Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Hovedstedet for LSK-diskusjon! Nyhets- og kamptråder.
LSK-ledelsen lamslått over Bergdølmo
BRØDTEKST : "- Godt å bløffe Lille-strøm" er overskriften på et intervju
som lamslår og skuffer André Bergdølmos gamle klubb.
THORE-ERIK THORESEN
Selv om artikkelen i Adresseavisen torsdag morgen senere på
dagen i en pressemelding blir omtalt som "feilvinkling og
feiltolkning", ser ledelsen i Lillestrøm Sportsklubb så
alvorlig på saken at den har gitt seg selv 24 timers
tenkepause. Ikke minst på bakgrunn av at det er et
vesentlig ord som mangler i pressemeldingen: "Feilsitert".
Adresseavisens journalist på saken, Øyvind Lein, sier til
Aftenposten at Bergdølmo er korrekt gjengitt i intervjuet,
noe han også skal ha fått så vel spillerens- som
klubbdirektør Rune Bratseths ord på.
Grundig lei
I intervjuet sier 25-åringen Bergdølmo at han var grundig
lei LSK-ledernes behandling av spillerne. Derfor bløffet
han med at han skulle begynne i ny jobb i Trondheim for å
bli frigitt fra sin kontrakt med Lillestrøm.
Rosenborg har betalt 700 000 kroner for Bergdølmo, men i
Norges Fotballforbund er overgangssaken formelt ikke
stemplet og klar.
- Lillestrøm kan påvirke overgangen ved å henvende seg til
spilleren og tredje part (Rosenborg), og så til oss, sier
Stein Pedersen, som er ansvarlig for overgangssaker i
Fotballforbundet.
Dette var Bergdølmos avskjedshilsen i intervjuet:
"Jeg ville ikke gitt "Lillestrøm-mafiaen" fem flate øre",
dette efter å ha innrømmet at klubber som utvikler
fotballspillere skal ha økonomisk kompensasjon ved
overganger, uansett kontrakt eller ei. Ifølge
Adresseavisens medarbeider, skal Bergdølmo godte seg over
pusset han spilte Kanarifuglenes ledere.
Efter å ha mottatt kopi av pressemeldingen Rosenborg
sendte ut i går eftermiddag, sier Lillestrøms daglige
leder, Svein Skoglunn:
- Vi kan bare forholde oss til saken i Adresseavisen om at
André bløffet oss. Det er skuffende. Vi i klubben er
lamslåtte, men hva vi gjør videre med denne saken, vet jeg
ikke. Jeg har orientert deler av styret, og vi er blitt
enige om å ta en tenkepause.
Kan stoppe
- LSK har fremdeles mulighet til å påvirke eller stoppe
Bergdølmos overgang til Rosenborg.
- Det er godt mulig vi kan stoppe saken eller påvirke den,
men det er tidlig å si hva vi gjør før vi har fått
anledning til å tenke igjennom saken, sier Skoglunn, som
bekreftet at Bergdølmo selv hadde ringt Åråsen og beklaget
intervjuet og dets form.
- Denne beklagelsen tar vi til underretning, sier LSKs
daglige leder.
- Vi har snakket med André om denne saken, og hos oss er det
en ikke-sak, sier media- og PR-sjef Dag Svinsås i
Rosenborg, hvor også klubbdirektør Bratseth har hatt en
prat med Bergdølmo. Dennes forsøk på å skvære opp med
Lillestrøm, fører til at Bratseth betrakter saken som ute
av verden.
Lurer på om alle her inne tør virkelig å si mot Bjarmann og Berg når de argumenterer hvorfor de absolutt skal ha med Bergdølmo.
Jeg har ingen problemer med det så lenge Berg sier dette er bra for klubben så skal jeg støtte oppunder det.
Gleder meg til å se reaksjonene i kveld hvor mange storkjefta karer garantert kommer til å holde kjeft!
