Talenter i LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

Opprinnelig skrevet av Canário
    Føyer meg også inn i rekken nå som Gulbrandsen er tilbake i LSK: Snakket med to ivrige Lyn-supportere som mente Gulbrandsen var det største talentet de hadde sett på lenge. Innsatsen, farten, teknikken og skuddbeinet var allerede langt på eliteserienivå, mente de. Bare sånn for å få hele Bastionen inn i denne tråden
    Deilig å se at bukken selv også nå ser at det kanskje er på kant han virkelig kan få muligheten.
    Han er nok enda litt for liten av vekst til å vinne duellene etter inlegg fra karim, men han kan fint sette fart og trekke innover på banen (som tarik klarte til godt over godkjent fra de fleste av oss).
    På ving jeg så han spille for Lyn, og det var der han for første gang virkelig imponerte meg, her er det bare å glede seg til han får muligheter!
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Hvordan utvikler Torje Slettli seg? Husker han viste gode takter i en treningskamp for a-laget før sesongen i fjor (eller var det 2 år siden?).

Blir han a-lagsmateriale?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6103

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Hvordan utvikler Torje Slettli seg? Husker han viste gode takter i en treningskamp for a-laget før sesongen i fjor (eller var det 2 år siden?).

Blir han a-lagsmateriale?
        Han har vært mye skada siden den kampen. Jeg synes han ser bra ut, men usikker på om det blir aktuelt med a-laget. Han må få spille litt lenger sammenhengende uten skade før man kan bedømme det tror jeg. Men jeg tviler desverre på at det blir aktuelt.

Kommentar

• HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6103

Lillestrøm stiller både med et lag i g15 klassen og ett i g17 klassen i gothia cup som starter om ca. 4 dager.

Blir spennende å se hva de kan få til i turneringen. For g17 vil 93 og 94 gutta spille,( og kanskje Høibråten?) 93 generasjonen er vel ikke den sterkeste vi har men vi har jo 2 av norges største angrepstalent i 94årgangen.

Regner med at vi kan følge med på hjemmesiden til gothia cup. g15 laget blir nok fulgt tett på lskgutt16.com

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6103

Nå håper jeg vi snart begynner å tenke på å fornye kontraktene til de største talentene våre.

Å forlenge Ringstad sin kontrakt nå vil kunne gi han litt ekstra motivasjon til å jobbe på i skadeperioden sin. Hadde vært trivelig å vise han at vi fortsatt har troa. Kontrakta som går ut i 2011 burde uansett vært fornya innen neste sesong.

Håper også vi fornyer kontraktene til Bergmann, Ruben og Fredrik snart. Bergmann kan fort bli heit på overgangsmarkedet, og det er synd om vi blir tvunget til å selge han for knapper og glansbilder neste sommer. Alle disse tre har kontrakter som går ut i 2011.

Kommentar

• Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

Spørsmålet er vel om Bergmann vil fornye... Han er nok veldig klar over sin potensielle verdi.
              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6103

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Spørsmålet er vel om Bergmann vil fornye... Han er nok veldig klar over sin potensielle verdi.
                Er jo alltid en fare for at spillere ikke vil fornye. Men han viser god utvikling nå og har fått bukt på skadeproblemene sine. Jeg tror det vil være en stor fordel for han å ta et år til i norge, minst. Tror derfor han gjør lurt i å i hvert fall signere til 2012 i likhet med Nosa. Vill selvfølgelig helst ha begge på lengre kontrakter.

Tror det vil være litt skummelt for Bergmann å bevege seg videre alt i vinter eller neste sommer. Han kan da ikke forvente noen fast plass i et lag som er mye større enn Lillestrøm og nye treningsmetoder kan være skummelt for han med tanke på skader og utvikling.

Kommentar

• erikh
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2008
                  • 443

Jeg mener personlig at det vil vaere fullstendig idiotisk av nosa og bbs aa flytte paa seg naa. Nosa har utviklet seg mye, men dominerer ikke i TL paa et jevnt nivaa. Det betyr at han ikke ville vaert i naerheten av en startplass i en bedre liga. Da utvikler han seg bedre som en sentral aktoer i LSK.

