LSK presenterer trenerteamet på martins i kveld!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • runarM
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 566

Opprinnelig skrevet av Roll75
    Ok så på denne måten kom han seg unna uten noe form for beklagelse!
    Så en iscenesatt beklagelse hadde vært det som skulle til? Det hadde jo vært den enkleste veie å gå - mye enklere enn å faktisk møte opp på Martins, forklare sin versjon og stå på at man ikke har gjort altfor mye feil. Synes det er et godt tegn å ikke legge seg med rompa i været fordi noen på død og liv vil ha en "offentlig beklagelse".....
    runarM

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Hvis han ikke har gjort noe galt, hvorfor skal han da beklage seg? Pleier du å si unnskyld for noe du ikke har gjort?

Kommentar

• heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2131

Skandale! Trist à se at Sportsklubben òdelegger seg selv pà dnne màten. Foròvrig er jeg skuffet over de nordkoreanske nikkedukkene. Applaudere Judas inn pà scenen, skam dere!

(Utdyping/utfylling og videre diskusjon fàr vente til jeg er tilbake fra Roma, màtte bare fà ut litt gruff)
        Last edited by heidar; 06.11.2008, 11:35.
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

Opprinnelig skrevet av runarM
          Så en iscenesatt beklagelse hadde vært det som skulle til? Det hadde jo vært den enkleste veie å gå - mye enklere enn å faktisk møte opp på Martins, forklare sin versjon og stå på at man ikke har gjort altfor mye feil. Synes det er et godt tegn å ikke legge seg med rompa i været fordi noen på død og liv vil ha en "offentlig beklagelse".....
          Det er klart. Dersom han er 100% ærlig, kan ingen klandre ham for det han sa igår, men hvis han har pyntet på sannheten så er det noe helt annet. Så nei, når han ikke har noe å beklage skal han jo ikke det. Enig i at det er tøft å stille opp på Martins, men det er ikke bare å slenge ut en historie dersom ikke alt er sant.

Kommentar

• Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

Opprinnelig skrevet av reka
            Hvis han ikke har gjort noe galt, hvorfor skal han da beklage seg? Pleier du å si unnskyld for noe du ikke har gjort?
            Nei men jeg pleier ikke å vente i 11 år heller før jeg forteller sannheten!!

Kommentar

• mr.sandass
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2005
              • 972

Litt sært med en forklaring 11 år seinere. Husker også holdningen hans når han spilte for FCK mot oss på Åråsen.

Men men. Det nye er vel bare å smile, trekke litt på skuldra og tenke framover tydeligvis.
              www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

Opprinnelig skrevet av Skinke
                Uansett så fikk jeg svar på mine 3 spørsmål om hva Andrè skal bli brukt til, det økonomiske og hvorfor akkurat Han. Vil si at jeg er ganske tilfreds med svarene jeg fikk også.

For meg som ikke var på møtet grunnet jobb, hva er den økonomiske ideen bak ansettelsen?

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av Roll75
                  Var dette en godt oppdiktet troverdig historie, eller har AB fortalt det som faktisk skjedde? Skal man svelge dette rått? Kan det han fortalte bekreftes fra andre hold, at ja, slik var det?!
                  André Bergdølmo viste til to skriftlige kilder, oppsigelsen fra LSK og beklagelsen fra Adressa, så det bør være enkelt å få bekreftet disse to elementene av historien hans.

Kommentar

• Fuglemann
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2007
                    • 183

Opprinnelig skrevet av Torolf
                    André Bergdølmo viste til to skriftlige kilder, oppsigelsen fra LSK og beklagelsen fra Adressa, så det bør være enkelt å få bekreftet disse to elementene av historien hans.
                    Hva er vitsen? Kan ikke mannen få fred til å gjøre jobben sin nå?? Vi greide å svelge Riseth så da kan jeg ikke skjønne annet enn at Bergomi er spiselig også..
                    kort sagt, stopp denne teite diskusjonen. Andre er ansatt i LSK, ferdig..punktum..finale!!

