Nyheter November 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Dagbladet

Bergdølmo vil imidlertid ikke si så mye om fremtiden ennå, selv om det spekuleres i om han kommer til å bekle jobben som Henning Bergs assistent på Åråsen neste sesong.
    - Det har jeg ingen kommentar til, sier den ferske «fotballpensjonisten» til Dagbladet.no.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

TV2 Sport

FORNÆRMET: - Bjørn Helge Riise hadde lagt løpet litt selv, sier Tom Walderhaug i Stormen.Foto: TV 2/

- Han hadde lagt løpet selv

Tom Walderhaug mener Bjørn Helge Riise må ta noe av skylden for tribunehetsen.
      Etter en tøff duell mot Trond Fredriksen fikk Bjørn Helge Riise føle Aalesund-supporternes vrede i søndagens kamp mellom Aalesund og Lillestrøm.
      Supporternes sang var myntet på Riis og hans familie, og fansen brukte til dels sterke karakteristikker.

Det hadde Riise lagt opp til, sier leder i Stormen Tom Walderhaug.
      - Først vil jeg si at vi ikke kan være bekjent av slik oppførsel. Dette var enkeltpersoner som sang, og det er ikke representativt for klubben. Jeg vil også si at han (Bjørn Helge Riise) hadde lagt løpet litt selv. Før kampen sa han at han ikke ville hatt noe imot å score mot Aalesund på overtid, sier Walderhaug.

Supporterlederen mener tilropene ikke er så ille som det blir fremstilt.
      - Det blir sagt mye verre ting på en fotballbane enn dette, sier han.
      - Vil dette få konsekvenser for dem som sang?
      - Nei, det vil ikke få noen konsekvenser for dem, men jeg vil ta en prat med dem, sier Walderhaug.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

SJIKANERT: Bjørn Helge Riise fikk stygge tilrop om ham selv og hans familie under kampen mot Aalesund søndag kveld. Her i en duell mot Aafks Peter Kopteff. FOTO: SCANPIX
        Synes synd på Riise

LILLESTRØM:
        Men LSK-leder Per Mathisen mener dessverre det er slik fotballkulturen har blitt.
        Av Espen Bolstad
        Publisert 03.11.2008 - 09:55 Oppdatert 03.11.2008 - 10:04
        Tips en venn om denne saken
        Skriv ut denne siden

Se større bilde
        - TRIST: Det synes LSK-leder Per Mathisen om hetsingen av Bjørn Helge Riise. FOTO: ESPEN BOLSTAD

BILDESERIE

Nederlaget i Ålesund

Se bildene!

Les også

Bjørn Helge Riise fikk gjennomgå i Ålesund i går.
        Aalesund-supporterne gikk langt i hetsen og hele stadion sjikanerte ham og hans familie på det groveste.
        Riises mor og agent, Berit Riise, reagerer kraftig sammen med Aalesund-trener Kjetil Rekdal.
        – Sårende

– Dette er utrolig sårende. Det er veldig spesielt å se en kamp 60 mil unna der sønnen din blir hetset og kalt «sønn av en hore», sier Berit Riise til TV 2 Sporten sent søndag kveld.
        Hun mener det er en personhets som er langt forbi det som kan aksepteres.
        – Dette var nok ikke bare fra Stormen, men slik jeg er blitt fortalt, kom dette også fra langsidene, og da må en spørre seg hvordan dette er mulig, sier hun.
        – Trist

LSK-leder Per Mathisen var på Color Line stadion i går og fikk med seg den grove hetsen.
        – Jeg syntes det hele var trist, og jeg synes synd på Bjørn Helge, sier Mathisen til rb.no.
        Men fotball-lederen mener dette skjer innimellom, og at det dessverre har blitt en del av fotballkulturen.
        – Kunne dette skjedd på Åråsen?
        – Det er nok noen som er dårlig likt på Åråsen også. Men her skal vi huske på at kampen betydde utrolig mye for klubben, svarer han.
        Klubben beklager

Kjetil Rekdal sa allerede etter kampen i går at tilropene var et lavmål.
        – Dette er et absolutt lavmål. Det er greit det blir pepet, men de andre elementene er ille. Jeg vet at mange i Aalesund ble flaue over tilropene, sa Aalesund-treneren til VG Nett.
        Daglig leder i klubben, Henrik Hoff sier til TV2-sporten at han vil ta tak i episoden:
        – Det er trist at sånne tilrop kommer på en fotballbane. Det er leit både for Bjørn Helge og for familien. Jeg beklager på det sterkeste til Bjørn Helge og familien, sier han.
        Hoff vil ta saken opp med Stormen, Aalesunds supporterklubb.
        Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

