Nyheter November 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseN
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1610

Presenteres for fansen i kveld

ÅRÅSEN:

Når André Bergdølmo i kveld blir presentert som ny i støtteapparatet rundt LSK-trener Henning Berg, skjer det i Kanari-Fansens egen hule.

RB-sporten slapp 18.oktober"bomben" om at Bergdølmo kommer tilbake til Åråsen – nesten 12 år etter at hans kontroversielle overgang til Rosenborg skapte bråk.

Ingen på Åråsen vil bekrefte at Bergdølmo er ansatt som assistent for Henning Berg, sammen med Petter Belsvik, men RB-sporten vet at det er de to som skal presenteres på et åpent møte på Martins i Lillestrøm i kveld.

– Jeg kan bekrefte at vi har leid lokaler på Martins for å holde et åpent møte med våre supportere. Vi stiller med noen fra ledelsen vår. I tillegg kommer Torgeir Bjarmann, Henning Berg og to nye i hans støtteapparat, sier LSK-formann Per Mathisen – fortsatt like hemmelighetsfull.

Si din mening nederst i saken!

– Supporterne viktig

Men etter RB-sportens avsløring for 18 dager siden, har det vært en dårlig bevart hemmelighet at Petter Belsvik og André Bergdølmo er ansatt i apparatet rundt Berg. Belsvik bekreftet det selv etter at gullet var sikret i Stabæk, men rundt Bergdølmos kandidatur har det vært tyst – bortsett fra på Kanari-Fansens diskusjonsforum på internett.

Ansettelsen av Bergdølmo er en betent sak blant LSKs supportere fordi de mener han bløffet seg ut av LSK-kontrakten på høsten i 1996.

Nå er det tid for forsoning. Det er neppe tilfeldig at LSK velger å offentliggjøre hvem som blir klubbens nye assistenter i et åpent møte på Martins i Lillestrøm i kveld, istedenfor å holde en tradisjonell pressekonferanse.

– Supporterne er viktige for oss, og vi ønsker å ha et godt forhold til dem. Derfor inviterer vi til dette møtet, sier formann Mathisen.

Avventende fra fansen

Det setter Kanari-Fansen pris på.

– Det er definitivt positivt at de ønsker å ha en slik dialog med oss, sier Kanari-Fansens talsmann, Jan Jensen.

Han har tidligere uttalt til RB-sporten at ledelsen i Kanari-Fansen ikke ønsker å ta stilling i den betente saken om Bergdølmos inntreden. Det står han fortsatt ved.

– Jeg representerer over 5.000 medlemmer, og i en sak hvor det er så delte meninger er det ikke riktig å komme med en bastant mening den ene eller andre veien, sier Jensen.
    LasseN

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Lsk zone

Stem på årets spiller - Vinn signert LSK-drakt

Sesongen er over, og nå inviterer LSKZone alle medlemmer til å bli med å stemme på årets spiller. Er du med kan du blant annet vinne en signert LSK-drakt:

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

LSK presenterer nye trenere

Onsdag kveld klokka 20:00 vil LSK presentere trenerteamet for 2009. Det vil skje på Martins pub i Lillestrøm:

Kommentar

• Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

Bjarmann tiltrer stillingen
          Onsdag formiddag ble det klart at Torgeir Bjarmann tiltrer stillingen som sportslig administrativ leder.

Av: Ole Kristian Bakkene

Det har lenge vært kjent at Torgeir Bjarmann skulle ta over for Jan Åge Fjørtofts stilling som sportslig administrativ leder på Åråsen. Onsdag formiddag kom avgjørelsen. Bjarmann starter i jobben allerede nå, og han tar også med seg Geir Kåsene fra Ullevaal.
          - Vi har nå kommet til enighet med Lyn om at de slipper Torgeir fri fra i dag. Vi får samtidig også fysioterapeut og fysisk trener Geir Kåsene i desember, sier LSKs leder Per Mathisen til LSK.NO.
          - Dette er noe vi har jobbet med en liten stund, og vi er selvsagt veldig godt fornøyde med at vi fikk til en løsning. Nå kan vi fortsette å ha fokuset på å komme oss tilbake dit vi ønsker i 2009.

Bjarmann gleder seg over at det nå har blitt en løsning, og ser fram til å ta fatt på oppgavene.
          - Ja, nå gleder jeg meg til å komme i gang. Det er veldig positivt at vi har fått til en løsning, og jobben begynner allerede i dag. Vi har mye å gjøre og planlegge før sesongen starter en gang i mars, sier Torgeir Bjarmann til LSK.NO.

Selv har han hatt en velfortjent ferie i Paris med familien. Nå kommer han hjem til Åråsen.
          - Det er jo her jeg har vært i størstedelen av min fotballkarriere. Nå kommer jeg tilbake med nye impulser fra en annen klubb hvor jeg har lært veldig mye. Det skal bli spennende å få jobbe sammen med Henning Berg i LSK, og ikke minst også de andre som jobber på Åråsen.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

POSITIV: LSK-leder Per Mathisen mener samarbeid kan være en av veiene å gå for å få etablert en romeriksklubb på nest øverste nivå. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Kongen vil ha en kronprins

ÅRÅSEN:
            På Åråsen drømmer man om et adeccoligalag på Romerike. Derfor hilser LSK og Per Mathisen samarbeidstanken velkommen.

