Talenter i LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Ringen og Bukken.

Ringen fordi han har ferdigheter som savnes både på klubb- og landslag. Dvs. Teknikk, overblikk og godt venstreben. Veldig synd at han er blitt rammet av feil trenerprioriteringer og skader i år. Ringen kan bli god på back og kant. Virker også som en seriøs og helproff fyr.

Bukken tok Lyn med storm (uten at det sier for mye). Fart, teknikk og frekkhet. Mangler nok litt på spilleforståelse men det kommer.
    Ringen er det største norske talentet.

Vil legge til 2 stk til.

Gabrielsen: Rå fysikk, godt rykk. Fortsatt urutinert i spillestilen når han har blitt brukt i forsvar. Trur han har størst potensiale på midtbanen.

John Raymond Haraldsen: Har sett svært lite av han, men han skal ha meget god fart, teknikk og passningsfot. Er på G16-landsen så er en stund til han er aktuell for a-laget.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6103

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
      Kan det bli noen A-landslagsspillere? eller utenlandsproffer i de største klubbene?
      Vi har en del bra norske talenter, først og fremst i Ohi, Haraldsen, Ringstad, Tokstad, Bukkinho og Gabrielsen. Men jeg ser først og fremst for meg fremtidige gode tippeligaspillere. Kan ikke se for meg at vi har noen fremtidige utenlandsproffer til de virkelig store klubbene. Om noen av dem er fremtidige landslagsspillere vil jeg helle rikek garantere, men man vet aldri hvilken utvikling spillere får.

Den spilleren jeg har lettest for å se for meg på et A-landslag er kanskje Ringstad.

Kommentar

• ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

Har ståltrua på Bukken jr. Håper han får litt mer tilitt i år..

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Jeg tror (desverre...) at den unge spilleren i LSK som har størst forutsetninger til å bli en stabilt god Tippeligaspiller er Kristoffer Tokstad. Dette fordi vi i Norge har altfor stort fokus på styrke, utholdenhet og intensitet. Dette er ferdigheter Tokstad har masse av, i tillegg til det som virker som meget gode holdninger.

Ikke det at jeg er negativ til Tokstad, men jeg skulle likt å sett spillere som Haraldsen debutere i Tippeligaen som 16-17 åring fremfor at vi skal "spare" de til de er 20-21 år og mer klar fysisk.

Jeg har også trua på Ruben Gabrielsen som virker å ha både god fysikk og ett stort teknisk reportoar. Men enig med Kjell T. Ring som mener at han kanskje har en større fremtid lenger frem i banen.

Det er jo ett tankekors at de to lagene som spilte VM finalen også var 2 av lagene som løp desidert minst i VM. Det viser at det finnes andre måter å gjøre ting på en "tempo, tempo, tempo", "oppi mann!!" ropingen til Norske trenere på sidelinja.

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

I utgangspunktet har Gabrielsen det største fysisk/tekniske potensialet. Bra ballkontroll, kjempefysikk og godkjent rykk. Spesiell kombinasjon. Deff. midtbane eller "spillende midtstopper" krever imidlertid talent også i tenkekassa og der er jeg mer i tvil om hvorvidt Ruben duger.

Ringen, Tokstad og LilleBukken er i utgangspunktet typer som det finnes flere av rundt om. Lillebukken er kanskje den som skiller seg mest ut av de tre med et høyere nivå enn normalt mht. balansepunkt og tempo i nærteknikken.

Det er imidlertid vanskelig å spå hvor mange steg de tar mht. det mentale. Det virker på meg som om Ringen foreløbig er et hakk foran her.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

Jeg vil trekke fram John Raymond Haraldsen som det mest spennende talentet vi har av norske unggutter født 1994 og tidligere. Han har et ekstremt driv med ballen og fører godt med høy hastighet. Det er å ta store ord i sin munn, men spillestilen ligner veldig på Messi. De er faktisk merkelig like, ettersom begge var/er veldig små av vekst, noe som kan sette en stopper for en fantastisk karierre for Ray. Det er selvsagt tidlig å spå, men jeg kan ikke tenke meg noe annet enn total fysisk underlegenhet som kan hindre han i å bli en toppspiller. Han har ingen sjanse på Tippeliganivå slik han er nå, mot fysisk robuste backer som er et par år eldre sliter han hvis forsvarsspillern kommer opp i kroppen hans. Han er nødt til å bli kompakt som Fredrik G, ferdighetene hans er uhyre spennende. Han har også en relativt veik skuddfot, men pleier gjerne å drible seg inn til 11-metern og trille ballen i hjørnet.