TV2 Sport

LEI: Jan Åge Fjørtoft hørte ikke tilropene under kampen, men i ettertid synes han det bare er trist. Foto: Schrøder, Tor Erik/SCANPIX

- Forferdelig trist

Jan Åge Fjørtoft synes det er trist at Riise-hetsen overskygger Aalesunds prestasjon mot LSK.
          Den avtroppende Lillestrøm-manageren har ingenting til overs for fansen som hetset Bjørn Helge Riise på det groveste i søndagens kamp mot Aalesund.
          - Jeg synes det er trist, forferdelig trist, sier Fjørtoft til TV 2 Sporten.

Han mener tribunesjikanen overskygger den prestasjonen Aalesund gjorde i går.
          - Dette var ikke verdig den sportslige prestasjonen til Aalesund i går, sier Fjørtoft.

Fjørtoft forstår ikke hvorfor Aalesund-fansen hetset familien Riise.
          - Hun (Berit Riise) har fått frem to landslagsspillere, så dette synes jeg bare var trist. Rett og slett trist, sier Fjørtoft.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

VG

Berg vil til topps med dagens tropp

Ålesund (VG Nett) (Aalesund - Lillestrøm 3-0) Henning Berg tror dagens LSK-mannskap er godt nok til å kjempe i toppen neste år.

BLIR I ELITESERIEN: Trener Henning Berg og spiss Olivier Occean gratulerte hverandre da plassen var sikret. Foto: Scanpix

Det sier Henning Berg etter gårsdagens pinlige 3-0-tap mot Aalesund. Etter en sterk 4-2-seier over Rosenborg sist helg, tapte LSK fullt fortjent mot kvalikjagende AaFK i går - og den omtalte Berg-effekten uteble dermed for denne gang.

- Var det rett og slett motivasjonen det skortet på?

- Nei, det var det ikke. Aalesund var rett og slett gode, løp mye og scoret på sjansene de hadde. Vi kunne fort ledet både 1-0 og 2-0 og da hadde det blitt en helt annen kamp. 3-0 er i hvert fall et helt galt bilde av kampen, sier Henning Berg til VG Nett.

3-0-tapet gjør at Lillestrøm endte på en svært skuffende 12. plass i årets eliteserie.

- Har underprestert

LSK-treneren starter nå arbeidet inn mot en ny LSK-sesong. Han vil ikke love forhåpningsfulle LSK-supportere stor aktivitet på overgangsmarkedet i vinter. Berg tror likevel at supporterne skal få glede seg langt mer over sportslige prestasjoner neste sesong.

- Jeg er godt fornøyd med dagens mannskap. Her er mange gode fotballspillere, som av en eller annen grunn ikke har fungert så godt i lag i år. Laget har underprestert kraftig, og jeg er sikker på at Lillestrøm blir å finne i toppen neste år, sier Berg til VG Nett.

Jakten på heder og medalje vil dagens mannskap stå for.

Henter ingen - foreløpig

Med ei tom klubbkasse må Lillestrøm jobbe alternativt for å klatre på tabellen. Henning Berg påpeker at den jobben allerede er i gang.

- Vi har ryddet litt opp utenom stallen og håper at det skal gi resultater, sier Berg.

Blant annet har klubben hentet inn Torgeir Bjarmann i støtteapparatet, og håper i tillegg å ha en ny assistenttrener eller to på plass innen kort tid.

Det er tidligere klart at en ny lønns- og innkjøpsstrategi i Lillestrøm gjør at Berg vil ha langt mindre midler å rutte med enn det Tom Nordlie fikk i fjor vinter.

Derfor må det hentes billige spillere når man først henter. Lars Kristian Eriksen har allerede klar for LSK, etter å ha kommet gratis fra Oslo-klubben Lyn.

- Hvor mange nye spillere ønsker du deg, Henning Berg?

- Foreløpig er jeg fornøyd med dagens mannskap. Framover vil vi fokusere på de vi har, og da er jeg sikker på vi vil se resultater etter hvert. Som sagt er her veldig mange gode fotballspillere i klubben allerede, sier Henning Berg.

