Talenter i LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Et lite sammendrag fra LSK g19 mot Fredrikstad. Ser utvilsomt ut som at Fuglas nr 10, Petter Mathias Olsen, har veldig bra kvaliteter. Teknikk, fart og balanse. Samt en bra fot. Kan bli en spennende spiller fremover.
    Petter Mathias Olsen er et godt eksempel på en spillertype som tidligere var mangelvare i norsk fotball, men som nå har begynt å dukke opp over hele Norge og også i LSK. Ekstremt gode tekniske ferdigheter og ikke minst evne/forståelse til å bruke dem konstruktivt til lagets beste. Martin Ødegaard er selvsagt et spesialtilfelle, men som man ser med P. M. Olsen, står Ødegaard egentlig bare i front for en hel haug med lignende spillertyper. Dette synes jeg er veldig kult, da dette er ferdigheter som på sikt vil gjøre norsk fotball skikket til å skaffe resultater med andre verktøy enn fysikk og organisering.

Denne videoen kan også brukes til å forklare hvorfor jeg, i motsetning til mange andre, har tatt relativt lett på tapet av spillere som Palmi, PVM og Mjelde. Sånn som LSK spiller nå, i en 4-2-3-1 offensivt, er dette spillere som hører hjemme i den offensive treeren. Samtidig er det akkurat på disse posisjonene vi ser en eksplosjon av talenter som kommer opp i norsk fotball og LSK. Kolstad og Ofkir har allerede vist hva de kan på øverste nivå, mens Krogstad og Brændsrød fort kan ta steget i høst eller neste år. Lundemo og Friday har også blitt brukt mye i treeren, og da debatten var aktuell i vinter, hadde vi også Fofana som en selvskreven mann i dette leddet.

Én ting er at vi (etter min mening) ikke svekkes spesielt mye av å bruke f.eks. Ofkir på den ene kanten i stedet for Palmi. Men et like viktig poeng er at det er vanskeligere å gi unge spillere sjansen når du har 30-åringer med +/- en million i lønn tilgjengelig i samme posisjon. La oss si at P. M. Olsen gjør en kjempehøst på junior og LSK 2. Da er det betydelig enklere å gi han litt spilletid på bekostning av f.eks. Kolstad, enn det ville vært med Palmi eller PVM tilgjengelig. Dette pga status/lønn og grad av aksept for en kamp eller to på benken. Et siste poeng, som sikkert er irrelevant for mange, er at jeg synes det er morsommere å følge med på unggutter med enorme ferdigheter enn litt grå 30-åringer, selv om de sistnevnte er langt mer stabile og muligens større garantister for (kortsiktige) resultater.

Kommentar

• Patriot
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2010
      • 437

Benjamin Sighovd Eskilsson (12) drømmer som alle andre unge fotballspillere om å spille i en storklubb. I høst tar LSK-spilleren ett lite steg nærmere eventyret. 12-åringen er invitert på treningsopphold i både Liverpool, Real Madrid og Aston Villa.

Like god som det virker som?

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6103

Opprinnelig skrevet av Patriot
        Morsomt. Ser veldig lovende ut, virker som en fin type og høres ut som om han koser seg med å spille mye fotball. Men veldig ung. Han er jo 2003-model ,altså to år yngre enn den siste "nye Ødegaard", Tagseth. Vi må vente tre år før vi får se om Denne karen spiller seg inn på G15-landslaget. Men kanskje vi får se han og Oscar Bobb (Porto) herje for G15-landslaget om tre år .

Ser han spiller for 2002-kretslaget og G14-laget til LSK? Det største talentet jeg har sett på LSK-G16 er forøvrig John Raymond Haraldsen. Så man vet aldri helt hvem som blir stjerner i fremtiden.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

G16 vant akkurat 4-1 i LSK-hallen over RBK i NM-kvartfinalen. Meget imponerende, tydelig at med alle på plass så har man en meget god årgang.

Kommentar

• CFC1976
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2015
            • 341

Opprinnelig skrevet av Patriot
            Han ble spist opp av Lørenskog på fredag kveld. LIF ledet 3-0 etter 9 min. Usynlig i en vanskelig kamp

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6103

Tok en titt på G16-stallen vår og så at vi har signert selveste Aleksander Askilsrud, i tillegg har vi fått en Riisnes i stallen!

