Riise ferdig i LSK?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
    Kast ut han, kutt lønna til den og den osv.......
    Prøv å holde diskusjonen på et saklig nivå. LSK må forholde seg til inngåtte arbeidskontrakter på lik linje med alle andre seriøse arbeidsgivere. Noen må ville kjøpe eller ta over forpliktelsene, og det er ikke så mange i stallen vår som er veldig ettertraktede. Derfor vil vi trolig ikke se de helt store utskiftingene i stallen med det aller første. BHR er en av de få som kan være salgbare og kanskje blir han ofret for å berge økonomien. Greit nok for meg dersom han prises ut av landet.
    Enig i det du skriver her. Å kutte lønnskostnadene drastisk på kort tid blir svært vanskelig. Spillere som er overbetalte hos oss må forvente drastiske lønnskutt hos andre klubber og det er sikkert ikke så veldig fristende. Egentlig blir det litt feil å diskutere Riise isolert sett, diskusjonen burde heller handle om hvilken lønnspolitikk LSK bør legge seg på.

Jeg mener det beste vil være å gi relativt lave lønninger til nye spillere og i stedet belønne de spillerne som presterer for oss med bedre kontrakter. Selvfølgelig betyr dette at vi blir mindre attraktive i kampen om "stjernespillere", men historien fra de siste sesongene viser at disse innkjøpene har vært alt annet enn sikre kort. Norske spillere er i tillegg håpløst overpriset så vi bør innstille oss på å ikke hente etablerte norske spillere.

Tilbake til Riise mener jeg han er i kategorien "spillere som presterer for oss". Det er selvfølgelig en viss risiko med tanke på skader, men så lenge han er skadefri er definitivt Riise en av spillerne som hever oss. Uansett hvor urealistisk det er greier jeg ikke å la være å drømme om seriegull og Riise er en av de spillerne vi har som er god nok til å ta gull. Det finnes selvfølgelig grenser for hvor langt vi kan strekke seg, men jeg synes egentlig Riises utspill om at "man må gi og ta litt" virket ganske lovende.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Roll75
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 834

Opprinnelig skrevet av ach
      Eller overfør begge sin lønn til Kasey så er vi kvitt problemet..
      Er det ikke veldig dumt å sende penger til han som ikke er i klubben?

Kommentar

• Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

Nei hvis Riise skal få noe mer enn det han har så må det i såfall være noe som er prestasjonsbasert.

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av kimmern
          kutt kostnadene, selg/gi bort følgende spillere:
          Riseth - alt for dyr og hvem er tjent med en kar som konstant er halvskadet..
          kisebner - i say no more..
          brenne - har ikke slått til og vil ei heller gjøre det i 4-4-2
          jml - hallo juniorer, er dere virkelig ikke bedre enn han der?

dermed kan gode spillere som riise skrive under på ny kontrakt hvor begge parter gir og tar litt og møtes på midten.
          Jeg synes faktisk Vidar Riseth fortjener lønna si. Han, sammen med Otto og kiko ha vært våre beste spillere i år. Han har vel blitt årets spiller fra RB børsen.

Brenne - er jeg egentlig likegyldig til
          Kiesen - Har voldsomt tro på hans fotballferdigheter, men vil vi noen gang få se dem? Enig med de som mener vi skal selge.
          Joooooooooon - Seeeeeeeeeeeeeeeelg
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

Opprinnelig skrevet av xeR
            Brenne - er jeg egentlig likegyldig til
            Kiesen - Har voldsomt tro på hans fotballferdigheter, men vil vi noen gang få se dem? Enig med de som mener vi skal selge.
            Brenne har vi antageligvis ikke bruk for fremover. han virker umotivert når han dasser rundt på banen.
            Kiesenebner får vi problemer med. Blir vel jævlig dyrt å løse han fra kontrakten? og det finnes vel ikke noen annen klubb i verden som er villige til å kjøpe en skadet spiller? Håper han får fremgang utover vinteren og iallefall kan begynne å spille litt ball igjen. skuddet hans er etter det jeg har hørt farlig nesten uansett hvor han skyter fra... Håper vi får se det snart...

man bør vel se det som en evt god investering å forelenge kontrakten til riise, for så å selge til en engelsk 1 div klubb. kan ikke se noen andre ligaer, utenom frankrike muligens, hvor riise er atraktiv. han er jo ikke akkurat driblesterk. men han har en brukbar innleggsfot og en bra arbeidsmoral, håper det er nok for å komme ut...