BBS er ikke en av TL's bedre spisser enda, og har en lang veg igjen aa gaa. Jeg er en av dem som mener Moa, som er en av norges absolutt beste spisser pt, vil falle gjennom som en elefant paa tynn is dersom han selges til utlandet, og han vil knapt faa et minutts spilletid. Siden BBS pt er daarligere enn moa vil det bety at enn saa lenge vil BBS oppleve det samme. han burde utvikle seg i norsk fotball og begynne aa levere mye maal og jevnt godt spill her foer han flytter paa seg. Han har potensialet til aa spille i en stor klubb, men han maa utvikle seg mye foerst, det gjoer han best ved aa spille i LSK

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Bergmann er nok veldig tilfreds med kamparenaen han har nå. Tippeligaen er (foreløpig) en veldig god utviklingsarena for ham, med høyt tempo og mange tøffe dueller. Kontrakta han har nå ble signert da han var 17 år, så den er neppe veldig lukrativ. Han er nok veldig interessert i et kraftig lønnshopp, da han også har et liv han skal leve ved siden av fotballen. Dette betinger selvsagt at han føler seg trygg på at LSK slipper ham når det rette tilbudet kommer, men det er jeg helt sikker på at LSK har klart/klarer å overbevise ham om.

Kommentar

• erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

Etter aa ha lest i nyhetstraaden i dag maa jeg si jeg er sykt glad for at Ringen oensker aa skrive ny kontrakt med LSK og forlenge karrieren i klubben. Det har jo vaert litt snakk om at stian har vaert lei og misfornoeyd, men dette viser da at han foeler han er i den klubben han skal vaere.

Da er det bare aa haape at klubben kommer med et anstendig tilbud og sorger for at stian blir hos oss i mange aar til.

Ogsaa maa du bli frisk igjen stian, og komme enda sterkere tilbake!

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Opprinnelig skrevet av erikh
                        Etter aa ha lest i nyhetstraaden i dag maa jeg si jeg er sykt glad for at Ringen oensker aa skrive ny kontrakt med LSK og forlenge karrieren i klubben. Det har jo vaert litt snakk om at stian har vaert lei og misfornoeyd, men dette viser da at han foeler han er i den klubben han skal vaere.

Da er det bare aa haape at klubben kommer med et anstendig tilbud og sorger for at stian blir hos oss i mange aar til.

Ogsaa maa du bli frisk igjen stian, og komme enda sterkere tilbake!
                        Tydelig at tidligere påstander fra folk her inne som kjenner-noen-som-er-på-hils-med-Stian kun er bullshit og pølsevev.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Tydelig at tidligere påstander fra folk her inne som kjenner-noen-som-er-på-hils-med-Stian kun er bullshit og pølsevev.
                          Helt klart, og det har jo tross alt bare vært én fyr her inne som har kommet med slike påstander. Og alle hans innlegg har handlet om det samme. Skal vi tippe Enga-fan fra Øvre Romerike som er misfornøyd med at de største talentene fra hans område har gått til LSK og RBK (Ole Kristian Langås)?

Ja, jeg tror nok det.

Kommentar

• haak
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2007
                            • 141

Hva er status på Guldbransen nå som Lyn gikk konk? Merkelig at Bolly får sjansen fremfor han.

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av haak
                              Hva er status på Guldbransen nå som Lyn gikk konk? Merkelig at Bolly får sjansen fremfor han.
                              Begge to sitter på benken under kveldens kamp mot Tromsø.
                              Bolly ble vel foretrukket sist kamp fordi han spiller på motsatt side av den FG er aktuell på.. FG er nok mest aktuell som spiss eller høyreving, mens Bolly spilte venstreving.

Kommentar

• ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

Opprinnelig skrevet av Folke
                                Begge to sitter på benken under kveldens kamp mot Tromsø.
                                Bolly ble vel foretrukket sist kamp fordi han spiller på motsatt side av den FG er aktuell på.. FG er nok mest aktuell som spiss eller høyreving, mens Bolly spilte venstreving.

Jeg tror faktisk at lillebukk kunne gjort det bra på venstre vingen og jeg...
                                lenge siden vi har fått brukt vingene som vi skal med "farlige" innlegg fra siden uansett, greit å ha noen som kan skjære inn og prøve seg med et godt skuddbein..