(VG NETT 03.11.08 kl. 10:34, sist oppdatert 03.11.08 kl. 10:36)

Ålesund (VG Nett) (Aalesund - Lillestrøm 3-0) Henning Berg tror dagens LSK-mannskap er godt nok til å kjempe i toppen neste år.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Aftenposten

Riise-hetsen:

Godtar AaFK-unnskyldning

STØTTER SØNNEN: Berit Riise reagerte kraftig på mobbingen av sønnen Bjørn Helge. ( Foto: Digitalsport )

Av: Stig Vågnes
              Publisert: 03.11.2008 kl. 11:45 , endret: 03.11.2008 kl. 12:41

AaFK og Stormen legger seg langflate etter at flere AaFK-supportere sang "Sønn av ei hore" under skjebnekampen mot Lillestrøm søndag.

SIER UNNSKYLD: Stormen-leder Tom Walderhaug. ( Foto: smp )

Skytset var rettet mot eks-AaFKer Bjørn Helge Riise, men nå innrømmer supporterleder Tom Walderhaug i Stormen at enkelte gikk langt over streken.
              - Vi legger oss flate. Den flåsete sangen skulle aldri vært sunget. Bjørn Helge Riise fortjener tyn, men ikke slike sanger, sier Stormen-lederen.
              Berit Riise sier til smp.no at hun har fått telefon fra styreleder Torill Hole Standal i AaFK.
              - Hun ba om unnskyldning på vegne av AaFK og den unnskyldningen aksepterer jeg, sier hun.
              - Alle oppegående mennesker skjønner at slikt er langt over streken. Derfor har dette vært en vond dag for oss, legger hun til.

Moderklubben
              Riise reagerer på at supportere fra Bjørn Helges modeklubb kan oppføre seg slik.
              - Dette er grov sjikane og jeg regner med at klubben (Lillestrøm) gjør en formell henvendelse til forbundet og AaFK om saken.
              Hun synes det er trist at en slik hendelse skal overskygge det hyggelige kamputfallet for AaFKs del.
              - Bjørn Helge sa til meg at han oppevde kampen som 90 minutters sammenhengende hetsing.

- Storm i vannglass
              Stormen-leder Tom Walderhaug sier supporterne stort sett har fått skryt etter innsatsen mot Lillestrøm søndag.
              - Men så er det selvfølgelig denne ene sangen som vi skulle vært foruten. Telefonen har ikke stått stille og alle vil snakke om denne saken.
              Stormen-lederen mener Bjørn Helge Riise må ta noe av skylda for det som skjedde.
              Bjørn Helge gikk høyt ut foran kampen og sa han gjerne skulle sende AaFK ned i Adeccoligaen med ei scoring på overtid.
              - Og oppførselen overfor vår spiller (Trond Fredriksen) fikk det til å renne over for enkelte supportere. Dette beklager jeg, men som supporterleder kan du ikke ha kontroll på hva hver enkelt supporter sier eller synger, sier Walderhaug.

- Unnskyld
              Klubbdirektør Henrik Hoff i AaFK sier til smp.no at klubben beklager det som skjedde på det sterkeste.
              - Vi vil ta direkte kontakt med Bjørn Helge for å be om unnskyldning på vegne av klubben. Vi tar avstand fra dette og har innkalt supporterklubben til et møte seinere i dag, sier Hoff.
              Klubbdirektøren karakteriserer episoden der supporterne sang mot Bjørn Helge som "direkte flaut for klubben".
              - Vi har en familieprofil og alle skal kose seg på våre hjemmekamper. Det er synd slike ting tar fokus fra det som skulle være en gledens dag for AaFK.

Fokuserer på Sogndal
              Nå fokuserer AaFK-supporterne på neste helgs kvalifiseringskamp mot Sogndal.
              - Vi skal mobilisere stort og gi laget vår fulle støtte. Vi kan ikke la slike enkeltepisoder ødelegge for oss, sier han.
              AaFK møter Sogndal borte lørdag klokka 19, og hjemmekampen spilles på CLS neste onsdag klokka 19.

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Intervju med Bolly.

Får jeg tid skal det gå bra(konge instilling).

