LSK presenterer trenerteamet på martins i kveld!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

Opprinnelig skrevet av CocaJerry
    Regner med at du stiller opp å forteller oss hvorfor Judas er det beste for klubben.
    Ingen fare - jeg kommer(med sønnen på 2 år).

Har ingenting med om han er best eler ikke for klubben? Den jobben overlater jeg til Berg. Men jeg syntes det blir dumt når folk som sutta pupp på den tiden hater Judas... Av hvilken grunn?

Bergdølmo har mye svinn på skogen men tiden leger alle sår og jeg i en alder av 29 kan ikke gå rundt å furte over noe som skjedde for 10 år siden.

Kommentar

• hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

Opprinnelig skrevet av morten
      Hva er det som er feigt med det her? Vi har en sak å ta opp med fansen så da gjør vi det på pubben dems?Uten presse? Og håper for guds skyld de som åpner skjeften der inne, kommer med fornuftige ord og ikke bare bittert oppgulp..
      Det er feigt av LSK fordi mange ikke får mulighet til å møte opp på så kort varsel, f.eks av årsaker som jobb eller barn. På den måten vil det ikke bli like mye "trykk" på judas som det ville blitt om flest mulig kunne kommet.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

Kommentar

• christoffer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 326

Nå har det seg sånn at LSK pleier å innkalle til pressekonferanse når trenere eller nye spillere skal presenteres, og de har aldri varslet det flere dager eller uker i forveien. Siden dette er en såpass betent sak har klubben og alle involverte "baller"til å ta dette med supporterne til LSK før alle får vite det gjennom media. RESPEKT!

Man kan få inntrykk av at jeg er for Bergdølmo, jeg skulle helst sett en annen person få den 2 ass jobben, men det er fint lite vi får gjort med det. Jeg var nok en av de som sang høyest på "hvor er sjela di bergdølmo" i 97, men det er leeeenge siden..

I et LSK år som er fylt til randen av skandaler, priser jeg meg lykkelig for at vi i det hele tatt skal spille tippeliga neste år, det er det som virkelig betyr noe i boka mi. Men jeg skjønner alle følelsene som er i sving rundt omkring på Romeriket, og spesielt hos Petter. Får han fikk jo virkelig kjenne lukta på pisse til Bergdølmo sist. Uansett, det er gutta på banen vi støtter.

Kommentar

• Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

Lurer på om han kommer til å føle seg hjertlig velkommen i kveld? Tror dette vil bli spesielt og er litt irritert over å befinne meg i Stavanger.

Kommentar

• christoffer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 326

Tenk om det ikke er han da... Kanskje LSK har innkalt bare for å fortelle at dette ville vi aldri gjort mot dere:-)

Kommentar

• Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

Opprinnelig skrevet av christoffer
              Tenk om det ikke er han da... Kanskje LSK har innkalt bare for å fortelle at dette ville vi aldri gjort mot dere:-)
              Men det gjør de ikke. Bergdølmo kommer.
              Daukjøtt Felt C

Kommentar

• sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

Opprinnelig skrevet av Paddis
                Ingen fare - jeg kommer(med sønnen på 2 år).

Har ingenting med om han er best eler ikke for klubben? Den jobben overlater jeg til Berg. Men jeg syntes det blir dumt når folk som sutta pupp på den tiden hater Judas... Av hvilken grunn?

Bergdølmo har mye svinn på skogen men tiden leger alle sår og jeg i en alder av 29 kan ikke gå rundt å furte over noe som skjedde for 10 år siden.
                Så det du sier her, er at jeg ikke kan kjenne hatet mot Vidkun Quisling fordi jeg ikke levde på den tiden han opererte? Skal da de kristne slutte å snakke om svikeren judas fordi ingen av de levde på den tiden? Ikke rart folk er historieløse da gitt.

Aldri mer 9. april, og aldri mer judas til LSK!

Kommentar

• Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

Opprinnelig skrevet av christoffer
                  Ja dette er det eneste senarioet som jeg godtar. Om det bare hadde vært slik!!

Kommentar

• Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

Jeg har mine spørsmål klare iallfall.

Berg:
                    1. Hva blir arbeidsoppgavene til Bergdølmo og Belsvik?
                    2. Hva er det økonomiske i dette?
                    3. Hvorfor akkurat Bergdølmo?