-RagnarRock-

Kommentar

• ragnarrock
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 937

Når jeg var 19år gammel, så gikk jeg på folkehøyskole..
                                  Hverdagen gikk ut på å proppe mest mulig snus under leppa, se på dårlige filmer dagen lang, sjekke opp flest mulige berter og bare vente til helgen for å være på flaska og kjøre stil!

tipper at de fleste her har lignende historier, kanskje fra militæret når man hadde fokus på å snike seg bort med et porr blad når man hadde pause fra skopuss og å løpe rundt i skogen..

19år..
                                  Glemmer vi ikke ofte at Nosa er så ung?

Vi, og kanskje spesielt megselv krever jo mye av gutten som har blitt en av våres klart viktigste spillere på lenge.
                                  Men, hvis vi tenker på hva han har fått til sålanngt, så tenker jeg at kanskje jeg burde begynne å bli mere konstruktiv de gangene jeg blir kritisk til han.
                                  Han har jo flyttet fra Africa, måtte etablere seg i et land på privaten samtidig som han har klart å utvikle seg til å bli en av de beste spillerne i tippeligaen (iallefall ifølge VG-børsen..)

Hadde DU klart det når du var 19?

poenget med dette inlegget? bare at jeg plutselig synes at det er greit at Nosa er nr 10, han har mye å lære, men hjælp så godt han er på vei!

-RagnarRock-

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6103

Ser at Raymond Haraldsen er opptatt med g-16 landskamper for tiden (Har vanskelig for å skjønne hvordan de kan utelate Ohi her).

Han spilte i går 26 min på slutten av 6-0 seieren mot Færøyene, og spilte 80 min mot skottland i dag.

I den første kampen ser det ut til at han spilte høyreving i 433, men mot skottland ser han ut til å være den sentrale av de tre på midten. Regner da med at laget spilte med to defensive og en offensiv sentralt. Merkelig at han spiller offensiv sentral midtbane, men det er i hvertfall mindre merkelig enn om han spilte defensiv midtbane.

Ellers har Tanfi meldt overgang i dag og har blitt ført opp i åpningsinnlegget i tråden. Det ligger en to år gammel videosnutt av han ute på youtube for de som er spesielt interessert:

Last edited by HSft; 04.08.2010, 22:26.

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6103

G-16 landslaget har spilt to kamper siden min siste post. Jeg har også merka meg at Johan Kolbjørnsrud har blit tatt med på samlingen, han spilte venstreback mot færøyene. De få kampene jeg har sett han spille for g-16 har han spilt på midtbanen.

Kampene som har blitt spilt siden sist var en kamp mot sverige som endte uavgjort og en bronsefinale mot danmark som endte med tap.

Raymond spilte igjen sentralt på midten mot sverige.

Kolbjørnsrud spilte venstreback i tapet mot danmark.

Synes bruken av Raymond sentralt på midten virker veldig merkelig, og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de kan utelate Ohi her. Men de har vel sine grunner til begge deler.

Kommentar

• ragnarrock
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 937

størst talent?

Er litt nyskjerrig på..

hvem synes folket er det største tallentet vi har? (regner ikke med afrikanere og islendinger nå..)
                                        Kan det bli noen A-landslagsspillere? eller utenlandsproffer i de største klubbene?

Hvorfor akkurat de? hva synes dere er så spesielt med de?

-RagnarRock-

Kommentar

• BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                          Er litt nyskjerrig på..

hvem synes folket er det største tallentet vi har? (regner ikke med afrikanere og islendinger nå..)
                                          Kan det bli noen A-landslagsspillere? eller utenlandsproffer i de største klubbene?

Hvorfor akkurat de? hva synes dere er så spesielt med de?
                                          Ringen og Bukken.

Ringen fordi han har ferdigheter som savnes både på klubb- og landslag. Dvs. Teknikk, overblikk og godt venstreben. Veldig synd at han er blitt rammet av feil trenerprioriteringer og skader i år. Ringen kan bli god på back og kant. Virker også som en seriøs og helproff fyr.

Bukken tok Lyn med storm (uten at det sier for mye). Fart, teknikk og frekkhet. Mangler nok litt på spilleforståelse men det kommer.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

Working...