Opprinnelig skrevet av Paddis
Jeg hadde trua på at Bergomi skulle gjøre opp for seg med å føre LSK til gull. Men den gang ei, har ikke vond smak i kjeften nå men nok er nok.... Nå når han hadde sjansen til å møte fansen han skuffet opp etter tryne så backer han rett og slett ut ! Kjære Judas idiot. Hadde håpet at du skulle gjøre opp for deg, men når du er såpass lite tøff i trynet og kun tenker penger så vil vi desverre (for din del) aldri se deg ramle inn porten på en kamp(selvom du skulle ha passert 90 år) Du vil nok alltid bli pipi ut(jada VI er fugler vi!!). Ikke bør du heller kle deg i Old Boys drakta - der vil du også bli pipi ut..... HUsk: Vi er mange stolte hjerter - du har et knust et som aldri vil bli reparert. For å si det sånn: DU BØR IKKE SIGNE FOR EN KLUBB INORGE!! :twisted: :evil:
Kunne ikke dy meg...
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
VALETTA/OSLO (TV 2 Nettavisen): - Judas er mildt sagt om André Bergdølmo da han dro fra oss sist, sier Lillestrøm-fansen. LSK-ledelsen er imidlertid villig til å tilgi «bløffmakeren».
Foto: Erlend Aas (Scanpix)
«Godt å bløffe Lillestrøm» var overskriften i Adresseavisen da André Bergdølmo forlot Åråsen til fordel for Rosenborg før 1997-sesongen.
I saken sa Bergdølmo at han bløffet med at han skulle begynne i en ny jobb i Trondheim for å komme seg vekk fra Åråsen. Han gikk også hardt ut mot LSK-ledelsen. I en pressemelding samme dag sa Bergdølmo at han var feiltolket og at saken var feilvinklet.
Uansett sikret han seg Judas-status på Åråsen.
Villig til å tilgi
Nå er Lillestrøm interessert i å hente veteranen tilbake til Åråsen. Bergdølmo utelukker heller ikke en retur.
- Jeg satt i ledelsen den gangen. Det var en ubehagelig opplevelse. Men nå er det noen år siden, og jeg mener at det må være rom for tilgivelse. Dette skjedde også da André var relativt urutinert, sier LSKs daglige leder, Frank Grønlund, til TV 2 Nettavisen.
- Men hvis Andé Bergdølmo vil til Lillestrøm, må vi kanskje gå noen runder med sentrale folk blant fansen. Vi er ikke interessert i å kjøpe en ny spiller, men samtidig miste tusen tilskuere, fortsetter han.
- Mildt å kalle ham Judas
LSK-fansen er delt i synet på Bergdølmo-interessen.
- At han var Judas den gangen - det er mildt sagt. Nå er fansen delt 50-50 i denne saken, sier Kanarifansens leder, Petter W. Olafsson, til TV 2 Nettavisen.
- Omstendighetene han forlot LSK på sist, er et problem. Det er mange som ikke har glemt, og han vil ikke få en velkomst som en tilbakevendt helt hvis han kommer hit. Samtidig er ikke Lillestrøm lenger i den posisjonen at de kan velge og vrake blant gode spillere. André Bergdølmo er en landslagsspiller, og en del synes at det fra et sportslig utgangspunkt er suverent at en landslagsspiller vil til Lillestrøm. Derfor synes de det er greit om han skulle komme hit, sier han videre.
Skulle Bergdølmo ende på Åråsen, tror ikke Olafsson at 33-åringen vil bli buet ut. Han tror imidlertid heller ikke altfor mange vil synge Bergdølmo-sangen eller klappe for ham. Skulle Bergdølmo, derimot, dra til Vålerenga, er det ingen tilgivelse å få fra fansen.
- Da vil det bli tidenes velkomst av negativ art i norsk fotball når han kommer til Åråsen. Det er jeg overbevist om, sier Olafsson.
Forstår ikke fansen
André Bergdølmo ønsker helst å fortsette i utlandet, men innrømmer at han holder alle muligheter åpne. Også Lillestrøm.
- Forstår du at fansen reagerer?
- Ikke nå. Jeg forstod det da, men jeg forstår ikke at dette skal henge ved i ti år, sier Bergdølmo til TV 2 Nettavisen.
- Hva synes du om de som ikke vil se deg på Åråsen?
- Det betyr vel bare at de har Lillestrøm i hjertet sitt. Det er bare bra.
- Lurte du klubben den gangen?
Feiltolkning
- Det var en feiltolkning, sier han kort.
- Angrer du?
- Jeg angrer ikke på selve overgangen. Det jeg angrer på, er at jeg stolte på en journalist som jeg ikke burde stolt på. Det var en sur lærdom.
- LSK-fansen vil ikke tilgi en VIF-overgang?