Av de litt eldre tror jeg Ringstad er nærmest en plass i 11ern. Dette fordi Ringstad både er en moden spiller som tar stort sett kloke beslutninger og har en bra grunnteknikk, samt at venstresiden vår er relativt svak. Jeg tror Ringstad kan utvikle seg til å bli en meget bra Tippeligaspiller, han har allerede vist at han har et godt driv og et bra venstrebein. Om han kan nå noe lenger tror jeg er litt for tidlig å spå.

Ruben har vært ganske variabel i innhoppene sine, men har vist at han kan lykkes når han har troa på seg selv og blir varm i trøya. Kan definitivt slå gjennom, men trenger snart å finne en fast plass i laget han kan spille seg trygg i. Viktig å huske at han stort sett alltid har blitt kasta inn med innbytterpuls på venstre back, en rolle han har spilt relativt lite i kampsituasjon.

Tokstad er en klassisk innsatstype med bra basisferdigheter. Jeg har dessverre ikke troa på at han kommer til å gjøre det spesielt bra på høyrekanten, han virker ikke til å være veldig god til å utfordre en mot en. Synes han var stødig på høyre back mot Rosenborg, kanskje en rolle han kan blomstre i med tiden?

Mostue er også verdt å nevne som et lite wildcard. En veldig spillende stopper jeg ikke har sett så mye, men som jeg tror er omskollert fra spissplass. Spiller til tider på litt for høy risiko, men er særdeles tøff fysisk, samtidig som han er god med kula i beina. En moderne stoppertype som kan bli spennende, han er vel 92-modell og har derfor fortsatt halvannen sesong igjen som junior hvor han kan utvikle seg i rollen sin.

Fredrik G er sistemann av de norske som per nå peker seg ut som potensielle A-lagsspillere. Bolly virker stadig lengre unna, Hjelmtvedt har tilgode å bevise noe det siste året grunnet skader og keeperne har jeg liten peiling på. Fredrik lider av at han har en del gode spilere som kjemper på plassen hans. Ujah og Björn er ekstreme talenter og gjør det vanskelig for han å få spilletid. Spørsmålet er hvor lenge Fredrik har tålmodighet til å vente, antagelig vil han stille bak Ujah og Björn i køen så lenge de befinner seg i klubben. Jeg tror LSK burde forsøke å signere kontrakt å leie han ut til en dårlig Tippeliga-klubb eller en god Adecco-klubb hvor han kan matches på høyest mulig nivå, det trenger han. Er en særdeles god bakromsspiss, vi har tross alt spillere som Nosa og Björn som kan spille han gjennom ofte, Fredriks store problem har dog vært at han ikke setter spesielt mange av sjansene sine. Han må bli kaldere foran mål, for han vil ikke få like mange sjanser på toppnivå som han gjør på juniornivå.

Ser at noen nevner Ohi, jeg har riktignok bare sett han to kamper, men ikke latt meg imponere spesielt. Han høster dog mye god omtale av trenerne, så det kan godt være det er noe der jeg ikke har sett enda. For meg virker han som en hengslete kantspiller med bra fart. Noen kan sikkert utdype mer.
              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

Herlig innlegg.

Mange gode talenter i klubben, og godt besatt på de fleste årskull. Det mangler litt på 93- og 96-kullet. Der har ingen utpekt seg, selv om det er tidlig når man er 14 år. 96-laget er dessverre svakt, og gjorde det heller ikke bra i NC. Derimot så jeg en kamp i samme klassen i NC hvor en Strømmen-spiss ved navn Ahmed regelrett herja - massiv fart og teknikk. Han skulle visstnok dra til LSK i løpet av høsten, og det er i så fall kjempenyheter! Her er det virkelig et talent - i Mats Dæhli-klassen vil jeg si.

