Spilleranalysen: Nr. 5 Jon Anders Bjørkøy

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Spilleranalysen: Nr. 5 Jon Anders Bjørkøy

    Jeg følger draktnummerene som står på LSK.no (JAB har 23 i følge VG), og dagens mann er dermed Bjørkøy.

    Bjørkøy spilte 23 kamper ifra start, og to som innbytter, totalt 1862 minutter. VG børsen gir han et snitt på 3.82, noe som gir en 137.plass. 2 gule kort, 1 mål, og 2 assist er ikke de statistikkene vi håpte på når han ble kjøpt inn.

    Bjørkøy startet sesongen som høyre indreløper i 4-3-3, og det var tydelig at han ikke likte seg der. Jeg har ingen god grunn, men på den tiden var laget håpløst. Bjørkøy var ikke venn med ballen og jogget rundt på banen blottet for selvtillit. Karakterene lyver ikke, og 2008 er en sesong Jon Anders sannsynligvis ser frem til å glemme.

    2008 var dog ikke uten lyspunkter. Etter at laget gikk over til 4-4-2 synes i hvertfall jeg at Bjørkøy kom mer til sin rett, og Bjørkøy gjorde en god figur ved siden av Kiko uten å få betalt for det på børsen. Han vikarierte flere kamper på høyreback med vekslende hell. RBK-hjemme var han i likhet med resten av laget stor, mens turen til Ålesund ble en nedtur.

    Bjørkøy blir en spennende spiller å følge neste sesong hvor han sammen med resten av laget har mye å revansjere.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #2
    Ble på mange måter et offer for 'firkanta klosser i runde hull'-mentaliteten til Nordlie. Har ikke aksjonsradiusen og hurtigheten som skal til for å spille indreløper og endte dermed opp med å hele tida være ti meter unna der han burde være.

    Har det langt triveligere når midtbanejobben fordeles på fire. God med ball, men hemmes merkbart av manglende hurtighet. Han havner fort under press fordi motspiller raskt kommer tett på ham. Skal LSK hevde seg i toppen av Tippeligaen tviler jeg på at Bjørkøy har noen framtid utover å være "squadplayer".
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Syns Bjørkøy var skrekkelig dårlig gjennom det meste av sesongen. Sist på VG-børsen av alle spillere i TL sier en del selv om den ikke kan brukes som en fasit.

      Leste når vi hentet han at lønnen var prestasjonsbasert, håper det gjelder en stor del av lønnen. Vi hentet han for 4 mill, og det kunne stige til 6,5.

      På bakgrunn av at han har vært veldig dårlig, ganske så sikkert en god lønn og at vi (tror jeg) slipper å betale FFK de siste 2,5 mill om vi kvitter oss med han før han fyller opp de kriteriene, mener jeg vi bør selge han,

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        #4
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Syns Bjørkøy var skrekkelig dårlig gjennom det meste av sesongen. Sist på VG-børsen av alle spillere i TL sier en del selv om den ikke kan brukes som en fasit.

        Leste når vi hentet han at lønnen var prestasjonsbasert, håper det gjelder en stor del av lønnen. Vi hentet han for 4 mill, og det kunne stige til 6,5.

        På bakgrunn av at han har vært veldig dårlig, ganske så sikkert en god lønn og at vi (tror jeg) slipper å betale FFK de siste 2,5 mill om vi kvitter oss med han før han fyller opp de kriteriene, mener jeg vi bør selge han,
        I hans første sesong i LSK, der hele laget spillte ræva så synes jeg det er råttent å kreve hans hode. Tror det er rimelig uaktualt å selge han så fort, og med tanke på den sesongen han og laget har hatt så får vi ikke stort for han heller. Bjørkøy er fra Gjelleråsen og kommer helt sikkert til å gjøre alt han kan for å avslutte fotballkarieren på Åråsen. Neste år vil han nok bevise at han er bedre enn Søgård (sorry supergutten).

