LSK presenterer trenerteamet på martins i kveld!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Et slags referat lagt ut i nyhetstråden:
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Et slags referat lagt ut i nyhetstråden:
      http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...373#post302373
      Takk for det! Grundig og bra arbeid og det tettet et par hull jeg hadde etter å ha lest versjonen på lsk.no.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • mr.sandass
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 972

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Greit at du ikke liker KFL, men dette var LSKs seanse og hadde ingenting med KFL å gjøre.
        Hvem har sagt at jeg ikke liker KFL. Er jo medlem sjøl jo. Hvis det er LSK som har ordnet det slik så beklager jeg det.
        www.ultrasfeltc.net

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2505

          To forskjellige vinklinger i TV2 og Romerikes Blad. Fra Nyhetstråden:

          TV2:
          Opprinnelig skrevet av Bekkis
          KALD SKULDER TIL BERGDØLMO

          Henning Berg presenterte LSK-teamet foran supporterne, men André Bergdølmo møtte en kald skulder.
          RB:
          Opprinnelig skrevet av RSP
          Et hjertelig møte

          LILLESTRØM:
          André Bergdølmo fikk en varm velkomst av LSK-supporterne
          Personlig syntes jeg møtet lå et sted i mellom. En avventende forsamling som var villig til å høre på forklaringen, og som gikk fra spredt buing til spredt klapping.
          Bergdølmo var tydelig preget, og innrømmet det, men kom seg greit gjennom møtet.
          NB: Jeg var i utgangspunktet ikke så negativ, og syntes egentlig litt synd på fyren som visste han var hovedattraksjonen i et show foran et fiendtlig publikum.

          Den som virkelig imponerte meg var Henning Berg, som skjønte situasjonen, og brukte god tid til å presentere grunnene til at Bergdølmo er riktig mann, og som greide å ta brodden av en del av kritikken før Bergdølmo og salen slapp til. Henning sufflerte også bra senere, med detaljer fra 97-historien, som Bergdølmo hadde fortalt ham før, men glemte under møtet.

          Les ellers det strålende referatet fra Rønnern i nyhetstråden.

          TV2-intervjuet med Bergdølmo er også bra, og har et helt annet innhold enn tabloid-overskriften deres sier. Er det en tidligere Adressa-journalist ansatt i TV2?

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Må si jeg er skuffa over alle som henger seg opp i bergdølmo og glemmer resten av gjengen. Her har vi fått en assistenttrener som har forlatt "blue dream team", Telenor-plastic-fantastic arena med blå lys, hypen Stabæk fra Allsvenskan og alle godordene den klubben blir smurt inn med hver morgen og kveld til fordel for LSK. Mannen kunne fått alt opp i henda til neste år med cl-kvallik, rompeslikking fra Semb, Kåfjord, Espelund og TV2 daglig, samt en onan fyr som betalte alle regningene for ham. Alt dette er dumpa for 12. plass-innehaver LSK.

            På trenersiden har vi samlet sett gjort et kupp søpla og brann ville gitt bort alt for å få. På tross av manglende entusiasme fra pressen håper jeg alle ser at andre klubber ville blitt utropt til seriemestre 09 med denne gjengen på lønningslista. Herregud, vi kunne endt opp med Semb, Hareide eller Erlandsenkopien fra tromsø som er større enn klubben sin.

            Vi får et team som satser på talenter og ungdom, og som har stått bak noen av de mest innbringende overgangene til utlandet de siste åra. Dette i en tid hvor andre klubbers økonomi er avhengige av sponsorer og rike onkler som har mista hele pengebingen i børsraset. Hele ungdomsavdelingen er rusta opp, og vi begynner å nærme oss norgestopp i talentsatsing. Flere av navnene nedover i systemet er garanterte tippeligastjerner om få år, og Bjarmann/Berg er synonymt med gode kjøp fra utlandet. Vi har samarbeidsavtaler med flere klubber i østlandsområdet som sikrer oss god karma og flere signeringer i fremtida. Ikke nok med det, men på anleggsida er vi helt i toppen med norges beste treningsfasiliteter - sommer som vinter. På ledersida har vi Per Mathisen. Ikke en idiot av en rørlegger fra UD, eller en ondskapsfullt rottefjes med hat-status blant sine egne, men hele Lillestrøms Per Mathisen. Trenger jeg si mer?