- Nei, det er vel ikke så populært å bli Judas for andre gang, sier han spøkefullt.
Vil bli overrasket om det kommer frem noe mer enn det Bergdølmo allerede har sagt om å bli feilsitert. Hele affæren ville vært enklere å svelge om ikke trønderavisa hadde kokt sammen den lite flatterende artikkelen i avisa. Om det som stod der var oppkok eller direkte sitater får vi neppe vite, hva Bergdølmo mener om artikkelen pr i dag er innlysende.
Ser at mange mener at en "sen unnskyldning" er det samme som å innrømme skyld. Men en slik artikkel kan være vanskelig å rette opp i ettertid - man får ikke automatisk spalteplass for å forklare seg når man føler seg feilsitert i pressen.
Jeg venter uansett på en avklaring i denne saken. Å gå fra LSK til RBK er uansett mer enn nok til at jeg aldri vil omtale ham som noen "Bergomi" igjen. Den statusen er tapt for alltid, uansett hva slags prosesser som lå bak overgangen og uansett hva han foretar seg i LSK. Samtidig synes jeg "judashysteriet" begynner å bli vel overdrevet. Som noen har påpekt er dette hatet noe mange har fått inn med barneskje som en del av tribuneliturgien. I likhet med skapelsesberetningen er den kanskje en historie som må opprettholdes og dyrkes uansett hvilke objektive fakta som taler i mot, nettopp fordi den er en sentral del av LSK-religionen.
Andre vender paradoksalt nok klubben ryggen på grunn av Bergdølmo. Jeg er klar over at ens stolhet blir såret når man føler seg overkjørt i en sånn sak, men da har man faktisk et større problem med føle seg overkjørt av klubben enn å se Bergdølmo tilbake i gult og sort. Har man det slik hjelper selvfølgelig ingen møter, unnskyldninger eller forklaringer, da vil man surre med dette til man går i grava.
Vil bli overrasket om det kommer frem noe mer enn det Bergdølmo allerede har sagt om å bli feilsitert. Hele affæren ville vært enklere å svelge om ikke trønderavisa hadde kokt sammen den lite flatterende artikkelen i avisa. Om det som stod der var oppkok eller direkte sitater får vi neppe vite, hva Bergdølmo mener om artikkelen pr i dag er innlysende.
Ser at mange mener at en "sen unnskyldning" er det samme som å innrømme skyld. Men en slik artikkel kan være vanskelig å rette opp i ettertid - man får ikke automatisk spalteplass for å forklare seg når man føler seg feilsitert i pressen.
Jeg venter uansett på en avklaring i denne saken. Å gå fra LSK til RBK er uansett mer enn nok til at jeg aldri vil omtale ham som noen "Bergomi" igjen. Den statusen er tapt for alltid, uansett hva slags prosesser som lå bak overgangen og uansett hva han foretar seg i LSK. Samtidig synes jeg "judashysteriet" begynner å bli vel overdrevet. Som noen har påpekt er dette hatet noe mange har fått inn med barneskje som en del av tribuneliturgien. I likhet med skapelsesberetningen er den kanskje en historie som må opprettholdes og dyrkes uansett hvilke objektive fakta som taler i mot, nettopp fordi den er en sentral del av LSK-religionen.
Andre vender paradoksalt nok klubben ryggen på grunn av Bergdølmo. Jeg er klar over at ens stolhet blir såret når man føler seg overkjørt i en sånn sak, men da har man faktisk et større problem med føle seg overkjørt av klubben enn å se Bergdølmo tilbake i gult og sort. Har man det slik hjelper selvfølgelig ingen møter, unnskyldninger eller forklaringer, da vil man surre med dette til man går i grava.
Se her reka:
Jeg angrer ikke på selve overgangen. Det jeg angrer på, er at jeg stolte på en journalist som jeg ikke burde stolt på. Det var en sur lærdom
Her ligger muligheten pip åpen for AJB, men han angrer på at han var ærlig og fortalte alt til en journalist. For en unnskyldning å komme med. JEEEZ!!
Jeg ønsker Hennings to assistenter velkomne, uansett hvem sistemann er.
Jeg husker Trigz var fra seg av sinne ovenfor undertegnede på den legedariske Lista. Jeg var servil og ute av stand til å kritisere klubbledelse, trenere eller spillere.
