Spilleranalysen nr 4 Eirik Bertheussen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglegutt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2008
    • 863

    Spilleranalysen nr 4 Eirik Bertheussen

    Tja, hva skal man si. Biffen har slitt i hele år , og normalt burde han vært laaaangt unna en plass i backrekka til Fugla. Jeg personlig stoler heller på Kippe og Risteh med binn for øya. Beskrives som en herlig fyr med humør og en fandenivolsk innstilling av gutta på laget, noe jeg ikke syns gjenspeiler seg på matta. Takk for alt Biffen , lykke til i din neste klubb.( Tror ikke du blir å finne blandt oss neste år)
    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3452

    #2
    Analysen er kanskje noe manglende, men jeg kan fylle den ut. Biffen spilte 9 kamper totalt i år, fem av dem lenge nok til å få karakter. De siste fire var innhopp siste kvarteret. VG-børsen gir han et snitt på 4.2, og 127.plass. Dette er ikke verre enn 0.6 poeng bak både Riseth og Kippe, og 0.2 poeng bak SP. Han var faktisk bedre enn Søgård og Bjørkøy, og like 'god' som Brenne.

    Han pådro seg kun 1 gult kort, noe som er snillere enn 'råtassen' Ståle. Mange vil nok hevde at Biffen skapte mange farlige frispark, men mener jeg var gjengs for hele forsvaret vårt i år. Han må vel ta en del skyld for cup-exiten vår og. For meg står Lyn-hjemme som Biffen store øyeblikk til tross for at han fikk kun en 3'er på børsen. At han som ensom stopper (etter at Kippe gikk opp som spiss på jakt etter utlikning) står imot Espen Hoff som kontringsekspert er en god prestasjon. I den kampen synes jeg Biffen gjorde mye bra med ballen i beina. Han forsøkte å spille ballen frem til midtbanen fremfor i kline den oppover i beste Kippe/Riseth-stil.

    Jeg skal ikke (og har vel aldri) lagt skjul på at jeg er en tilhenger av Biffen som jeg ser som en spiller i Bjerkland/Bjarmann-tradisjonen. En spiller som lever for duellene, men som trenger en PSA ved siden av seg for å dekke rommet bak når han går i duellen. Uheldigvis har han ikke hatt PSA i Kippe eller Riseth, og det har slått uheldig ut.

    Å spekulere i Biffens fremtid på Åråsen er det litt tidlig å gjøre, men den ser i følge mange supportere ikke lys ut. Vinteren vil vise om han blir en del av Berg's fremtid.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Bjarmann hadde hodet til å velge sine dueller. Biffen ser mer eller mindre enhver motstander som en rød klut og kaster seg inn i situasjoner han aldri burde være i. Noen ganger går det spektakulært bra, men risikoen for at det går helt på ræva er altfor stor.

      Aggressiviteten til Biffen må tøyles av spilleforståelse uhyre fort om han skal ha noen fremtid som Tippeligaspiller.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Fetsundramp
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 111

        #4
        Biffen er en middels 2.divisjonsspiller og kommer dessverre aldri, aldri til å bli noe annet. Jeg spiser hatten min rå om Biffen spiller fast for en tippeligaklubb noen gang.
        2009 - Året det skal skje!

        Kommentar

        • Röshbærj
          Medlem
          Hoffnarr
          • Sep 2004
          • 57

          #5
          Opprinnelig skrevet av MortenA

          Jeg skal ikke (og har vel aldri) lagt skjul på at jeg er en tilhenger av Biffen som jeg ser som en spiller i Bjerkland/Bjarmann-tradisjonen. En spiller som lever for duellene, men som trenger en PSA ved siden av seg for å dekke rommet bak når han går i duellen. Uheldigvis har han ikke hatt PSA i Kippe eller Riseth, og det har slått uheldig ut.


          HELLIGBRØDE!!!

          Nevn ALDRI Kong Bjarmans navn i samme setning som biffen igjen!

          ...en så usikker og dårlig forsvarsspiller som hr. Bertheussen har jeg aldri sett maken til i det vanligvis ultrasolide (jeg ser SELVSAGT bort fra denne sesongen) LSK-forsvaret! Den mannen har null fremtid blant Åråsens stolte menn.

          Forøvrig har han jo "stjålet" trøya til Bjar også.. skammelig!
          Last edited by Röshbærj; 03.11.2008, 21:05. Begrunnelse: trykkleif

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3452

            #6
            Når man snakker om helligbrøde kan det være på plass å skrive Kongens navn riktig

            Uansett, jeg står for det jeg mener når jeg sier at Biffen hadde fungert mye bedre ved siden av PSA enn Kippe og Riseth som ikke har sweeper-tankene som sine sterke sider.

            Dessuten synes jeg Biffen får mye ufortjent pes her inne. At Biffen får skyld når Riseth blir fra løpt i en spurtduell blir å se med skylapper, og det får stå for vedkommendes regning. Selv tror jeg Biffens fremtid blir avgjorti løpet av vinteren. Er han i troppen ved seriestart, så har Berg sett noe han mener han kan jobbe med. Hvis ikke blir det bare salat fremover.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Om Biffen er det bare en ting å si. Selg! (Gi bort)

              Holder på ingen måte nivået, har ingenting annet enn duellkraft. Er et vandrende frispark og han kommer til å gi meg hjerteinfarkt dersom han er her neste år.

              Kommentar

              Working...