spilleranalysen nr 2 Stein(h)ard Pedersen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglegutt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2008
    • 863

    spilleranalysen nr 2 Stein(h)ard Pedersen

    En sesong på det jevne av Steinar månemann, uten noen voldsomme topper, syns mannen hadde mer pondus i treningskampene hvor han faktisk scoret noen mål. Sier ikke at mannen har vært ræva, men av en tidligere c.l vinner kreves det mer. Midt på treet karaktermessig, takk for innsatsen. Jeg håper Henning får inn en ny mann på backplassen, selv om Steinar har spilt alle kampene i hele år, mannen er utvilsomt en maskin, sin høye alder til tross..
    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #2
    Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
    Jeg håper Henning får inn en ny mann på backplassen,
    Lars Kristian Eriksen er klar for fugla.

    Kommentar

    • Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

      #3
      Opprinnelig skrevet av reka
      Lars Kristian Eriksen er klar for fugla.

      Ja,håper Stonface bruker`n.Men trenger vel ratt enda en back inn, ellers blir e SP på den ene siden,og LKE på andre
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

      Kommentar

      • Rathsmeister
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 561

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
        Ja,håper Stonface bruker`n.Men trenger vel ratt enda en back inn, ellers blir e SP på den ene siden,og LKE på andre
        Berg har vel planer om å bruke Johnsen på venstreback.
        Mvh
        Martin Raths

        Kommentar

        • Fuglegutt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2008
          • 863

          #5
          Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
          Berg har vel planer om å bruke Johnsen på venstreback.
          Ja , sikkert ikke så dumt det , men han har MYYYYE å bevise før Berg bruker han fast, men for all del Marius har hatt mye uflask, potensiale er det vel ikke tvil om...
          På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

          Kommentar

          • Rathsmeister
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 561

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
            Ja , sikkert ikke så dumt det , men han har MYYYYE å bevise før Berg bruker han fast, men for all del Marius har hatt mye uflask, potensiale er det vel ikke tvil om...
            Det samme kan sies om hele stallen. Nært samtlige der har mye å bevise sesongen 2009.
            Mvh
            Martin Raths

            Kommentar

            • Fuglegutt
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2008
              • 863

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
              Det samme kan sies om hele stallen. Nært samtlige der har mye å bevise sesongen 2009.

              Kan vel ikke annet enn å se meg enig der
              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1601

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                potensiale er det vel ikke tvil om...
                Tja, det kan vel diskuteres. Han er en spiller med opplagte begrensninger.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3452

                  #9
                  Steinar har vært en av de mest solide vi har hatt i forsvaret. Han har blitt kastet rundt og klart seg sånn nogenlunde. Mange fikk vel store forhåpninger etter at han banket inn et par mål i treningskampene, og dertil skuffet når han ikke fortsatte å gjøre det når sesongen startet.

                  Han har utvilsomt en del tempoproblemer, men har klart seg på rutinen. Jeg antar at Steinar vil se en del spilletid neste år til tross for at han er plottet inn som back-up til LKE. Med tanke på skadene til MJ kan det fort bli en del kamper på venstreback, og det er vel lite som tyder på at Riseth og Kippe skal redusere antall suspensjoner. SP er dermed en god mann å ha i troppen.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Jeg var en av de få som støttet klubben når SP ble signert og har faktisk vært rimelig greit fornøyd med han i år. Tror og håper MJ er klar neste sesong - liker ikke SP på venstreback, da bør vi fint handle.

                    SP med litt over godkjent sesong.

                    Kommentar

                    • general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

                      #11
                      SP har vært helt grei. Han har fyllt 1 plass på banen, ikke noe mer.

                      Av en mann med slik rutine og relativt gode form forventet jeg meg mer av SP.Flere offensive bidrag og bedre kontroll på middelmådige vinger i Tippeligaen. Synes han for ofte er feilplassert, trekker for ofte inn mot stopperne og dermed ettelater seg E6 til enhvers forlystelse.
                      Han har altfor mange ujevne kamper (seneste eks runde 26.). Kritikken min av SP kommer av at jeg forventer og ønsker LSK høyt på tabellen og for å klare dette kan ikke en back på et lag, gjennomføre en sesong der variabelavviket går mellom OK - dårlig.
                      Seriegull 2016!!!

                      Kommentar

                      • Kaizer
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2006
                        • 139

                        #12
                        Mangler totalt tempo og som sideback er det dødssynd nummer 1, kan gjøre en jobb som midtstopper som en nødløsning men bortsett fra det så er det ikke godt nok.
                        "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                        Kommentar

                        • Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

                          #13
                          Steinar er forøvrig eneste LSK-spiller som har spilt samtlige 26x90 = 2340 ordinære tippeligaminutter denne sesongen. Fin "squadplayer". Fet sang.