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3218

Tre spillere på G-17 landslaget

Emil Ødegaard, Arne Holter og Henrik Kristiansen er tatt ut til G-17-landslagets samling på La Manga.
                (Landslagstrener: Gunnar Halle)

gilbert

Kommentar

• Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

Opprinnelig skrevet av HSft
                  Tok en titt på G16-stallen vår og så at vi har signert selveste Aleksander Askilsrud, i tillegg har vi fått en Riisnes i stallen!
                  Dette stemmer. VIF g15 sitt støre talent. Nå en del av LSK g16. Opprinnelig Lørenskog-gutt.

twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6103

Opprinnelig skrevet av Dinho
                    Dette stemmer. VIF g15 sitt støre talent. Nå en del av LSK g16. Opprinnelig Lørenskog-gutt.

http://www.lskgutt16.com/32447480
                    Mest kjent for overgangen til Everton etter hard drakamp mot Manchester United bl.a.

Overgangen falt dessverre sammen når det viste seg at kilden var en kompiss av han som hadde lagd en tweet...

Men flott å se at vi nå har utkonkurert Manchester United og Everton om denne signaturen.

Kommentar

• Felt C
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 776

Opprinnelig skrevet av Dinho

http://www.lskgutt16.com/32447480

Gutten er stor LSK-patriot og jeg forsto ingenting da han gikk til vif,men det er mulig han aldri fikk noe tilbud fra LSK den gangen.Faren er også kjent for mange rundt supportermiljet i LSK.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4397

Noen som har kontroll på G19 laget? Har sett noen sammendrag av kamper og har lagt merke til Nikolas Walstad, Varis Singh Kera, Arne Holter og Tarik. Kornbakk putter en god del mål. Ser at de også har kamper for LSK2 i år. To andre spennende synes jeg kanskje er Reda Chikh og Adil Zahid. Er sistnevnte lillebror av Ghayas Zahid? Ser han har vært i søpla og ligner i spillestil. Ser at de to siste jeg nevnte ikke har vært innom rekruttlaget. Er det noen grunn til det? Synes de ser meget bra ut, men det er godt mulig at jeg er på jordet eller at sammendrag på youtube kan lure meg litt.
                        ..................

Kommentar

• OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 924

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          ...og Adil Zahid. Er sistnevnte lillebror av Ghayas Zahid? Ser han har vært i søpla og ligner i spillestil.
                          Ja, det stemmer. Ble nevnt i intervjuet med Ghayas Zahid i Tippeligabibel-utgaven av Josimar i år.

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

En liten positiv nyhet på talentsiden i LSK:

Noen som husker grisetaklingen i kampen mellom AHFK2 - AFSK? Den som gikk landet rundt. Her er en artikkel fra NRK om saken.

Hva har så dette med LSK å gjøre? Han som ble taklet, Marius Kolstad (ikke i nært slektskap med Jørgen Kolstad), melder i sommer overgang til LSK på fulltid. Han har hospitert med LSK og spilt (og putta mål) for LSK G16 i nasjonal serie.

Lovende ving som har både startet og kommet inn for AHFK i 3. divisjon. Han har spilt rett og slett fordi han er god - ikke pga alder og "få prøve nivået". Avgjorde også en kamp mellom AHFK og Valdres hvor han etter et lettbent, flott soloraid setter inn 2-1 fra spiss vinkel. Vært med på samlinger i regi av forbundet (sto nevnt i artikkel i RB denne uka med oppsummering over hvilke spillere som har vært på samlinger i regi av forbundet).

Hovedtreneren i AHFK sier følgende til indre.no (betalingsmur):

– Han er rask, ikke minst med ball. Han er uredd og fintesterk. Til å være 15 år er han reflektert og veldig seriøs. Han har faktisk vært avgjørende for oss i flere kamper denne sesongen, sier Vestreng.
                            ....
                            Trener Vestreng vet at nåløyet er trangt, men har tro på at Kolstad kan lykkes i LSK.
                            – Han er et rått talent og klarer LSK å videreutvikle talentet, kan Marius nå veldig langt, sier han.
                            Bra tilskudd til klubben som jeg håper kommer til å blomstre!