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Aftenposten

Årets lag i elitserien, ingen LSKere (selvsagt), men:
                  Den tvilsomme æren som børstaper får Lillestrøms John Anders Bjørkøy. Spilleren som Lillestrøm hentet for 6,5 millioner kroner før sesongen har skrapet sammen 76 poeng på 21 kamper, noe som gir et børsnitt på 3,62.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

– Håper vi har lært noe

LILLESTRØM:
                    LSK-leder Per Mathisen er glad sesongen er over.

Av Espen Bolstad
                    Publisert 03.11.2008 - 14:28 Oppdatert 03.11.2008 - 14:45

Per Mathisen sier han er tom.
                    2008-sesongen har ikke vært den letteste for LSK-lederen som har stått i front da kritikken har haglet mot klubben denne sesongen.
                    – Har du lært noe av årets sesong?
                    – Ja, det håper jeg da, sier Mathisen og ler.
                    Mathisen sier han har tenkt LSK i vært eneste våkne øyeblikk, mest sannsynlig har han også drømt om LSK siden sesongen startet i vår.

– Gjort feil
                    Treneren trakk seg, supportere ble utestengt og klubben tapte og tapte, så ble den nye treneren byttet ut.
                    LSK-lederen innrømmer at det er ting han og klubben kanskje kunne håndtert annerledes i løpet av sesongen.
                    – Vi har nok lært en del av de feilene vi har gjort, men jeg vil ikke gå inn på enkeltsaker. Hele sesongen skal nå evalueres før vi konkluderer med noe, sier Mathisen og legger til at han synes ledelsen i klubben har vært flinke til å ta grep, når de har følt at de måtte.
                    – Men det er nok ting vi burde ha håndtert annerledes, sier han.

Glad for utvidelse
                    12. plass hadde vært kvalikk-plass i fjor.
                    Forutsetningene før Aalesund-kampen ville da selvfølgelig vært annerledes enn i år, men Mathisen er glad han stemte ja for utvidelse av Tippeligaen.
                    – Det var et godt vedtak som ble gjort på det tinget, sier Mathisen med et smil.

Last edited by RSP; 05.11.2008, 12:45.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

NRK Sport

Melder Riise-hets til Forbundet

Lilllestrøm melder hetsen av Bjørn Helge Riise inn til Fotballforbundet.

Bjørnar Hjellen bjornar.hjellen@nrk.no

Publisert i dag 15:58. Oppdatert i dag 16:03.

Klubben ber nå forbundet se på saken.
                      Det ble klart etter møte mellom Berit Riise og LSK-ledelsen. Berit Riise sier hetsen fra tribunen gikk sterkt inn på henne.
                      - Personlig var dette veldig sårende og leit, sier hun til NRK.
                      Etter tribunehetsen under kampen mellom Aalesund og Lillestrøm, har både AaAFK-ledelsen og lederen av supporterklubben bedt om unnskyldning for det som skjedde.
                      - Jeg tror alle der oppe har innsett at det var et overtramp var langt, langt over grensa, sier Berit Riise.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

FotballMagasinet

Vi skal tilbake til toppen!

Per Steinar Markussen - 03/11 16:13

Fotballmagasinet tok en prat med LSK spiller Espen Søgård for å høre hans oppsummering av en svak sesong for Lillestrøm Sports Klubb.

- Det blei til slutt en 12 plasspå LSK i år Espen, veldig skuffende?

- Ja det har vært en dårlig sesong, men slik som sesongen har utviklet seg må vi være fornøyde med at vi berget plassen. Men med vårt mål om å kjempe om medaljer så har det vært svakt resultatmessig.

- Det har skjedd mye på Åråsen i år. Hvordan vil du oppsummere årets sesong for LSK?

- Vi kom veldig skjevt ut, med blant annet mange skader. Det har vært tøft en tøff sesong ren mentalt hvor det har skjedd mye både på og utenfor banen. Det har hele tiden vært viktige og avgjørende kamper, noe som er tungt når resultatene ikke kommer. Helt ifra starten manglet vi sprut i beina som gjorde at vi ikke presterte godt i kampene. Vi spilte en halv sesong på ett gir og da blir det dårlig tempo og det blir lett for motstanderen og forsvare seg. Samtidig har vi også tatt flere grep, disse har gjort at vi fikk et løft på slutten av sesongen.

- Hva med din egen sesong?

