Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Bjørkelangingene Fredrik Havnås og Ola Ness, pluss sørumsandingen Vegard Servold, spiller på den beste sone-gruppen for 2001-kullet, og nå er guttene tatt ut på kretslaget.
Skikkelig fysikk på Kylian, en god tilvekst for juniora på alle måter. Er han virkelig bare 17? Westerlund virker å være nok en spennede backtype vi får frem. Så han første gang mot Raufoss før i år, som var en kamp mot en forsvarsvegg i mer eller mindre hele kampen, og han kom stadig på driberaid a la på den 5-2 scoringa.
Har du det offensive i orden er jo mye allerede gjort, desto viktigere er det at LSK virkelig får meislet ut sin egen identitet på banen slik at spillerne ihvertfall ikke stagnerer og ønsker seg andre steder i landet.
Imponerende basisferdigheter gutta har. Tydeligvis skjedd mye siden jeg selv var junior tidlig på 90 tallet. Jeg også merket meg nr 2. Hurtighet og en herlig venstrefot på den gutten.
Når Hoff var leder eller trener i LSK, Så var det ikke mange lokale gutter på laget. Rykket opp i Toppserien med Lokale Lillestrøm Gutter, var vel bare Tom Lund igjen etter at resten var kjøpt fra VIF,Lyn og Skeid. Da han var trener på begynnelsen av 90`tallet ble de 2 største talentene i Norge hentet inn Hjalmar og Ole Martin Johansen. Ble ikke så mye av de heller.....
Ivar har gått ut på dato. Det eneste han har liret av seg de siste ti årene er noen artige kommentarer og en masse som kun er ment for å skape publisitet om hans person.
Når han var leder/trener fantes ikke Bosman-dommen som har endret situasjonen i fotballverden, men det ser ikke ut til at han har fått med seg.
Er litt fint at Ivar er såpass "rappkjefta" også. Vi kom jo på tv, og det kom jo fram at vi er en klubb som skaper mange gode spillere. Det er positivt. Men han vet jo selvsagt ikke hva han prater om, for han har jo like lite peiling på hva som skjer på innsiden av Åråsen som oss forumvankere. Han videreformidla på en måte det vi skriver her inn.
Etter min mening er det liten tvil om at Ivar Hoff har 100% rett når han påpeker at LSK har mistet altfor mange talenter de siste årene. Han har også rett i at det trengs en mentalitetsendring i klubben, dersom vi skal bestå som en toppklubb. Når enkelte velger å latterliggjøre Ivar Hoff for at han sier det alle ser, viser det bare at enkelte av forumdeltagerne har skylapper og øreklokker og nekter å ta inn over seg hvordan klubben har degenerert.
Man kan sikkert finne argumenter for at det i enkelttilfeller "var nødvendig" med salg til (ofte) lave priser ut fra den økonomiske situasjonen. (Hvem har satt oss i den situasjonen?) Men med ledere som hadde vært litt mer offensive og fremsynte og som hadde hatt en bedre dialog med spillerne og en konkret og detaljert plan for hver enkelt av dem, er jeg sikker på at mange/flere av disse overgangene enten kunne vært unngått eller at klubben hadde fått (mye) bedre betalt.
Når Bjarmann snakker om at vi "må kjenne vår plass i næringskjeden" og at vi "har blitt en selgende klubb" viser det at klubben har gitt opp. Når man også tidlig gikk ut og annonserte at vi ikke kom til å forhandle nye kontrakter med spillerne før tippeligaplassen var sikret, må det jo ha vært planen at "flest mulig" (?) skulle selges eller gis bort.
For ordens skyld vil jeg legge til at jeg ikke tror at Bjarmann er den som har bestemt dette. Torgeir sitter ikke i styret (det er åpenbart noen som tror det!). Han er bare en ansatt som jobber etter de føringene han får fra det til enhver tid sittende styret. Så kan man selvfølgelig drøfte om han er dyktig nok i kommunikasjonen med spillerne.
Etter min mening er det liten tvil om at Ivar Hoff har 100% rett når han påpeker at LSK har mistet altfor mange talenter de siste årene. Han har også rett i at det trengs en mentalitetsendring i klubben, dersom vi skal bestå som en toppklubb. Når enkelte velger å latterliggjøre Ivar Hoff for at han sier det alle ser, viser det bare at enkelte av forumdeltagerne har skylapper og øreklokker og nekter å ta inn over seg hvordan klubben har degenerert.
Man kan sikkert finne argumenter for at det i enkelttilfeller "var nødvendig" med salg til (ofte) lave priser ut fra den økonomiske situasjonen. (Hvem har satt oss i den situasjonen?) Men med ledere som hadde vært litt mer offensive og fremsynte og som hadde hatt en bedre dialog med spillerne og en konkret og detaljert plan for hver enkelt av dem, er jeg sikker på at mange/flere av disse overgangene enten kunne vært unngått eller at klubben hadde fått (mye) bedre betalt.
Når Bjarmann snakker om at vi "må kjenne vår plass i næringskjeden" og at vi "har blitt en selgende klubb" viser det at klubben har gitt opp. Når man også tidlig gikk ut og annonserte at vi ikke kom til å forhandle nye kontrakter med spillerne før tippeligaplassen var sikret, må det jo ha vært planen at "flest mulig" (?) skulle selges eller gis bort.
For ordens skyld vil jeg legge til at jeg ikke tror at Bjarmann er den som har bestemt dette. Torgeir sitter ikke i styret (det er åpenbart noen som tror det!). Han er bare en ansatt som jobber etter de føringene han får fra det til enhver tid sittende styret. Så kan man selvfølgelig drøfte om han er dyktig nok i kommunikasjonen med spillerne.
Spørsmålet ditt fra parentesen der "Hvem har satt oss i den situasjonen?"; har vi noen gang konkludert?
Spørsmålet ditt fra parentesen der "Hvem har satt oss i den situasjonen?"; har vi noen gang konkludert?
Det er jo rota til alt.
Sittende styret har skjønt at vi ikke skal benytte penger vi ikke har. Det har ingen av de foregående skjønt. Dagens styre kunne sikkert gitt beskjed til Bjarmann om å hente spillere, men da ville vi nok havnet i rød sone, krisetiltak måtte håndteres, vi ville ikke hatt penger til å betale strøm, kutt i lønninger osv, osv, osv..
Et lite sammendrag fra LSK g19 mot Fredrikstad. Ser utvilsomt ut som at Fuglas nr 10, Petter Mathias Olsen, har veldig bra kvaliteter. Teknikk, fart og balanse. Samt en bra fot. Kan bli en spennende spiller fremover.
Ser utvilsomt ut som at Fuglas nr 10, Petter Mathias Olsen, har veldig bra kvaliteter. Teknikk, fart og balanse. Samt en bra fot. Kan bli en spennende spiller fremover.
Moro å se Fredrikstads nr 11 også. Anas Farah Ali er nok en vi kommer til å høre mer om i fremtiden. 2000 model (G15), men spiller på G16-landslaget som eneste underårige. På sammendraget ser det ut som om han er veldig rask i hvertfall...
Kommentar