Kommentar

• Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                      Det var vel omtrent det jeg spurte om i går hvor han svarte at han hadde tatt kontakt med Svesengen DAGEN FØR...
                      I tillegg sa han i samme setning at han hadde fått fortalt historien sin i RB rett etter det skjedde, men da hadde historien hans blitt "overdøvet" av en krass tekst av Svesengen. Derfor bestemte han seg for å gi opp å forklare seg no mer i både Adressa og RB. Han trodde stormen ville blåse av etterhvert, men som han sa igår så har den ikke akuratt gjort det.

Mulig jeg ikke fikk med meg alt av detaljer så utfyll det jeg har skrevet de som fikk med seg alt.

ps. gårsdagens andre "ting jeg aldri trodde jeg skulle høre" var når Arild Myklebust fikk beskjed om å prate høyere
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

Råttent gjort av Bergdølmo å ikke komme med sannheten før, men da hadde han ikke noe tilbud fra LSK så da så han vel ingen grunn til det.
                        Velkommen kommer`n aldri til å bli.

Kommentar

• RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

Det er mulig å gjøre feil. Det er også mulig å tilgi feil.
                          Men det forundrer meg veldig at det etter 12 år ennå ikke er mulig å innrømme egne feil.

I stedet blir Kanari-Fansen stående igjen som supportere som feilaktig har hetset Bergdølmo i alle disse åra.

Man kan snakke mye om feilvinklinger og diverse, men jeg er helt overbevist om at Bergdølmo bevisst brukte et ikke-sportslig-jobb-tilbud i Trondheim for å komme enklere ut av kontrakten med LSK. Motivet var spill i RBK og ikke denne "jobben".
                          RoyVaadal.

Kommentar

• Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

Forklaring fra Andre Bergdølmo.

Opprinnelig postet av skinke i nyhetstråden.

Hvis alt hadde vært sant, så forstår jeg fansens reaksjon
                            LILLESTRØM :
                            André Bergdølmo kan nesten ikke vente med å komme i gang med sin trenerkarriere - som LSK-assistent. I dag forteller han sin historie om hva som skjedde da han forlot LSK høsten 1996.

Sent i går kveld møtte André Bergdølmo supporterne som gjorde ham til et hatobjekt da han gikk fra LSK til Rosenborg for 12 år siden.
                            37-åringen sto med rak rygg og fortale hvordan han opplevde det som skjedde i tida før og etter årsskiftet mellom 1996 og 1997.
                            Noen timer før møtte RB-sporten en åpenhjertet Bergdølmo.
                            – Hvis det bildet som ble skapt av meg gjennom et intervju i Adresseavisen hadde vært sannheten, så forstår jeg fansens reaksjon. Da hadde jeg heller ikke hatt samvittighet til å gå rundt i Lillestrøm. Det har jeg gjort i 12 år uten problemer, sier André Bergdølmo.
                            Er det på tide å tilgi Bergdølmo? Si din mening nederst i saken!
                            Skriftlig beklagelse

Det var etter et intervju med Adresseavisen 9. januar 1997 at LSK-fansen for alvor la Bergdølmo for hat. I intervjuet ble romerikingen sitert på at han lurte LSK-ledelsen for å gå til Rosenborg, angivelig fordi han hadde en jobb i Trondheim.
                            Bergdølmo gikk umiddelbart ut og sa at han ble både misforstått og feilsitert i avisartikkelen, men det var det ikke alle som fikk med seg.
                            Det er heller ikke kjent at Bergdølmo i ettertid fikk en skriftlig beklagelse fra Adresseavisen på grunn av artikkelen.
                            – Jeg fikk aldri muligheten til å komme med min historie den gangen. Etterpå har jeg følt meg maktesløs i forhold til å tilbakevise det som sto i artikkelen. Har heller ikke ønsket å rippe opp i saken foran kamper mot LSK, forklarer han.
                            LES MER: – Leit å bli hat-objekt
                            – Drittlei Pellerud