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #5
          Opprinnelig skrevet av CocaJerry
          I hans første sesong i LSK, der hele laget spillte ræva så synes jeg det er råttent å kreve hans hode. Tror det er rimelig uaktualt å selge han så fort, og med tanke på den sesongen han og laget har hatt så får vi ikke stort for han heller. Bjørkøy er fra Gjelleråsen og kommer helt sikkert til å gjøre alt han kan for å avslutte fotballkarieren på Åråsen. Neste år vil han nok bevise at han er bedre enn Søgård (sorry supergutten).
          At han ikke blir solgt tror jeg man kan slå fast, at han burde blitt solgt mens vi fortsatt kan få noe for han er en annen sak. Mannen er ikke høyreback, venstreving eller noe annet enn sentral midtbane. Defensiv er han vel også. Det er plassen til Kiko.

          At han er bedre en Søgård skal jeg da ikke si noe på, men så dårlig som han har vært i år er ikke akkurat det en stor prestasjon.

          Kommentar

          • kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

            #6
            jeg gir mannen terningkast... jøss, terningen nekter å gi tall gitt. og det skjønner jeg

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Opprinnelig skrevet av kimmern
              jeg gir mannen terningkast... jøss, terningen nekter å gi tall gitt. og det skjønner jeg
              Veldig morsomt, har du flere på lager eller lura.
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              At han ikke blir solgt tror jeg man kan slå fast, at han burde blitt solgt mens vi fortsatt kan få noe for han er en annen sak.
              Hvem vil kjøpe en spiller som havna nederst på VG børs?

              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Mannen er ikke høyreback, venstreving eller noe annet enn sentral midtbane. Defensiv er han vel også. Det er plassen til Kiko.

              At han er bedre en Søgård skal jeg da ikke si noe på, men så dårlig som han har vært i år er ikke akkurat det en stor prestasjon.
              Nei han er ingen høyreback, men er mye bedre der enn Søgård, venstreving er han heller ikke, spør du Bjørkøy vil han nok være enig i at det er sentralt på midten han er best.
              Kiko har som alle andre hatt en skikkelig dårlig sesong så hverken han eller noen andre er sikra plass på midtbanen neste år.
              Last edited by CocaJerry; 10.11.2008, 12:43.

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1174

                #8
                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                Veldig morsomt, har du flere på lager eller lura.
                Ja jeg vet om flere spillere som lider samme terning-skjebne.

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  Ja jeg vet om flere spillere som lider samme terning-skjebne.
                  Det har du sikkert for det kan jeg være ening med deg i, men jeg synes ikke sånne komentarer hjelper hverken diskusjonen eller spillernes selvtillit. Tror Bjørkøy er rimelig klar over at han hadde en dårlig sesong.

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    #10
                    Mannen var et helt unødvendig innkjøp (vi hadde veldig bra dekning på de tre midtbaneplassene) og kostet oss like mye som de kunne ha kostet for å hente Alanzinho.

                    Totalt misbruk av penger.
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Mannen var et helt unødvendig innkjøp (vi hadde veldig bra dekning på de tre midtbaneplassene) og kostet oss like mye som de kunne ha kostet for å hente Alanzinho.

                      Totalt misbruk av penger.
                      Dette var hans første sesong i LSK så jeg er sikker på at han blir mye bedre neste år. Alanzinho var ikke akkurat bra den første sesongen i Stabekk, og Lillestrøm var vel i kontakt med han før denne sesongen uten at det skjedde noe.
                      LSK betalte kanskje for mye for han (det vil tida vise), men da han spilte 25 kamper fra start så sier det seg selv at han ikke var ett unødvendig innkjøp.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Bjørkøy underpresterte som resten av laget i en særdeles svak sesong...

                        Han har i hvertfall instillingen i orden som en lokal gutt skal ha - tror og håper han får en opptur neste sesong. Han har som ny spiller vært igjennom et helvetes år hvor han skulle imponere fansen, 2 trenerskifter osv.

                        Kommentar

                        Working...