            Kommentar

            • Fugla- patriot83
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2005
              • 1241

              OK. Tenkte jeg skulle skrive dette i dag så man får roet det ned litt.

              Her er MIN oppfatning av gårsdagens møte på Martin's og om de to ganga jeg tok noe initiativ. Både Belsvik og Berg lar jeg være ettersom de som er innom denne tråden er mest interessert i Andrés oppmøte.

              At Bjarmann vender tilbake overskygges av Bergødlmos tilstedeværelse. Men det var utrolig deilig å synge "Bjarmann er en av oss". Her sang jeg ut av full hals! Deilig!! Hehe..

              Meget godt oppmøte til at møtet er meldt samme dagen. Var bra fyllt opp i konsertdelen av Martin's.

              Vel.. Når turen kommer til André så presenterer han kjapt seg selv og han får en uoppfordret applaus som gjør at det faen meg knyter seg i magen min. Mange av de i salen opptrådde her som noen Nord-Koreanske nikkedokker og bejublet han fra første stund - før han forklarte seg!
              Han starter, uten å fortelle om '97-historien, og spørre om noen har noen spørsmål. Så mange år og så vil han ikke redegjøre for historien sin... Det var da jeg gaula ut: "Fortell din egen versjon av historien". En grei saklig versjon av historien kommer, noen tårer på Bergdølmos kinn er i ferd med å renne (Krokodille eller ikke - who knows...), uten at jeg nevneverdig ble veldig overbevist. Men han virker ærlig og ydmyk.

              Litt seinere spør jeg: "En mann som har en slik anklage mot seg (Ref:sviker/judas) ville vært interessert i å få frem sin historie i media. Tok du noen gang kontakt med media, f.eks. RB? Eller ble du noen gang kontaktet av RB?". Til dette svarer Skjettens kanskje minste sønn: "Ja, jeg tok tok kontakt med Svesengen i går og sa...o.s.v".
              Jada, det skjedde i '96-'97 og NÅ i 2008 prøver han å få frem sin historie. Råttent overfor alle vi LSK-supportere og KFL'ere, synes jeg! Og som det sies, selv i Noregs lov: 'Den som tier samtykker'. Vel, tolv års tiing - tolv år med samtykking.

              Og en ting til... Bergdølmo forteller at han ikke var så medievant i -97. Vel, for meg var ikke så supportervant i '08 heller når Ronnie spør André: "Hvorfor vil du spille for Lillestrøm? Det er vel ikke bare kjørelengden?" Her legger Ronnie opp en gylden mulighet til André, oppvokst på Skjetten og som bor på Sørumsand, hvor han virkelig kan ro i land en appellerende tale om hans tilknytning til klubben helt siden han vokste opp på Skjetten, stolt av å være fra Skedsmo/Romerike, og nærmest holdt en reinspikka kjærlighetserklæringa for klubben han nå skal starte i igjen. Til dette svarer André kjapt (og godt) at "LSK alltid har vært klubben i hans hjerte...". Så langt, så bra, tenkte jeg, spent på hvordan han ville utfylle dette, men neida. Da følger han opp med skryt av klubbens fasiliteter og spillerstall. Og det står han og sier tolv år etter overgangen og har en gylden mulighet for en overbevisende kjærlighetserklæring av det supportera vil høre. Det svarer han til Rønner'n som stod og gråt etter seieren mot RBK sist, mens LSK-tættisen hans over hjertet stolt ble blottet. Ronnie serverte André muligheten på et sølvfat, men han gjorde en en-linjers-"klubben i mitt hjerte"-frase og begynte å prate om spillergruppa og fasiliteta. Men men...

              Konklusjon:
              André var utilpass og sammenlignet med de andre var panna til André blank av svette. Han var ydmyk og virket ærlig. Han virket ydmyk i kroppspråket også ettersom han satt mye med litt bøyd rygg og var veldig forsiktig med det han sa. Han hadde gjort seg tjent med en mye mer angrende tone og en kjærlighetserklæring til klubben og byen.

              En annen ting: vi var fryktelig snille med han og jeg synes det var unødvendig å hylle han på den måten som det ble gjort helt fra start.