Ellers har jeg hørt 95-laget er bra, hvor blant annet Høibråten er fra. Og Haraldsen og Ohi er gode i 94-årgangen. Det virker som det gror godt for tiden, og det er en helt annen tydelig satsing på spillerutvikling. Det skjedde noe når Berg kom. Under Nordlie var liksom Gundersen det eneste man hadde å sette inn på hvis et "talent" skulle inn...

I dag har allerede Tokstad, Gabrielsen og Ringstad spilt flere kamper fra start, og Gulbrandsen er ikke langt unna. Alle kan bli solide TL-spillere - mest troa har jeg kanskje på Ringstad og Gulbrandsen (og hvis Ruben og Tokstad finner seg en fast plass, som ikke er kant eller venstreback).

Kommentar

• runarM
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 566

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Det kan heldigvis virke som om Berg endelig har lært litt av blemmene tidligere i sesongen. Fredrik fikk godt med spilletid mot Aalesund, og samtlige bytter ble benyttet. La det fortsette slik!
                  Kan Bergs forsiktige og godt timede matching være at årsaken til at minibukken, Lunan og Ringstad gjør det bra når de får sjansen mon tro? Eller er det noe som ville ha skjedd uansett, og Berg har bare drøyd den selvsagte åpenbaringen pga sin umiskjennelige udugelighet?
                  runarM

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Hmmm.. se på Tromsø-kampen sist. Setter inn Tokstad og Bolly i annen omg istedenfor Bergmannr og Lillebukk.

Det har vært ille siden Tarik dro. Må da gå an å lese treninger og psyke på spellera bedre, og så sammenligne med utlånsgutta.

Men det er Martine som er sullikken. Ikke vår mann. Pinlig å bli så smålige som Andresen og Rekdal.

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Opprinnelig skrevet av runarM
                      Kan Bergs forsiktige og godt timede matching være at årsaken til at minibukken, Lunan og Ringstad gjør det bra når de får sjansen mon tro?
                      Ehhh?

Matchingen, eller mangelen på sådan, tidligere i år medførte som kjent at Tokstad, Tingstad og Bolly ble kastet til ulvene mot RBK. Lunan kom som kjent inn for Ringen samme match.

Grunnet mangel på matching måtte flere spillere plutselig i aksjon samtidig, og det mot verst tenkelig motstand. Godt timet matching sier du?

Disse spillerne, spesielt Ringstad, burde selvsagt ha blitt matchet bedre før i sesongen. Både fordi vi kommer til å trenge de i høst, og for deres personlige utvikling. Tror det må ha vært rimelig surt å være Ringstad i vår.

La oss håpe Fredrik får en bedre behandling.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

Jeg fatter ikke hvor dette ”matche forsiktig -prinsippet” kommer fra? Hvem er det egentlig som står bak forskningsmaterialet som underbygger disse påstandene? Selvsagt skal de beste spille!

Var det snakk om å matche Rooney forsiktig i Everton? Nei, han spilte 30 PL-kamper som 16-17 åring, halvparten fra start. Sesong to(som 17-18 åring) spilte han rubb og rake. Hvor hadde Magnus Carlsen vært i dag om han ikke hadde matchet seg mot verdenseliten i 12-årsalderen? Kan nevne mange slike tilfeller, og man kan sikkert nevne motstridene eksempler. Noen vil sikkert mene at det var riktig å utelate Northug fra OL i 2006. Alt er uansett hypotetisk.

Jeg tror den ungdommelige gutsen er nettopp hva som skal til for å forsøke å røske opp igjen engasjement rundt Sportsklubben. Jeg tror folk er så møkkalei det trygge og kjedelige, og i særstilling overbetalte fotballspillere over middagshøyden som ikke leverer. Som jeg har skrevet tidligere er jeg meget bekymret for LSKs image og publikumsoppslutning. Den enkleste måten å gjøre noe med dette på er å nettopp bruke spillere som Fredrik. Han er ung, rask, uforutsigbar og byr på noe spennende. I tillegg er han bedre enn alternativene, det skal selvsagt vekte tyngst.

