Riise ferdig i LSK?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Jeg er stygt redd for at det blir ufattelig med utensportslig familiekaos dersom vi ikke selger eller gir han en ny forbedret kontrakt....TV2 kommer til å bade i tabloide saker, og vi lider....urk...

Petter

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Jeg er rimelig sikker på at Riise ser for seg å forlate Lillestrøm snart. Tror neppe det er aktuelt for hans del å forlenge.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Mauer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 270

Tviler på at klubben gidder å betale Riise den summen han eventuelt vil ha. Han har vært mye skada iår, og han er allerede i en langtidskontrakt. Da er jeg stygt redd for at han vil bort fra LSK. Hvis vi skal selge han i vinter så tror jeg både RBK og vif kaster seg etter han. Det MÅ VÆRE UAKTUELT å selge til vif, men RBK kan fort prøve å kjøpe han. Da må klubben kreve minst 15 mill. noe som jeg tviler på at RBK vil betale. Da må vi selge han til utlandet, eller så får han være fornøyd med det han får inntil han har bevist noe neste sesong i og med alle skadene iår.!!!

Kommentar

• CFD
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2319

Kanskje han får en deltidsjobb som selger av mobiltelefoner i Trondheim? Det kan jo være en av grunnene til at han vil vekk fra Åråsen?
          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Kvarten
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Oct 2008
            • 2

Riseth må gå. Det er galskap å beholde denna pensjonisten med hjertefeil. Riise blir!

Kommentar

• forzafugla!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 461

Opprinnelig skrevet av Mauer
              Tviler på at klubben gidder å betale Riise den summen han eventuelt vil ha. Han har vært mye skada iår, og han er allerede i en langtidskontrakt. Da er jeg stygt redd for at han vil bort fra LSK. Hvis vi skal selge han i vinter så tror jeg både RBK og vif kaster seg etter han. Det MÅ VÆRE UAKTUELT å selge til vif, men RBK kan fort prøve å kjøpe han. Da må klubben kreve minst 15 mill. noe som jeg tviler på at RBK vil betale. Da må vi selge han til utlandet, eller så får han være fornøyd med det han får inntil han har bevist noe neste sesong i og med alle skadene iår.!!!
              Det må være uaktuelt og selge til en annen norsk klubb!
              Og som sagt tidligere i denne tråden, er det andre spillere vi bør kvitte oss med først.. Selger vi Riise, uten noen bra erstattere sier det ganske mye om ambisjonsnivået til klubben, og at dette ikke blir siste gang vi ser nedrykkspøkelset i hvitøyet..

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1311

Henning Berg og Torgeir Bjarmann har en formidabel ryddejobb å gjøre, men jeg er sikker på at de kommer til å klare det. Derimot trenger de tid. Jeg regner ikke LSK som noe stabilt topplag de neste 2 år. Uansett så tror jeg neppe det er noe fare for tippeligaeksistensen.
                Vi har hatt en manager de siste åra som har vannskjøttet spillerkjøp, kontrakter og lønninger. Det er først når han forsvinner ut porten om noen uker at vi får se hvor ille det virkelig er. Regn med mange overraskelser, men jeg er sikker på at Henning og Torgeir fikser dette på sikt.

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                  Det må være uaktuelt og selge til en annen norsk klubb!
                  Og som sagt tidligere i denne tråden, er det andre spillere vi bør kvitte oss med først.. Selger vi Riise, uten noen bra erstattere sier det ganske mye om ambisjonsnivået til klubben, og at dette ikke blir siste gang vi ser nedrykkspøkelset i hvitøyet..
                  Jeg er ikke så sikker på at det er lurt å beholde Riise. Han har et større navn enn talent, og bidraget hans i LSK står ikke i noe forhold til den lønna han hever. I tillegg har han utviklet seg til et uromoment ved stadig å la seg intervjue om at han vil til en større klubb. Får vi en grei pris (8-10 mill.), tror jeg vi ganske enkelt skal kunne erstatte ham med en spiller av minst like god kvalitet - hvis vi er villige til å se litt utenfor landets grenser.

Kommentar

• tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

Faen har ikke klubben lært noe av Koren saken... Gi nå gutten ca 2 mill i lønn og en ny 3 årskontrakt... Garantert at vi får 15-20 mill igjen .

Kommentar

• Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

Riise bør ikke reforhandles noen ting. Behøver ikke å gi noen "superlønn" når kontrakten går ut i 2011, og han blir nesten garantert solgt innen det. Han har en "treårskontrakt". I alle fall står Essediri, Kisenebner, Riseth og til og med Johnsen foran i køen. Bortsett fra Essediri, som tjener omtrent det samme som Riise, tjener alle de mer enn det dobbelte av det for eksempel statsministeren tjener. Det kan ikke fortsette på samme måte. Veldig bra at LSK-formann Mathisen flere ganger har slått fast at lønna må ned. Finanskrisen vil også ramme fotballen, og her som i økonomien ellers, gjelder det å være føre var.