              André er tilbake. En assistenttrener som skal svime rundt i Åråsens korridorer og gi tips til de spillera han dulter borti. Veit jeg overdriver nå, men for meg kan han nesten virke som nok en utgiftspost á la Kiesen.

              Til slutt vil jeg si at jeg ble stående omtrent femten minutter og prate med Per Mathisen og det må jeg si - fy faen for en hyggelig og fantastisk folkelig person Mathisen er! Måtte bare si det. Mener det virkelig.

              André er tilbake. Uten at jeg nevneverdig synes dette var noe å hoppe i taket for.
              Last edited by Fugla- patriot83; 06.11.2008, 09:06.
              -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
              Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

              En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

              Kommentar

              • Fuglegutt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2008
                • 863

                Heeelt enig med deg .. Per Mathisen er meget meget hyggelig. Mannen betalte bota mi på Ullevål før i år også .. Som en stor takk for god støtte..
                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                Kommentar

                • Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

                  Personlig er jeg ganske fornøyd etter gårdagens seanse. Litt dårlig at ikke flere av dere sinte forum nerder ikke spurte mer, var så å si bare Rønneren og Mykle som tok til ordet.

                  Uansett så fikk jeg svar på mine 3 spørsmål om hva Andrè skal bli brukt til, det økonomiske og hvorfor akkurat Han. Vil si at jeg er ganske tilfreds med svarene jeg fikk også.

                  Men nå er det engang sånn at fyren er her, så da får vi gjøre det beste ut av det.
                  Daukjøtt Felt C

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                    Litt dårlig at ikke flere av dere sinte forum nerder ikke spurte mer
                    Strengt tatt var det vel ikke så mye mer å spørre om?
                    Bergdølmo dro historien sin. Deretter handler det mest om troverdighet.

                    Mange velger å ikke stole på den og vil fortsette å mene at klubben har blitt utilgivelig svikta og pissa på, andre igjen vil mene at det kom nye momenter på banen som gjør at man kan forstå Bergdølmo, og så har du de helfrelste som ville stilt seg i hockey om det hadde vært nødvendig for å tilfredsstille tidenes kjernekar.

                    Med den innledende applausen fra de sistnevnte, og en svært godt forbedredt Henning Berg var mye av settingen for møtet satt - og de sinte hadde egentlig ikke noe annet handlingsrom enn å komme med eventuelle statements á la "vi trur ikke på deg" og "du vil aldri være velkommen".

                    Jeg skjønner godt at det er naturlig å fortsette å komme med den typen utsagn på forumet, da ingen har noe imot resten av trenerteamet og ikke har noe ønske om å fremme noen generell mistillit mot dem eller klubbens ledelse.

                    Men nå er det engang sånn at fyren er her, så da får vi gjøre det beste ut av det.
                    Og sånn vil selv mange av de sinte oppleve det. Sånn sett gir forumet rom for en sunn frustrasjonsutblåsning.

                    Jeg personlig tar nok en pragmatisk tilnærming. Jeg har verken behov for å melde meg inn i Andrés fanklubb eller gå i fakkeltog som protest mot ansettelsen. Bergdølmo er en liten brikke i et stort team rundt spillerne.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Var dette en godt oppdiktet troverdig historie, eller har AB fortalt det som faktisk skjedde? Skal man svelge dette rått? Kan det han fortalte bekreftes fra andre hold, at ja, slik var det?!

                      Kommentar

                      • Fuglegutt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2008
                        • 863

                        Opprinnelig skrevet av Roll75
                        Var dette en godt oppdiktet troverdig historie, eller har AB fortalt det som faktisk skjedde? Skal man svelge dette rått? Kan det han fortalte bekreftes fra andre hold, at ja, slik var det?!

                        Klart vil jo alltid være ett spåørsmål det der, men jeg velger å tro på AB( selv om det svir)
                        På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                        Kommentar

                        • Fugla- patriot83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2005
                          • 1241

                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Var dette en godt oppdiktet troverdig historie, eller har AB fortalt det som faktisk skjedde? Skal man svelge dette rått? Kan det han fortalte bekreftes fra andre hold, at ja, slik var det?!
                          Jeg vil tippe historien er nogenlunde troverdig, men noe egenfordelaktig synsvinkel på saken vil det sannsynligvis være. Spørsmålet er i hvilken grad.

