Riise ferdig i LSK?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

Etter min mening den beste løsningen å forhandle frem en nye og forbedret 5 års-kontrakt med BHR. Markedslønn til klubbens best betalte spiller i bytte mot sikkerhet og langsiktighet.

Alternativet er å selge ham for en lite attraktiv pris, eller i verste fall at han benytter seg av Webster-dommen til å forlate klubben til en enda mindre attraktiv pris.

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

selg sier jeg, så slipper vi en gal mor i tilegg. Problemet er at riis tror han er bedre enn han virkelig er. Ser ikke helt hvilken liga han skal forsterke... Får vi 15 mill og fri fra en gal, gal, gal mor så er jeg fornøyd!

Kommentar

• holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

Opprinnelig skrevet av Paddis
        selg sier jeg, så slipper vi en gal mor i tilegg. Problemet er at riis tror han er bedre enn han virkelig er. Ser ikke helt hvilken liga han skal forsterke... Får vi 15 mill og fri fra en gal, gal, gal mor så er jeg fornøyd!
        Tommel opp kommer så snart jeg får lov. Jeg ser ikke noe galt i at når la-famingla-de-Riise tenker kun profitt, så skal ikke Sportsklubben skal få lov.

Riise var, er og kommer ikke til å være noen Koren, selv om han har nr 10.
        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2131

Lurer pà hvor mange sider denne tràden kommer opp i i lòpet av vinteren??

Riise selges nok, men neppe i lòpet av denne vinterpausen. En spiller som har vaert skadet "hele" sesongen, vil ikke vaere aktuell for utenlandske klubber. At han gàr til en annen norsk klubb, ser jeg pà som svaert usannsynlig.

Inntil videre, velger jeg à se pà dette som storm i et vannglass, og et forsòk fra TV2 pà à konstruere en sak. Det mest interessante i denne artikkelen er vel hvorfor Lillestròm skal reforhandle kontrakten med en spiller som har en kontrakt som gàr ut i 2011. Nàr man sier at lònnskostnadene skal ned, er vel ikke den rette màten à gjòre det pà à starte forhandlinger med en spiller som, i forhold til andre i klubben, tjener mindre enn disse. Men; Jeg er vant til at det man sier og gjòr i Sportsklubben for tiden, gjerne er to vidt forskjellige ting.
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Kaizer
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2006
            • 139

Riise er eneste kvalitets midtbanespilleren vi har, klart han fortjener mer lønn sammenlignet med andre spillere i klubben og andre spillere på samme nivå ellers i Tippeligaen.

Dette er jo egentlig ikke diskutabelt en gang.

Å gi middelmådige avdanka Bosman spillere skyhøye lønninger kun pga at de er Bosman spillere er en annen sak, mye rart som har skjedd i klubben de siste åra både når det gjelder lønninger, kjøpesummer og hvilke spillere som har blitt hentet inn.

Men at Riise bør opp på et nivå som gjenspeiler at han er landslagsspiller og vårt desidert største salgsobjekt om vi vil selge er helt klart fra mitt ståsted, det er mange som sparer seg til fant.
            "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1453

Opprinnelig skrevet av Torolf
              Jeg er ikke så sikker på at det er lurt å beholde Riise. Han har et større navn enn talent, og bidraget hans i LSK står ikke i noe forhold til den lønna han hever.
              Tjener ikke Riise mindre enn f.eks Essediri og Brenne? Riise er definitivt en av våre beste spillere og da er det naturlig at han også er en av våre best betalte.

Opprinnelig skrevet av Torolf
              Får vi en grei pris (8-10 mill.), tror jeg vi ganske enkelt skal kunne erstatte ham med en spiller av minst like god kvalitet - hvis vi er villige til å se litt utenfor landets grenser.
              De siste storsigneringene våre er vel Occean, Husar, Brenne og Johnsen. Bortsett fra Occean har ingen av de prestert noe i nærheten av Riise. 8-10 millioner for Riise er forøvrig ikke noen grei pris.

Det er viktig og riktig at LSK kutter lønnskostnadene, men da må man se på hvem som hever store lønninger uten å bidra nevneverdig. Kiesenebner, Johnsen, Brenne og Essediri er vel de klareste eksemplene.

Med forbehold om at dette er en mediakonstruert sak håper jeg det bare er et taktisk utspill fra LSK. Hvis ikke signaliserer man et lavere ambisjonsnivå i årene som kommer. Hvis det er nødvendig har jeg ingen problemer med å akseptere det, men selvfølgelig håper jeg lista legges så høyt som mulig.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• SirBusby
                Medlem
                Møteplager
                • Sep 2006
                • 88

Overfør lønna fra Kiesen til Riise så er vi kvitt det problemet.