- Jeg var skadet fra februar til 7. serierunde. Fikk ikke trent ordentlig da, men følte ikke at jeg mistet så mye fysikk i skadeperioden. Jeg har ikke fått spille så mye sentral midtbane i år som jeg ønsket, men har blitt plassert en del på høyre back. Jeg spiller der treneren setter meg opp, men jeg ser på meg sjøl som sentral midtbanespiller. Sesongen min har vært som lagets, ikke spesielt positiv.

Med kun to serierunder igjen valgte LSK ledelsen å fjerne midlertidig trener Erland Johnsen og sette inn neste års hovedtrener Henning Berg to måneder før tida. Dette fikk en umiddelbar effekt og Kanarifuglene reddet plassen.

- Hva vil du si er de største forandringene med Henning Berg som trener?

- Dette grepet blei gjort for at vi skulle være maksimalt forberedt til de to siste kampene. Han har ikke ledet oss så lenge, men han er bestemt og tydelig. På den korte tida som var igjen av sesongen var det viktig å fokusere på tre ting. Defensiv organisering, dueller og innlegg. Jeg har i hvert fall likt det jeg har sett så langt.

- Og nå er du glad sesongen er ferdig?

- Nå skal vi trene en uke, men så skal det bli godt med ferie. Da får jeg noe annet å tenke på. Har blitt lei av all nedrykkspraten så det skal bli deilig å se framover.

- Framover til neste år, da går dere for gull igjen?

- He he. Ja i denne klubben er det kun godt nok å ligge i toppen og kjempe om gullet. Det er derfor vi holder på med dette.

Kommentar

• morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

Berit Riise får hjelp fra Team Hauge for å sikre sønnens karriere.
                          Åråsen (TV 2 Sporten): I dagens kontraktsforhandlinger med Lillestrøm var Bjørn Helge Riises agent og mamma, Berit Riise, flankert av Torgeir Knutsen fra Rune Hauges agentselskap.
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Adresseavisen (100% fotball)

Vidar Riseth og David Nielsen er årets råtasser i eliteserien.
                            I alle fall om vi legger tallet på gule kort til grunn: Lillestrøm-klippen og Strømsgodset-spissen fikk flest advarsler i årets sesong med syv gule kort hver.
                            Riseths forseelser kom i kampene mot Vålerenga (to ganger), Brann, Strømsgodset, Bodø/Glimt og Fredrikstad (to ganger).
                            Vi noterer oss at Riseths lagkamerat Frode Kippe er ikke lenger Lillestrøms hardeste nøtt. LSK-kapteinen fikk "bare" seks gule.
                            Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

FotballMagasinet

For Årets Mål i Tippeligaen ble scoret av Magnus Myklebust, for Lillestrøm, mot Rosenborg, i nest siste serierunde.

Ferdig med det.

På topp 5 listen ligger også Trond Fredriksens perle for Aalesund mot Lillestrøm i siste serierunde.

FotballMagasinet vil ved en passende anledning hedre Myklebust for sin scoring, med trofeet ”Det EGENTLIGE Årets Mål i Tippeligaen 2008”

Vi gratulerer allerede Myklebust med sin eneste scoring i årets utgave av Tippeligaen.

Det var den vakreste.

Per Steinar Markussen
                              Ansvarlig redaktør
                              http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=15437

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Resultater fra nettavisens spillerbørs:

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2361978.ece

Lillestrøm:
                                Bjørn Helge Riise 5,11
                                Khaled Mouelhi 5
                                Dan Alberto Fellus 5
                                Otto Fredrikson 4,95
                                Olivier Occean 4,92
                                Frode Kippe 4,86
                                Vidar Riseth 4,81
                                Ståle Stensaas 4,67 (4,84 i snitt for sesongen hvis man legger til kampene i Lyn)
                                Steinar Pedersen 4,6
                                Morten Moldskred 4,43
                                Arild Sundgot 4,33
                                Pål Steffen Andresen 4,31
                                John Anders Bjørkøy 4,27
                                Simen Brenne 4,16
                                Espen Søgård 4,15
                                Jon Midttun Lie 3,93
                                Karim Essediri 3,82
                                Erik Bertheussen 3,8
                                Magnus Myklebust 3,71
                                Tor Andreas Gundersen 2,5
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

bold.dk

Denne fra bold.dk, som er opprettet som egen tråd på hovedforumet, fortjener etter min mening plass i nyhetstråden:
                                  Testspiller foretrækker OB

Den ghanesiske angriber Eric Bekoe foretrækker angiveligt OB frem for norske Lillestrøm, som har tilbudt ham en kontrakt.