Nok ett bevis på att styret i LSK ikke tar hensyn til supporternes følelser og meninger. Så nå er det nok for meg, sesongkort blir ikke bestilt fra denne mannen.
judas vil alltid være judas samme faan hvor mye unnskylder seg. Og jeg tror heller ikke han har noen planer om å beklage.
Det er ryddigere å argumentere for sitt syn i en sak det er uenighet om (inkludert å påpeke hvorfor man er uenige med andre). Hersketeknikkene kan vi forsøke å la ligge.
Men på samme måte som jeg respekterer (men ikke nødvendigvis forstår) de som synes at fortid er fortid og vil komme seg videre, forventer jeg en viss respekt (men nødvendigvis ikke forståelse) for at jeg ikke danser i lykkerus bare fordi andre synes jeg bør det.
Siden du siterer meg, ville det vært veldig greit om du hadde sitert hele det siste innlegget mitt før du skriker opp om hersketeknikker.
Jeg skrev nemlig også:
Regner med å se deg på Martins i kveld.
Nettopp av den grunn at jeg nå håper alle de som har gjort denne saken til tredje verdenskrig her på forumet, er menn og kvinner nok til å møte på Martins, når de nå faktisk får muligheten til å gjøre det, og både høre hva Bergdølmo har å si, og eventuelt gjenta det de har gitt uttrykk for på forumet til mannen selv.
Fremdeles siden du siterer meg: Jeg forventer ikke at du skal danse i lykkerus. Det gjør heller ikke jeg, og hadde du tatt deg bryet med å lese det jeg har skrevet tidligere i denne tråden, ville du ha sett det selv. Men jeg håper at de som har vært blant de aller, aller, aller mest høylytte og forulempede i denne tråden, slik som Petter (selv om dette ikke er spesifikt myntet på ham), klarer å stå for meningene sine i de to forumene som teller: På Martins senere i dag, og på årsmøtet i februar. Og ikke bare her, på forumet til Kanarifansen.
Bergdølmo er en like stor kamel for meg som for mange andre, men av hensyn til LSK - for det er LSK jeg støtter, ikke diverse fraksjoner i Kanarifansen - velger jeg å svelge den kamelen, og hvis det blir Bergdølmo som presenteres på Martins i kveld, vil jeg la ham få snakke, og høre hva han har å si. Det viktigste for meg er at han gjør en god jobb for klubben.
Jeg mener fortsatt at en andre assistenttrener er overflødig mtp. det LSK besitter fra før av, men hvis det er slik Henning Berg ønsker det, respekterer jeg det. De som ikke gjør det, mener jeg får møte opp på Martins i kveld og på årsmøtet i februar og prøve å gjøre noe med det, eller kutte ut den hensiktsløse - og garantert resultatløse - klagingen gjennom dette forumet.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Se her reka:
Her ligger muligheten pip åpen for AJB, men han angrer på at han var ærlig og fortalte alt til en journalist. For en unnskyldning å komme med. JEEEZ!!
Det står ikke noe sted at han angrer på å ha fortalt "alt". Det står at han angrer på å ha stolt på en journalist. Det kan være så enkelt som at han avslo å lese igjennom artikkelen før den kom på trykk, eller at han opplevde at journalisten fremstilte en fleip som et seriøst sitat.
At han ikke angrer på overgangen er helt greit, det er ikke omstendighetene rundt overgangen det blir stilt spørsmål om. Svaret blir først provoserende hvis man antar at alt som stod i artikkelen var sant. Om han sa at han angret på overgangen til RBK ville jeg notert ham som moden for asylet. På 90-tallet gikk veien til penger og utlandet via RBK, og ikke en eneste spiller i Norge ville takket nei.
Forøvrig: Alt i denne saken kan tolkes på flere måter. Synes man bergdølmo er en løgner virker alt han har sagt og gjort i ettertid ekstremt provoserende. Holder man døra åpen for at han har blitt feilsitert kan jeg vanskelig se noe annet negativt enn at han valgte RBK foran oss på en mer eller mindre ufin måte.
