller - og er en av de mest intelligente spisstyper som finnes!

Glemmer aldri det livsviktige målet borte mot Moss i 2002, vollyen på overtid mot Glimt i nord, hat-trickene mot for eksempel Aalesund, Brann og Viking (for øvrig 11 mål på 13 kamper) og headingen mot RBK, men ikke minst det han er utenfor banen. Han er sjelden.
                                Last edited by Canário; 28.10.2008, 22:14.

Kommentar

• Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Ranakanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 499

Slenger meg med på denne hyllesten, Sundgot er og blir en del av sjela til LSK i mine øyne. Og jeg håper det fortsetter i lang lang tid fremover.

Det er helt sikkert en del personer blant KFL som ikke akkurat har Sundgot som en av de store heltene i dagens LSK-lag. Men det for være deres problem att dem ikke ser hvilken fantastisk spiller Sundgot er. Det var mye sutring og klaging på Sundgot for ett par år siden, hvordan det er nå, vet jeg ikke. Men jeg tror det fortsatt er en del personer i KFL som ikke synes Sundgot burde få spille i LSK-drakt.

Kommentar

• alvar
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2005
                                      • 100

Tror faktisk det ikke vil gå opp for mange av oss hvor stor arild er som spiller både på og utenfor banen før lege etter at han har gitt seg.
                                      Folk kan si hva de vil men han er en av de største personene innen norsk fotball.

Kommentar

• vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

Jeg håper at noen sørger for at han leser denne tråden (og helst før kampen mot Aalesund).

Kommentar

Working...