                          Men han sa det jo noe á la at han måtte begynne å tenke på seg selv, at han var kommet i en alder hvor han skjønte at han ikke kunne leve av å spille fotball hele livet og, ja...

                          Han var i hvert fall svært emosjonell når han fortalte historien sin - , oppriktig eller utspekulert, det får være opp til den enkelte å bestemme. Men han så faktisk ganske oppriktig ut...
                          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                          Kommentar

                          • PåKampen
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Nov 2006
                            • 28

                            Noen med kilder?

                            Det må da være flust med folk på dette forumet som har kilder til å sjekke historien til AB? Daglig leder fra 97? Medspillere? Sporten hos Adresseavisa, som han hevder "beklaget" oppslaget om å bløffe LSK? Pellerud kan man vel ringe til? Har ikke sett RB i dag, men denne runden burde noen gå. For: Enten har AB vært urettmessig hetsa i 11 år, og da fortjener han ett stykke kake. Eller så satt han på Martins og bløffa for ANDRE gang. Og da blir det vel 3. verdenskrig.

                            Kommentar

                            • Roll75
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 834

                              Opprinnelig skrevet av PåKampen
                              Det må da være flust med folk på dette forumet som har kilder til å sjekke historien til AB? Daglig leder fra 97? Medspillere? Sporten hos Adresseavisa, som han hevder "beklaget" oppslaget om å bløffe LSK? Pellerud kan man vel ringe til? Har ikke sett RB i dag, men denne runden burde noen gå. For: Enten har AB vært urettmessig hetsa i 11 år, og da fortjener han ett stykke kake. Eller så satt han på Martins og bløffa for ANDRE gang. Og da blir det vel 3. verdenskrig.
                              Det som jeg ennå ikke forstår er at han har venta i 11 år. Måtte da kunne funnet en anledning og mulighet til å fortelle sannheten før nå, også siden han han visste han var blitt meget upopulær.

                              Kommentar

                              • Fugla- patriot83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2005
                                • 1241

                                Opprinnelig skrevet av Roll75
                                Det som jeg ennå ikke forstår er at han har venta i 11 år. Måtte da kunne funnet en anledning og mulighet til å fortelle sannheten før nå, også siden han han visste han var blitt meget upopulær.
                                Det var vel omtrent det jeg spurte om i går hvor han svarte at han hadde tatt kontakt med Svesengen DAGEN FØR...
                                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                Kommentar

                                • ChriZza
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 4265

                                  Er sikkert flere enn meg som er interessert i å høre Fjøras versjon av 2005 også.
                                  Hører du fjøra?

                                  Kommentar

                                  • christoffer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 326

                                    Jeg kan i alle fall gå god for at Dennis fikk oppsigelse på grått papir(erstattet av Ole-Einar Martinsen, fortsatt forbanna over det ass) Når Dennis i tillegg var svogeren til Andre ble nok det mye å svelge for Bergdølmo . Men nå er jeg ferdig snakka om denne saken.

                                    Kommentar

                                    • Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

                                      Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                      Det var vel omtrent det jeg spurte om i går hvor han svarte at han hadde tatt kontakt med Svesengen DAGEN FØR...
                                      Rart at det ikke har vært i hans interesse å få lagt fram sannheten tidligere. Merkelig!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Det ville jo trolig satt i gang en offentlig krangel med LSK, ikke sant? Tror neppe pellerud & co ville akseptert Bergdølmos forklaring, uansett hvor sann den var?

                                        Ellers er vel dette et poeng for mange av dere som mener klubben bør holde kjeft hver gang vi blir feilsitert/misbrukt i media? Ting forsvinner ikke av seg selv, men blir "sannheter" over tid.

                                        Ærlig talt driter jeg i sannhetsgehalten i Bergdølmos forklaring. I alle slike historier er noe sant og noe usant. Fyren har stilt opp og forklart seg på en skikkelig måte, han får støtte fra resten av teamet (og Bjarmann) og det er ingen sure stemmer å høre fra LSK-leiren generelt. Bare sure supportere, som er mer lei seg for å miste et hatobjekt enn å se klubben ta et steg forover. Case closed.

                                        Kommentar

                                        • Roll75
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2007
                                          • 834

                                          Ok så på denne måten kom han seg unna uten noe form for beklagelse!

                                          Kommentar

                                          Working...