Kommentar

• OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

Hvis dette innebærer en return til start-elleven for Essidri så er vi allrede fortapt

Jeg overdriver litt her, men dere skjønner jo poenget mitt
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3577

Pdd. mener jeg Kiko og Otto bør være hetere salgsobjekter enn Riise. At folk tror Riise er salgbar er vel mer fordi han er mer i media.

At Riise ønsker å reforhandle kontrakten sin er for så vidt naturlig, men ikke noe som må gjøres. At LSK ønsker å gjøre om på lønnsstrukturen er viktig, og uheldigvis går dette utover Riise (i den grad 1.3 mill i året er uheldig). Som andre har nevnt bør de som presterer bli belønnet, men det blir da feil å peke på lønna til Riseth (som forøvrig er håpløs) og andre overbetalte.

Jeg håper det nye regimet innfører mer bonuser og lavere grunnlønn i fremtidige kontrakter. Det er nok ikke populært blant spillerne, men avgjørende for klubben's fremtid. Det er ille å høre Stabæk snakke om at de ble reddet av nedrykket for noen år siden fordi de fikk ryddet opp i spillerstallen, og jeg håper det aldri blir nødvendig på Åråsen.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

Opprinnelig skrevet av MortenA
                  At Riise ønsker å reforhandle kontrakten sin er for så vidt naturlig, men ikke noe som må gjøres. At LSK ønsker å gjøre om på lønnsstrukturen er viktig, og uheldigvis går dette utover Riise (i den grad 1.3 mill i året er uheldig). Som andre har nevnt bør de som presterer bli belønnet, men det blir da feil å peke på lønna til Riseth (som forøvrig er håpløs) og andre overbetalte.
                  Om Riise fortjener mer lønn kommer an på hvilken lønnsstruktur LSK ser for seg. Hvis 1.3 millioner er der lista legges for våre beste spillere er det selvfølgelig helt greit at man ikke gjør noe unntak for Riise. Derimot "fortjener" Riise bedre lønn hvis våre best betalte f.eks blir liggende rundt 2 millioner. Derfor mener jeg LSK først må finne ut hvilket nivå man mener lønningene bør ligge på og så vurdere hver enkelt spiller utifra det. Det største problemet i dag er at det ikke er noen som helst sammenheng mellom det spillerne våre tjener og det de presterer.

Vi må også passe på å ikke komme i alt for stor utakt med resten av Tippeligaen. Tjener de beste i andre klubber vesentlig mer enn våre stjernespillere (ho-ho) blir det vanskelig for oss å holde på våre beste spillere.

Kommentar

• vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

Opprinnelig skrevet av heidar

Det mest interessante i denne artikkelen er vel hvorfor Lillestròm skal reforhandle kontrakten med en spiller som har en kontrakt som gàr ut i 2011.
                    Det bør Lillestrøm gjøre fordi:
                    1. Han skadefri er klubbens desidert beste og mest attraktive spiller,
                    2. fordi han på tross av dette er langt unnå å være best betalt,
                    3. fordi kombinasjonen attraktiv spiller/"lav" lønn er et usedvanlig godt utgangspunkt for en "Webster-overgang",
                    4. fordi en "Webster-overgang" for Riise er en usedvanlig dårlig løsning for LSK.

Kommentar

• glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1252

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                      Det bør Lillestrøm gjøre fordi:
                      1. Han skadefri er klubbens desidert beste og mest attraktive spiller,
                      2. fordi han på tross av dette er langt unnå å være best betalt,
                      3. fordi kombinasjonen attraktiv spiller/"lav" lønn er et usedvanlig godt utgangspunkt for en "Webster-overgang",
                      4. fordi en "Webster-overgang" for Riise er en usedvanlig dårlig løsning for LSK.
                      Gutten har kontrakt i 2 sesonger til. Har han anbisjoner om og spille i europa må han bli 100 % skadefri og prestere frem til sommeren neste år. Samt spille bra for Norge. Da kan vi selge han for en god pris.