– Nå får du sjansen. Hva skjedde i forbindelse med overgangen til Rosenborg høsten 1996?
                            – Jeg var drittlei det som skjedde i klubben etter at Even Pellerud kom inn. Vi tok sølv i 1996, og vi hadde et godt lag. Men jeg følte at Pellerud var i ferd med å ødelegge laget. Flere spillere, blant andre Dennis Schiller, ble kastet ut av klubben uten det var erstattere klare. Samtidig fikk jeg signaler om at Rosenborg kunne trenge meg. Da ble jeg fristet, fordi jeg ikke likte det som skjedde på Åråsen. Jeg prioriterte min egen karriere og min egen utvikling.
                            – Men du skulle jo begynne i jobb i Trondheim?
                            – Også det kom helt feil ut. Jeg hadde utbetalt 260.000 kroner i LSK, og det var så vidt det gikk rundt økonomisk. Jeg var på jakt etter en jobb. Både fordi jeg trengte pengene, og fordi jeg ville ha noe å falle tilbake på etter karrieren. Jeg kunne jo ingenting. LSK visste om dette, og det ble arbeidet med jobbtilbud. Før det skjedde noe, fikk jeg selv ordnet meg en jobb i et trønderfirma. Men arbeidsområdet var Østlandet, og det var ikke noe til hinder for å fortsette i LSK selv om de i utgangspunktet ønsket at jeg flyttet til Trondheim.
                            – Så jobben var ikke grunnen til at du dro?
                            – Nei. Jeg ga LSK beskjed om å ta kontakt med Rune Bratseth, fordi jeg ville gå til Rosenborg slik situasjonen var på Åråsen. Noen dager etterpå fikk jeg en oppsigelse hjem i posten. De mente jeg var illojal fordi jeg ønsket en overgang til RBK, sier Bergdølmo.
                            LES MER: Et hjertelig møte
                            Solgt for 700.000

I dag ville en oppsigelse fra klubben betydd at Bergdølmo kunne spasert ut porten på Åråsen og signert en avtale med trønderne vederlagsfritt.
                            Men høsten 1996 var ikke Bosman-dommen blitt innført, og Bergdølmo kunne ikke gå til Rosenborg uten at klubbene ble enige – selv om han var oppsagt.
                            Noen uker senere, i midten av november, ble LSK og Rosenborg enige om en overgangssum på 700.000 kroner for forsvarsspilleren. Det var en ganske høy overgangssum i 1997.
                            Overgangen skapte ikke så mye bråk som man skulle tro til å begynne med. Det var først etter intervjuet i Adresseavisen at reaksjonene ble sterke.
                            Bergdølmo husker at han var på gråten da han ringte daglig leder Svein Skoglunn for å fortelle at han ikke hadde sagt alt som sto på trykk i avisen.
                            – Jeg var helt fortvilet og ringte for å si sorry for at det hadde kommet fram slik. I intervjuet hadde jeg også sagt masse positivt om LSK. Blant annet fikk de skryt for måten jeg ble behandlet på da huset vårt brant ned i 1993 og jeg sto uten innboforsikring. Alt det positive var utelatt i intervjuet.
                            Sa nei til landslaget

LSKs ledelse reagerte sterkt på artikkelen, og Bergdølmo kan nå avsløre at han tok sin straff - for å gjøre opp med LSK.
                            – LSK krevde at jeg skulle melde forfall til landslaget som «straff» for det jeg hadde sagt. Jeg var tatt ut til min første landslagssamling, og det var en vanskelig avgjørelse. Men jeg ringte Drillo og meldte forfall for å få saken ut av verden. Drillo tok opp saken med LSK, og jeg fikk være med likevel. LSK mente jeg hadde tatt min straff ved å melde forfall, og sa at det var greit.
                            I Australia debuterte Bergdølmo på det norske landslaget. Og før han ga seg spilte han 63 landskamper.
                            – Er det noe du angrer på 12 år etter at du forlot LSK?
                            – Jeg angrer på at jeg var så naiv i intervjuet med Adresseavisen. Snakket med journalisten som om han var en kamerat, men jeg burde skjønt hva han var ute etter. Da kunne mye vært annerledes. Men nå gleder jeg meg veldig til å komme i gang som trener i LSK, sier Bergdølmo.