(En Kolstad på hver sin kant om to-tre år? "Alle heter Kolstad" )
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 924

Opprinnelig skrevet av Børge
                              En Kolstad på hver sin kant om to-tre år? "Alle heter Kolstad" )
                              "Alle på vingen har samme bestefar"?

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6103

Ser at Erik Tobias Sandberg har tatt en Askilrud og "signert" for Arsenal.

Denne nyheten er altså like troverdig som når Askilrud "signerte" for Everton for et par år siden.

Ikke dårlig av LSK å ha Everton og Arsenal spillere i akademiet...

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Tok en tur til LSK-hallen for å se juniora mot Kamma i går, med Gud på tribunen og greier. Nr.4 mot nr.3 på tabellen, LSK førte kampen, vant 1-0 og gikk forbi hamarsingene på tabellen. Stabæk er nærmest som vanlig suverene, men er igjen ute av NM tidlig. Balil Khan som kampens dominant, ballfordeler og en aggresiv ballvinner som heller ikke er redd for å utfordre rommet foran seg og innby til kombinasjoner. Fin scoring av Zachariassen etter et godt ettertrykk der venstreback Westerlund noen meter inn på motstanders banehalvdel slo en crosser motsatt inn i seksten som ble møtt og slått omtrent fra dødlinja 45 ut rundt straffemerket der nevnte Zacha sto klar og bredsidet ballen inn i lengste hjørne.

Til tider slo det meg at dette på mange måter må være mer av den fotballen Runar forespråker enn den han får frem av gutta på a-laget. Et ønske om å føre kampen med hurtig spill langs bakken, men krydra med crossere når anledningen er der. Variasjon med en mening bak. Spesielt retta mot Westerlund, med en veldig god evne til å ta ned disse crosserne og forsere med ballen. En spillertype jeg liker godt, god nærteknikk og fart.

Spennende å se Markuys Solbakken, så at han er en dreven spillertype i ymse spillsekvenser, men dette var ikke kampen for ham å dominere. Forsåvidt solid lag Ham/Kam, men mer fysisk og ballpumpende. Noe de kunne ha profitert på mot slutten med et par gode sjanser, men det var en fullt fortjent seier.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Juniora videre i cupen etter 2-1 borte mot NC-finalist Hallingdal. Mål av PM Olsen og Varis Khan.

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Juniora tok turen til Li i kveld for å møte Gjelleråsen. Ett lag som har sluppet inn over hundre mål så langt i år, og det bar kanskje også LSKs utvalgte noe preg av. Noen nye bekjentskap for undertegnede ihvertfall, som f.eks. Kvebæk og Ranger. 7-0 til LSK, hjemmelaget hadde nok forjent et par kasser, samtidig kunne bortelaget putta noen til også. Fint frisparkmål og gode cornere av Holt, mener det var Ranger som putta på en av dem. Gode crossere av Furberg og Ranger, flesteparten sendt mot Chikh som vel kan tituleres som noe av en Moa-kopi, veldig driblesterk fra venstra i førsteomgangen og skapte mye for laget, inkludert assist til 2-0 som vel var kveldens peneste angrep. I andre omgang skifta han side og ble mer av en innoverkant med en offensiv høyreback i Iftikhar, som hadde en veldig fin forsering der han skar inn etter en crosser (fra Jatta?), rundet av et par før han slo en stikker igjennom til Kouame som runda keeper og satt den i kassa. Spilte ikke medspillerne opp på denne backen når han tok et initiativ fikk laget, og hele stadion, høre det. Forsåvidt en god ting.

Neste lag er Sarpsborg, nr.2 og langt tøffere motstand enn de fikk i dag.

Kommentar

• Martin Olsen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jan 2007
                                        • 186

stiller sikkert med et litt sterkere lag mot Sarpsborg. Gjelleråsen har vært noe av det svakeste laget som har vært i G19 Interkrets historie. sluppet inn 108 mål på 19 kamper noe som tilsvarer 5,7 mål innsluppet i hver kamp i gjennomsnitt.
                                        i år gjelder det å bli blant de 8 beste i følge Akershus FotballKrets da det skal være omlegging og en topping av Junior serien. De 8 Beste spiller der neste sesong.

Kommentar

• fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1267

Gutt 16 laget røyk ut av NM på straffespark i gårsdagens match mot Tromsø

Kommentar

Working...