Kommentar

• Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1453

Opprinnelig skrevet av Mauer
                        Jon Midtun Lie må ut.. At han har 2 mill i lønn pr. år er galskap.
                        Riseth må ned til under halvpraten av det han tjener i lønn, ellers så burde han selges.
                        Kiesnebner burde selges.
                        Steinar pedersen kan vi ta vare på, men han må ned til halvparten av lønna.. At han tjener 2 mill er også galskap.
                        Ellers så burde vi få ned lønna til flere spiller som f.eks. marius johnsen!!!
                        Du verden så lettvint dette viste seg å være. Noen tanker om hvordan LSK skal få spillere til å gå ned 50% eller mer i lønn? Eventuelt noen gode salgstriks på hvordan vi får solgt spillere som JML eller Kiesenebner etter deres kanonsesonger?

Kommentar

• Kaizer
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2006
                          • 139

Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Nei hvis Riise skal få noe mer enn det han har så må det i såfall være noe som er prestasjonsbasert.
                          Viss du var den dyktigste selgeren på jobben din og du tilfører konsernet millioninnetekter, men visste at sekretæren, vaskedama og kantinedama alle hadde høyere lønn enn deg, hadde du blitt stimulert til å virkelig legge deg i selen da?
                          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

Kommentar

• vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Gutten har kontrakt i 2 sesonger til. Har han anbisjoner om og spille i europa må han bli 100 % skadefri og prestere frem til sommeren neste år. Samt spille bra for Norge. Da kan vi selge han for en god pris.
                            Så vidt jeg har forstått innebærer Webster-dommen, avsagt av den internasjonale voldgiftsretten for sport (CAS), at en spiller på visse vilkår og med hjemmel i art. 17 i FIFAs overgangsreglement, kan si opp kontrakten mot å betale klubben en kompensasjon tilsvarende grunnlønnen ut kontraktsperioden.

Forutsatt at dommen er aktuell for Riise, er det bare å gange grunnlønnen hans med den resterende kontraktsperioden, så har man hvor mye klubben i verste fall må ta til takke med.

Kommentar

• KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

Opprinnelig skrevet av Kaizer
                              Viss du var den dyktigste selgeren på jobben din og du tilfører konsernet millioninnetekter, men visste at sekretæren, vaskedama og kantinedama alle hadde høyere lønn enn deg, hadde du blitt stimulert til å virkelig legge deg i selen da?
                              Det var da en svært spesiell sammenligning?

Hva med: "Hvis du var blant de dyktigste selgerne på jobben din, men at konsernet ditt hadde slitt svært tungt blant annet på grunn av ditt svært langvarige sykefravær, og du visste at noen av de andre selgerne i din gruppe hadde høyere lønn enn deg, hadde du blitt stimulert til å virkelig legge deg i selen da?"

Med den viktigste diskusjonen er vel allikevel den som foregår på styrerommet:
                              Halve styret argumenterer med at du sannsynligvis vil levere sterke resultater i det kommende året, til tross for at du åpent har sagt at du helst skulle hatt en annen jobb innafor samme bransje, men at det sannsynligvis vil være positivt for bånnlinja.

Den andre halvdelen av styret vil kvitte seg med deg umiddelbart siden du allikevel ikke har noen framtid i konsernet, og ønsker å bruke dine lønnskostnader på å bygge opp et par nye, svært lovende kandidater. De argumenterer for at dette vil gi konsernet solide inntekter i et litt lengre perspektiv.