Bergdølmo hetsen kan andre ta opp. Jeg føler disse 3 punktene er de viktigste
                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• siljelille
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2006
                      • 152

håper

noen andre kan fortelle hvor mye vi er imot dette. judas vil jeg alltid hate.

jeg får dessvere ikke kommer selv, da jeg jobber kvelden i dag, å funker ikke å bytte en vakt på dagen. feigt av lsk å ikke gi beskjeden før samme dag

Kommentar

• Jan Jensen
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jun 2004
                        • 43

Svar fra feiginger

Opprinnelig skrevet av petter
                        Vel og bra, men det viser som sagt hvor mye de frykter dette, siden det ikke blir annonsert. Ellers så er både KFL og LSK veldig flinke til å annonsere møter og gatherings og gud veit hva, men her er det helt stille, ikke en eneste artikkel, ikke et eneste ord et jævla sted. Som tobarnsfar så må ting planlegges, og det er bare å hive seg rundt. Hva med de som ikke bor i nærheten?

Nei, dette er med overlegg, og det tror jeg alle er klar over. Feiginger!

Petter
                        Dette er faktisk et møte som LSK inviterer til , og tid og dato for møte har tro det eller ei vært uklart helt til det siste. Poenget er at Klubben kom med en henvendelse til Kanari- Fansen for å presentere sitt støtteapparat for neste sesong. Ellers har jeg vel registrert at det stort sett er de samme som hver gang har problemer med å komme på slike møter . Det være seg å stå for kritikk på forumet eller forsvare forslag de har fremmet.
                        Jeg har heller ikke problemer med å innrømme at jeg ikke kan ta et bastant for eller imot i en så vanskelig sak på vegne av over 5000 medlemmer
                        Jan Jensen

Kommentar

• Skikanari
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Oct 2007
                          • 19

Gråter heller ikke av glede, men........

Jeg husker også episoden godt, og Judas er godt innarbeidet som navn, så jeg er heller ikke over meg av glede over ansettelsen.

MEN! Det jeg hører mange si er følgende: "Hvordan kan de gjøre dette mot meg, den trofaste supporter?"

Jeg tror forklaringen på spørsmålet er enkel:
                          Henning Berg er ansatt i LSK for å få best mulige sportslige resultater, punktum! Dersom han mener at 2 assistenter, hvorav den ene er Judas, er det riktige for LSK rent sportslig.......vel, da gjør han ikke annet enn jobben sin!

Det ville jo vært mildt sagt underlig om noen i ledelsen skulle nektet Berg en ønsket assistent. Det ville jo vært å vise sin nyansatte trener direkte mistillit! Av den grunn kan jeg ikke se at ledelsen hadde noe valg, forutsatt ovennevnte scenario.

At noen skal boikotte klubben pga dette, står for meg helt meningsløst. Da svikter jo du også klubben. Alle står i sin fulle rett til å mislike Judas sterkt (er selv en av de), men å droppe klubben av den grunn blir for dumt!

Er an av mange som ikke har anledning i kveld, så referat er fin greie. Jævlig spent på hva de sier.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7131

Så det du sier her, er at jeg ikke kan kjenne hatet mot Vidkun Quisling fordi jeg ikke levde på den tiden han opererte? Skal da de kristne slutte å snakke om svikeren judas fordi ingen av de levde på den tiden? Ikke rart folk er historieløse da gitt.

Du sammenlikner i fullt alvor André Bergdølmo med Vidkun Quisling, der altså.
                            Godt du har perspektivene i orden. Hva med å slenge inn Pol Pot eller Idi Amin i samme slengen? På tide å puste med magen.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Opprinnelig skrevet av trigz
                              Du sammenlikner i fullt alvor André Bergdølmo med Vidkun Quisling, der altså.
                              Godt du har perspektivene i orden. Hva med å slenge inn Pol Pot eller Idi Amin i samme slengen? På tide å puste med magen.
                              Idi Amin er allerede tatt

Les innlegget mitt en gang til du. Jeg sammenligner ikke de, jeg forstår ikke hvorfor de som ikke var tilstede i 96/97 blir disset for å mene noe om saken.
                              Men når du først er inne på Vidkun Quisling, så var han også en sviker...

Petter

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Opprinnelig skrevet av trigz
                                Hva med å slenge inn Pol Pot eller Idi Amin i samme slengen?
                                Det er blitt gjort. For lenge siden...
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2602

Siden du begynner å blande inn en viss religion: "43. Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende! 44. Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør vel imot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere, 45. for at dere kan bli barn av deres Far i himmelen. For Han lar sin sol gå opp over onde og gode, og lar det regne over rettferdige og urettferdige".