Kommentar

• kbs
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Jan 2010
                          • 18

Er du god nok er du gammel nok. Ja! Men det er viktig med en balanse mellom rutine og ungdom. I en del kamper i fjor vår ble det altfor mange urutinerte unge gutter samtidig (Henning hadde jo ikke noe valg, pga skader etc), akkurat som mot RBK i år.

Jeg er absolutt enig i at det ville vært gunstig om flere av unggutta hadde fått innhopp tidligere i vår. De haddde vel da tatt nivået enda kjappere når de først måtte steppe inn i høst. I stedet var det "gamlegutta" som fikk 10-15 minutter på slutten av kampene.

Men kanskje er det nettopp det som skjer nå. En del av de yngre har fått kortere innhopp. Tid til å venne seg til nivået, når motstanderne er mer slitne, og samspillet med resten av laget i kampsituasjon. Dette vil forhåpentligvis føre til at de er enda bedre rustet til å være klare alternativer neste vår.

Ut fra det jeg skriver over mener jeg at både Tokstad (som var fast i fjor høst) og Ringstad burde vært brukt mye mer i år. Hva skjer da til neste år?? Er Henning klar til å bruke Tokstad og Ringstad? Hva med Gabrielsen og Fredrik?

Jeg tror en forsiktig matching er gunstig, men det er ikke noe poeng å matche de samme gutta forsiktig i massevis av år på rad.

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6103

Ohi som ikke var tatt utt til forrige g16 samling herja mot bulgaria i går. To mål og to målgivende i en kamp som endte 5-0.

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7135

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              jeg kan ikke tenke meg noe annet enn total fysisk underlegenhet som kan hindre han i å bli en toppspiller. Han har ingen sjanse på Tippeliganivå slik han er nå, mot fysisk robuste backer som er et par år eldre sliter han hvis forsvarsspillern kommer opp i kroppen hans.
                              En vinter i vektrommet kan gjøre underverker for det fysiske. Som kortvokst har han også en kjempefordel med tanke på tyngdepunkt, og det kan i stor grad kompensere for manglende fysikk.

Syns det er mye spennende som skjer i aldersbestemte klasser i LSK nå. Vil faktisk hevde at vi aldri har hatt flere spennende unggutter enn vi har nå, også blant de (f.eks. Ray) som ikke er i vannskorpa enda, men som neppe kan tenkes å være aktuelle for A-lag for om et par år. Og tross elendig klubbøkonomi, dårlige resultater, sviktende publikum og alt annet vi klager på om dagen, er det faktisk et kjempelyspunkt.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

I dag kan man lese at Godset innleder et samarbeid med ingen ringere enn Manchester City. De har allerede hentet en spiller derfra på lån. Jobber LSK med noe lignende, ble det for eksempel i det hele tatt forsøkt å få ut noe mer av låneavtalen med Nordtveit? Vi er i samme båt som Godset, men jeg er ikke overbevist om at de som styrer LSK er av samme oppfatning.

Nei, der tror jeg det fortsatt sitter mange som lever på gamle prestasjoner, selv med bunnskrapt kasse.

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

LSK har jo hatt et samarbeid med Skeid. Og så var det vel snakk om Bærum en gang i tiden.....
                                  Knurr...

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6103

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    LSK har jo hatt et samarbeid med Skeid. Og så var det vel snakk om Bærum en gang i tiden.....
                                    Og manchester city =)

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6103

G18-landslaget har slått Liechtenstein 5-0 og Skottland 4-2 med Ruben som høyre indreløper og Fredrik som Høyre ving.

Det nevnes at Fredrik hadde en assist, ellers står det lite om våre.

Kommentar

• hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Det nevnes at Fredrik hadde en assist, ellers står det lite om våre.
                                        Fredrik scoret 1-0-målet i kampen mot Skottland.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6103

Ohi, har spilt em-kvalik for G16-landslaget. Han fikk 90min som midtspiss i 433 i samtlige kamper men kom ikke på scoringslistene, med mindre jeg har oversett noe igjen...

Norge - Albania 2-0

Malta - Norge 0-3

Norge - Irland 1-0
                                          Last edited by Torolf; 06.10.2010, 09:52. Begrunnelse: Norge slo Irland

Kommentar

Working...