PS! Samtidig som jeg gjør meg upopulær i den ene leiren vil jeg benytte sjansen til å gjøre meg upopulær i den andre også: Jeg synes det får være opp til folk selv om de går på møtet eller ei. Dette er tross alt et debattforum på internett, go folk må få lov å skrike ut sin vrede her uten at man skal føle seg tvunget til å kaste smørsyre på Martins. Den spiralen kan ende i tragedien som er søplas forum: Hvor debbatantene blir bedømt etter hvor mange år man har sugd k*** på sotahjørnet eller stått med en finger opp i nr 2 og sett på fyllikene i plasthallen, og ikke på resonnementets faktiske kvalitet.
Jeg husker Trigz var fra seg av sinne ovenfor undertegnede på den legedariske Lista. Jeg var servil og ute av stand til å kritisere klubbledelse, trenere eller spillere.
Ser ut som om rollene nå er byttet om...
Ja visst. Historikken min på dette forumet viser vel med all mulig tydelighet at jeg er "ute av stand til å kritisere klubbledelse, trenere og spillere". Servil meg milevis opp i ræva, Hallén, du er bare latterlig.
Den dagen jeg svikter Sportsklubben har jeg ikke noe liv.Blir en spennende kveld det her. Synd ikke Grays anatomi går på onsdager istedet for i går.Kvelden kan ikke bli værre.
Meningen er helt sikkert å introdusere trenerteamet for 2009 for fansen. Og de aller fleste klarer å hive seg rundt hvis det er viktig nok. Regner med å se deg på Martins i kveld.
Er ikke det som er poenget. Selv om man klarer det, hva i helvete er poenget med å vente så lenge med å annonsere det, når man helt sikkert har tenkt på ett slk møte i dager/uker.
LSK er den mest talentløse bedriften jeg noensinne har vært borti, absolutt alt som har med logistikk og praktiske løsninger blir gjort på en tungvinn/klønete måte.
Men jeg håper at de som har vært blant de aller, aller, aller mest høylytte og forulempede i denne tråden, slik som Petter (selv om dette ikke er spesifikt myntet på ham), klarer å stå for meningene sine i de to forumene som teller: På Martins senere i dag, og på årsmøtet i februar. Og ikke bare her, på forumet til Kanarifansen.
Tror ikke det blir noe problem å ikke tilgi en kar som aldri har bedt oom det.
Det skal bli spennende å se om Judas kommer med en unnskyldning eller om vi får servert en ny historie. Kommer det en ny historie så har vi blitt lurt av LSK. Hvorfor skulle det vært vanskelig å stå for ting man har blitt lurt til å mene? Og hvis det er en annen historie hvorfor har ikke Bergdølmo kommet med den før da?
Du får stille deg opp ved siden av Judas og fortelle oss dine meninger så vi får se at du står for ditt du også.
Opprinnelig skrevet av Paddis
Godt du fant frem dette for jeg hadde nemlig tenkt tanken selv - til alle: Det er lov å snu - ombestemme seg og tenke det beste for LSK
Nå begynner jeg å bli drittlei av å lese at å ønske Judas velkommen er det beste for klubben. Er det bra at supporterne mister respekt for egen klubb og supporterklubb?
Regner med at du stiller opp å forteller oss hvorfor Judas er det beste for klubben.
Dette er alle forumtøffitrynetfolkenes mulighet til å se André Bergdølmo i øynene og gjenta alt forumet har rent over av de siste ukene. Jeg regner med å se et overfylt Martins. Speak now or forever hold your peace.
Jeg ønsker Hennings to assistenter velkomne, uansett hvem sistemann er.
Skulle gjerne vært på møtet men har desverre ingen mulighet for fri i dag mest sannsynlig.
Takket være den sene innkallingen til dette møtet blir det umulig for meg å delta i kveld. Utrolig feigt av LSK!
Håper at det er flere som våger å ta ordet i kveld, og forklarer LSK-deltagerne på møtet akkurat hvor uakseptabelt det er med judas. Uansett hvor mye smisk og bortforklaringer han måtte komme med, jeg vil aldri akseptere en som har spyttet på LSK ved flere anledninger. Jeg blir flau på våres vegne hvis dette utvikler seg til å bli en gladsak der judas ønskes velkommen tilbake og alt er glemt. Stå rakrygget i kveld, kjære medkanaris!
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again." - Nosa
Hva er det som er feigt med det her? Vi har en sak å ta opp med fansen så da gjør vi det på pubben dems?Uten presse? Og håper for guds skyld de som åpner skjeften der inne, kommer med fornuftige ord og ikke bare bittert oppgulp..
Kommentar