Av Per Morten Sødal
            Publisert 05.11.2008 - 09:53 Oppdatert 05.11.2008 - 09:55

Med fem prinser, som alle kjemper om å ta steget opp som den soleklare tronarvingen, er det tidvis vanskelig å være kongen over dem.
            På Åråsen ønsker man seg en kronprins, som ikke har tanker om å ta over hele fotballtronen på Romerike.
            I gårsdagens Romerikes Blad gikk Skjetten-lederne Bodil Nilsen og Stig Brøndmo ut og sa at samarbeid var den eneste løsningen for å lage en adeccoligaklubb – i alle fall på Nedre Romerike.
            LSK-leder Per Mathisen er enig i mye av utspillet og synes det er spennende. Lykkes en slik satsing, vil den også være garantert LSK-støtte.
            – For LSK er det veldig interessant med en adeccoligaklubb på Romerike. Det vil være en perfekt rekrutteringsarena for kommende eliteseriespillere. Den vil vi i så fall gå inn og støtte i større grad enn det vi gjør med andredivisjonsklubbene nå, sier LSK-lederen til Romerikes Blad.

Avtaler
            LSK har i dag samarbeidsavtaler med Lørenskog, Bærum og Skeid. Ull/Kisa har også en avtale med Åråsen-klubben, men på et annet nivå. Det jobbes også med et samarbeid med Eidsvold Turn i lys av Stian Ringstads overgang.
            – Men vi støtter også de andre klubbene. Det kommer bare ikke så tydelig fram. Vi stilte eksempelvis opp til kamp da Skjetten åpnet sin nye kunstgressbane. I tillegg er det vel noen tunge LSK-sponsorer som også går igjen på draktene til andredivisjonsklubbene.
            Mathisen mener det ikke bare er å samarbeide for å gjøre det. En rekke nøkkelfaktorer må gå i boks for at det skal bli fruktbart.
            – Alle de involverte klubbene må bidra. I tillegg må alle kunne forenes om den nye satsingen. Klarer man det, blir man styrket. Men det er ikke nødvendigvis slik at to andredivisjonslag blir en adeccoligaklubb. Det kan fort gå den andre veien.

Bygge ut
            Mathisen opplever andredivisjonsklubbene som veldig personavhengige.
            – Man har folk som Per Nygren i Strømmen og Stig Brøndmo på Skjetten. De gjør jo nesten alt – fra å stå i kiosken, til å forhandle med spillere. Medfører et samarbeid at man klarer å bygge ut organisasjonen, er dette veldig positivt.
            LSK-lederen er ikke nødvendigvis enig med Skjetten-lederne i at ingen av romeriksklubbene kan etablere seg på nivå to uten samarbeid.
            – Per i dag ser jeg potensial både i Ull/Kisa og Lørenskog. Det jobbes også bra i de andre klubbene. Men får man et slikt samarbeid til å fungere er det også en god løsning.
            Men han legger raskt til:
            – Nå er kanskje ikke jeg den rette personen til å si hvordan man skal komme seg til Adeccoligaen. Vi klarte jo nesten å rote oss dit selv...

Kommentar

• Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

Det har lenge vært klart at Torgeir Bjarmann skal begynne som sportslig administrativ leder i Lillestrøm Sportsklubb neste sesong.

Nå er det imidlertid klart at han begynner i stillingen to måneder før den opprinnelige planen.

For ifølge lsk.no begynner Bjarmann allerede i dag.

– Vi har nå kommet til enighet med Lyn om at de slipper Torgeir fri fra i dag. Dette er noe vi har jobbet med en liten stund, og vi er selvsagt veldig godt fornøyde med at vi fikk til en løsning. Nå kan vi fortsette å ha fokuset på å komme oss tilbake dit vi ønsker i 2009, sier LSKs leder Per Mathisen til nettstedet.

Send din hilsen til Torgeir Bjarmann nederst i saken!

Bjarmann selv gleder seg til å ta fatt på oppgavene.

– Nå gleder jeg meg til å komme i gang. Det er veldig positivt at vi har fått til en løsning, og jobben begynner allerede i dag. Vi har mye å gjøre og planlegge før sesongen starter en gang i mars, sier han.

Bjarmann debuterte på LSKs a-lag i 1988 og spilte der til han la opp etter 2003-sesongen. Nå kommer han hjem til sportsklubben.

– Det er jo her jeg har vært i størstedelen av min fotballkarriere. Nå kommer jeg tilbake med nye impulser fra en annen klubb hvor jeg har lært veldig mye. Det skal bli spennende å få jobbe sammen med Henning Berg i LSK, og ikke minst også de andre som jobber på Åråsen.

Samtidig med nyheten om at Bjarmann er klar, slipper LSK nyheten om at Lyns fysioterapeut og fysisk trener Geir Kåsene kommer til klubben allerede i desember.

Kilde: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3900863.ece
              Last edited by Skinke; 05.11.2008, 12:14.
              Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Bladet Tromsø (100% Fotball)

Belsvik og Bergdølmo presenteres for fansen

Av: André Almløv
                Publisert: 05.11.2008 kl. 11:00 , endret: 05.11.2008 kl. 11:35

LILLESTRØM: Henning Bergs hjelpetrenere presenteres i kveld.

HJELPETRENER 1: André Bergdølmo. ( Foto: SCANPIX )

HJELPETRENER 2: Petter Belsvik. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )

Selv om det foreløpig ikke er offentliggjort har det lenge vært ”klart” at Petter Belsvik og André Bergdølmo kommer til å bli Henning Bergs hjelpetrenere kommende sesong. Belsvik kommer fra suksess som ansvarlig for de offensive spillerne i seriemester Stabæk, mens Bergdølmo returnerer til Åråsen etter 12 års fravær.

- Vi har leid lokaler på Martins for å holde et åpent møte med supporterne våre, bekrefter formann Per Mathisen.