Kommentar

• sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Faen har ikke klubben lært noe av Koren saken... Gi nå gutten ca 2 mill i lønn og en ny 3 årskontrakt... Garantert at vi får 15-20 mill igjen .
                        Hvorfor ny 3-årskontrakt når han har tre år igjen på dagens kontrakt?

Ikke gi han noen ting!

Petter

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Her har TV2 klippet og limt litt for å lage sak, tenker jeg. Riise pusher på for å få opp lønna, Berg sier nei til nysigneringer av dyre spillere og sign-on feet og juletrær-salget til Riseth er visst blitt lsk-lønn. Ingen tvil om at LSK ser Riise som et salgsobjekt, heller ingen tvil om at Riise vil ha høyere lønn. Med det utgangspunktet tror jeg man blir enige raskt. Begge parter er vel uansett interessert i å selge ham til en storklubb, så det blir neppe noe panikksalg til en norsk klubb her.

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av petter

Ikke gi han noen ting!

Petter
                            Hvis han er skikkelig bitch så har han i realiteten bare ett år igjen hvis han velger å bruke Websterdommen. Da går han for småpenger..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Det snakkes om reforhandliger. Da må vel LSK ha gitt tillatelse til å forhandle med ham?

Jeg ser ikke for meg at han går til en annen norsk klubb, med mindre de tilbyr en fantasisum.

Jeg ser heller ikke for meg at noen utlandske klubber tar sjansen etter skadene denne sesongen.

Mest realistisk er at han blir solgt til utlandet tidligst til sommeren.

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Opprinnelig skrevet av petter

Ikke gi han noen ting!

Petter
                                Det er tatt opp her før, med Webster-dommen kan han vel forlate oss neste år ved å kjøpe seg fri, eller få en klubb til å kjøpe han ut av kontrakten. Da får vi ikke en dritt for han. Jeg mener klubben bør forlenge kontrakten hans, og gi han høyere lønn. Irriterende å se at klubber får 20-30 mil for spillere mens våre alltid forsvinner gratis.

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Riise er ikke Koren - ikke engang i nærheten.

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Riise er ikke Koren - ikke engang i nærheten.
                                    Nei, det er han ikke, men hvorfor gjøre samme feilen igjen? Enten må han få en ny kontrakt, ellers må han bli solgt fort som faen så vi får penger for han.

Når solgte LSK sist en spiller for over 10 mill?

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Hvis han er skikkelig bitch så har han i realiteten bare ett år igjen hvis han velger å bruke Websterdommen. Da går han for småpenger..
                                      He, he ... småpenger. Det spørs jo hvor mye klubben evt. øker lønna hans med nå (om de gjør det).

Riise er en spiller som bør kunne gi klubben grunker i kassa om kortene spilles riktig. Han er, som folk nevner her, ikke en spiller klubben er sportslig avhengig av, men allikevel noe som bør bli en "god forretning".
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

Jeg ser ikke helt problemet. Han har spilt ca altfor få minutter for oss i år til å bevise noe som helst. Ingen storklubb med respekt for seg selv åpner lommeboka for en som har gått mer eller mindre skadet de siste 6mnd. Det han glimtvis har vist i år er at han er en habil spiller, men ord som kontinuitet og skadefri har jeg sett lite av. Han går nok neppe til Manchester U med det første. Videre har han knapt vært innom landslaget den siste tiden, men han var tydeligvis skadefri sett med landslagsøyne nesten før Sportsklubben kom til samme konlusjon.

Så helt ærlig, fra mitt ståsted; dersom vi får en god pris for Bjørn Helge, selg. Det er ingen hemmelighet at Riise-familien er godt oppdratt til å tenke profitt, meg og megselv. Klubbfølelse? Glem det.

Faen, se på Arildo-tråden. DER snakker vi klubbfølelse. Espen likeså. BHR? Maksimering av profitt, what so ever. Det er tross alt ikke lenge siden hele slekta til Riise skulle saksøke Sportsklubben for "feil trening" eller hva de kalte det. Får vi rett pris, selg selg selg. Bruk lønna på bukken jr, Arild, Espen, Frode eller Henning Berg.

Eventuelt kjøp pils, da pant på flasker har langt sikrere avkastning enn Riise som LSK-spiller.
                                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

æsj!
                                          jeg som trodde at jeg skulle klare å komme meg helt til onsdag på bølgen av glede etter kampen på søndag.. så kommer en irriterende sak som dette..

gi gutten 10års kontrakt, med en mill mere i året i lønn. når han er tent er han faen meg verdt det! spiller han bra blir han solgt for 30mill iløpet av et år uansett, så kan vi heller lempe ut Essediri asap, det er en mann som ikke fortjener lønna si det..

en annen debatt, men helt vilt at folk som trener 2timer om dagen, og bruker resten av livet på å spille playstation kan tjene så mye penger!

noen som vet hvor mye prosent vi sparer i lønnskostnader hvis vi slutter å sparke trenerne våre før kontraktene dems er ute forresten?
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

Working...