Syns Ruben virker veldig stasjonær og uinteressert når han ikke har ballen, men han vinnar alt av dueller, og har en ro med ballen som om han er 30 år når han først er involvert. Har bare sett noen få minutter så litt snevert grunnlag.
Talenter i LSK
Collapse
X
-
-
Mulig jeg missforstår litt her, men kommenterer du på et innlegg jeg skrev for tre år siden som beskrev en liste som har blitt forandra i 3 år? Den eneste informasjonen om hvordan lista så ut som du finner i det innlegget er vel at jeg så på Ruben som et større talent enn Gulbrandsen, det gjør jeg fortsatt.Kommentar
-
Ruben tilbudt ny kontrakt
I en artikkel om Ruben i Romerikes Blad 10. mai framheves Ruben som den som har gjort størst framskritt etter at Magnus Powell tok en alvorsprat med de unge talentene, som han syntes var bortskjemte, på La Manga. Alle har gjort framskritt i treningsinnsats og holdninger siden da, men Ruben mest, i følge Magnus. Ruben sier sjøl at han tidligere gikk på trening "for å bli trent", men at han nå setter seg mål for hver trening. Ruben regnes nå som aktuell til start-11'ern både som midtstopper og sentral midtbane.
En enda større artikkel dagen etter handler mest om Rubens nære forhold til lillebroren, som syntes Ruben ble for mye løpende i mellom og fikk for lite ballkontakt da han kom inne for Stefán Gislason mot FFK, en kritikk Ruben er enig i. I forbindelse med dette oppslaget var det også en liten notis om at klubben har tilbudt Ruben ny kontrakt (antagelig ut 2013, som Björn og Mathis - ingen andre har lengre kontrakt), og at Torgeir Bjarmann kom forbi under intervjuet og sa at Ruben bare kunne undertegne med én gang.
gilbert
PS. Hvis Ruben ikke har noen egen spillertråd, jeg fant i farten ingen, bør han vel få det når han nå sannsynligvis forlenger. DS
gilbertKommentar
-
Ringstad ønsket av 2. Budesligaklubb: http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10093670Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
http://www.fotball.no/Landslag_og_to...emte-landslag/
Statoil Talentleir i Porsgrunn knytter sammen arbeidet som gjøres på tidligere nivå i spillerutviklingsmodellen og arbeidet med våre yngste aldersbestemte landslag.
Gjennom kartlegging av spillere på regionstiltak på våren tas det ut 36 guttespillere (15 år), 36 guttespillere (16 år) samt 20 jentespillere (15 år) til Statoil Talentleir Porsgrunn.
Spillerne jobber sammen med landslagstrenerteamene samt noen utvalgte spillerutviklere i krets i en uke med fokus på de mest sentrale elementene i NFF’s Landslagsskole.
Statoil Talentleir i Porsgrunn gjennomføres parallelt med NFFs Trener III/UEAF A-lisenskurs. Dette kurset omfatter 32 trenere som primært skal jobbe på høyt nivå i norsk fotball enten som trenere eller spillerutviklere.
Vi har flere spillere på både G15 og G16, se link under
G15:
G16:
http://www.fotball.no/Documents/PDF/...epslanguage=en
Uansett, moro med flere spillere i troppen her:
95:
Marius Høibråten
utfordrere:
Christian Bjerkenes
96:
Stian Christensen
Keivan Ghadeamini
utfordrere:
Ahmeed Adeeb
Peder Kristiansen
Peder Kristiansen er for meg et helt ubeskrevet blad. Han er venstreback på G16-laget så vidt jeg vet, og har nok ikke fått like mye omtale som de mer offensive spillerne, eller spillere som er henta fra andre klubber. Vi har etterhvert hatt en del venstrebacker på yngres landslag. Ringstad, Hjelmtvedt og Kolbjørnsrud har alle tidligere blitt plukket ut som venstrebacker på landsen.
P.S. Håper vi henter Kent Are Antonsen. Herlig med spillere fra Nordkjosbotn!Kommentar
-
Ref nyhetstråden: "Sterk seier over Strømmen". Er det en sterk seier å slå juniorlaget til Strømmen når Ohi, Nico og Fredrik er på laget? I tilfellet må Strømmen ha noen talenter som vi bør kikke på.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
er det noen her inne som har noen formeninger om Bursdagsbarnet Andreas Fjeldstad (19) er bedre en partysvensken? nå har ikke jeg sett noe av Fjeldstad men det jeg har sett av partysvensken er labert mildt sagt!Kommentar
-
95-96 gjengen vår er nok et godt stykke fra norgestoppen. Så vif-lsk i kveld og det var rett og slett klasseforskjell. 5-0 til vif og 85-15 i possession....skal sies at vi ikke hadde med Høibråten, Bjerkenes eller Stian Christensen i mål, men enga mangla ihvertfall kamer qaka på topp, faste høyrebacken sin og en til de også...og det var desverre stor forskjell i kvaliteten på de "øvrige" spillerne. Jeg er jo fullstendig klar over at det viktigste er å få opp folk til a-lagsnivå og der har vi et stortalent i Høibråten, mens Bjerkenes også var glimrende i siste regionskamp hvor han putta 3 mål...men jeg mener fortsatt at sportsklubben kunne vært langt bedre på å kartlegge stortalenter i områdene rundt. Her er Enga desverre oss overlegne på smågutt og guttenivå.Kommentar
Kommentar