                          Kommentar

                          • ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

                            #14
                            tross alderen så ser jeg denne mannen som en av de gutta som en av de få som har prøvd å bevise iallefall at han har noe å gjøre i laget nete år også..
                            brillijert lite, men ikke gjort for grøve misser som visse andre i forsvaret har hatt en vane for å gjøre.

                            bør være en fin mann å ha i stallen for å kjempe om en plass i forsvarsrekka
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                            -RagnarRock-

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #15
                              Kanskje en idè å samle disse "spilleranalysene" i en tråd. Og redegjöre for dem på en litt grundigere måte. Ikke det mest solide stykket arbeid jeg har sett på kfl.no, og da er det litt dumt at disse trådene florerer på hovedforumet.

                              Fy faen, hvilken moderator-wannabe jeg er..:???:
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Kanskje en idè å samle disse "spilleranalysene" i en tråd. Og redegjöre for dem på en litt grundigere måte. Ikke det mest solide stykket arbeid jeg har sett på kfl.no, og da er det litt dumt at disse trådene florerer på hovedforumet.

                                Fy faen, hvilken moderator-wannabe jeg er..:???:
                                Med en tråd for alle analyser tror jeg det blir en fryktelig lang tråd og mer problematisk å holde oversikten når 20 spillere eller noe sånt skal analyseres.

                                Problemet begynte egentlig etter at MortenA opprettet den første tråden, og så fulgte flere tråder fra andre forumbrukere uten at analysen var god nok. Det var MortenA som begynte med en god analyse og han burde fortsatt med å opprette trådene først med nærmest enerett til det.

                                Men det er min mening, og hvis mange er uenig så er det klart vi kan ha én tråd.

                                Gi tommel opp for flere tråder.
                                Gi tommel ned for kun én tråd.

                                Ikke gi flere kommentarer til denne meldingen, men send meg heller pm eller opprett tråd i KFL.no-forumet.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av chrissp
                                  Det var MortenA som begynte med en god analyse og han burde fortsatt med å opprette trådene først med nærmest enerett til det.
                                  Jeg er så enig i akkurat dette at jeg må kommentere selv om en direkte moderatorordre sier jeg ikke skal gjøre det. Jeg ville til og med droppet "nærmest".

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Med 4 ekstra kamper neste år, 30 totalt + cup, så trenger vi Steinar et år til. Han har kommet seg godt etter en dårlig start og har levert noen fine kamper. La oss backe han opp så har vi en fin stallspiller som alltid gjør jobben på en pålitelig måte.

                                    Han er ikke den første jeg ville vraket fra årets stall.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3452

                                      #19
                                      Jeg hadde sett for meg at vi tok for oss en spiller per dag, men jeg har ingen problemer med at andre starter tråder. Jeg vil i så fall forsøke å gi litt informasjon i mine innlegg. Å gi meg 'enerett' virker på meg litt voldsomt, men skader ikke egoet.

                                      Spilleren SP spilte samtlige minutter i årets sesong, noe som må sies å være uvirkelig for en mann i hans alder. 2 gule kort er på kanten til for snillt for en LSK spiller, og trekker ned snittet for forsvarsspillerne våre. 1 mål, 1 selvmål, og 1 assist er vel i underkant av hva de fleste håpet på før sesongen, spesielt med tanke på at han scoret i flere treningskamper. Kun en asisst sier at SP's offensive bidrag kunne vært bedre, men med tanke på at vi i store perioder har spilt 4-3-3 hadde det fort blitt trangt rundt cornerflagget.

                                      Mangelen på en vestreback førte til at SP måtte vikariere der i flere kamper, og han har hatt en eller to som stopper. Ellers så er mangelen på fart det de fleste har hatt å utsette på SP. Allikevel har vi hatt større problemer på høyreback når andre har spilt der, og SP kan starte vintertreningen med god samvittighet om han aldri sviktet i en sesong uten det spektakulære, men jevnt over solid innsats.
                                      Last edited by MortenA; 04.11.2008, 15:20. Begrunnelse: Legger til analysen
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #20
                                        Han er en helt ok spiller, ingenting spesielt. Ei heller spesielt dårlig. Det eneste som irriterer meg er tendensen han til å rygge alt for mye.

                                        Hadde det ikke vært for lønnen hans som ikke på noen måte står i forhold til kvalitetene hans skulle jeg gjerne sett han i troppen neste år. Men lønnen kan ikke ignoreres, og jeg sier derfor selg.

                                        Kommentar

                                        Working...