Ikke populær
                Bergdølmo fikk forlate klubben da han ønsket å konsentrere seg om jobb fremfor fotball i 1996. Like etterpå tegnet han kontrakt med Rosenborg og fortsatte karrieren med stor suksess. Denne episoden har ikke Kanari-Fansen glemt, og Bergdølmo har i ettertid vært et ”hatobjekt” ved retur til Åråsen.

På direkte spørsmål om møtet er lagt til supporterpuben for at Bergdølmo skal få sjansen til å forklare seg, og komme i god dialog med supporterne svarer Mathisen med et smil:
                - Jeg kan ikke kommentere det nå.

Gode relasjoner
                Mathisen ønsker likevel å forklare nærmere hvorfor møtet legges til supporternes hjemmebane, slik det også ble gjort da Henning Berg ble presentert som ny trener.
                - Vi ønsker å samle oss hos supporterne så de får være de første dette presenteres for. På den måten kan vi bygge videre på den gode relasjonen vi har til Kanari-Fansen.

Møtet blir trolig ikke åpent for pressen, men for alle med medlemskap i LSK eller Kanari-Fansen.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

TV2 Sport

Her er årets tirader

Vidar Riseth stod ikke overraskende for årets tirade.
                  Sesongen 2008 er historie.
                  Stabæk er seriemester og jubelen står fremdeles i taket på Nadderud. Fredrikstad og Tromsø feiret sølvet og bronsen som om det skulle vært gull.
                  Men det har ikke bare vært jubel i årets sesong. Ved flere anledninger har trenere og spillere tent på alle plugger.

TV 2 Sporten har tatt et uhøytidelig blikk på årets tirader og ikke uventet topper Lillestrøms Vidar Riseth vår liste.

Her er årets utrudd - slik vi ser det:

1. plass: Vidar Riseth, Lillestrøm:
                  Det var etter oppgjøret mot Brann i slutten av april det kokte fullstendig over for en illsint Vidar Riseth.
                  En skuffet og rasende Vidar Riseth var forbannet på både TV 2s fotballdekning og dommer Tom Henning Øvrebø etter 1-2-nederlaget mot Brann.
                  - Jeg må bare si en ting. Det er ikke rart det gis mye kort i denne ligaen her. TV 2 kommer på treningene og bygger opp fokuset rundt på dommeren. De kommer på trening hos oss og lager sak på albuebruk. De bygger opp at vi er den store stygge ulven, det er klart du blir frustrert over sånn, sa blant annet Riseth i sin sju minutter lange tirade direkte på TV 2.
                  Se innslaget med Vidar her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Adresseavisen

Lenke til et foreløpig La Manga-oppsett vinteren 2009:

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Der var katta ute av sekken...

Bergdølmo: - Alltid håpet på dette
                      Onsdag kveld ble André Bergdølmo presentert som en av to assistenttrenere i LSK.

Hele saken: http://lsk.no/?did=9102120
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• rødstrupe
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jul 2008
                        • 126

– Leit å bli hat-objekt

LILLESTRØM:
                        Nå forteller Andre Bergdølmo sin versjon av det som hendte for 12 år siden til LSK-supporterne på Martins.

I kveld ble Andre Bergdølmo sammen med Petter Belsvik presentert for Kanari-Fansen som Hennings Bergs assistenter.
                        Til rb.no sier Bergdølmo at han er kjempeglad for sjansen han har fått.
                        – Jeg mener selv jeg har mye å lære bort, men jeg må lære meg å lære bort, sier Berdølmo til rb.no.
                        – Lei seg

André Bergdølmo er klar over hatet som store deler av Kanari-Fansen har holdt ved lag mot ham siden han forlot Åråsen-klubben i 1996.
                        – Jeg er lei meg for at jeg har blitt et hatobjekt, sier han.
                        12 år etter ser han fram til å komme i gang i sin første trenerjobb.
                        • Les André Bergdølmos versjon av det som skjedde for 12 år siden i Romerikes Blad torsdag.

– En fantastisk CV

Henning Berg er strålende fornøyd med å presentere sin tidligere lagkamerat i LSK og på landslaget som en del av sitt trenerteam.
                        – André har en god bakgrunn fra forskjellige kulturer både i Norge og Europa, og når han er ferdig som spiller, var det helt naturlig å knytte ham til vårt trenerteam, sier han.
                        Og fortsetter:
                        – Han har opplevd noe av det beste i LSK, han var med på det beste i Rosenborgs storhetstid og han har vært i klubber som Ajax, Borussia Dortmund og FC København. I tillegg har han 63 landskamper. En fantastisk CV som LSK nå kan dra nytte av, sier Berg.

Last edited by sniper; 05.11.2008, 21:12. Begrunnelse: fjernet personlig mening
                        STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

Join the cause:
                        Bli med i denne:

http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

Kommentar

• rødstrupe
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jul 2008
                          • 126

Velkommen Petter!

Belsvik: - Tilbake i toppen

Petter Belsvik blir med Henning Berg og André Bergdølmo i trenerteamet neste år. Belsvik vil ha LSK tilbake i toppen.

2003 var året da Petter Belsvik satt inn sitt 159. og siste mål for karrieren. Det ble i tillegg det målet som da gjorde han til den mestscorende i Tippeligaen gjennom tidene. Siden da har Harald Martin

Brattbakk gått forbi, men minnene fra sesongen på Åråsen er fortsatt store.
                          - Jeg kjenner fortsatt mange i og rundt klubben. Jeg spilte sammen med både Arild Sundgot, Frode Kippe, og Pål Steffen Andresen, og nå reiser jeg tilbake til en meget trivelig klubb. LSK har store tradisjoner, og skal være med i toppen hvert eneste år. Allerede neste år ønsker vi å være tilbake, sier Petter Belsvik til LSK.NO.