Kommentar

• Fuglemann
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2007
                  • 183

Opprinnelig skrevet av Henrik
                  Flott at klubben skal bli mer restriktive i sin lønnspolitikk. Men det er ikke Riise man skal spare penger på, han bør heller resigneres. Spillere som JML og Steinar Pedersen som begge har 6 mill over tre år, og Vidar Riseth med sine 6 mill over to år er et bedre sted å starte om man ønsker å kutte i lønningene.
                  Har JML 2 Miller i året?? fy f... jeg er bedre enn han der.. med en sko. og tåfis..

Kommentar

• ach
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2008
                    • 229

Opprinnelig skrevet av SirBusby
                    Overfør lønna fra Kiesen til Riise så er vi kvitt det problemet.
                    Eller overfør begge sin lønn til Kasey så er vi kvitt problemet..
                    Lenge leve Fedrelandets LSK..!

Wehrman= den blødende..

Kommentar

• kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1174

kutt kostnadene, selg/gi bort følgende spillere:
                      Riseth - alt for dyr og hvem er tjent med en kar som konstant er halvskadet..
                      kisebner - i say no more..
                      brenne - har ikke slått til og vil ei heller gjøre det i 4-4-2
                      jml - hallo juniorer, er dere virkelig ikke bedre enn han der?

dermed kan gode spillere som riise skrive under på ny kontrakt hvor begge parter gir og tar litt og møtes på midten.

Kommentar

• Juven
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2006
                        • 212

Kan ikke miste Riise, legg penger på bordet og behold ham.
                        Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

Kommentar

• Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

Selg! Sleng med moren og vi får ro i rekkene og på kontoret.

For halvparten av salget kan vi investere i en Lyn spiller med navnet Knudzon(?).

Lei av spillere som snakker om profflivet etter et år med skader og dritspill på banen.

Kommentar

• Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

Opprinnelig skrevet av Kaizer
                            Selg Riseth, han kan sikkert gjøre en jobb i Kongsvinger.

Å betale den mannen rundt 3,5 mill i lønn kan ikke karakteriserest som annet enn galskap satt i system.
                            Hadde det ikke vært for Riseth i år hadde vi høyst sannsynlig rykket ned. Greit han har vært mye skadet,. Greit han hever veldig høy lønn. Greit vi har hatt skader på sentrale spillere men det er noe en må regne med gjennom en sesong i norge. Men et nedrykk hadde kostet så fryktelig mye mer.
                            Fugla Forever

Kommentar

• Kanaris93
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Nov 2007
                              • 232

IKKE SELG RIISE!, betal heller mindre til middels spillere som Joon og S.Pedersen! Vi så alle hvor mye vi trenger Riise i 2 omgangen mot RBK! Gi heller mer til bedre spillere!
                              I med og motgang <3

Kommentar

• m_skedsmo
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 212

Vi må ikke selge Riise nå. Tror TV2 vinkler sine intervjuer dit de vil, mye av det Riise sier er vel tatt ut av en sammenheng. En årslønn på 1.2 mill til Riise er ikke noe galt, han kan godt få mer. Når det gjelder lønningene til JML, Pedersen og Riseth, så lurer jeg på hva i helvete JÅF og Nordlie har tenkt med. 6 mill til Riseth over 2 år? Hvis det stemmer er det galskap. Han er jo snart 40 og har vært bra mye skadet i år. Startet sesongen med hjerteproblemer. Han han tjener mer enn dobbelt så mye som Riise er rett og slett galskap, og jeg skjønner godt at Riise ønsker å reforhandle sin kontrakt. At han ikke vil signere for andre norske klubber hvis et tilbud dukker opp nekter jeg å tro. Får han et lønnstilbud på 3 - 4 mill i året fra Brann, RBK eller Stabæk, så tror jeg glatt han signerer. Nei, vi vil være mye bedre tjent med å gi han et bedre tilbud enn det han har nå. Er han skadefri neste sesong så selges han glatt til utlandet for en bra pris. Hvis det skal reduseres i lønnsbudsjettet til LSK, så burde spillere som Kisen kastes ut, han kommer aldri tilbake og koster flesk. Riseth burde ALDRI hatt en så heftig lønn, han er over the top og kom til oss fordi RBK ikke hadde bruk for han lenger, og vi, vi betalte en idiotlønn til en gammel spiller. Samme med Pedersen og JML også hvis tallene stemmer. Og hvis Essediri tjener mer enn Riise så er noe riv ruskende galt. Helt utrolig at det fokuseres på Riise her, den i vår stall som er salgsobjekt nummer 1, og at det ikke legges noe fokus på de overbetalte eldre spillerne vi har.

