Talenter i LSK
Collapse
X
-
Var innom LSK-Hallen i dag og der var Jr. Elite i gang med å spille dobbel treningskamp.
Den første var LSK - VIF der LSK vant 6-2! Bjerknes var tilbake og scoret 3, Karterud, Ofkir og Espeland (Ny fra Fjellhamar) som scoret målene. Espeland virker som en meget spennende spiller, Veldig hurtig og teknisk.
I den andre kampen så spilte de mot Follo, i følge Solberg så tapte de 2-3 og de brukte 2 forskjellige tropper.
Sterke resultater med storseier over VIF for de beste og spiller jevnt med Interkrets kollega Follo med resten av troppen. Virker som Jr. Elite laget har en meget sterk tropp.Kommentar
-
Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
Lars Tjærnås har satt opp topp 16 talenter i Tippeligaen 2014, født i 1995 eller senere.
11. Kristoffer Ajer, Lillestrøm
Født: 1998
Vil trolig få lite spilletid. Dessverre. For dette er en spektakulær spiller. Det går fort unna med bena, men enda raskere med hodet. Er imidlertid ung enda, og LSK kan trenge det de har av tyngde og rutine denne sesongen.MortenKommentar
-
http://www.adressa.no/100Sport/menin...icle425223.snd
Lars Tjærnås har satt opp topp 16 talenter i Tippeligaen 2014, født i 1995 eller senere.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Jeg synes Tjernås har en god analyse og jeg synes det er mye mer interessant å få vite hvordan kontraktssituasjonen til Ajer er! Hvis han kan gå til en annen klubb etter sesongen, er det jo i høyeste grad relevant å trekke frem (mulig) lite spilletid som noe som kan være negativt. Både for Ajer og for klubben.Elska þetta félagKommentar
-
Ødegård er blandt de beste på laget og jeg forventer at han får mye spilletid. Han har spilt det meste av treningskamper for dem, mens Ajer har fått noen innhopp og én kamp fra start. Det er ikke så dumt å anta at Ødegård får mer spilletid. Men nå ser Ødegård ut til å være et ekstraordinært talent, som også hadde fått masse spilletid om han var i LSK. Så det handler ikke så mye om at Godset slipper til talentene i større grad enn LSK.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Håper forøvrig Kristoffer Ajer står langt frem i køen for å få innhopp i kamper som er "avgjort" denne sesongen her. Blir rett og slett oppgitt hvis man prioriterer å sette inn spillere som Erik Mjelde og Palmason som siste bytte på stillingen 3-0 eller 0-3 med kvarteret igjen å spille. Dette er det få LSK trenere som har vært gode på synes jeg, men unntak av Henning Berg, men han hadde heller ikke mye rutine å hente på benken.Kommentar
-
Sint og tverr på felt NKommentar
-
gilbert
som selvsagt håper vi kommer til å oppleve en mengde slike kamper DENNE sesongenKommentar
-
Når jeg tenker på alle, alle de kampene de siste åra vi har leda 3-0 eller mer med et kvarter igjen å spille blir jeg helt oppgitt over de utallige mulighetene trenerne har hatt og misbrukt til å gi unge spillere masse, masse uvurderlig erfaring og spilletid.....
gilbert
som selvsagt håper vi kommer til å oppleve en mengde slike kamper DENNE sesongenKommentar
-
Noen vil si det er taktiske bytter, men det får være grenser for feighet og passivitet. Innbytte med mindre enn 15 min igjen bør bare skje ved skade, krampe eller løs mage, eller om man mot alle odds skulle være i ferd med å kvalifisere seg til Champignon-ligaen.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Se opp for disse talentene
Her er spillerne som i ung alder kan sette farge på eliteserien i år.
Lillestrøm:
Marius Lundemo (19):
- Kom fra Bærum etter å ha vært aktuell for flere klubber tidligere. Spennende sentral midtbanespiller med bra frekvens i beina og godt skuddbein. Minner litt om Ståle Solbakken og er veldig nær en plass i startelleveren.
Ruben Gabrielsen (21):
- Debuterte som 17-åring og har 49 kamper i eliteserien. Har spilt både sentral midtbane og venstreback, men nå ser han ut til å kapre en midtstopperplass ved siden av Frode Kippe, forteller Morten Svesengen i Romerikes Blad.
Kristoffer Ajer (15):
- Høyreist sentral midtbanespiller som mange tror blir midtstopper etter hvert. Har ikke veldig stort tempo, fotballhodet går det fortere med. Veldig moden for alderen og bra fysikk. Utelukker ikke debut i eliteserien i år, sier Svesengen.
(Fra Aftenposten.no)Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
Kommentar