Til tross for å være assistent i Stabæk, som i år har muligheten til å ta både serie og cupmesterskap, var Belsvik veldig smigret når han fikk spørsmålet om jobben i LSK.
                          - Det var veldig interessant. Jeg kjenner hva Henning Berg står for fotballmessig. Han er i tillegg veldig inkluderende. Utfordringen med Lillestrøm hørtes veldig fristende ut.
                          - Nå skal jeg først gjøre meg ferdig med cupfinalen på søndag for Stabæk. Etter det er det 100% fokus på LSK.

Sesongen vi nå har lagt bak oss gikk ikke som forventet. Belsvik har fulgt LSK fra sin arbeidsgiver på Bekkestua.
                          - Potensialet i laget er mye høyere enn det tabellplasseringen i år tilsier. Derfor blir det veldig utfordrende å starte jobben på Åråsen. Jeg gleder meg.

Belsvik skal være assistenttrener sammen med André Bergdølmo.
                          - Jeg blir sammen med André en sparringspartner for Henning. Vi vil i felleskap gå gjennom ideer og filosofi. På treningsfeltet skal jeg være en pådriver, og i tillegg jobbe individuelt med spillerne framover på banen i forhold til systemet. Hvordan og hva slags bevegelser man har foran mål i tillegg til selve avslutningene, og posisjoneringen i forhold til dem.
                          STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

Join the cause:
                          Bli med i denne:

http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

«Judas» vender tilbake

UPOPULÆR: André Bergdølsmos tilbakekomst til Åråsen vil nok skape debatt blant Kanarifansen. Foto: Bjørn Sigurdsøn/Scanpix

André Bergdølmo er ansatt som assistenttrener i Lillestrøm.

Forsvarsspilleren vender tilbake til klubben han forlot i 1997. Den gang ble Bergdølmo fristilt fra kontrakten sin fordi han hadde fått seg jobb i Trondheim. Den jobben ble ikke noe av, og han valgte heller å skrive under for Rosenborg. I etterkant har han blitt stemplet som «Judas» av den trofaste Kanarifansen.
                            Les også: «Judas», du er uønsket
                            Men nå håper han at LSK-supporterne kan tilgi han.
                            - Jeg har aldri ønsket å såre noen eller svikte LSK på noen måte. Det har kommet en del beskyldninger som er feil, og det har ikke vært noe særlig å være Kanarifansens største hatobjekt, sier Bergdølmo til Lillestrøms hjemmeside.
                            Petter Belsvik blir også med på det nye trenerteamet som assistent, og både Belsvik og Bergdølmo har signert på treårskontrakter med Lillestrøm.
                            Frode Grodås og Erland Johnsen blir med videre i sine jobber som henholdsvis keepertrener og toppspillerutvikler. I tillegg kommer Torgeir Bjarmann inn som sportslig administrativ leder.
                            Hovedtrener blir som kjent Henning Berg. Den tidligere Lyn-treneren skulle egentlig ikke starte i sin nye jobb før 1. januar, men Berg tok over jobben to serierunder før slutt for å sikre Lillestrøm spill i neste års Tippeliga.

Kommentar

• Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

Bergdølmo blir Bergs assistenttrener

(VG Nett) André Bergdølmo skal sammen med Petter Belsvik være assistenttrener i LSK kommende sesong. Det ble offentliggjort for supporterne på Martins pub onsdag kveld.
                              [FONT=Arial] Av LARS VESTAD

[/FONT]

[FONT=Arial,Helvetica]LSK-COMEBACK: André Bergdølmo gjør comeback i Lillestrøm - som assistenttrener. Foto: Scanpix
                              [/FONT] [FONT=sans-serif] VG Nett følger:

[/FONT]

37-åringen innrømmer stor glede over gjensynet med Romerike-klubben, som han spilte i frem til 1997.

- Jeg har alltid håpet at jeg skulle komme tilbake til Åråsen, og få være med å trene klubben. Jeg var LSK-spiller i 13 år og jeg kom som smågutt, og har alltid ønsket meg hjem, sier han til klubbens hjemmeside.

- Det er en drøm som går i oppfyllelse. LSK har alltid vært i mitt hjerte, sier han.

Sammen med Petter Belsvik, skal Bergdølmo være assistenttrenere ved siden av Henning Berg. Sjefen selv er strålende fornøyd med det siste tilskuddet.

- André har en god bakgrunn fra forskjellige kulturer både i Norge og Europa, og når han er ferdig som spiller, var det helt naturlig å knytte ham til vårt trenerteam, sier han.

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Bergdølmo tilbake i LSK

LSK valgte Martins som åsted for dagens presentasjon av det nye trenerteamet. Grunnen var åpenbar, nemlig å få ut gruffet mellom supporterne og André Bergdølmo og det lyktes man godt med.
                                Skrevet av Ronnie Hallén

Et Martins fullpakket til siste plass ventet spent på presentasjonen av de nye assistentene til Henning. Henning visste vi jo var klar og det har også vært bekreftet at Petter Belsvik blir med som assistenttrener. Det hadde også versert rykter om at André Bergdølmo også skulle bli med som assistent og det fikk vi endelig bekreftet da vi entret konsertlokalet og så André på scenen.

Det hele ble åpnet av Per Mathisen som mente det var naturlig at Martins ble valgt som arena for denne presentasjonen. Han ga uttrykk for at han var svært opptatt av å ha et tett og godt forhold til alle LSK-supportere, men kanskje spesielt Kanari-Fansen.