OB har i øjeblikket den ghanesiske angriber Eric Bekoe til prøvetræning, og skulle fynboerne finde ham interessant, burde der være gode muligheder for at få ham tilknyttet. I hvert fald skriver siden Ghanasoccernet, at spilleren har afvist et tilbud fra norske Lillestrøm fordi han hellere ville til OB.

Lillestrøm skulle ellers have budt 5,8 millioner kroner for at sikre sig spilleren, men det skulle ifølge Ghanasoccernets kilder kun blive aktuelt hvis OB ikke vil have ham.

Eric Bekoe scorede 17 gange for sin ghanesiske klub Asante Kotoko i sidste sæson, hvilket gjorde ham til topscorer i rækken.
                                  Den ghanesiske angriber Eric Bekoe foretrækker angiveligt OB frem for norske Lillestrøm, som har tilbudt ham en kontrakt.

Kommentar

• sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

Opprinnelig skrevet av RSP
                                    Denne fra bold.dk, som er opprettet som egen tråd på hovedforumet, fortjener etter min mening plass i nyhetstråden:

Den samme nyheten, men hentet fra Ghanasoccernet:

Bekoe snubbed move to Norway
                                    Sunday, 02 November 2008

BEKOE EAGER FOR A EUROPE DEAL
                                    Asante Kotoko striker Eric Bekoe is said to have rejected a US$ 1 million deal from Norwegien side Lillestrom.

Bekoe, a trialist at Danish side Odense BK,is hoping to land a deal by the close of the week.

"We spoke to Bekoe and asked us to hold on after the Top 4 final against Liberty only for us to hear that he has left for Denmark," a local agent told Ghanasoccernet.com

"The deal is the best for a player coming from the country on top of his game but he has other plans and we can't worry him.

"I spoke to his brother in Canada and he claims the boy will return for the deal if his move to Denmark fails.That is his problem."

Bekoe scored 17 goals last season for Kotoko in the League and was topscorer in the Caf Confederation Cup competition with 9 goals.

Kommentar

• Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

Norges største fotballtalenter

Vet ikke om denne bør være her eller ikke, men Jon Raymond Haraldsen (14) fra Lillestrøm er tatt ut i en talentsamling for 14 åringer.

(VG Nett) Disse to 14-åringene er blant de fotballspillerne som kan bli å se i Norges a-landslagstropp om noen år.

Kommentar

• hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

Fra Lyngbys offisielle hjemmeside:

Norske Tore Andreas Gundersen scorede søndag to mål i 4-0 sejren over Køge, hvilket bragte hans måltotal op på otte kampe og fire mål, og han deler dermed 2. pladsen med Lasse Qvist og Andreas Wihlborg på klubbens interne topscorerliste.
                                        http://lyngby-boldklub.dk/Nyheder/Se...C_Tor%2C_Tore/
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

Kommentar

• KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

Årets flopplag

TV 2 Sporten gir hver spiller karakterer etter kamp. Basert på snittet for de som har spilt minst to tredjedeler av årets kamper, er det disse elleve som kommer svakest ut denne sesongen:

Keeper: Håkon Opdal, Brann, snitt: 4,78.

Back: Vegar Bjerke, HamKam, snitt: 4,05
                                          Stopper: Arnar Førsund, HamKam, snitt: 4,35.
                                          Stopper: Frode Bjørnevik, HamKam, snitt: 4,33.
                                          Back: Steinar Pedersen, LSK, snitt: 4,19.

Midtbane: Simen Brenne, LSK, snitt: 4,21.
                                          Midtbane: Kristofer Hæstad, VIF, snitt: 3,95.
                                          Midtbane: John Anders Bjørkøy, LSK, snitt: 3,68.
                                          Midtbane: Joel Lindpere, Tromsø, snitt: 4,00.

Spiss: David Nielsen, Strømsgodset, snitt: 4,09.
                                          Spiss: Arild Sundgot, LSK, snitt: 4,22.

Egen kommentar: Mannen som scoret vinnermålet og spikret TL-kontrakt 2009 og scoret 8 mål til tross for endel benketilværelse, er altså på årets flopplag. Heia tv2. Noen som fortsatt lurer på om TV2 er nøytrale i forhold til LSK?
                                          Last edited by KFL41; 04.11.2008, 22:57.

Kommentar

Working...