Mon tro hvilken side styrelederen vil støtte?
                              Vidar Evje

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3577

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                Om Riise fortjener mer lønn kommer an på hvilken lønnsstruktur LSK ser for seg. Hvis 1.3 millioner er der lista legges for våre beste spillere er det selvfølgelig helt greit at man ikke gjør noe unntak for Riise. Derimot "fortjener" Riise bedre lønn hvis våre best betalte f.eks blir liggende rundt 2 millioner. Derfor mener jeg LSK først må finne ut hvilket nivå man mener lønningene bør ligge på og så vurdere hver enkelt spiller utifra det. Det største problemet i dag er at det ikke er noen som helst sammenheng mellom det spillerne våre tjener og det de presterer.

Vi må også passe på å ikke komme i alt for stor utakt med resten av Tippeligaen. Tjener de beste i andre klubber vesentlig mer enn våre stjernespillere (ho-ho) blir det vanskelig for oss å holde på våre beste spillere.
                                Det er ingen tvil om at det per i dag ikke er sammenheng mellom lønn og prestasjoner, men det vil ta opptil flere år å jevne ut disse da flere kontrakter sannsynligvis må løpe ut uten reforhandlinger. LSK har ikke råd til å la Riseth og JML's kontrakter sette standarden for hva resten av spillerne skal tjene. Da er vi fort i uføre.

Hvorvidt det er riktig å reforhandle Riise's kontrakt nå er et annet spørsmål. Jeg mener LSK ikke kan la frykten for en Webster-dom øke lønningene dramatisk. 1.3 mill i grunnlønn er greit, og så kan heller bonuser øke den til rundt 2.0 mill ved suksess.

En annen ting er om det er i LSK's interesse å forlenge med Riise. Han er en god fotballspiller, men og en som tar stor plass. Personlig mener jeg at hans trusler om søksmål og uttalte ønsker om å forlate oss ikke skal belønnes. Det sender et dårlig tegn til spillergruppa, og vi risikerer mer støy i fremtiden.

Kommentar

• Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                  Jeg mener vaskedama og kantinedama tjener alt, alt for godt og de bør være overlykkelige. De bør ha mindre betalt enn riise. Men riise skal ikke ha en krone mer etter min mening! Han er jo bare så vidt skadefri etter smell på smell på smell. Hvorfor er det ingen som kjøpern for 20 eller 30 mill. da?

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

LSK må beholde Riise til han blir et enda hetere salgsobjekt. Drit i lønna hans, når vi betaler Riseth, Kiesenebner, Johnsen såpass mye (hvilket er uforståelig for meg. Ingen av disse spilleren burde tjene mer enn 1 mill i året. Riise er verdt 2,5 mill)
                                    Det vil gynne klubben, som da får mer kompensasjon, og det vil ikke minst gynne Riise, som da vil kunne gå til en enda bedre klubb enn det som ville vært mulig etter den elendige 2008-sesongen. Ja, Riise har heller ikke hatt noen stor sesong, full av skader og problemer. Får han vårparten på 2009 til å vise seg frem, så kan det bli storklubber istedenfor bakgårdsklubber i Europa for han.
                                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Skrekkscenarioet er at vi gir Riise 2,5 mill i året og skadeproblemene fortsetter. Er ikke helt sikker på hva jeg vil mene om saken. Foreslår at vi avventer til sommeren før vi gjør noe.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

er ikke noen tvil om at Riise er et "hot" salgsobjekt når rett tid kommer, men det er også dama mi hvis jeg drar de rette plassene på de rette dagene.
                                        poenget er vel at jeg er litt enig i at man kansje burde avvente litt å se an problemene hans litt fremover. men i det lange løp tror jeg han er verdt å satse på.
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3577

Er egentlig Riise såpass aktuell som salgsobjekt som mange vil ha det til?

Han har gått skadet mesteparten av årets sesong, og landskampen han spilte var ikke en god søknad om å bli hentet. Ikke misforstå meg, han er en god spiller, men han er ikke i en klasse som sier at han vil gjøre stor suksess ute i Europa.

Når vi ser hvilke norske spillere som er ute i Europa, så er tiden hvor norsk pass var billetten til lykke over. Per dags dato har jeg ikke hørt om klubber som har rent ned Åråsen for å speide og kartlegge unge Riise.

Kommentar

Working...