Deretter ble ordet gitt videre til Henning som presenterte teamet sitt.
                                - Om seg selv: Veldig glad for å være her i Sportsklubben og det at han kom inn to kamper før slutt har gjort at han har fått god kjennskap til spillerstallen, blitt kjent med klubben og de som jobber med den. Han var i tillegg veldig fornøyd med at LSK skal spille i Tippeligaen neste år.

- Torgeir: Trengte ingen ytterligere presentasjon i følge Henning

- Petter Belsvik: Har hatt mye ansvar for den offensive biten i Stabæk. Kan jobben sin, kan lære bort og står for en offensiv kultur som Henning liker og ønsker seg med videre i LSK. Vil være en viktig sparringspartner for Henning.

- André Bergdølmo: Har en lang erfaring som toppspiller i mange europeiske toppklubber samt en lang rekke landskamper. Meget god CV og har masse å lære bort. I tillegg har han en personlighet som er godt egnet til jobben. Hans spisskompetanse er fotballferdigheter, fysiske ferdigheter og mentale ferdigheter og han får et spesielt ansvar med å følge opp spillerne individuelt.

- Geir Kåsene: Fysisk trener samt hovedfysio. I tillegg skal det inn en fysio i en 50% stilling. Gode skussmål fra tide i Lyn.

I tillegg nevnte Henning både Erland og Frode som begge fremdeles skal være en del av trenerteamet, som henholdsvis spillerutvikler og keepertrener.

Det er viktig med et trenerteam som har tid og kapasitet til å tilrettelegge for mye individuell trening og oppfølging. Ikke alle spillere skal trene likt og dermed må det på plass flere i trenerteamet. LSK ønsker å spille en herlig og offensiv fotball.

Egenpresentasjon
                                Deretter blir mikrofonen sendt rundt til de respektive for en egenpresentasjon.

Torgeir får seg som hør og bør sin egen sang sunget og uttrykker glede for at vi fremdeles husker den. Videre forteller han om sin rolle som et bindeledd mellom det sportslige og styret/investorer. I tillegg et ekstra ansvar for å kartlegge potensielle spillere. Ekstra applaus da han poengterte at det er godt å komme hjem

Petter åpner med at dette er en kjempestor mulighet for ham til å bidra til å skape et nytt Lillestrøm. Gjorde et ekstra poeng av at han og Henning har samme fotballfilosofi og at han ikke var sen med å takke ja da Henning spurte ham.

Sistemann ut er André og han får faktisk med seg en applaus før han starter med å be om spørsmål, da han ikke helt vet hva han skal si. Deretter blir han oppfordret om å fortelle sin versjon av det som skjedde før 97-sesongen. André spiller ut trumfkortet sitt med en gang og starter med å fortelle at en drittsekk av en trener ved navn Pellerud kom inn og startet med å ødelegge klubben og skvise ut gode spillere. Noe de fleste LSK-supportere kan nikke anerkjennende til. Dette fortalte han også til styret i LSK og ba dem om å kvitte seg med Pellerud. Videre forteller han at han faktisk hadde en jobb i et profileringsfirma og at de ønsket ham til Trondheim. Lei av Pelleruds regime, gikk han til klubben og ba om en overgang til RBK, men fikk en oppsigelse i posten fra klubben på grunn av illojalitet. Det endte med at han fikk en overgang til RBK og jobben som i det nevnte firmaet, men da tok det hele av med spill i C.L. og ble landslagsaktuell og dermed begynte han også å tjene gode penger på fotballen, noe som gjorde at han ikke trengte jobben, men han hevdet at den i høyeste grad var reell.

At de famøse intervjuet i Adressa kom etterpå, var rent ødeleggende. Han var blitt feilsitert og har også fått en beklagelse fra Adressa i etterkant av det intervjuet. Han ringte også Svein Skoglund etter at saken kom i media og beklaget det som var blitt skrevet og SS godtok den unnskyldningen.

André ble litt rørt når han fortalte denne historien og man kunne se at han satt med tårer i øynene.

Henning visste om det
                                Henning fikk deretter spørsmål om han visste om denne betente saken, noe han bekreftet, men han visste ikke at det var så sterke følelser i sving. Hennings primære mål med å ansette André var sportslig, men han hadde også fått presentert André sin versjon av saken og mente at dersom den kom ut så ville også fansen forstå valget. Han håpet at alle nå ville se fremover og være med å bygge Sportsklubben opp på nytt.

Det kom også spørsmål om 2005, hvor mange mener André sviktet klubben for andre gang. André sin versjon er at han hadde lovet Sollied å spille for ham i enten Marseilles, Shaktar Donetsk eller Olympiakos som alle var aktuelle klubber for Sollied. Fjøra ringte ham og lurte på om han ville spille for LSK, noe André ikke avviste, men han hadde lovet Sollied at han var førstevalget og André ville gjerne holde det løftet. LSK trakk tilbudet om å komme til LSK da André ikke kunne ta en avgjørelse før Sollied hadde blitt ansatt i en ny klubb og han eventuelt fikk vite om han skulle følge med på lasset.

Et anonymt spørsmål dukket også opp via mobilen til Arild Myklebust. Per Mathisen ble spurt om det å ansette en foræder (husker ikke spørsmålet ordrett) ikke er å gå i mot markedsavdelingens svulstige ord om lojalitet i LSK. Per benektet dette og kunne deretter bekrefte Andrés versjon om det som skjedde i 2005. Videre lovpriset han det nye trenerteamet og mente at det var det beste teamet i Norge og at LSK endelig skulle bli skikkelig gode på talentutvikling, også i praksis, ikke bare i teorien.