Kommentar

• vEgz
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Aug 2006
                              • 130

Opprinnelig skrevet av reka
                              Må si jeg er skuffa over alle som henger seg opp i bergdølmo og glemmer resten av gjengen. Her har vi fått en assistenttrener som har forlatt "blue dream team", Telenor-plastic-fantastic arena med blå lys, hypen Stabæk fra Allsvenskan og alle godordene den klubben blir smurt inn med hver morgen og kveld til fordel for LSK. Mannen kunne fått alt opp i henda til neste år med cl-kvallik, rompeslikking fra Semb, Kåfjord, Espelund og TV2 daglig, samt en onan fyr som betalte alle regningene for ham. Alt dette er dumpa for 12. plass-innehaver LSK.

På trenersiden har vi samlet sett gjort et kupp søpla og brann ville gitt bort alt for å få. På tross av manglende entusiasme fra pressen håper jeg alle ser at andre klubber ville blitt utropt til seriemestre 09 med denne gjengen på lønningslista. Herregud, vi kunne endt opp med Semb, Hareide eller Erlandsenkopien fra tromsø som er større enn klubben sin.

Vi får et team som satser på talenter og ungdom, og som har stått bak noen av de mest innbringende overgangene til utlandet de siste åra. Dette i en tid hvor andre klubbers økonomi er avhengige av sponsorer og rike onkler som har mista hele pengebingen i børsraset. Hele ungdomsavdelingen er rusta opp, og vi begynner å nærme oss norgestopp i talentsatsing. Flere av navnene nedover i systemet er garanterte tippeligastjerner om få år, og Bjarmann/Berg er synonymt med gode kjøp fra utlandet. Vi har samarbeidsavtaler med flere klubber i østlandsområdet som sikrer oss god karma og flere signeringer i fremtida. Ikke nok med det, men på anleggsida er vi helt i toppen med norges beste treningsfasiliteter - sommer som vinter. På ledersida har vi Per Mathisen. Ikke en idiot av en rørlegger fra UD, eller en ondskapsfullt rottefjes med hat-status blant sine egne, men hele Lillestrøms Per Mathisen. Trenger jeg si mer?
                              Dette er noe av det beste jeg har lest i hele diskusjonen.

Kommentar

• Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2602

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Man kan snakke mye om feilvinklinger og diverse, men jeg er helt overbevist om at Bergdølmo bevisst brukte et ikke-sportslig-jobb-tilbud i Trondheim for å komme enklere ut av kontrakten med LSK. Motivet var spill i RBK og ikke denne "jobben".
                                Det har han jo også sagt. Problemet jeg hadde med det, var at han ettersigende ikke hadde jobb, og derfor løy. Når han først var forbanna på LSK og ville til Trondheim, så så forventer jeg nesten av en oppegående person at han bruker de kortene han har tilgjengelig for hånden, så lenge det er sant (her er det selvfølgelig også snakk om grader av bruk, men de detaljene får vi trolig aldri).
                                Ferdigskåra

Kommentar

• PåKampen
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Nov 2006
                                  • 28

Den skriftlige beklagelsen fra Adressa må det være mulig å få bekreftet. At han fikk oppsigelse i posten likeså. Oppfordring herved sendt gravegruppa i RB-sporten. Skulle de la seg bekrefte, så står vi vel igjen med at AB

1) Var sur på Sportsklubben fordi han mente Pellerud ødela laget.
                                  2) Ville til en annen klubb og fikk det til.