Kommentar

• Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

Opprinnelig skrevet av Mauer
                                  Tviler på at klubben gidder å betale Riise den summen han eventuelt vil ha. Han har vært mye skada iår, og han er allerede i en langtidskontrakt. Da er jeg stygt redd for at han vil bort fra LSK. Hvis vi skal selge han i vinter så tror jeg både RBK og vif kaster seg etter han. Det MÅ VÆRE UAKTUELT å selge til vif, men RBK kan fort prøve å kjøpe han. Da må klubben kreve minst 15 mill. noe som jeg tviler på at RBK vil betale. Da må vi selge han til utlandet, eller så får han være fornøyd med det han får inntil han har bevist noe neste sesong i og med alle skadene iår.!!!
                                  15 Mill. Når enga fikk inn bud på 30 Mill for Moa og Det ble spekulert i 40 Mill for Siljan Skjelbreid, jada bør sannelig Riise være mer verdt enn 15 Mill.
                                  Fugla Forever

Kommentar

• Trondeo
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3062

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    15 Mill. Når enga fikk inn bud på 30 Mill for Moa og Det ble spekulert i 40 Mill for Siljan Skjelbreid, jada bør sannelig Riise være mer verdt enn 15 Mill.
                                    Blir feil å sammenligne på den måten der..

Ingenting tilsier at Riise er verdt noe mer enn 10 millioner. Han har vært skadet i nesten et år, og det han har vist etter skaden har ikke imponert den store mann så meget. Kan ikke se for meg at Riise er noe populær på overgangsmarkedet per dags dato..Han har vel snaut noe bra å vise frem til i år..

Kommentar

• Fjeller'n
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 905

Kast ut han, kutt lønna til den og den osv.......
                                      Prøv å holde diskusjonen på et saklig nivå. LSK må forholde seg til inngåtte arbeidskontrakter på lik linje med alle andre seriøse arbeidsgivere. Noen må ville kjøpe eller ta over forpliktelsene, og det er ikke så mange i stallen vår som er veldig ettertraktede. Derfor vil vi trolig ikke se de helt store utskiftingene i stallen med det aller første. BHR er en av de få som kan være salgbare og kanskje blir han ofret for å berge økonomien. Greit nok for meg dersom han prises ut av landet.

Stian
                                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                        Blir feil å sammenligne på den måten der..

Ingenting tilsier at Riise er verdt noe mer enn 10 millioner. Han har vært skadet i nesten et år, og det han har vist etter skaden har ikke imponert den store mann så meget. Kan ikke se for meg at Riise er noe populær på overgangsmarkedet per dags dato..Han har vel snaut noe bra å vise frem til i år..
                                        Jeg ser poenget ditt men tatt i betraktning av at han faktis har vært skadet så lenge så holder han et like godt nivå om ikke bedre enn våre beste spillere. Tenk hva den mannen kan utrette neste år når han får trent fornuftig under Berg. En halv kanon sesong av Riise (noe jeg tror fullt og helt på) så vil markedsprisen hans være i 30 mill klassen. Han var forøvreig LSK s klart beste spiller i 2. Omg mot RBK selv etter å ha vært skaldet så lenge... I fjor var han LSK s klart beste spiller. Selv om hans mor er en neandertaler så blir det feil å la dette gå utover BHR. Synes også argumentasjonen om at vi må selge Riise fordi da slipper vi å se Berit Riise i Gangene på Åråsen bare blir dumt. Hun er nok luft for de fleste der oppe allikevel. Behold Riise og gi han forbedret kontrakt. Kanseller kontrakten til Midtun Lie og Kiesenebner.
                                        Fugla Forever

Kommentar

• m_skedsmo
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 212

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                          Kast ut han, kutt lønna til den og den osv.......
                                          Prøv å holde diskusjonen på et saklig nivå. LSK må forholde seg til inngåtte arbeidskontrakter på lik linje med alle andre seriøse arbeidsgivere. Noen må ville kjøpe eller ta over forpliktelsene, og det er ikke så mange i stallen vår som er veldig ettertraktede. Derfor vil vi trolig ikke se de helt store utskiftingene i stallen med det aller første. BHR er en av de få som kan være salgbare og kanskje blir han ofret for å berge økonomien. Greit nok for meg dersom han prises ut av landet.

Stian
                                          Føler ikke at det er så veldig usaklig å diskutere overprisete avdanka spillere kontra Riise. Riise har vært skadet, men vi vet han er en glimrende god spiller. Han tjener 1.2 mill....ikke veldig mye. Kisen har jo faen ikke spilt en eneste kamp! Klart LSK må forholde seg til inngåtte avtaler på samme måte som en vanlig arbeidsgiver. Men hvis du inngår en kontrakt med en vanlig arbeidsgiver og ikke møter på jobben på et år fordi du er syk, så får etterhvert trygd. Man må jo faen meg kunne reforhandle kontrakter til spillere som ikke har spilt kamper på ett år. Fotball er dessuten et helt annet arbeid enn å sitte på et kontor og jobbe. Lønningene enkelte får innebærer også en del krav til leverte resultater. Har man en årslønn på 3 millioner i privat næringsliv så stilles det også krav til hva man leverer tilbake. Leverer man NULL tilbake i løpet av ett år så tviler jeg sterkt på at man fortsetter særlig lenge med det. De med de feiteste lønningene i LSK bør også prestere deretter, gjør de ikke det oppfyller de ikke kravene som bør stilles til de som arbeidstakere.

Kommentar

Working...