LSK Andrés førstevalg
                                På spørsmål om hva som gjorde at André valgte LSK fremfor Godset, svarte han at LSK alltid har vært klubben i hans hjerte. I tillegg er LSK en større klubb, med bedre faisliteter og bedre spillere samt et trenerteam som gjør at han også forhåpentligvis vil lære mye samtidig som han bidrar med sitt.

Per Mathisen lovet at det skulle gå minst fem år før neste pressekonferanse der LSK presenterer en ny trener.

Henning utdypet deretter litt om målsetninger for neste sesong. Det ble ikke tallfestet, men LSK skal bli bedre enn i år. Det vil ikke bli store utskiftninger i stallen frem til neste sesong. Spillerne er gode nok, men skal bli et bedre lag samt utvikle seg enda mer. Pr. dags dato er ikke markedsverdien til spillerne slik at det vil være økonomi til å selge dem for å hente inn nye, tilsvarende gode, spillere. LSK skal bli ledende på talentutvikling, klubborganisasjon og kjempe i toppen i de kommende årene. deretter vanket det mye skryt til KFL som har støttet trofast opp om laget hele sesongen, selv om det ikke har vært mye å glede seg over. På ett felt er LSK allerede lendende i Norge og det er på supportersiden. Til stor applaus fra salen...

Deretter ble det levert et krav om at treningskamper må legges til helgene slik at supporterne kan se kampene, noe som ble bekreftet. Fire treningskamper er avtalt, tre av dem vil gå på lørdager, den siste vil gå på en fredag kl. 18.00. Noe som naturlig nok vakte begeistring.

André ble nok en gang stilt til veggs angående om han beklaget det som skjedde for elleve år siden. André beklaget at han ikke var mer medievant og ble tatt på sengen av Adressas journalist. Det hører også med til historien at selv om Skoglund hadde godtatt Andrés unnskyldning, så krevde LSK i etterkant at han skulle bli straffet og ville at han skulle si fra seg sin plass som debutant på landslaget. André ringte deretter Drillo og sa fra seg plassen av respekt for LSKs ønske. Noe Drillo ikke godtok, så han ringte LSK og fikk dem til å snu.

Stort potensial i LSK
                                Belsvik ble spurt om hvorfor han forlater Stabæk som er seriemester og forhåpentligvis cupmester, med utsikter til spill i C.L. og ny arena. Belsvik svarte da at LSK i utgangspunktet har et mye større potensial enn Stabæk hadde i 2004 da han begynte som spillerutvikler der. Bedre fasiliteter, støtteapparat og spillertropp. At han gledet seg til å være med å bygge opp LSK igjen og at han fikk jobbe sammen med Henning.

Henning fortsatte deretter å utdype at LSK har masse spennende, unge spillere, dro frem akademiet samt poengterte nok en gang at det ikke vil bli store utskiftninger i LSK stall frem til neste sesong. På spørsmål om André skal være en defensiv trener, så svarte Henning:
                                "Vi har ikke offensive og defensive trenere. Det har Vålerenga". Både Petter og André er allroundere, selv om Petter skal ha et ekstra fokus på det offensive, vil det ikke bety at han ikke også skal jobbe med defensive. André skal som sagt jobbe med spillerne individuelt, uansett hvor på banen de spiller.

André avsluttet seansen med at han hadde gruet seg til dette. Han hadde lest forumet og sett hvor mange som ikke ønsket ham i LSK, men innrømte at han var lettet etter den gode mottagelsen han hadde fått her i kveld. Lurte på om kanskje folk var litt ekstra harde på forumet enn i virkeligheten og fortalte også at han har fprtalt sin historie til mange LSK-supportere han har møtt ute på byen og at han alltid fikk god respons når folk fikk høre hans versjon av saken.

Så da er det bare å finne frem kamelene og begynne å svelge. André er kommet hjem!

Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Bekkis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 441

Tv2: Kald skulder til Bergdølmo

KALD SKULDER TIL BERGDØLMO

Henning Berg presenterte LSK-teamet foran supporterne, men André Bergdølmo møtte en kald skulder.
                                  Kanarifansen glemmer ikke lett, og spesielt ikke da André Bergdølmo ga Lillestrøm beskjed om at han ville jobbe framfor fotballen i 1996.
                                  Kort tid etter skrev han under kontrakt med Rosenborg.
                                  I dag, tolv år senere, ble Bergdølmo presentert som assistenttrener på Martin's pub i Lillestrøm, uten kanarifansens velsignelse.
                                  - Nei, jubelen sto ikke i taket da jeg ble presentert, sier Bergdølmo til TV 2 Sporten.
                                  - Veldig nervøs
                                  Bergdølmo brukte lang tid på å forklare sin versjon til fansen.
                                  - Jeg var veldig nervøs for hvordan jeg skulle bli tatt i mot, men etter å ha forklart hvorfor ting ble som det ble i 1996 fikk jeg applaus, sier en lettet Bergdølmo.
                                  - Men det er sikkert en del i kanarifansen som fortsatt har sine meninger, legger han til.
                                  Får med seg Belsvik
                                  Bergdølmo får med seg Petter Belsvik fra Stabæk som også blir assistentrener i Lillestrøm. Torgeir Bjarmann startet i dag jobben som sportslig leder.
                                  - Dette er et team som på sikt vil føre Lillestrøm helt til topps, lover Henning Berg

Link til siden:
                                  TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Intervjuer med Berg og Bergdølmo