Begge deler er helt kurant. Blir dette fasiten, og det tar jeg nå for gitt at det blir, så er det på overtid at årevis med bitterhet begraves. Nå må vi for fasken se forover, til en sesong uten skader, til en sesong med Berg & Bjarmann, til en sesong UTEN krangling og idiotiske oppslag.

Satan. Etter enga-kampen vurderte jeg å ta en sesong i eksil fra fotball. Heie på curling eller noe sånt. Nå begynner jeg jaggu å glede meg igjen. Seriestart i midten av februar eller hva faen det blir. Permafrost på Åkrene, flomlys og frostrøyk. Blir bra. Blir faen meg bra. Neste år tar vi alt.

Nå må de faen meg tru oss.

Kommentar

• Slakter Fjes
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 288

Opprinnelig skrevet av Fuglemann
                                    Hva er vitsen? Kan ikke mannen få fred til å gjøre jobben sin nå?? Vi greide å svelge Riseth så da kan jeg ikke skjønne annet enn at Bergomi er spiselig også..
                                    kort sagt, stopp denne teite diskusjonen. Andre er ansatt i LSK, ferdig..punktum..finale!!
                                    Hva er vitsen? Hva er vitsen med å diskutere spillere, arrangementsansvarlige, trenere, formenn, daglig ledere, managere, ikke minst hjelpetrenere og andre ansatt i LSK? Hva er vitsen med forumet?

Den dagen forumet mister sin rolle som arena for kritisk tenkning rundt Sportsklubben, er det bare å legge ned. At vi ikke skal diskutere den nye hjelpetreneren fordi han er ansatt i klubben må være det mest usaklige argumentet hittil.
                                    "And I never thought this life was possible.
                                    You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                    Bright Eyes - Poison Oak

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

En offentlig beklagelse må være mulig å oppspore. Er det noen som har sett den?
                                      Dersom jeg husker riktig så ble følgende sagt om dette på møtet i går.
                                      Henning B: Og du fikk vel en henvendelse fra Adresseavisen etter den artikkelen, André?
                                      AB: Ja, jeg fikk en skrifltig beklagelse.
                                      Og en skriftlig beklagelse er jo noe helt annet enn en offentlig beklagelse.
                                      Spørsmålet som stilles i innlegget jeg quoter kan initiere at man tviler på om denne beklagelsen finnes...Og da er vi vel i gang med enda en debatt, for de som orker det....
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

Opprinnelig skrevet av Slakter Fjes
                                        Den dagen forumet mister sin rolle som arena for kritisk tenkning rundt Sportsklubben, er det bare å legge ned.
                                        Men det kunne kanskje vært ok om enkelte debatter beveget seg litt framover, og ikke ble stående på stedet hvil ved at de samme argumentene ble gjentatt gang etter gang?
                                        Og spesielt i denne debatten som har pågått over flere år, uten at den har rikket seg en millimeter.
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Slakter Fjes
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 288

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Men det kunne kanskje vært ok om enkelte debatter beveget seg litt framover, og ikke ble stående på stedet hvil ved at de samme argumentene ble gjentatt gang etter gang?
                                          Og spesielt i denne debatten som har pågått over flere år, uten at den har rikket seg en millimeter.
                                          Forsåvidt enig med deg. Helt ok at debatter og debattanter beveger seg fremover. Jeg synes ikke det er ok at debattanter nærmest forlanger at folk skal forandre synspunkt fordi den nye hjelpetreneren har vært på martins, "løvens hule", og fortalt sin versjon.
                                          For orden skyld: Jeg mener ikke at du er en av debattantene som forlanger dette.

Jeg for min del kan være enig at det er mulig bildet har blitt noe nyansert etter igår, men foreløpig sier jeg meg enig i holmiz' påstand her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...304#post302304

Det er for tidlig.
                                          "And I never thought this life was possible.
                                          You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                          Bright Eyes - Poison Oak

Kommentar

Working...