Så de kristne skal ikke hate Judas, men elske han. Det samme gjelder Quisling. Det var dagens KRL-leksjon.

Tilgivelse er faktisk en egenskap som forsoner, og det er mer fruktbart enn evig hat. Selv om jeg er skeptisk til dette, har jeg, som nevnt i den andre tråden, lyst til å høre hva han har å si. Jeg er ganske sikker på at episoden er mer nyansert enn måten den ble fremstilt i avisen, men sannheten er neppe så fin at alle vil gi han en bamseklem etter møtet. Jeg er spent på hvor ærlig han kommer til å være, og om han unnskylder noe.

Så får vi se om jeg jeg ender opp med å se på han som en jeg ikke liker at er i klubben, eller som en fyr jeg kan være litt fornøyd med at er i klubben. Synes noen av dere er steinharde, og jeg liker ikke menneskers tendens til å lage symbolske udyr av folk. Jeg har selv vært med på å rope Judas og synge "hvor er jobben din", av full hals, men er alltid beredt til å høre nye sider ved en sak. Håper ikke han bare fortsetter å si at han ble feilsitert uten å utdype.
                                  Ferdigskåra

Kommentar

• aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

Kan vi ikke bare holde bibelsitater og kristent pjatt om forsoning og tilgivelse unna denne tråden?

Kommentar

• Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

Opprinnelig skrevet av Kimito
                                      Siden du begynner å blande inn en viss religion: "43. Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende! 44. Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør vel imot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere, 45. for at dere kan bli barn av deres Far i himmelen. For Han lar sin sol gå opp over onde og gode, og lar det regne over rettferdige og urettferdige".

Så de kristne skal ikke hate Judas, men elske han. Det samme gjelder Quisling. Det var dagens KRL-leksjon.

Tilgivelse er faktisk en egenskap som forsoner, og det er mer fruktbart enn evig hat. Selv om jeg er skeptisk til dette, har jeg, som nevnt i den andre tråden, lyst til å høre hva han har å si. Jeg er ganske sikker på at episoden er mer nyansert enn måten den ble fremstilt i avisen, men sannheten er neppe så fin at alle vil gi han en bamseklem etter møtet. Jeg er spent på hvor ærlig han kommer til å være, og om han unnskylder noe.

Så får vi se om jeg jeg ender opp med å se på han som en jeg ikke liker at er i klubben, eller som en fyr jeg kan være litt fornøyd med at er i klubben. Synes noen av dere er steinharde, og jeg liker ikke menneskers tendens til å lage symbolske udyr av folk. Jeg har selv vært med på å rope Judas og synge "hvor er jobben din", av full hals, men er alltid beredt til å høre nye sider ved en sak. Håper ikke han bare fortsetter å si at han ble feilsitert uten å utdype.
                                      Det første du skriver er veldig bra. Og jeg hater ikke AB. Men jeg er meget sterkt kritisk til at han skal komme til klubben. Fatter og begriper ikke at man ikke kan finne noen andre som er vel så faglig kvalifisert som han og samtidig ikke denne forhistorien. Samma hva Berg/Bjarmann sier. Har ikke tenkt til å sleike dem i r..a uansett!!

Kommentar

• CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

Opprinnelig skrevet av Kimito

Veit du hvorfor folk blir tilgitt? De ber om tilgivelse.
                                        Om han ber om det nå så er det så utrolig seint som det kan få gått an å blitt, og han gjør det kun fordi han er tilbudt jobb i Lillestrøm, ikke fordi han er lei seg for det han gjorde da.

For Who deceives me once, God forgive him; if twice, God forgive him; but if thrice, God forgive him, but not me, because I could not beware.

Kommentar

• Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2602

Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                          Kan vi ikke bare holde bibelsitater og kristent pjatt om forsoning og tilgivelse unna denne tråden?
                                          Greit at man ikke trenger bibelsitater, men forsoning og tilgivelse er begreper som er ganske sentrale her. Hele debatten svirrer rundt svik, hat, kjærlighet (til klubben), forsoning. tilgivelse, løgn eller ærlighet. Kristendommen har ikke monopol på de myke ordene, selv om du kanskje er for tøff til å bruke dem.
                                          Ferdigskåra

Kommentar

Working...