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB

LYSTIG: Bjørn Lindahl (til venstre) og Kent Dysterud hadde ikke noe problem med å ønske André Bergdølmo velkommen tilbake. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Et hjertelig møte

LILLESTRØM:
                                    André Bergdølmo fikk en varm velkomst av LSK-supporterne

Av Morten Svesengen
                                    Publisert 05.11.2008 - 23:00 Oppdatert 06.11.2008 - 07:17

André Bergdølmo måtte svare på noen kritiske spørsmål og fikk noen få mishagsytringer da han møtte LSK-supporterne på Martins Pub i onsdag kveld.
                                    Men i sum ble det et svært hjertelig gjensyn med kanarifansen for Bergdølmo som er ansatt som assistent-trener i LSK.
                                    – På forhånd var jeg litt nervøs, men det var veldig viktig for meg å ha dette møtet. jeg ville fortelle min historie. Det betydde mye at de applauderte for svarene mine, og det gjorde meg litt rørt, innrømmer André Bergdølmo.

– Stor respekt
                                    Kent Dysterud var med på å stifte Kanari-Fansen på 90-tallet, og han hadde akkurat gått av som leder da Bergdølmo-saken var het. Onsdag kveld hadde han ingen problemer med å ta imot Bergdølmo med åpne armer.
                                    – Jeg er gul i hjertet og har ingen problemer med å tilgi André, sier Dysterud.
                                    Kanari-Fansens talsmann Jan Jensen var også fornøyd med møtet som samlet over 200 supportere.
                                    – Min respekt for André er stor når han har baller til å møte opp her. Jeg har ingen problemer med å legge det bak meg selv om jeg vet at det er tøft for mange å svelge denne kamelen. Men han fikk lagt fram sin historie, og det tror jeg betyr mye både for han og våre medlemmer. Min holdning er uansett at Henning Berg er den beste til å sette sammen trenerteamet i LSK, sier Jensen.

– Skal slå Vålerenga
                                    Petter Belsvik blir også ny assistent-trener i LSK. Ansettelsen av ham kom litt i skyggen av Bergdølmo onsdag kveld.
                                    Men den nåværende Stabæk-assistenten hadde i hvert fall et budskap som ble godt mottatt.
                                    – Jeg kan love at vi skal gjøre hva vi kan for å slå Vålerenga i cupfinalen, sier Belsvik.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

Henning Berg om trenerteamet

Kommentar

• Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

Bjarmann: Vil tilbake til toppen
                                        Torgeir Bjarmann hadde onsdag sin første dag som LSK-ansatt. Målet er allerede klart. LSK skal tilbake til toppen.

Det ble en ilddåp av de sjeldne for Torgeir Bjarmann. Den tidligere LSK-kjempen gikk rett fra ferie, og inn i løvens hule på Martins pub i Lillestrøm hvor det nye trenerteamet ble presentert onsdag kveld. Et møte hvor jubelen sto i taket for at Bjarmann nå endelig er tilbake på Åråsen. Sammen med Henning Berg skal han ta LSK til nye høyder.
                                        - Målet er å kjempe i toppen, og om medaljer. Vi vil selvsagt vinne, men når vi nå starter fra scratch er det klart at det er mange lag som er foran oss, og som har vært bedre enn oss i år, sier Torgeir Bjarmann til LSK-TV.
                                        - Men vi er helt sikre på at vi skal klare å passere en god del av dem. Så får vi se hvor lang tid vi bruker på å komme oss opp for å slåss med de store. År etter år.

Møtet med supporterne på Martins pub var noe han satt høyt. Flere benyttet anledningen til å synge den gamle Bjarmann-sangen.
                                        - Det var godt å høre sangen igjen. Jeg har hørt den noen ganger når jeg har vært på Åråsen. Det er deilig og nå kunne være ordentlig tilbake i redet. Her skal jeg være med å bygge opp et nytt og slagkraftig LSK. Vi skal ta noen jafs oppover tabellen i 2009, og så får vi se hvor raskt vi klarer å nå toppen.

Bjarmann har vært klar en stund, men har vært nødt til å vente til kontrakten med den tidligere arbeidsgiveren Lyn har gått ut. Onsdag formiddag kom løsningen.
                                        - Jeg har visst det en liten stund at jeg skal begynne, men nå er det såpass mange oppgaver som ligger og venter så da er det bra at vi fikk en løsning. Nå kan jeg begynne å ta tak i en del av de tingene som det er nødt at vi gjør noe med. Som forberedelsene til neste sesong. Det er utrolig deilig å være tilbake, og jeg gleder meg stort til å jobbe for LSK.

Kommentar

• Skinke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2007
                                          • 3914

TILBAKE: André Bergdølmo er tilbake på Åråsen som assistent-trener. FOTO: KAY STENSHJEMMET
                                          – Hvis alt hadde vært sant, så forstår jeg fansens reaksjon

LILLESTRØM :
                                          André Bergdølmo kan nesten ikke vente med å komme i gang med sin trenerkarriere - som LSK-assistent. I dag forteller han sin historie om hva som skjedde da han forlot LSK høsten 1996.

Sent i går kveld møtte André Bergdølmo supporterne som gjorde ham til et hatobjekt da han gikk fra LSK til Rosenborg for 12 år siden.
                                          37-åringen sto med rak rygg og fortale hvordan han opplevde det som skjedde i tida før og etter årsskiftet mellom 1996 og 1997.
                                          Noen timer før møtte RB-sporten en åpenhjertet Bergdølmo.
                                          – Hvis det bildet som ble skapt av meg gjennom et intervju i Adresseavisen hadde vært sannheten, så forstår jeg fansens reaksjon. Da hadde jeg heller ikke hatt samvittighet til å gå rundt i Lillestrøm. Det har jeg gjort i 12 år uten problemer, sier André Bergdølmo.
                                          Er det på tide å tilgi Bergdølmo? Si din mening nederst i saken!
                                          Skriftlig beklagelse

Det var etter et intervju med Adresseavisen 9. januar 1997 at LSK-fansen for alvor la Bergdølmo for hat. I intervjuet ble romerikingen sitert på at han lurte LSK-ledelsen for å gå til Rosenborg, angivelig fordi han hadde en jobb i Trondheim.
                                          Bergdølmo gikk umiddelbart ut og sa at han ble både misforstått og feilsitert i avisartikkelen, men det var det ikke alle som fikk med seg.
                                          Det er heller ikke kjent at Bergdølmo i ettertid fikk en skriftlig beklagelse fra Adresseavisen på grunn av artikkelen.
                                          – Jeg fikk aldri muligheten til å komme med min historie den gangen. Etterpå har jeg følt meg maktesløs i forhold til å tilbakevise det som sto i artikkelen. Har heller ikke ønsket å rippe opp i saken foran kamper mot LSK, forklarer han.
                                          LES MER: – Leit å bli hat-objekt
                                          – Drittlei Pellerud

– Nå får du sjansen. Hva skjedde i forbindelse med overgangen til Rosenborg høsten 1996?
                                          – Jeg var drittlei det som skjedde i klubben etter at Even Pellerud kom inn. Vi tok sølv i 1996, og vi hadde et godt lag. Men jeg følte at Pellerud var i ferd med å ødelegge laget. Flere spillere, blant andre Dennis Schiller, ble kastet ut av klubben uten det var erstattere klare. Samtidig fikk jeg signaler om at Rosenborg kunne trenge meg. Da ble jeg fristet, fordi jeg ikke likte det som skjedde på Åråsen. Jeg prioriterte min egen karriere og min egen utvikling.
                                          – Men du skulle jo begynne i jobb i Trondheim?
                                          – Også det kom helt feil ut. Jeg hadde utbetalt 260.000 kroner i LSK, og det var så vidt det gikk rundt økonomisk. Jeg var på jakt etter en jobb. Både fordi jeg trengte pengene, og fordi jeg ville ha noe å falle tilbake på etter karrieren. Jeg kunne jo ingenting. LSK visste om dette, og det ble arbeidet med jobbtilbud. Før det skjedde noe, fikk jeg selv ordnet meg en jobb i et trønderfirma. Men arbeidsområdet var Østlandet, og det var ikke noe til hinder for å fortsette i LSK selv om de i utgangspunktet ønsket at jeg flyttet til Trondheim.
                                          – Så jobben var ikke grunnen til at du dro?
                                          – Nei. Jeg ga LSK beskjed om å ta kontakt med Rune Bratseth, fordi jeg ville gå til Rosenborg slik situasjonen var på Åråsen. Noen dager etterpå fikk jeg en oppsigelse hjem i posten. De mente jeg var illojal fordi jeg ønsket en overgang til RBK, sier Bergdølmo.
                                          LES MER: Et hjertelig møte
                                          Solgt for 700.000

I dag ville en oppsigelse fra klubben betydd at Bergdølmo kunne spasert ut porten på Åråsen og signert en avtale med trønderne vederlagsfritt.
                                          Men høsten 1996 var ikke Bosman-dommen blitt innført, og Bergdølmo kunne ikke gå til Rosenborg uten at klubbene ble enige – selv om han var oppsagt.
                                          Noen uker senere, i midten av november, ble LSK og Rosenborg enige om en overgangssum på 700.000 kroner for forsvarsspilleren. Det var en ganske høy overgangssum i 1997.
                                          Overgangen skapte ikke så mye bråk som man skulle tro til å begynne med. Det var først etter intervjuet i Adresseavisen at reaksjonene ble sterke.
                                          Bergdølmo husker at han var på gråten da han ringte daglig leder Svein Skoglunn for å fortelle at han ikke hadde sagt alt som sto på trykk i avisen.
                                          – Jeg var helt fortvilet og ringte for å si sorry for at det hadde kommet fram slik. I intervjuet hadde jeg også sagt masse positivt om LSK. Blant annet fikk de skryt for måten jeg ble behandlet på da huset vårt brant ned i 1993 og jeg sto uten innboforsikring. Alt det positive var utelatt i intervjuet.
                                          Sa nei til landslaget

LSKs ledelse reagerte sterkt på artikkelen, og Bergdølmo kan nå avsløre at han tok sin straff - for å gjøre opp med LSK.
                                          – LSK krevde at jeg skulle melde forfall til landslaget som «straff» for det jeg hadde sagt. Jeg var tatt ut til min første landslagssamling, og det var en vanskelig avgjørelse. Men jeg ringte Drillo og meldte forfall for å få saken ut av verden. Drillo tok opp saken med LSK, og jeg fikk være med likevel. LSK mente jeg hadde tatt min straff ved å melde forfall, og sa at det var greit.
                                          I Australia debuterte Bergdølmo på det norske landslaget. Og før han ga seg spilte han 63 landskamper.
                                          – Er det noe du angrer på 12 år etter at du forlot LSK?
                                          – Jeg angrer på at jeg var så naiv i intervjuet med Adresseavisen. Snakket med journalisten som om han var en kamerat, men jeg burde skjønt hva han var ute etter. Da kunne mye vært annerledes. Men nå gleder jeg meg veldig til å komme i gang som trener i LSK, sier Bergdølmo.
                                          Daukjøtt Felt C

Kommentar

Working...